• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zieleń i szerszy chodnik w okolicy "Cyganerii"

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.

Poszerzenie chodnika, likwidacja zatoczek postojowych i nowe zieleńce - to zmiany jakie czekają ul. 3 Maja w GdyniMapka, w sąsiedztwie lokalu "Cyganeria" w najbliższych tygodniach. Prace ruszyły kilka dni temu. Od ul. Armii KrajowejMapka do ul. Obrońców WybrzeżaMapka jest planowana jednokierunkowa droga rowerowa.



Jak oceniasz ostatnie zmiany w centrum Gdyni?

Ul. 3 Maja to jedna z ulic przecinająca ul. 10 Lutego, która prowadzi od ul. Jana z Kolna w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża. Kierowcy często korzystają z tej jednokierunkowej ulicy, omijając główną arterię miasta, czyli ul. Władysława IV. Wzdłuż ulicy znajdują się wydzielone miejsca parkingowe - na niektórych odcinkach umieszczone są na chodniku.

W ramach metamorfozy śródmieścia Gdyni, które ma stać się przyjaźniejsze pieszym, władze miasta zaplanowały zmiany na odcinku od 10 Lutego do Obrońców Wybrzeża.

Nowy chodnik, likwidacja zatoczek postojowych



W pierwszej fazie prac ekipa budowlana rozpocznie rozbiórkę chodnika po lewej stronie ulicy, w bezpośrednim sąsiedztwie kultowej "Cyganerii".

Po trzech tygodniach prace przeniosą się na drugą stronę ulicy. Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę krawężników, nawierzchni chodnika oraz likwidację zatoczek postojowych.

100-metrowy fragment ulicy 3 Maja zyska nową nawierzchnię chodnika z kostki betonowej o wymiarach 20 x 20 cm. Dzięki temu, że znikną zatoki postojowe, chodnik będzie szerszy. Po obu stronach ulicy pojawią się też uatrakcyjniające przestrzeń zieleńce.

Równolegle po drugiej stronie 10 Lutego trwają prace przy modernizacji chodnika przyległego do budynku Banku Polskiego. Są prowadzone przez firmę Moderna, która remontuje zabytek, budując obok apartamentowiec.

Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego". Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego".

W przyszłości ułatwienia dla rowerzystów



- To pierwszy etap zmian, jakie zaplanowaliśmy na całej długości tej ulicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Według zapowiedzi w przyszłości w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża na ul. 3 Maja zostanie poprowadzona droga rowerowa.

Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.

Czytaj też: Park zamiast parkingu w centrum Gdyni


To oznacza m.in., że znikną istniejące tam miejsca postojowe wraz z placem przed garażami.

Miejsca

Opinie (443) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (11)

    Te zmiany to kropla w morzu potrzeb,niestety ostatnie lata Gdynia cofa się w rozwoju jak nigdy.Szkoda tej dawnej perły pomorza,dawni budowniczowie z posępną miną przyglądają się z zaświatów.

    • 158 21

    • (2)

      Budżet co rok większy. Firmy płacą podatki, bezrobocie 3 procent, a Ty jeczysz że miasto się cofa. Przestań wkrecac! Trochę pozytywnego myślenia marudo.

      • 10 18

      • Za darmo nie marudzi.

        • 8 7

      • bezrobocie?

        A kto pracuje w Gdyni?
        Źródłem sukcesu jest sprawne SKM, dzięki której da się dojechać do pracy w... Gdańsku.
        Budżet coraz większy? Deficyt też.
        Co nowego a co najważniejsze, sprawnego i potrzebnego zrobiono w tym mieście w ostatnich 20 latach?!

        • 9 4

    • W Gdyni jest bardzo brudno! (2)

      • 5 8

      • na tym portalu jest wiele wpisów osób, które nie potrafią przetrzeć swoich okularów (1)

        przy pomocy tanich płatków czyszczących, dostępnych w aptekach

        • 3 3

        • Akurat te płatki czyszczące nasączone odpowiednimi preparatami ścierają ochronną warstwę lakieru i powłok na szkle okularów...

          • 2 2

    • (3)

      Bo rzeczywiście, potrzebą dla Gdyni jest zmniejszanie ilości miejsc parkingowych, które są ciągle w użyciu. Rozumiem, jakby je usuwali jakby nie były potrzebne, ale obecnie znajdowała się na nich masa samochód. Niedawno likwidowano masę miejsc parkingowych przy Akwarium, zaraz przybędzie nowych mieszkańców od budowy nowego Bankowca (gdzie nie został zrobiony podziemny parking). Obecnie masa samochodów kieruje się za budynek Alfa Plaza, a niedługo zabraknie miejsc dla mieszkańców 3 maja i Armii Krajowej.

      • 11 5

      • mieszkańcy wreszcie odetchną od nadmiaru samochodów

        same korzyści: mniej spalin, hałasu i wyższa jakość przestrzeni miejskich

        • 3 8

      • a na zdjęciu parking obok Batorego niemalże pusty... (1)

        przyzwyczaili się do parkowania pod drzwiami, a teraz wielki problem, bo 100 metrów musi przejść

        • 0 1

        • Na zdjęciu parking za Alfa Plazą tez jest pusty, niestety nie ma się to w żaden sposób do rzeczywistości

          • 0 0

    • to raczej pozostałe miasta nam odjechały

      między innymi przez takie zacofane myślenie mieszkańców

      • 1 1

  • Inwestycja na miarę możliwości miasta? (1)

    "100-metrowy fragment ulicy 3 Maja zyska nową nawierzchnię chodnika z kostki betonowej o wymiarach 20 x 20 cm."

    W takim tempie to za 269 lat wyremontowana zostanie cala dzielnica.

    • 145 10

    • Na jednych ulicach zdejmują zabytkowy bruk

      A na innych brukują betonową kostka. Gdzie tu sens? Chyba tylko w tym, żeby MTM stale miał co robić.

      • 16 1

  • No cóż (9)

    Czas się wyprowadzać z tego grajdoła kalesoniarzy i MTM

    • 158 19

    • (5)

      I dobrze, miasto dla ludzi auta na wieś

      • 18 15

      • (4)

        Na wsi przynajmniej spolecznikow nie ma. :P

        • 13 4

        • Ani miejsc pracy. A że jakby trzeba do nich dojechać i miasta coraz intensywniej się bronią przed inwazją (3)

          to będzie to inwestycja w życie w korku. Praktykowana i uwielbiana wśród wielu czytelnikó tego portalu, których później można poznać po używaniu słów "droga", "przepustowość", "darmowy parking" w każdym zdaniu

          • 9 5

          • jest coś takiego jak praca z domu (2)

            coraz bardziej popularne. Jeszcze trochę COVID i nikt nie będzie potrzebował biur w centrum.

            • 4 5

            • Skoro możecie pracować z domu, to czemu robicie te korki na dojazdówkach (1)

              i raport trójmiasta jest coraz bardziej komiczny? A tak, takich miejsc pracy nawet w najbardziej rozwiniętych gospodarkach, do których my nawet nie aspirujemy, jest jedno na dziesięć. I wykonują ją ci, co ich stać na mieszkanie w normalnej lokalizacji.

              • 7 1

              • wiadomo

                urzędnik zawsze się wyżywi. A firmy niech się wynoszą z Gdyni.

                • 2 2

    • przez większy chodnik dla pieszych?

      • 4 3

    • proponuje Radom

      • 0 0

    • powodzenia w nowym miejscu

      • 0 0

  • No i dobrze, tam było niebezpiecznie (3)

    • 19 114

    • chyba w twojej głowie, zreszta i tak nie mieszkasz w Śródmieściu

      • 14 4

    • niebezpiecznie ? A z jakiej to niby przyczyny? (1)

      • 8 3

      • z wielu przyczyn

        głównie z powodu lekceważenia limitów prędkości i zasad prawidłowego parkowania przez kierowców.

        • 3 7

  • Zaraz bedzie płacz o 2 miejsca postojowe (5)

    No może 6.

    • 44 109

    • (4)

      I tak będę tam stawał, ja z natury bywam przekorny.

      • 3 7

      • Straż miejska wytłumaczy, że parkuje się w wyznaczonym miejscu (3)

        • 5 2

        • (2)

          Nie wytłumaczy.

          • 1 2

          • to wywiezie na lawecie lub założy klamrę (1)

            • 1 2

            • fajnie wygląda

              takie zablokowane auto, np. w poprzek drogi dla rowerów.

              • 4 1

  • Super sprawa (6)

    Likwidować miejsca parkingowego na ulicy skoro wszędzie puste parkingi kubaturowe.

    • 77 30

    • Bajka o parkingach w Gdyni które i tak znikną bo wiekszość to place pod deweloperkę

      • 18 5

    • gdzie masz te puste parkingi kubaturowe ? Za dużo zioła chyba jarasz, że masz wizje... (1)

      • 19 3

      • choćby na mapce poglądowej dołączonej do artykułu

        pozdrawiam!

        • 0 2

    • obudź się gostku, jakie k... parkingi kubaturowe? gdzie?

      • 5 0

    • Teza, że restauratorzy czy lokalne usługi podupadają przy ograniczeniu transportu samochodowego (1)

      Nie sprawdziła się jeszcze w żadnym kraju UE, nie sprawdziła się nawet w USA. Więc nie ma żadnego merytorycznego powodu, żeby miała się sprawdzić akurat w Polsce.

      • 1 5

      • W centrum Miami, gdzie jest dużo wielopiętrowych parkingów

        Odbywa się ruch samochodowy.

        • 2 0

  • (13)

    Widać, że włodarze miasta już dawno przestali słuchać mieszkańców, a skupiają się na własnej kieszeni oraz interesie deweloperów i garstki nieudaczników zwanych społecznikami... Przykro mi patrzeć jak np Gdańsk się rozwija, a Gdynia w której mieszkam od ponad 30 lat zaczyna ulegać prowincjonalizacji.

    • 217 26

    • Bo co ty, w Gdańsku to samo (2)

      Też Ci tajemniczy społecznicy, nie znający potrzeb ludu, chcą mu na złość życie utrudnić. I autkom, a lud wiadomo, ma mądrość sam w sobie i zawsze wie lepiej niż te wyksztalciuchy

      • 6 9

      • Ale w Gdańsku np na Wajdeloty zapytano mieszkańców w ankiecie o losy ulicy przy której mieszkają (1)

        i wyszło zupełni inaczej niż Raktywiści się spodziewali

        • 22 2

        • Po proteście zapytano.

          A powinni zapytać najpierw.

          • 12 2

    • Zaczyna ulegać? (1)

      Od jakichś 3 kadencji Gdynia się cofa pod każdym możliwym względem.

      • 28 6

      • o jakich względach piszesz?

        potrzeby kierowców parkujących swoje pojazdy przez 23 godziny na dobę nie są najważniejsze.

        • 10 21

    • Dziwię się,że jeszcze się nie wyprowadziłeś, skoro tak się męczysz w Gdyni. (6)

      • 9 23

      • Podobno z tonącego okrętu szczury uciekają pierwsze (1)

        Szkoda, że miast to nie dotyczy.

        • 15 2

        • bo ten szczur nie tonie

          stoi na naszych głowach.

          • 6 0

      • Podatkowo juz pare lat temu :) (3)

        • 9 2

        • Ups, to abonament na strefę będzie kosztował... (2)

          • 4 4

          • ups (1)

            a może ma garaż i kicha na waszą strefę.

            • 4 2

            • Jak ma garaż i trzyma ten samochód tylko w garażu dla ozdoby

              to czemu gardłuje pod artykułem o likwidacji kilku miejsc parkingowych w centrum? ;P

              • 1 2

    • Nie do końca

      W Gdańsku tak samo. Wciąż przybywa głupich rzeczy utrudniających życie.

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Nareszcie, po tylu latach będzie rowerem można przejechać (22)

    Bez obawy o nagły zgon że strony kierowców. Dobre zmiany, ale zdecydowanie za wolno to idzie

    • 65 282

    • (2)

      Obcislogaciowi i niunie na rowerach w z pieskiem w koszyku niech nauczą się też uważać na ulicy. Przepisy drogowe są dla wszystkich. Chcesz jeździć bez stresu to won do lasu. A nie, przepraszam, wyciąć drzewa bo też stanowią zagrożenie.

      • 28 29

      • (1)

        Ano dla wszystkich. Dlatego warto pamiętać, że w terenie zabudowanym ograniczenie prędkości to generalnie 50 km/h (a nie przedział 70-99), parkuje się bezpośrednio przy krawędzi jezdni i tylko wtedy, gdy zostanie 1,5m dla pieszych, a przy wyprzedzaniu rowerzysty zostawia się min. 1 metr, a nie centymetr.

        • 13 6

        • To przestań jeżdzić środkiem jezdni.

          • 2 0

    • Słabą masz pamięć (10)

      Więc Ci przypomnę. Był już kontapas rowerowy na 3 maja, nawet na tym samym odcinku, który mają remontować ale z powodu ofiar go zawiesili. Podobnie kontra buspas na Władysława IV. To nie są praktyczne rozwiązania dla normalnych ludzi tylko wytwory fantazji złośliwych urzędników realizowane w celu eksterminacji użytkowników ruchu drogowego.

      • 29 17

      • kto był sprawcą tych "ofiar"? (9)

        tekst nie wiadomo czy ironiczny czy poważny. Poszerzenie chodnika to praktyczne rozwiązanie dla konkretnych ludzi a nie wytwór fantazji złośliwych urzędników. Działania eksterminacyjne są na tym portalu promowane przez cierpiących na samochodozę internautów. W realu słupki i krawężniki skutecznie miarkują ich apetyt na zawłaszczanie przestrzeni miejskiej. W przestrzeni wirtualnej ich zajęcie to zwykle odwracanie kota ogonem, mają zresztą z kogo brać przykład na szczeblu centralnym. Całe szczęście coraz większa liczba mieszkańców Gdyni albo wybiera rower albo co najmniej rozumie sens prowadzonych przekształceń i im przyklaskuje.

        • 19 11

        • Wszyscy klaszczą: Gdynia! Łucyk!

          Szkoda że to przyjazne miasto nie buduje infrastruktury dla rowerzystów z prawdziwego zdarzenia - jedynie pozorowane działania na pokaz (czerwony kolor tak ładnie rzuca się w oczy).

          • 16 7

        • Rower (4)

          Zaczynają mnie wkurzać rowerzyści, panoszą się wszędzie.
          A ścieżki rowerowe robią w bardzo niebezpiecznych miejscach.

          • 11 8

          • jezdnie, na których kierowcy lekceważą limity prędkości, są niebezpieczne. (3)

            Nie potrzeba ich budować, wystarczy wiele z nich uzupełnić o instalacje sprzyjające uspokojeniu ruchu, takie jak szerokie progi spowalniające, szykany, wysepki lub parkowanie naprzemianstronne po obu stronach jezdni wymuszające esowanie toru jazdy samochodów.

            • 9 7

            • cały urząd krzyczy

              hura, hura ale im napisaliśmy. Józek, klikaj szybciej...

              • 4 3

            • w centrum jest już tak dziurawo, że powyższe jest chyba nieaktualne...

              • 5 1

            • Jeszcze troche, a szykany pojawią się na głównych arteriach w miastach i poza miastami.

              Tak się rozbestwiono z budowaniem przeróżnych szykan, że nie będzie w miastach ulicy bez kilku budowli.

              • 2 0

        • Samochodoza to kolejny przejaw urzędniczej fobii (2)

          Takie fobie się leczy przez odspawanie od fotela. Sprawcą tych ofiar byli projektanci rozwiązań drogowych niezgodnych z zasadami ruchu drogowego i zdrowym rozsądkiem. A za kolejne "uspokojenia" ruchu podziękują Wam w wyborach turyści, restauratorzy, petenci urzędów (przedszkoli, kościołów, przychodni) w centrum. Zacznijcie wdrażać te wasze chore pomysły od własnego podwórka czyli zlikwidujcie sobie wszystkie parkingi przy urzędzie miasta i przesiądzcie się na rowery. Bez wyjątków dla limuzyn. Wtedy porozmawiamy o rozwiązaniach w europejskich miastach.

          • 12 5

          • dobra, dobra, co wolno wojewodzie...

            z perspektywy komitetu miejskiego, nie znasz się po prostu ;) limuzyna pod drzwiami wejściowymi ma być razem z szoferem w pełnej gotowości.

            • 6 2

          • uuhhhhhaaaa. rozumiem, że jak turysta nie przyjedzie samochodem do centrum tzn, że nie przyjedzie w ogóle? Co za bzdura !!! Zapraszam do Budapesztu, albo Amsterdamu. Proszę zobaczyć jakie tam są z tego powodu pustki :)

            • 0 2

    • Kilka lat już tamtędy jeżdżę rowerem, nigdy nie miałem z tym problemów.

      • 6 1

    • text

      • 0 0

    • Nagly zgon ? (3)

      Tak na piwaznue to masz OC korzystajac z drog publicznych ?

      Czas na obowiazkiwe Oac i jarty rowerowe

      • 4 8

      • A mam. Kosztowało mnie 26zł za rok. (2)

        Wiesz czemu? Bo rowerzyści nie powodują wypadków :)

        • 6 3

        • tak, to się nie nazywa wypadkiem (1)

          jak komuś urwiesz lusterko lub przerysujesz bok samochodu.

          • 6 3

          • nie, to się nie nazywa wypadkiem

            polecam zapoznać się z definicją słowa "wypadek drogowy"

            • 3 1

    • Myślę, że teraz to kierowcy się bardziej boją rowerzystów ;)
      Jako wieloletni kierowca stwierdzam, że więcej niż połowa rowerzystów nie przestrzega przepisów ruchu drogowego i niestety są przekonani, że im wszystko można. A pamiętajmy, że tak samo jak rowerzysta nie chce być potrącony przez kierowcę, tak samo kierowca nie chce potrącić rowerzysty. Więc niech każdy uczestnik ruchu szanuje drugiego.

      • 5 2

    • O ?

      A dotychczas nie można było ?

      • 0 0

  • Jednokierunkowa druga rowerowa (7)

    Niech zgadnę - przeciwnie do kierunku ruchu samochodowego i z przecinaniem pasa dla samochodów co 50 m? Miasto z morza białej farby i urzędniczych mrzonek.

    • 196 7

    • masz rację. W drugą stronę rowerzyści mogą się poruszać w tym samym kierunku co samochody (6)

      ruch rowerów "pod prąd" ulic jednokierunkowych dla samochodów jest bardziej bezpieczny dla cyklistów. Sprawdzone w wielu miastach Polski, Europy i świata. Kontakt wzrokowy i uspokojenie ruchu czyni cuda. Sprawdź sam, to się przekonasz.

      • 3 10

      • Bezpieczne to są wydzielone fizycznie drogi dla rowerów, a nie malowanki na dziurawym asfalcie. (3)

        • 17 3

        • asfalt zostanie załatany (2)

          reszta twojego tekstu świadczy, że cierpisz na cyklofobię lub na samochodozę lub obie te przypadłości naraz. Stawiający minusy przypuszczalnie rzadko jeżdżą rowerem po mieście.

          • 0 13

          • polecam starowiejską, plac konstytucji itp.

            w kwestii: asfalt zostanie załatany...

            • 6 0

          • Twoja zdolność wyciągania wniosków oddaje poziom umysłowy.

            To właśnie troska o zdrowie i bezpieczeństwo rowerzystów przeze mnie przemawia.
            Ty nawet w tym widzisz objaw "samochodozy".
            Mania prześladowcza? Sami wrogowie wokół?
            Spisek blachosmrodziarzy?

            To można leczyć.

            • 9 0

      • Tak widziałem jak rowerzysta jadacy pod prąd wjechał na chodnik bo nie miał szans wyminąc prawidłowo jadącego auta

        • 3 0

      • Panie "masz rację"

        Nie masz racji, skręcanie na skrzyżowaniu przy dwupasmówce plus rowery w przeciwnym kierunku to jakaś pomyłka w kalkulacji.

        • 4 0

  • (24)

    Jeszcze większe problemy z parkowaniem. Super. Czy ktoś w urzędzie w ogóle słucha mieszkańców czy tylko spolecznikow słoików pochodzących z mazur?

    • 197 25

    • poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów = wzrost ruchu rowerowego (17)

      wzrost skłonności do korzystania z rowerów = spadek skłonności do używania (jeżdżenia i parkowania) samochodów = wzrost liczby niezajętych przez samochody miejsc do parkowania. Same korzyści dla wielu mieszkańców centrum miasta. Brawo Gdynia. Pan Łucyk zostanie prędzej czy później doceniony przez mieszkańców, tak jak i inne osoby przyczyniające się do uwolnienia miasta od samochodozy panującej ciągle na wielu jego obszarach.

      • 14 24

      • Sam nie wierzysz w to co piszesz

        • 11 11

      • (1)

        Już widzę jak dziadki i inne starsze osoby przesiadają się na rowery.

        • 13 10

        • a czemu nie?

          aa, zapomnialem,w Polsce 50 latek uchodzi za dziadka, co to juz do grobu sie powinien szykowac. Chyba szersze chodniki i uspokojony ruch samochodow powinny byc plusem dla emerytow? Czy moze 5 sekundowe swiatla na przejsciu sa pod nich zrobione?

          • 11 5

      • Przypomnij mi to, kiedy twoja mama rowerem podjedzie do poradni ortopedycznej na Armii Krajowej. (9)

        • 23 6

        • Jak raz na rok jedzie to poradni, to można wziąć taksówkę (1)

          • 12 11

          • jak częściej to w sumie też

            • 0 1

        • Strefa płatnego parkowania to nie zakaz parkowania (4)

          O czym kierowcy zwykli zapominać

          • 4 2

          • Brak miejsc parkingowych to niemożność parkowania. (3)

            Wg aktywistów można zaparkować pod Batorym i o kulach szybko skoczyć do ZOZ na Armii Krajowej....

            • 11 4

            • Można też zaparkować na Armii Krajowej. (2)

              Płatnych miejsc parkingowych wbrew tezom absolutnie nie brakuje. Z naciskiem na płatnych. Innych już nie będzie.

              • 0 9

              • Czyli zarabiamy (1)

                Na poszkodowanych i kalekach.

                • 1 1

              • I na krawaciarzach, masarzach, czy też damach do towarzystwa

                Uniwersalnie, na wszystkich. Z tą uwagą, że nie zarabiamy, a odzyskujemy mikrą część środków na budowę infrastruktury dla nich.

                • 0 1

        • Jeśli zatrzymasz się przed przychodnią i pomożesz matce wyjść z samochodu, to cie nie obtrąbią

          • 4 2

        • matole jest od tego komunikacja miejska ,i 90% emerytówdo szpitala i przychodni jedzie komunikacja miejską

          • 1 9

      • pułapki logiki formalnej (1)

        oderwanej od rzeczywistości.
        Oraz żarliwość neofity...
        Na pokaz, bo w rzeczywistości bryka na chodniku przy magistracie...

        • 8 2

        • ot i właśnie - chodnik zarezerwowany dla UM pod samym wejściem

          i nie ma co narzekać, prawda?
          a jak coś to służbowy kierowca podjedzie..

          • 7 0

      • obszary, przestrzeń miejska, korzyści... co ja czytam? (1)

        ma wrażenie jakbym tu i w wielu podobnych wpisach czytał jakieś gotowce z UM.
        Rozwiązanie typu macierz gotowych sformułowań dla ułatwienia przy tworzeniu wpisów.

        • 7 1

        • To już 3 argumenty

          Z drugiej strony padają tylko dwa: przepustowość i "dajcie za darmo"

          • 1 1

    • No właśnie słuchają mieszkańców. (2)

      Chcemy miasta dla ludzi nie dla samochodów.

      • 10 13

      • Też mnie fascynuje to kreowanie się na przedstawicieli wszystkich mieszkańców

        Prześledziłem wyniki głosowań w dzielnicach w sprawie ustanowienia nowych stref do parkowania, i jakoś dziwnym trafem ci mieszkańcy opowiadali się większością za tym pomysłem. To teraz co, łatka gorszego sortu i krzyczymy jeszcze głośniej, że mieszkańcy chcą, by można było parkować wszędzie? Ano może i chcą, tylko mieszkańcy ościennych gmin. I nie ma sprawy, u siebie niech wprowadzają takie reguły, żeby im pasowało.

        • 6 5

      • A samochodami to kto jeździ

        Kosmici?

        • 2 0

    • Czyli Gdynia tylko dla rowerzystów (1)

      ....i ma gdzieś kierowców co płacą podatki za które robi się ścieżki rowerowe

      • 3 0

      • Dla rowerzystów też nie za bardzo

        Dla urzędników chyba tylko

        • 1 0

    • De'bilku, "słoiki z Mazur" przyjechały tu własnymi autami, czemu mieliby strzelać sobie w kolano i likwidować miejsca parkingowe?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane