• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zieleń i piesi najważniejsi w Śródmieściu

Patryk Szczerba
22 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zielone centrum bezpieczne dla pieszych  to priorytety radnych dzielnicy Śródmieście w Gdyni. Zielone centrum bezpieczne dla pieszych  to priorytety radnych dzielnicy Śródmieście w Gdyni.

Regulacja parkowania m.in. przy ul. BatoregoMapka, Zygmunta AugustaMapka, Armii KrajowejMapkaMściwojaMapka, postawienie ograniczników parkowania przy placu KaszubskimMapka, skwerze KościuszkiMapka, stworzenie przejść dla pieszych na skrzyżowaniu ulic: 3 Maja - Armii KrajowejMapka, Armii Krajowej - ks. JastakaMapka oraz Władysława IV - Armii KrajowejMapka i wprowadzenie kolejnych elementów zieleni to najważniejsze zadania, jakie wyznaczyli do realizacji radni gdyńskiego Śródmieścia. Łącznie do wydania jest blisko 1,8 mln zł z dzielnicowego budżetu.



Podoba ci się kierunek zmian w Śródmieściu Gdyni?

Radni zaakceptowali inwestycje do realizacji do roku 2023 na ostatniej sesji. Przyznają, że skupili się przede wszystkim na tym, by zmieniać Śródmieście zgodnie z założeniami projektu Klimatyczne Centrum, ogłoszonego przez władze miasta na początku roku.

- Rada dzielnicy Śródmieście dostrzega potrzebę przemiany przestrzeni publicznych, uwzględniającą wprowadzanie zieleni oraz elementów poprawiających bezpieczeństwo, stąd taki dobór zadań i nadanie im priorytetów realizacyjnych - tłumaczy Andrzej Ryński, przewodniczący rady dzielnicy Śródmieście.

Zieleń i bezpieczeństwo pieszych



Radni przeznaczą środki m.in. na wyposażenie w elementy do zabawy i upiększenie parku kieszonkowego zrealizowanego w tym roku na splocie ul. Abrahama i ul. KilińskiegoMapka. Chcą zagospodarować skwer przy ul. 10 Lutego i ul. 3 MajaMapka, gdzie są remontowane chodniki. Staną tam kwietnik i rabaty. Park kieszonkowy powstanie przy ul. 3 Maja, pomiędzy ul. Starowiejską a ul. Jana z KolnaMapka. Dodatkowo, przy ulicach Batorego, Wójta Radtkego, Abrahama, 10 Lutego, Portowej i al. Piłsudskiego znajdą się nowe nasadzenia zieleni.

Czytaj też: Drzewa zamiast aut w centrum Gdyni

Inwestycje zwiększające bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego:
  • regulacja parkowania przy ul. BatoregoMapka, Zygmunta AugustaMapkaArmii KrajowejMapka oraz Mściwoja,Mapka
  • postawienie ograniczników parkowania przy pl. Kaszubskim, skwerze Kościuszki i ul. Armii Krajowej, 10 Lutego, Kilińskiego oraz Żwirki i Wigury,
  • uspokojenie ruchu zaplanowano także na ul. Zygmunta Augusta.

Na skrzyżowaniu ulic: 3 Maja - Armii Krajowej, Armii Krajowej - ks. Jastaka oraz Władysława IV - Armii Krajowej, przy przystanku komunikacji miejskiej powstaną nowe przejścia dla pieszych.

Oznaczenie historycznej linii brzegowej



Inwestycją finansowaną z budżetu rady dzielnicy niezwiązaną z drogami i zielenią będzie oznaczenie historycznej linii brzegu morskiego sprzed 1931 r. na skwerze Kościuszki w okolicach mola Południowego. Będą to litery z metalu wtopione w płaszczyznę chodnika.

Park Rady Europy: debata o miejscu



- Dzielnicowe inwestycje z pewnością podniosą jakość i komfort życia mieszkańców, a także pozytywnie wpłyną na wizerunek centrum miasta - nie pozostawia wątpliwości Joanna Zielińska, przewodnicząca rady miasta.

Miejsca

Opinie (328) 5 zablokowanych

  • Gdynia to także przedsiębiorcy.

    ja, która płacę tu niemałe podatki i potrzebuję poruszać się autem żeby prowadzić swój biznes. Bezpieczeństwo?? Dobry żart...jakus czas temu suche drzewo zwalilo się na moje auto, które poszlo do kasacji dwa podobne mimo zgłoszeń nadal stoją i czekają na swoją ofiarę. Ścisłe centrum.

    • 55 8

  • To totalnie anachroniczna koncepcja rugowania ruchu samochodowego z centrum (16)

    Na swiecie odchodzi sie od tej przestarzalej ideologii na rzecz zrównoważonego ruchu ulicznego. Tyle ze to wymaga nakladow na infrastrukture, a znacznie prosciej jest powylaczac ulice z ruchu, zwężać ich szerokość, zamykać dostęp do parkingów miejskich zamiast inwestować w rozwój zielonych parkingów. Obecna ekipa odpowiadającą za infrastrukture miejską to ludzie, ktorzy mentalnie zatrzymali sie w rozwoju urbanistycznym lat 90ych. Pomijam juz wszechobecną tandetę materiałów i wykonania. Szkoda ponieważ polozenie Gdyni az zachęca do śmiałych, nowoczesnych projektow miejskich...

    • 65 15

    • (1)

      oni mentalnie sie nigdzie nie zatrzymali. celowo to robia. najwazniejsze sa inwestycje z kasy miasta robione pod dewelopera po wczesniejszym uzgodnieniu i oplacie na konto zony siwego

      • 8 6

      • W to nie wnikam. Jesli tak jest to w normalnym kraju sprawa dla prokuratury.

        Poza tym to nie zmienia faktu, ze kroluje tandeta wykonania w oparciu o dziadowskie projekty.

        • 10 3

    • można podziwiać zdolność do generowania argumentów na rzecz obniżania kosztów funkcjonowania miasta (8)

      przez wdrażanie programu stopniowego, konsekwentnego przekształcania miasta w miasto przyjazne bardziej ludziom niż samochodom. Jestem pod wrażeniem. Zielony parking to wytwór chorej wyobraźni: to jest pomysł urbanistów lat 1960-tych. Mamy już XXI wiek i pomysły nie tylko na telepracę ale także na postawienie na zdrowy, aktywny tryb życia w mieście, w którym stopniowo uwalnia się kolejne strefy miasta od jeżdżących i parkujących samochodów.

      • 6 10

      • Jaaaasssne chciales/las błysnąc ale nie wyszlo (7)

        gdynscy "urbanisci" ida po najmniejszej linii oporu, dezerterujac przed prawdziwymi wyzwaniami zrownowazonego miasta. Pomijam argument pandemiczny, choc i on przemawia za indywidualuzacja transportu miejskiego, ale nawet jesli nie, to gdzie sa wezly przesiadkowe? Poza tym z czego do czego sie przesiadac? No i te tak znienawidzone parkingi przesiadkowe? Infrastruktura miasta została oddana w rece przypadkowej, radosnej i koninkturalnej twórczości deweloperskiej.

        • 9 6

        • każda stacja SKM i PKM w Trójmieście jest węzłem przesiadkowym (4)

          • 3 9

          • Wzgórze, Redłowo, Gdynia Stocznia ...

            Przesiadka na drugą stronę peronu.

            • 3 3

          • Ile jest miejs parkingowych przy PKM Stadion, SKM Redłowo, SkM Uniwersytet Morski? (2)

            • 4 4

            • przy węzłach przesiadkowych powinny powstawać miejsca pracy i cele podróży a nie miejsca do parkowania samochodów (1)

              fachowo to się nazywa Transit Oriented Development. Kilka miejsc do wysadzania podróżnych wystarczy (kiss and ride). Ponadto ważne jest, by tam powstawały darmowe, monitorowane lub strzeżone miejsca do parkowania rowerów. Takie tam bywają, ale jest ich definitywnie za mało.

              • 3 5

              • wtedy nie są węzłami przesiadkowymi

                a końcowymi.

                • 3 3

        • Wyszło (1)

          W dodatku widać że gość wie o czym mówi w przeciwieństwie do januszowego kwiku o to że parkingi są płatne

          • 8 5

          • Sam sobie odpowiadasz hehehe:-)

            • 3 3

    • Ale tak się właśnie robi na całym świecie :) (4)

      A prym wiodą wielkie bogate miasta typu Londyn, Wiedeń czy Zurych. Ruch samochodowy musi być ograniczony do niezbędnego minimum a komunikacja musi działać niezawodnie

      • 9 6

      • Podstawą jest zbiorkom, który w Polsce działa podobnie żle, lub bardzo żle. (2)

        • 6 1

        • podstawą piramidy zrównoważonej mobilności jest ruch pieszy (1)

          następnie innych niezmotoryzowanych (cyklistów, hulajnogowców etc,) a dopiero w następnej kolejności transport zbiorowy. Najlepszy jest transport szynowy: dlatego SKM powinna funkcjonować w takcie 5 minutowym w godzinach szczytu, po wymianie taboru na taki, w którym nie ma dziury między peronem a wagonem.

          • 4 6

          • mniej farmazonów, więcej praktyki opartej w realiach

            • 6 1

      • od tego ze napiszesz "musi" nic nie nabierze siły sprawczej

        zwłaszcza w mieście gdzie głównym narzędziem modernizacji jest kubeł farby

        • 6 1

  • nowa władza

    Oby nowa władza, naprawiła to co żeście popsuli i ruszyli w końcu to o czym zapomnieliście i mieliście głęboko w D.., Czas się żegnać.... Marzenia, bo władza i tak zostanie w rękach Szczurka. Niestety.

    • 42 5

  • Prezydent Szczurek - po co nowe brzydkie lampy na bulwarze? 5G? (3)

    On robi to samo co PiS tyle że lokalnie. Pieniądze miasta wydaje nie na to co przydatne i niezbędne a na to gdzie można "przytulić".

    • 43 7

    • Z rozpędu napisałeś PIS zamiast PO (1)

      popraw

      • 1 9

      • Prawda zabolała ?

        • 6 3

    • 5G to sieć Play

      • 0 0

  • Zieleń czy może developerzy? (1)

    Po zalaniu ostatniego skrawka zieleni betonem, przychodzi czas na refleksje?

    • 57 2

    • zieleń, kubusiu, zieleń i mieszkańcy

      • 0 3

  • Wczoraj odbyłem wycieczkę pieszą po Gdyni. (3)

    Idąc od dworca PKP w stronę Świętojańskiej, miałem wrażenie cofnięcia się do lat 80-tych.Dominacja wiejskich butików, knajp "seta i galareta" multum! Płyty chodnikowe pamiętające buty tych, którzy jeździli na hale po Marlboro i Levisy... Wrażenia? Może to ma klimat, ale utwierdza mnie w przekonaniu, że do Gdańska nie skrócili dystansu, wręcz oddalili się o kolejne 50 lat!!! A mówią że Gdynia to nowoczesne miasto, bu ha ha! Farsa! Zrozumiałem ten kompleks w stosunku do pięknego Gdańska!

    • 65 9

    • ja za to byłem na hali (zabytek hahahaah)

      co drugi box pusty, syf, tandeta, dzikie lata 90 pełną gębą, żenada smród

      • 15 1

    • Człowiek ze wsi(Gdyni) wyjdzie,ale wieś z człowieka nie... (1)

      • 4 5

      • Dobrze że się wiejski śmierdzielu przedstawiłeś.

        • 0 2

  • To co się dzieje w Gdyni w centrum to porażka!

    Park kieszonkowy przy Kilińskiego, strefa relaksu przy Akwarium. To jest żart? To jest kpina! Szczur pluje w twarz wyborcom, zadłuza miasto, kasuje zieleń i robi z Gdyni drugi Bangladesz. Wynocha! Dość!

    • 71 6

  • A co to dzisiaj 1 kwietnia?

    Władzom Gdyni zależy na zieleni w centrum?

    • 35 4

  • Najpierw wycieli wszystkie drzewa, sprzedali działki, zaniedbali to co już było

    Teraz będą udawać że coś robią.

    • 63 3

  • Słabo z tą Gdynią!Nie musicie brać przykladu z Gdanska,bo to duże miasto,nie takie jak prowincjonalna Gdynia!

    Wystarczy brać wzorce od Pruszcza,można wiele się nauczuć!Niestety,wGdyni czuć wiochą,przykre,ale prawdziwe,dosadnie realne!

    • 44 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane