• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zieleń i szerszy chodnik w okolicy "Cyganerii"

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.

Poszerzenie chodnika, likwidacja zatoczek postojowych i nowe zieleńce - to zmiany jakie czekają ul. 3 Maja w GdyniMapka, w sąsiedztwie lokalu "Cyganeria" w najbliższych tygodniach. Prace ruszyły kilka dni temu. Od ul. Armii KrajowejMapka do ul. Obrońców WybrzeżaMapka jest planowana jednokierunkowa droga rowerowa.



Jak oceniasz ostatnie zmiany w centrum Gdyni?

Ul. 3 Maja to jedna z ulic przecinająca ul. 10 Lutego, która prowadzi od ul. Jana z Kolna w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża. Kierowcy często korzystają z tej jednokierunkowej ulicy, omijając główną arterię miasta, czyli ul. Władysława IV. Wzdłuż ulicy znajdują się wydzielone miejsca parkingowe - na niektórych odcinkach umieszczone są na chodniku.

W ramach metamorfozy śródmieścia Gdyni, które ma stać się przyjaźniejsze pieszym, władze miasta zaplanowały zmiany na odcinku od 10 Lutego do Obrońców Wybrzeża.

Nowy chodnik, likwidacja zatoczek postojowych



W pierwszej fazie prac ekipa budowlana rozpocznie rozbiórkę chodnika po lewej stronie ulicy, w bezpośrednim sąsiedztwie kultowej "Cyganerii".

Po trzech tygodniach prace przeniosą się na drugą stronę ulicy. Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę krawężników, nawierzchni chodnika oraz likwidację zatoczek postojowych.

100-metrowy fragment ulicy 3 Maja zyska nową nawierzchnię chodnika z kostki betonowej o wymiarach 20 x 20 cm. Dzięki temu, że znikną zatoki postojowe, chodnik będzie szerszy. Po obu stronach ulicy pojawią się też uatrakcyjniające przestrzeń zieleńce.

Równolegle po drugiej stronie 10 Lutego trwają prace przy modernizacji chodnika przyległego do budynku Banku Polskiego. Są prowadzone przez firmę Moderna, która remontuje zabytek, budując obok apartamentowiec.

Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego". Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego".

W przyszłości ułatwienia dla rowerzystów



- To pierwszy etap zmian, jakie zaplanowaliśmy na całej długości tej ulicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Według zapowiedzi w przyszłości w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża na ul. 3 Maja zostanie poprowadzona droga rowerowa.

Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.

Czytaj też: Park zamiast parkingu w centrum Gdyni


To oznacza m.in., że znikną istniejące tam miejsca postojowe wraz z placem przed garażami.

Miejsca

Opinie (443) ponad 10 zablokowanych

  • parking (7)

    To gdzies uda sie w centrum zaparkowac ?

    • 70 7

    • Koło Riviery, Pod Batorym, przy Sea Towers, pod placem Grunwaldzkim, koło Jana z Kolna (5)

      Jest co wybierać. A w przyszłym roku będzie luźniej w SPP, bo wchodzi ŚSPP i wyższe opłaty za parkowanie w strefie.

      • 10 13

      • nie zrozumiales, mialo byc pod drzwiami i za darmo (4)

        platne parkingi sa dla frajerow i jak przeniose chora tesciowa i pianino?

        • 7 7

        • czy masz (3)

          oc dla swojego rowerka z decathlonu?

          • 4 1

          • Mam na swój samochód, który stoi w garazu (2)

            Może Cię to zaskoczy, ale prawie zawsze wybieram rower. Do rpscy, na zakupy codzienne. Samochód mam tylko na wycieczki w weekend

            • 1 5

            • Na rower

              Bylo pytanie

              • 1 1

            • Ty blachosmrodziarzu.

              Niby rowerzysta, a jak mu wygodnie to wozi d.. samochodem i truje.

              • 3 3

    • Z samochodami jest jak z gazami. Obojętnie do jakiej przestrzeni je wpuścić,

      to i tak zajmą całą przestrzeń. Dlatego nie ma sensu zwiększać ilości miejsc do parkowania. Ale należy stwarzać atrakcyjne alternatywy dla samochodu.

      • 5 3

  • Milczeć ! (3)

    My urzędnicy wiemy lepiej. Wy motłoch macie na rowerkach zapier.... do centrum z Dąbrowy i Oksywia. Jedyne miejsce parkingowe będzie przed UM dla limuzyny Jaśniewieciekogo.

    • 99 13

    • od kiedy udajesz urzędnika? (2)

      nie wychodzi ci to najlepiej. Przypuszczalnie jesteś zwykłym trollem, jeśli robisz to za darmo, to do tego jeszcze jesteś frajerem. Tylko współczuć.

      • 1 6

      • on nie udaje

        to widać (nawet) w oczach każdej osoby spotykanej po przeciwnej stronie lady w salu obsługi mieszkańca w UM.

        • 0 0

      • nie udaje

        całkiem nieźle odegrał emocje, które "przepływają" chociażby z przeciwnej strony laty w sali obsługi mieszkańców w UM. Co ciekawsze, tym intensywniejsze, im wyższy pesel.
        Takie sprzężenie zwrotne, coś jak "krzywe zwierciadło". Zwykle przydatne choć często mało przyjemne...
        Ale zawsze można lusterko stłuc. Wiele osób uważa to za lekarstwo "na całe zło".

        • 0 0

  • (1)

    Nastała era spandexów. Żadnych zalet z mieszkania w centrum. Chyba, że jesteś jednym z nich.

    • 46 8

    • mniej samochodów = lepsze powietrze w centrum miasta

      to tylko jedna z wielu korzyści wynikających z proponowanych i realizowanych przekształceń. Przypuszczalnie tylko udajesz runnera, a jesteś zwykłym spaślakiem.

      • 2 6

  • (7)

    Urodziłem się w Gdyni i mieszkałem ponad 40 lat . Niestety ten nie ład oraz gigantyczne korki zmusiły mnie do opuszczenia miasta :-/.

    • 53 10

    • farewell boy (6)

      Miasta stopniowo uwalniane od samochodów osiągają wyższe wskaźniki jakości życia niż miasta zdominowane przez parkingi i trasy pseudoszybkiego ruchu zakorkowane codziennie w godzinach szczytu.

      • 6 8

      • Wskaźniki życia..... (5)

        Najpierw uwolnią miasta od samochodów, mam nadzieję że później od rowerów.

        • 2 4

        • raczej wcześniej

          od mieszkańców...

          • 3 2

        • najpierw uwolnią (3)

          od firm, które jeszcze pozostały w centrum. Ale to korzystne, po co te fimy mają płacić podatki.

          • 7 2

          • Od firm już prawie uwolnili....

            .... do teraz się dziwią skąd spadek przychodów i miliard zadłużenia.

            • 7 2

          • na ulicach uwolnionych od parkujących i jeżdżących samochodów (1)

            zwiększa się liczba klientów korzystających z lokali gastronomicznych i sklepów oraz punktów świadczenia usług.

            • 3 5

            • jakoś tak

              najwięcej odpowiedzi chwalących obecne rozwiązanie ma bardzo specyficzne słownictwo i składnię. Czy urząd miejski zatrudnia farme trolli?

              • 3 0

  • to jest chore co ta banda przyspawanych wyprawia (3)

    a lemingi na nich głosują, to tak jak rolasy i z podstawowym głosują na pis... nie wierzysz ale to fakt...

    • 57 16

    • Odezwał się członek Elyty!

      • 6 4

    • A masz realną propozycję,

      na kogo oddać swój głos?

      • 1 2

    • jak na razie na tym portalu działa ostro banda przyspawanych mentalnie do fotela samochodu

      to się leczy konsekwentnie przekształcając miasto w miasto przyjazne dla ludzi, a niekoniecznie dla użytkowników terenochłonnych pojazdów.

      • 3 8

  • Podobno zmiany nie będą się kończyć na 10 Lutego (1)

    Ale będzie też kontrapas rowerowy aż do Jana z Kolna.

    • 18 3

    • proponuje przedłużyć do Moskwy

      Stop. Teraz się przedłuża do Brukseli.

      • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    Fatalne dl mieszkańców (16)

    Po Świętojańskiej wiatr hula, a korki na sąsiednich ulicach zatruwają miasto. Przyjazne zmiany dla rozrzucających nasze pieniądze urzędasów. Jak wygląda Plac Kaszubski, był kiedyś piękny ze starymi głogami teraz pustynia, nawet fontanna nie pomaga,wyjątkowo odrzucające miejsce. Ścieżki rowerowe to jakaś obsesja są potrzebne ale nie to co się wyrabia w Gdyni, ilu jest tych rowerzystów w porównaniu do reszty mieszkańców, że ciągle się je maluje.

    • 326 53

    • Szerszy chodnik fatalny dla mieszkańców

      Rzeczywiście - więcej samochodów będzie na nim stało

      • 25 7

    • Darku, ironia czy tak na poważnie? (3)

      jak na razie masz wiele lajków, bardzo mnie ciekawi czy to świadczy o inteligencji lajkujących czy o tym, że odkleili się od rzeczywistości w wyniku zbyt częstego korzystania z samochodu w korkach na dojeździe z Gdyni Północ, Rumi i Redy?

      • 18 21

      • (1)

        Wyremontowana infrastruktura zawsze wygląda fajnie na początku. Potem jak nie ma kto o nią poprawnie zadbać - zaczyna wyglądać tragicznie.
        Fontanna na placu - kiedyś fajne miejsce do odpoczynku, teraz o wiele mniej osób z niej korzysta, a ona sama straciła swoje jasne kolory.
        Nowa Abrahama pomiędzy ulicą 10 lutego, a Batorego? Bardzo podobnie - wcześniej można było spotkać dużo osób przesiadujących, a teraz powoli staje się ubrudzonym, usyfionym placem. Szczególnie widać to po samochodach, które stoją z dostawą dla baru Komar, na deptaku czarne plamy. Drewniane słupki co jakiś czas połamane od samochodów, a jeden z rogów trawnika był całkowicie rozjechany.

        • 13 2

        • takie są skutki rozwiązań na siłę

          kiedyś był pomysł żeby układać chodniki tam, gdzie jest wydeptana ścieżka ale chyba komuś się o tym zapomniało.

          • 8 1

      • powaznie, powaznie...

        A za naigrawanoe siez mieszkancow Polnocy i ich trudnej sytuacji logistyczej oraz wynikajacego z tego stanu umyslu, nalezy sie "dywan" w biurze PR magistratu.

        • 2 0

    • ja moge powiedziec, ze to jakas obsesja z zadaniem budowy ulic nowych

      a najglosniej domagaja sie tego mieszkancy gmin osciennych. Przeciez logiczne, ze miasto musi sie rozwijac pod wygode peryferiow. W centrum Gdyni jest taak duzo sciezek rowerowych, ze juz prawie da sie nimi na bulwar dojechac, za kilka lat

      • 13 5

    • Na świętojańskiej wreszcie można pójść na spacer z dziećmi. Przedtem było czarno od spalin.

      • 17 22

    • Ty na tej świętojańskiej bywasz o drugiej w nocy?

      • 2 6

    • zawsze mnie zastanawia jak leming musi chwalic sie głupota sam sobie dodatkowo zaprzecza bo on (1)

      nawet niewie co za bdury wypisuje drogi rowerowe sa potrzebne ale powinno być ich jak najmniej bo utrudnia zycie trującymi spalinami blachoszrotom :) Ty oszołomie masz obsesje i nie widzisz nic poza czubkiem własnego nosa.

      • 0 10

      • Ty też nie widzisz nic poza czubkiem swojego nosa i tyle pogardy w tobie. Blachszroty, lemingi a może rowerzyści to pedaliści . Też fajna nazwa.

        • 7 0

    • (3)

      Zgadzam się. Ostatnio stałam na przystanku na Świętojanskiej i liczyłam rowerzystów jadących w stronę Placu Kaszubskiego. Przez 20 min. przejechało 3 rowerzystów. Tak to jest sukces Szczurka, zamknięta ulica dla kilku rowerzystów.

      • 11 5

      • Przecież tej ulicy nikt dla rowerzystów nie zamykał, mogli po niej jeździć cały czas (2)

        Dlaczego tak bezczelnie kłamiesz?

        • 1 3

        • (1)

          Jest zakaz jazdy samochodem ulicą Świętojańską w stronę Placu Kaszubskiego czyli jest zamknięta dla samochodów jadących w kierunku Placu. Dlaczego zarzucasz mi kłamstwo.? Może nie jest fizycznie zamknięta ale samochody nie mogą nią jechać w stronę Placu.

          • 2 1

          • i bardzo dobrze że nie mogą jechać,dodam że też mam samochód:)

            • 0 1

    • Rowerzystów będzie więcej.

      Plac Kaszubski to w istocie porażka ale nie od razu Rzym zbudowaniu, plac Grunwaldzka okazał się hitem więc i na plac Kaszubski przyjdzie dobry czas.

      • 1 4

    • 100 % racji

      • 0 0

  • Gdynianka (6)

    A po drugiej stronie ulicy jest przychodnia lekarska. Rozumiem , że chorzy ludzie maja jeździć autobusem bo nie będą mieli gdzie zaparkować ??? Straszne jest to myślenie urzędników. Brak zdrowego rozsądku.

    • 81 7

    • Spokojnie. Urzędnicy już pewnie budują w tajemnicy metro by usprawnić komunikacje miejską. To ma być taka niespodzianka.

      • 7 2

    • W Gdyni ma nie być chorych - tylko piękni, młodzi i szczupli

      Jak Łucyk.

      • 8 1

    • jeden chory zaparkuje, kilkudziesięciu innych będzie na tym portalu klęło, że miasto nie zapewnia (1)

      odpowiedniej liczby miejsc na parkingach, które kilkadziesiąt metrów dalej stoją puste, bo płatne. Dla chorych wystarczy miejsce do wysiadania z taksówki lub samochodu zięcia, kuzyna lub teściowej, bezpośrednio przy wejściu do przychodni.

      • 7 9

      • Oczywiście w czasie wizyty, która się kiedyś skończy, ten zięć czy kuzyn będzie krążył po mieście przez np. godzinę, aby odebrać chorego z przychodni, bo nie będzie gdzie zaparkować.

        • 1 0

    • Pod przychodnią są miejsca parkingowe, a po drugiej stronie ulicy jest duży parking (1)

      • 2 8

      • dla ludzi

        z problemami ortopedycznymi, to żaden problem. Mogą się przejść, dla zdrowia

        • 5 2

  • Juz prawie nie jeżdzę do centrum Gdyni (10)

    Bo nie ma po co. Większość sklepów przeniosła się na Riwierę albo do Internetu. Pozostały tylko trzy miejsca, które odwiedzam okazjonalnie: Urząd Miasta - bo czasem trzeba, Teatr Muzyczny - bo lubię (ale to max 2 razy w roku) i.. sklep akwarystyczny na Norwida - ale to przecież już nie centrum. Niestety, brak sensownego klubu na moją kategorię wiekową, kina czy innych rozrywek kulturalnych i do tego drogie parkingi zabiją to miasto. Już nie pamiętam, kiedy ostatni raz przeszedłem się Świętojańską - bo oprócz kebaba i pizzy nic w miarę taniego się nie zje - a ne jestem ani włochem, ani turkiem, a i nieustający smród kloszy w słonecznym mi za bardzo nie odpowiada. Niestety, zrobienie jednego kierunku, malowanie ścieżek dla ped**arzy nic nie da - miasto umiera na naszych oczach. Miasto powinno być przede wszystkim dla mieszkańców, anie dla turystów - bo to oni spędzają tu całe życie, a nie tydzień czy dwa - ale urzędnicy chyba o tym już dawno zapomnieli.

    • 97 9

    • A ja niestety muszę tu bywać (1)

      RACJA 100%. Zamknięcie Świętojańskiej w jedną stronę bez alternatywy dojazdu w stronę Gdańska to totalna bzdura tak, jak ścieżki rowerowe pod prąd ulic jednokierunkowych.

      • 14 3

      • Przecież alternatywny dojazd jest i zawsze był ul. Władysława IV

        Chyba, że o jakiejś równoległej rzeczywistości mówisz

        • 3 9

    • pieniądze mieszkańców magistrat ma "jak pies michę"

      Więc o premię stara się od turystów.
      Bo od przemysłu dostał bana i fucka...

      • 3 2

    • I to miasto dla mieszkańców ma wyglądać jak jeden wielki parking?

      • 2 5

    • Ale kogo to obchodzi, że bywasz tylko w trzech miejscach? (2)

      A powiedz, jak do twojej opinii mają się odnieść mieszkańcy, którzy na co dzień funkcjonują w Śródmieściu? Dlaczego chcesz za nich decydować?

      • 3 13

      • wszyscy mają takie same prawa

        a przynajmniej nie gorsze, niż miejski urzędnik

        • 2 0

      • "kogo to obchodzi"

        a powinno, powinno...
        Za takie właśnie aroganckie "kogo to obchodzi" w wykonaniu PO płacimy rządami PiS.

        • 5 0

    • Brawo (2)

      To w Kosakowie wiecej robia dla mieszkanca a za razem i dla turysty. Gdynia niestety odstaje od wielu nawet małych miejscowosci. U nas kawalek trawnika władza sprzeda by postawić budynek chociaz z jedna klatka.

      • 5 1

      • Chciałeś zaparkować na tym kawałku trawnika?

        • 0 3

      • Super, więc zostań w tym Kosakowie i nie marudź. Ale czekaj, robota nadal jest w mieście i codziennie widac te sznury aut w korku zdążające z tego wspaniałego Kosakowa do tego nieludzkiego miasta ....

        • 0 0

  • Dlaczego nie ma drogi rowerowej wzdluz torow SKM? (7)

    Na piasku nie da się nic namalowac?

    • 69 0

    • (2)

      próbowali malować na szynach, ale farba się nie trzymała

      • 9 1

      • rozumiem, że to twój pomysł był z tymi szynami (1)

        • 2 2

        • Za to pomysł z malowaniem dziur w asfalcie nie jest jego.

          • 2 1

    • Bo byłaby tania (1)

      A najlepiej zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach. Dlatego DDR musi mieć dużo różnych urozmaiceń. Przyciski na zielone, obniżane wyjazdy z posesji, krawężniki, zakręty pod kątem 90 stopni, przejazdy rowerowe, śluzy, nierdzewne podpórki przed światłami z grawerem itd... Powinna też często zmieniać stronę jezdni.

      • 7 1

      • z fantazją trzeba ;)

        a tak na poważnie, w trosce o bezpieczeństwo użytkowników i jakość dostarczonego produktu.

        hahahhaha, aż się sam uśmiałem

        • 2 0

    • (1)

      sprawy własnościowe, część tego terenu nie należy do miasta.

      • 3 1

      • miasto może teren wykupić

        po co esować linię jazdy rowerów? Trasa rowerowa wzdłuż linii SKM bardzo by się w Gdyni przydała.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane