Fakty i opinie

Gdynia: zieleń i szerszy chodnik w okolicy "Cyganerii"

Najnowszy artukuł na ten temat

Drzewa zamiast aut w centrum Gdyni

Poszerzenie chodnika, likwidacja zatoczek postojowych i nowe zieleńce - to zmiany jakie czekają ul. 3 Maja w GdyniMapka, w sąsiedztwie lokalu "Cyganeria" w najbliższych tygodniach. Prace ruszyły kilka dni temu. Od ul. Armii KrajowejMapka do ul. Obrońców WybrzeżaMapka jest planowana jednokierunkowa droga rowerowa.



Jak oceniasz ostatnie zmiany w centrum Gdyni?

dobrze, cieszy sprzyjanie pieszym i rowerzystom 29%
mam mieszane uczucia, wiele z nich wydaje się niepotrzebnych 23%
źle, zmierzają w nieciekawym kierunku 48%
zakończona Łącznie głosów: 1367
Ul. 3 Maja to jedna z ulic przecinająca ul. 10 Lutego, która prowadzi od ul. Jana z Kolna w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża. Kierowcy często korzystają z tej jednokierunkowej ulicy, omijając główną arterię miasta, czyli ul. Władysława IV. Wzdłuż ulicy znajdują się wydzielone miejsca parkingowe - na niektórych odcinkach umieszczone są na chodniku.

W ramach metamorfozy śródmieścia Gdyni, które ma stać się przyjaźniejsze pieszym, władze miasta zaplanowały zmiany na odcinku od 10 Lutego do Obrońców Wybrzeża.

Nowy chodnik, likwidacja zatoczek postojowych



W pierwszej fazie prac ekipa budowlana rozpocznie rozbiórkę chodnika po lewej stronie ulicy, w bezpośrednim sąsiedztwie kultowej "Cyganerii".

Po trzech tygodniach prace przeniosą się na drugą stronę ulicy. Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę krawężników, nawierzchni chodnika oraz likwidację zatoczek postojowych.

100-metrowy fragment ulicy 3 Maja zyska nową nawierzchnię chodnika z kostki betonowej o wymiarach 20 x 20 cm. Dzięki temu, że znikną zatoki postojowe, chodnik będzie szerszy. Po obu stronach ulicy pojawią się też uatrakcyjniające przestrzeń zieleńce.

Równolegle po drugiej stronie 10 Lutego trwają prace przy modernizacji chodnika przyległego do budynku Banku Polskiego. Są prowadzone przez firmę Moderna, która remontuje zabytek, budując obok apartamentowiec.

Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego".
Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego". fot. Trojmiasto.pl

W przyszłości ułatwienia dla rowerzystów



- To pierwszy etap zmian, jakie zaplanowaliśmy na całej długości tej ulicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Według zapowiedzi w przyszłości w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża na ul. 3 Maja zostanie poprowadzona droga rowerowa.

Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.

Czytaj też: Park zamiast parkingu w centrum Gdyni


To oznacza m.in., że znikną istniejące tam miejsca postojowe wraz z placem przed garażami.

Opinie (443) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • To już robi się chore. Pomijając tych, którzy mają coś do załatwienia w klinice czy Energii i nie będą mieli możliwości zaparkowania - jesteśmy jeszcze my - tutaj mieszkający. Te miejsca parkingowe były potrzebne i wcale nie było ich tak mało. Już teraz często nie można zaparkować w granicach tych 200 metrów dookoła adresu zameldowania. Do tego niedługo wprowadzają parkingi płatne w weekendy. Czy ktoś pomyślał o tym, że to zniechęca do przyjazdu osoby nie mieszkające w centrum Gdyni, które przyjeżdżając zostawiają swoją kasę w knajpach, czy sklepach? A dla mieszkańców będzie to kolejna niedogodność. Każdy kto zechce nas odwiedzić, nawet w weekend będzie musiał liczyć się z haraczem za parking. Każda skrajność jest zła. Pewne ograniczenia są korzystne. Ale obecnie wprowadzane, to już paranoja. Gdynia staje się nieprzyjazna dla mieszkańców. Remonty są przeprowadzane za NASZE pieniądze z podatków, które płacimy do gdyńskich Urzędów Skarbowych. I powinny one służyć mieszkańcom, a nie być dla Urzędników narzędziem do wyciągania z nas i naszych rodzin kolejnych pieniędzy. Gdynia, to nie prywatny folwark, a Władze Gdyni chyba zapominają kto i po co ich wybrał. Czy to były potrzeby mieszkańców? Wątpię. Czy tak ma wyglądać miasto przyjazne i zachęcające do przyjazdu? Również wątpię. Przykre to, bo kocham Gdynię i przez lata popierałam obecnie tu panujących, ale betonowanie każdej wolnej przestrzeni i ograniczanie swobody mieszkańców, to coś czemu mówię zdecydowane NIE.

    • 0 0

  • Znowu prowizorka :(

    Powinno się wybudować/zmodernizować ścieżkę rowerową wzdłuż torów kolejowych ale do końca, nie tylko 100m od dworca. Co za matoł to wymyśla???

    • 0 0

  • (11)

    Te zmiany to kropla w morzu potrzeb,niestety ostatnie lata Gdynia cofa się w rozwoju jak nigdy.Szkoda tej dawnej perły pomorza,dawni budowniczowie z posępną miną przyglądają się z zaświatów.

    • 158 21

    • (3)

      Bo rzeczywiście, potrzebą dla Gdyni jest zmniejszanie ilości miejsc parkingowych, które są ciągle w użyciu. Rozumiem, jakby je usuwali jakby nie były potrzebne, ale obecnie znajdowała się na nich masa samochód. Niedawno likwidowano masę miejsc parkingowych przy Akwarium, zaraz przybędzie nowych mieszkańców od budowy nowego Bankowca (gdzie nie został zrobiony podziemny parking). Obecnie masa samochodów kieruje się za budynek Alfa Plaza, a niedługo zabraknie miejsc dla mieszkańców 3 maja i Armii Krajowej.

      • 11 5

      • a na zdjęciu parking obok Batorego niemalże pusty... (1)

        przyzwyczaili się do parkowania pod drzwiami, a teraz wielki problem, bo 100 metrów musi przejść

        • 0 1

        • Na zdjęciu parking za Alfa Plazą tez jest pusty, niestety nie ma się to w żaden sposób do rzeczywistości

          • 0 0

      • mieszkańcy wreszcie odetchną od nadmiaru samochodów

        same korzyści: mniej spalin, hałasu i wyższa jakość przestrzeni miejskich

        • 3 8

    • to raczej pozostałe miasta nam odjechały

      między innymi przez takie zacofane myślenie mieszkańców

      • 1 1

    • (2)

      Budżet co rok większy. Firmy płacą podatki, bezrobocie 3 procent, a Ty jeczysz że miasto się cofa. Przestań wkrecac! Trochę pozytywnego myślenia marudo.

      • 10 18

      • bezrobocie?

        A kto pracuje w Gdyni?
        Źródłem sukcesu jest sprawne SKM, dzięki której da się dojechać do pracy w... Gdańsku.
        Budżet coraz większy? Deficyt też.
        Co nowego a co najważniejsze, sprawnego i potrzebnego zrobiono w tym mieście w ostatnich 20 latach?!

        • 9 4

      • Za darmo nie marudzi.

        • 8 7

    • W Gdyni jest bardzo brudno! (2)

      • 5 8

      • na tym portalu jest wiele wpisów osób, które nie potrafią przetrzeć swoich okularów (1)

        przy pomocy tanich płatków czyszczących, dostępnych w aptekach

        • 3 3

        • Akurat te płatki czyszczące nasączone odpowiednimi preparatami ścierają ochronną warstwę lakieru i powłok na szkle okularów...

          • 2 2

  • Jaki jest sens dróg dla rowerów w centrum miasta? Kto to wymyślił? (1)

    W innych krajach są drogi rowerowe owszem - ale przez pola - tam gdzie nie ma innej drogi, albo z miasta do miasta - koło ekspresówek. I to ma sens. Na drogi rowerowe w centrum nikt jeszcze nie wpadł w miastach które zwiedziłem, a było ich sporo, oprócz Gdynia, i Gdańska

    • 2 1

    • czy ty byłeś poza Gdynią gdzieś dalej niż w Pucku?

      • 0 0

  • ..

    Gdynia jak zwykle na przekór zdrowemu rozsądkowi

    • 2 1

  • Juz prawie nie jeżdzę do centrum Gdyni (10)

    Bo nie ma po co. Większość sklepów przeniosła się na Riwierę albo do Internetu. Pozostały tylko trzy miejsca, które odwiedzam okazjonalnie: Urząd Miasta - bo czasem trzeba, Teatr Muzyczny - bo lubię (ale to max 2 razy w roku) i.. sklep akwarystyczny na Norwida - ale to przecież już nie centrum. Niestety, brak sensownego klubu na moją kategorię wiekową, kina czy innych rozrywek kulturalnych i do tego drogie parkingi zabiją to miasto. Już nie pamiętam, kiedy ostatni raz przeszedłem się Świętojańską - bo oprócz kebaba i pizzy nic w miarę taniego się nie zje - a ne jestem ani włochem, ani turkiem, a i nieustający smród kloszy w słonecznym mi za bardzo nie odpowiada. Niestety, zrobienie jednego kierunku, malowanie ścieżek dla ped**arzy nic nie da - miasto umiera na naszych oczach. Miasto powinno być przede wszystkim dla mieszkańców, anie dla turystów - bo to oni spędzają tu całe życie, a nie tydzień czy dwa - ale urzędnicy chyba o tym już dawno zapomnieli.

    • 97 9

    • Brawo (2)

      To w Kosakowie wiecej robia dla mieszkanca a za razem i dla turysty. Gdynia niestety odstaje od wielu nawet małych miejscowosci. U nas kawalek trawnika władza sprzeda by postawić budynek chociaz z jedna klatka.

      • 5 1

      • Super, więc zostań w tym Kosakowie i nie marudź. Ale czekaj, robota nadal jest w mieście i codziennie widac te sznury aut w korku zdążające z tego wspaniałego Kosakowa do tego nieludzkiego miasta ....

        • 0 0

      • Chciałeś zaparkować na tym kawałku trawnika?

        • 0 3

    • Ale kogo to obchodzi, że bywasz tylko w trzech miejscach? (2)

      A powiedz, jak do twojej opinii mają się odnieść mieszkańcy, którzy na co dzień funkcjonują w Śródmieściu? Dlaczego chcesz za nich decydować?

      • 3 13

      • "kogo to obchodzi"

        a powinno, powinno...
        Za takie właśnie aroganckie "kogo to obchodzi" w wykonaniu PO płacimy rządami PiS.

        • 5 0

      • wszyscy mają takie same prawa

        a przynajmniej nie gorsze, niż miejski urzędnik

        • 2 0

    • A ja niestety muszę tu bywać (1)

      RACJA 100%. Zamknięcie Świętojańskiej w jedną stronę bez alternatywy dojazdu w stronę Gdańska to totalna bzdura tak, jak ścieżki rowerowe pod prąd ulic jednokierunkowych.

      • 14 3

      • Przecież alternatywny dojazd jest i zawsze był ul. Władysława IV

        Chyba, że o jakiejś równoległej rzeczywistości mówisz

        • 3 9

    • I to miasto dla mieszkańców ma wyglądać jak jeden wielki parking?

      • 2 5