• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zatrzyma port i remont Morskiej, by udrożnić estakadę?

Michał Sielski
15 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 11:51 (15 kwietnia 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Tak wyglądał (bez)ruch na Estakadzie Kwiatkowskiego w piątkowe popołudnie.


W godz. 15-17 ograniczone mają być wyjazdy ciężarówek z kontenerami z portu. Możliwe jest też wstrzymanie remontu ul. Morskiej w Cisowej. Dziś kolejna decyzja urzędników jak odkorkować zatkaną przez remont Estakadę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Takiej kumulacji przebudowywanych dróg nie było w Gdyni nawet przed piłkarskim Euro 2012.



Aktualizacja, godz. 11:50. Decyzja już podjęta. W porozumieniu z Zarządem Portu Gdynia, szefami terminali i przedstawicielami firm spedycyjnych przez najbliższe dwa tygodnie (do czasu uruchomienia zjazdu z estakady w ul. Hutniczą w pierwszych dniach maja) w godz. 15-17 obowiązywać będzie zakaz wjazdu na estakadę, opuszczających port samochodów o ciężarze powyżej 10 ton. W godz. 14-18 umożliwiony zostanie dla nich wyjazd z portu przez teren Elektrociepłowni.

***

Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego zaczął się w ostatnią środę i od razu zaczęły się gigantyczne korki. Zatory sięgały kilometrów, kierowcy tracili nawet godzinę na pokonanie dwu-trzykilometrowych odcinków, które wcześniej przejeżdżali w kilka minut.

- Armagedon to mało powiedziane. Setki ludzi wysiadały ze stojących w korku autobusów i szły na piechotę w stronę Obłuża. Ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni wyglądała jak przedmieścia Częstochowy oblegane przez pielgrzymki - mówi pani Lidia, która z pracy na poczcie w centrum Gdyni wracała do domu 2,5 godziny.

Po pierwszych dniach sytuacja się nieco uspokoiła, ale nadal daleka jest od ideału.

- Dlatego spotykamy się ze sztabem kryzysowym codziennie i wdrażamy kolejne pomysły jak usprawnić ruch. Ostatnie to m.in. ograniczenie wyjazdów ciężarówek z kontenerami z portu w godz. 15-17. Transport będzie tak planowany, by było ich w tym czasie jak najmniej - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni.

Urzędnicy chcieliby także, by choćby część ciężarówek wyjeżdżała z portu innymi drogami, nie wjeżdżając na estakadę. Nie wiadomo jednak czy będzie to możliwe ze względu na stan infrastruktury. Nie ma też możliwości pracy na trzy zmiany. To już kiedyś było przerabiane, skończyło się na telefonach od mieszkańców i zakazie prac w nocy.

Czy równoczesne remonty kilku głównych dróg to dobry pomysł?

Remont nie byłby tak uciążliwy, gdyby nie fakt, że jednocześnie w mieście zablokowane są też inne główne drogi. Trwa remont al. Zwycięstwa przy Klifie zobacz na mapie Gdyni, zaczęła się przebudowa ul. Morskiej w Cisowej, a lada dzień ruszyć ma przebudowa ul. Chwarznieńskiej.

- Prace na ul. Morskiej zostaną tak zaplanowane, by początkowo odbywały się głównie na poboczach. Zrobimy wszystko, by w jak najmniejszym zakresie blokować główną jezdnię - podkreśla Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Urzędnicy zapewniają też, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w ogóle nie będzie ograniczać ruchu, bo prace polegające na stworzeniu dwóch kolejnych pasów ruchu w żadnym stopniu nie utrudnią przejazdu na już istniejących. Nie dało się jednak tak zaplanować remontów, by nie odbywały się jednocześnie?

- Dało, ale wtedy remontowalibyśmy 2-3 lata. Zimą nie można ze względu na warunki atmosferyczne, więc czas prac naturalnie się wydłuża. Woleliśmy więc zastosować zasadę maksymalnego skrócenia prac, by kierowcy nie odczuwali ich przez tak długi czas. Nie sądzę, by ktoś był zadowolony, gdyby w korkach stał przez trzy lata, bo remonty robilibyśmy jeden po drugim - przekonuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, który odpowiada m.in. za koordynację remontów miejskiej infrastruktury.

W poniedziałek urzędnicy spotkają się po raz kolejny i mają podjąć już konkretne decyzje na temat wstrzymania lub takiej zmiany planów remontu ul. Morskiej, by ograniczyć blokowanie przejazdu. Możemy się też spodziewać dużo mniejszego ruchu pojazdów ciężarowych z portu w godz. 15-17, kiedy tworzą się największe korki.

Do kiedy remont?

Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego nad ul. Opata Hackiego zobacz na mapie Gdyni i w rejonie ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni 10 kwietnia zaczęła firma Want z Tczewa, która wygrała przetarg oferując cenę 1,66 mln zł. Prace potrwają do 10 września, ale największe utrudnienia czekają kierowców na początku robót.

Prace zaczęły się od remontu przegubów nad ul. Opata Hackiego. Obecnie zamknięta jest jezdnia estakady w kierunku Obłuża na odcinku od ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej jest ruch dwukierunkowy.

Opinie (356) ponad 10 zablokowanych

  • Mars Napada

    Armagedon ogłoszony przez Paniom Lidie i sztab kryzysowy! Obcy nad Bałtykiem rozpostarli swoje skrzydła... Niedługo bronić się już będzie tylko Gdańska Orunia... Może Pan Bóg się nad nami ulituje? Może nas uratuje?

    • 9 1

  • W Elblągu referendum i odwołanie rady i prezydenta (4)

    może czas u nas także na zmianę kliki rządzącej?

    • 28 7

    • (1)

      zróbmy wydarzenie na fejsie, zbierzmy podpisy i referendum!!!!

      • 4 3

      • fejs

        tak.. zrobmy wydarzenie.. kazdy kliknie like i bedzie super..

        • 1 2

    • Tylko nie zapominaj, że w Elblągu odwołali prezydenta z PO.

      To już trzeba być asem, żeby mieć rząd, marszałka województwa z PO i zostać odwołanym jako prezydent Elbląga.

      • 4 3

    • Mieszkancy brawo

      Tu właśnie zwykli ludzie pokazali swoje niezadowolenie. Nie trzeba się oglądać na innych i brać los w swoje ręce.

      • 0 0

  • wymienic ekipe

    Chyba prezydentem nie mozna byc do smierci co ? czas wymienicto towarzystwo ignorantow I megalomanow. KIM Szczur--I Dzon Stepa --czas odejsc.

    • 28 5

  • Dylatanci tak planują remonty!!! (3)

    Przed przystąpieniem do remontu należy przygotować plan objazdów. Musi on zapewniać przepustowość na poziomie porównywalnym z natężeniem ruchu w danym rejonie.Wiązać to się może z wykonaniem dodatkowych,tymczasowych pasów czy dróg .Tak przygotowany plan musi kosztować więcej,niż podział jednej jedni na 2 jednokierunkowe pasy ruch i zamknięcie drugiej jezdni na czas remontu(przepustowość spada trzykrotnie).
    Tylko to kosztuje, firma zgłaszające odpowiedni plan objazdów przegrywa przetarg, bo jest droższa od innych.Urzędnicy wybierają najtańszą ofertę a mieszkańcy przez rok przeżywają horrory w korkach.
    A może warto zapłacić nieco więcej wykonawcy i nie paraliżować całego miasta ?

    • 22 2

    • "Dylatanci" to specjaliści od dylatacji, czylli progów?

      • 6 1

    • A Ty jak byś zaplanował objazd estakady mędrcze? (1)

      Przecież jej się nie da w prosty sposób objechać. Teleporty chcesz poinstalować, promy przez port czy jak?

      • 2 3

      • a dlaczego nie prom przez port?

        to nie boli, a kosztuje taniej niż kiblowanie w korkach

        • 4 0

  • może rozpocząć od rozgonienia tych urzędniczych Gamoni którym My płacimy !? (2)

    cwaniaczki

    • 27 5

    • rozmawiaj o pomysłach, a nie o sprawach personalnych (1)

      • 1 5

      • o tym decyduja ludzie z UM Gdynia wiec od spraw personalnych nie da sie uciec

        • 2 0

  • (1)

    Aby uchronić miasto przed nieuchronnym wymarciem należy po prostu zlikwidować estakadę. TIRy transportujące towary ze stoczni zastąpić transportem rowerowym. Inaczej miasto czeka zagłada, tak to się stało w Detroit. Tak mówi elementarz polityki komunikacyjnej.

    • 4 6

    • elementarz polityki komunikacyjnej sugeruje co innego

      wieszanie ciężaru na jednym łańcuchu wiąże się z ryzykiem urwania najsłabszego ogniwa. Równolegle do dróg dla samochodów lub niezależnie od sieci ulicznej można tworzyć udogodnienia dla pieszych i rowerzystów. Zwodzona kładka dla nich z Oksywia do okolic Muzeum Emigracji (Dworca Morskiego) zdjęła by część ruchu i uciążliwość korków dla przyspawanych mentalnie do samochodów została by zredukowana do dopuszczalnego minimum. Matematykowi, do tego kierowcy podobno korki nie przeszkadzają.

      • 2 1

  • CHICHOT HISTORII

    Ś.p Cegielska doprowadziła do tego, że Estakada została ukończona i zyskała poparcie mieszkańców. Szczurek robi z Estakadą jakieś ceregiele i poparcie spada. Chyba już czas odejść Panie Prezydencie, nieprawda?

    • 31 8

  • akurat z TIR-ami z portu....

    to bardzo dobry pomysł, tylko szkoda, że nikt nie wpadł na to od razu, bo to aż gryzło w oczy, same TIR-y. Oby ktoś się tylko nie ugiął i zmienił ograniczenie ruchu dla tych pojazdów w godz 15-17.

    • 9 5

  • w Szwecji jak pzrystepuja do remontu, budowy drog czy czegos inngeo to powiadamiaja spoleczenstwo. (1)

    sa ogloszenia w prasie o spotkaniu z inzynierami, autorami projektu. Ida wtedy na to spotkanie zainteresowani mieszkancy, zadaja pytania, podsuwaja inne pomysly, inne rozwiazania. tak jak podsunieto budowe drogi rowerowej, ktorej nie bylo w planie. Uwzgledniono sugestie jednego pana,ze powinna byc droga rowerowa a reszta mieszkancow poparla ten pomysl. droga rowerowa jest wybudowana.

    • 9 4

    • czyżbyś sugerował, że drogi rowerowe nie są potrzebne?

      Gdyby były rozsądnie tworzone, skala korków uległaby redukcji, jak na razie jest ich w Gdyni tyle co kot napłakał, a wiele z nich prowadzi znikąd do nikąd. Jest wiosna, wybierz się na rower, może będziesz miał lepsze pomysły.

      • 1 2

  • A gdzie Policjanci do kierowania ruchem i pomagania kierowcom?

    czy umjeją tylko bawić się suszarkami ???. Wszędzie jest tak ,że to Policja Drogowa odpowiada za płynność bezpieczeństwo i jakość ruchu. Policja powinna być również głównym ciałem opiniotwórczym jeżeli chodzi o podejmowanie decyzji o remontach ,przebudowach i td. jeżeli zarzą dróg urządza sobie samowolke i robi z Miasta poligon doświadczalny nie uzgadniając i nie powiadamiając o tym policji -to skutki są takie jakie są !. wcale się nie dziwie ,że Policja ma to w D...e i IM to lata! . chociaż wszędzie w Europie taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia!

    • 32 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane