• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zieleń i szerszy chodnik w okolicy "Cyganerii"

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.

Poszerzenie chodnika, likwidacja zatoczek postojowych i nowe zieleńce - to zmiany jakie czekają ul. 3 Maja w GdyniMapka, w sąsiedztwie lokalu "Cyganeria" w najbliższych tygodniach. Prace ruszyły kilka dni temu. Od ul. Armii KrajowejMapka do ul. Obrońców WybrzeżaMapka jest planowana jednokierunkowa droga rowerowa.



Jak oceniasz ostatnie zmiany w centrum Gdyni?

Ul. 3 Maja to jedna z ulic przecinająca ul. 10 Lutego, która prowadzi od ul. Jana z Kolna w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża. Kierowcy często korzystają z tej jednokierunkowej ulicy, omijając główną arterię miasta, czyli ul. Władysława IV. Wzdłuż ulicy znajdują się wydzielone miejsca parkingowe - na niektórych odcinkach umieszczone są na chodniku.

W ramach metamorfozy śródmieścia Gdyni, które ma stać się przyjaźniejsze pieszym, władze miasta zaplanowały zmiany na odcinku od 10 Lutego do Obrońców Wybrzeża.

Nowy chodnik, likwidacja zatoczek postojowych



W pierwszej fazie prac ekipa budowlana rozpocznie rozbiórkę chodnika po lewej stronie ulicy, w bezpośrednim sąsiedztwie kultowej "Cyganerii".

Po trzech tygodniach prace przeniosą się na drugą stronę ulicy. Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę krawężników, nawierzchni chodnika oraz likwidację zatoczek postojowych.

100-metrowy fragment ulicy 3 Maja zyska nową nawierzchnię chodnika z kostki betonowej o wymiarach 20 x 20 cm. Dzięki temu, że znikną zatoki postojowe, chodnik będzie szerszy. Po obu stronach ulicy pojawią się też uatrakcyjniające przestrzeń zieleńce.

Równolegle po drugiej stronie 10 Lutego trwają prace przy modernizacji chodnika przyległego do budynku Banku Polskiego. Są prowadzone przez firmę Moderna, która remontuje zabytek, budując obok apartamentowiec.

Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego". Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego".

W przyszłości ułatwienia dla rowerzystów



- To pierwszy etap zmian, jakie zaplanowaliśmy na całej długości tej ulicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Według zapowiedzi w przyszłości w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża na ul. 3 Maja zostanie poprowadzona droga rowerowa.

Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.

Czytaj też: Park zamiast parkingu w centrum Gdyni


To oznacza m.in., że znikną istniejące tam miejsca postojowe wraz z placem przed garażami.

Miejsca

Opinie (443) ponad 10 zablokowanych

  • Wyborcy pamietasamorzadnosc juz dziekujemy !!! Kiedy powstana drogi parkingi anie mordery rowerowi tylko wala w auta przedniow ostnio na przejsciu przy rivierze dziecko potracil i pojecbal dalej

    • 24 1

  • (2)

    Nie ma to jak eko-terroryści. Oni chcą ścieżek rowerowych. "Precz z blachosmrodami", ale jak tylko trochę popada albo znudzi mu się pedałowanie to ładują się z tymi rowerami gdzie tylko się da nie patrząc na pieszych. Czy to do autobusów, czy do skmek. A jeszcze ci niewychowani podróżni potrafią im zwrócić uwagę, że on nie ma prawa wstawiać roweru w przejściu! Mam dosyć tych faszystów co by pojeździć max 20% dni w roku uprzykrzają życie wszystkim innym.

    • 59 4

    • dokladnie, mniejszosci z gebami pelnymi frazesow o tolerancji (1)

      ale nie potrafią szanować większości

      • 6 2

      • pijesz do kierowców parkujących na chodnikach?

        nie odwracaj kota ogonem

        • 0 0

  • Kiedy coś dla kierowców??? (20)

    Kiedy Gdynia zrobi coś dla kierowców??? Kierowców i aut nie ubywa i nie ubędzie jeszcze dłuuggooo!!! Zmiany w centrum nie są przez część mieszkańców akceptowane ale Urząd Miejski ma to gdzieś. Żadnej alternatywy dla samochodów,żadnego dużego parkingu. Czy rozsądny człowiek uważa,że osoba po 65 roku będzie pedałowała z Obłuża albo Kacka rowerem do UM ??? Czy człowiek zdrowy, w sile wieku pojedzie trolejbusem do centrum z Chyloni?? Nie, bo bilety są za drogie!!! Zróbcie darmowe przejazdy jak w Tallinie i problem miejsc parkingowych się skończy! Oj policzymy się na wyborach!!

    • 64 9

    • jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził (14)

      Zauważ, Robercie, że wielu mieszkańców akceptuje te zmiany. Jeszcze więcej je zaakceptuje, jak prace się skończą. Jak na razie znaczna część podróży po mieście odbywa się pieszo, poprawa warunków ruchu pieszych to działanie zgodne z dokumentami strategicznymi miasta, których zapisy powstawały w konsultacjach z mieszkańcami i ekspertami znającymi doświadczenia innych miast o wysokiej jakości życia, takich jak np. Kopenhaga. Warto się tam wybrać choćby w internecie. Sprawdź przy okazji jakie tam są opłaty za komunikację miejską, nawet w porównaniu z wyższymi zarobkami nadal są względnie wysokie. Opłaty za parkowanie i kary za nielegalne parkowanie to zupełnie inna historia, ale też warto ją sprawdzić. Miłej lektury!

      • 4 9

      • "takich jak np. Kopenhaga" (12)

        Znaj proporcjum, Mociumpanie.
        A bardziej dosadnie, przykleiło się g***no, do pancernika i wrzeszczy "płyniemy".

        Proszę porównać źródła i skalę dochodów a odkryte zostanie źródło sukcesu. Choć każdą rzecz można spie*rzyć. To zasada słuszna jak podatki i śmierć. Proszę porównać skalę i rozmiary, ilość ludności w mieście, przepływający strumień pieniądza.

        Możemy naśladować "zewnętrzne znamiona luksusu" na zasadzie "zastaw się a postaw się" ale nie jesteśmy w stanie zbudować twardych, stabilnych i silnych podstaw rozwoju.
        Kontynuując duński wątek, proszę się nie porównywać do stolicy a do drugiego co do wielkości w tym kraju miasta. Miasta ludnościowego bardzo zbliżonego do Gdyni. Zlikwidowali port i stocznie, w których miasto ma udziały i na ich miejscu postawiono futurystyczne osiedla (nieco puste obecnie).
        Ale wcześniej, 10km dalej zbudowano w morzu nową, 10x większą infrastrukturę portową i transportową. Miasto posiada znakomitą sieć drogowa i kolejową, kilka obwodnic i promieniste łączniki w każdym kierunku. Jednak użycie autobusu zawsze poprzedzone jest analizą, czy aby na pewno. Ma fajnie zachowaną "dzielnicę łacińską" ale i futurystyczne budynki.

        Widzimy tylko fajne efekty z myślą, że wzięły się znikąd (z darmowej, unijnej kasy) i które fajnie jest używać i na której można zrobić szybki geszeft. Że można żyć z mieszkańców i odbieranych im w postaci podatków pieniędzy, które możemy wydać po uważaniu i bez odpowiedzialności. Nie widzimy natomiast ciężkiej, wytrwałej i systematycznej pracy, której efekty trafiają również do społeczeństwa i są źródłem jego pomyślności.

        • 3 1

        • Tylko, że właśnie nie wszystko leży w pieniądzach (1)

          O tym też już wielu mówiło. Niemniej jednak dobrze jest starać się równać do najlepszych (Kopenhaga)

          • 4 3

          • idee mają to do siebie, że wynikaja z uwarunkowań rzeczywistości

            Tak jak można w ograniczonym stopniu meblować głowy, tak trudno przeskoczyć fakt, że w odróżnieniu od ciągle cytowanej Kopenhagi, Gdynia jest miastem o charakterystyce górskiej (!!!), porównywalnej z np. Bielsko-Białą.
            Porozmawiaj z kanalarzami, jakie są konsekwencje.

            • 2 1

        • (5)

          Chodzi o Odense czy Aarhus?

          • 0 0

          • Odense - miasto rowerowe Danii przez wiele lat (3)

            bardzo przyjazne dla mieszkańców. Podobnie Aarhus. W ogóle Dania już dawno zakwestionowała sens dominacji samochodów w miastach i na terenach wiejskich.

            • 3 1

            • bierz pod uwagę topografię (2)

              albo posłuchaj komentarzy podczas przemieszczania się z Aarhus C do V. A to zaledwie mniej niż połowa wysokości spotykanych w Gdyni. Choć jak na Danię, to góry.
              Miasto, oprócz śródmiejskiej "autostrady" ma dwa ringi i kilka promienistych "arterii". Autobusy, kolej i dalekobieżny tramwaj. Zdecydowanie nie widać aby brzydzili się samochodów.
              Podstawowa różnica, to że nie muszą ich używać, ponieważ wszystko co potrzebne jest blisko. Bo nie zaczynali od "du***y strony".

              Jeszcze raz powtórzę, skupianie się na (tanich) efektach a nie przyczynach problemów i antagonizowanie sił społecznych wywoła efekt miotły. Szczególnie przy zaniedbaniu źródeł finansowania takich "fanaberii".

              • 1 1

              • poprawa warunków chodzenia pieszo to nie fanaberia (1)

                wiele miast Szwajcarii ma dużo bardziej urozmaiconą rzeźbę terenu niż Gdynia, a udział ruchu pieszych i rowerzystów w ogólnej liczbie podróży bywa tam dużo wyższy niż w "pagórkowatej" Gdyni. Jeśli ci się wydaje, że nie cierpisz na samochodozę i cyklofobię, to wiedz, że to się leczy.

                • 0 0

              • paranoję też się leczy

                ale ostrzegam, rokowania sa poważne.

                Jednak to bylaby okoliczność łagodząca i bardziej się obawiam że ty tak bardziej serio i z premedytacja.

                Co do Szwajcarów... Po prostu, mają czas i ochotę. Bo rzeczywistość mają znacznie lepiej zorganizowaną i nie musza załatwiać 12 spraw w 23 miejscach. Bryki trzymają w garażach lub zastawiają je na publicznych parkingach

                W stosunku do potrzeb, prace na 3Maja to fanaberia i bździna. Pomijając już fakt innych "eksperymentów" w tym miejscu, których w niedalekiej przeszłości nie brakowało a które obecny "remont" odkręca.

                Bo ktoś roboty musi się nauczyć i spradzić "pomysła" na żywym organiźmie.

                Jak zwykle, "od d*py strony"...

                • 0 0

          • no, które jest drugie?

            ??

            • 1 0

        • w generowaniu słowotoku jesteś mistrzem (3)

          mam wrażenie, że niewiele rozumiesz z tzw. nowego paradygmatu planowania przestrzeni miejskich z myślą o mieszkańcach, a nie o ich pojazdach. Co konkretnie proponujesz w Gdyni? Co sądzisz o poszerzaniu chodnika na ulicy 3 maja ?

          • 0 2

          • dlaczego muszę rozumieć bzdury? (2)

            wewnętrznie sprzeczne i niespójne?
            Proszę rozproszyć administrację miasta po dzielnicach albo utworzyć kampus magistracki np. na doskonale skomunikowanych terenach dawnego TOS albo Pekinu, to nie będę musiał jeździć do centrum.
            Urząd, który muszę co pewien czas odwiedzić, jest jedynym powodem dla którego odwiedzam to miejsce. Nie może być w Redłowie czy Leszczynkach? Byle przy linii kolejowej, jedynym sensownym środku lokomocji. Z przykrością to stwierdzam, jako dawny mieszkaniec "centrum" tego miasta.

            Czy ktoś musi w innym celu "centrum" odwiedzać?
            To walka z nieszczęsnymi, zasiedziałymi mieszkańcami, którzy mają tego pecha, że ich posesje nie mają garaży. A nowe mają. Nie schodzą?

            • 0 1

            • jak nie rozumiesz prostego przekazu, piszesz że to są bzdury (1)

              to Twój problem. Wystarczy byś zrozumiał, że w dobrze zarządzanym mieście wielu ludzi rezygnuje z posiadania samochodu a wtedy garaże są im niepotrzebne. Ciekawe, czy to potrafisz ogarnąć swoją wyobraźnią?

              • 0 1

              • to są twoje chore imaginacje

                głoszone z bolszewicką żarliwością.
                Ludzie nie zrezygnują z samochodów a możesz ich jedynie przekonać aby ich mniej używali. Można to zrobić przez dogodną organizację np. urzędów, aby były dostępne w miejscu zamieszkania. Zaprzestania centralizacji miejsc pracy w postaci biurowych gett.

                Oraz przez zburzenie Riviery i innych centrow handlowych.

                Ludzi możesz przekonać a nie zmusić szyderstwem, ograniczeniem, penalizacją czy wymuszeniem.

                Inaczej twoje pokrzykiwania należy klasyfikować do klasyki manipulacji: "stwarzać problemy i proponować rozwiązania".

                • 2 0

      • Mieszkańców Bankowca przy 3 Maja nikt nie pytał. Mieszka tam sporo ludzi, w tym starszych, niektórzy są niepełnosprawni. Tak, mamy samochody. Używamy ich. Niektórzy jeżdżą nimi do pracy np. poza Gdynią, w miejscach, do których trudno dojechać komunikacją publiczną. Nie do poruszania się po Śródmieściu.Osoby starsze też ich używają. Pewnie rzadziej, ale samochód posiadają i gdzieś on stać musi, w miarę blisko domu. Likwidacja tych miejsc, bez żadnej sensownej alternatywy utrudni nam wszystkim życie. Płacę abonament, tylko chciałabym nadal mieć za co płacić.

        • 4 0

    • (3)

      Bilety za drogie? Ale tabor nowy to się chce co? Więcej autobusów to się chce? Ale płacić to już nie! Kierowcy i pracownicy najlepiej bez podwyżek przez 20 lat. Budzimy się, to tak nie działa marudo.

      • 4 8

      • sądzisz, że kieszeń mieszkańca to jedyne źródło dochodu? (2)

        No, ciekawą macie koncepcję, towarzyszu...

        Po pierwsze, nie oczekujemy nowego taboru. Tym bardziej nie oczekujemy zabawek i kosztownych eksperymentów typu "elektrobusy" i inne "pierwsze w świecie", na tle których foty sobie strzelą tak mało fotogeniczne osoby jak mieszkańcy magistratu. A na pewno, tych kosztów nie powinno pokrywać się z kieszeni mieszkańców. Bo ktoś ma ochotę doktorat zrobić albo dołożyć kolejny laur do "profesury".

        Po drugie, oczekujemy spójnego i przystępnego systemu komunikacji zbiorowej i indywidualnej w Trójmieście a nie na Świętojańskiej i okolicach. Bo taka jest przestrzeń w której muszą zdobyć środki do życia mieszkańcy Gdyni. W tym również te płynące do kasy magistratu.

        Po trzecie, oczekujemy wyciągnięcia wniosków z akcji werbunkowej nowych mieszkańców, którzy zagęszczają przestrzeń z mierną korzyścią dla tej "sypialni", którą stała się Gdynia. Niegdyś miasto - węzeł komunikacyjno - handlowy i przemysłowy.

        Po czwarte, oczekujemy zastanowienia nad modelem współpracy publiczno - prywatnej, gdzie korzyści publiczne, jeśli nawet są, to doraźne i jednorazowe.

        Po piąte, oczekujemy efektywności działania objawiającej się skutecznością w załatwianiu bieżących problemów miasta i radzenia sobie ze skutkami siły wyższej. Tłumaczenia o korowodach biurokratycznych są kryciem zwykłej nieudolności osób, które nigdy, nic nie musiały. A najchętniej, nic by nie mogły oprócz przyjęcia kolejnego przelewu z wypłatą.

        Po szóste ale nie ostatnie, jeśli ktoś się obraża na rzeczywistość i brakuje mu politycznego wyczucia, to czas mu na emeryturę...

        • 5 1

        • kolejny słowotok tego samego autora? (1)

          zajmij stanowisko wobec pomysłu na poszerzenie chodnika i mitygowanie kierowców do zajmowania go za darmo.

          • 0 4

          • w tyle mam mitygowanie kierowców

            to ty masz z tym problem.

            I nie mam zamiaru rozmieniać się na drobne zgodnie z zasadą o wciąganiu na swój teren i zwycięstwie przez doświadczenie.

            • 1 1

    • Parking na chyloni Ci budują.

      • 0 0

  • Wyglaskany habitat

    Dla pobliskiego osiedla. Aby kwadrarty lepiej schodzily.

    • 23 1

  • i co rozgrzebią jak z piłsudskiego?

    Kiedy remont al. zwycięstwa w orłowie (zgodnie z układem z developerem), kiedy remont 10 lutego?

    • 29 1

  • (2)

    Ci co głosowali na szczurka to teraz maja jego efekty. Nie zrozumiały kompletnie ruch na świętojańskiej jazda w jednym kierunku jaki to ma cel? Latanie na okrągło straży miejskiej i instruowanie tutaj nie można? Wywalone pieniądze w błoto na jakieś ławki i kolka namalowane na skwerze co to ma być? Wstyd przyznać Gdynia nie ma ani jednego reprezentacyjnego miejsca żeby wszystko od początku do końca zrobione było ze smakiem - przykład dworca wizytówka miasta od lat nie można zrobić dworca SKM. Ostatnie nadzieje pokładam ze zostanie zrobiona ta nowa cześć obok Sea Towers - gdzie ludzie będą mogli się spotkać tak jak w Rotterdamie i życie będzie tam tętnic a nie przy budach rodem z. PRL-u jak jest obecnie na skwerze.

    • 45 4

    • Smutna Gdynia

      Najgorzej że nawet jak onj robią coś, co ma sens w teorii, to i tak wychodzi dramatycznie. Koniec Mola Południowego to najlepszy przykład. Parking w takim świetnym turystycznie miejscu to rzeczywiście był słaby pomysł, ale co mamy w zamian? Pusty plac z niczym, gdzie nikogo nie ma, bo po co tam iść (oprócz zabytkowego akwarium)? To już lepszy był ten parking...

      • 8 1

    • Miał być skwer ale janusze krzyczeli, że muszą tam parkować I te tanie budy. Powoli stajemy sie takim większym Mielnem. Ale chyba wielu przyjeżdżającym to się podoba Mnie jako mieszkańcowi nie.

      • 1 1

  • (2)

    Jeszcze raz pytam o chodnik przed Urzedem Miejskim. Kiedy skonczy sie tam parkowanie samochodow Szczurka i jego poddanczej ekipy i stana slupki albo donice z kwiatami. My tez mamy dosc parkujacych tam stale samochodow. Nie ma zadnej podstawy prawnej by Prezydent mogl swa flote samochodowa parkować przed drzwiami urzedu, kosztem pieszych.

    • 41 4

    • Wybacz - mamy g.. do gadania.

      • 8 1

    • jak zostanie zbudowany

      Park(ing) Centralny z dyskretnym przejściem podziemnym do magistratu.

      • 2 1

  • Zmiany ?

    Wydawanie ( na siłę ) pieniędzy z miejskiej kasy. Wydaje mi się, że to jest ostatnia kadencja prezydenta Szczurka i wychodzi się z założenia - " a po mnie potop".

    • 29 2

  • Opinia wyróżniona

    wszystko ładnie (50)

    ale gdzie ludzie maja parkowac? nie mozna wyłaczyc z parkowania całego centrum.Jesli zabieracie to stwórzcie nowe miejsca gdzie indziej. Człowiek chce coś załatwić szybko a szuka parkingu nie wiem jak długo.

    • 268 42

    • no cóż, (7)

      może to po prostu pech, a może brak umiejętności kierowcy. Ja nie mam problemu z parkowaniem. Nie zawsze jest miejsce blisko celu, ale chwila moment zawsze znajduję gdzieś w okolicy, nieraz 50 nieraz ze 150 metrów od celu. I spokojnie piechotką sobię idę. korona z głowy mi nie spada.

      • 31 60

      • hehehe, a ja zawsze tankuję za 100 zł i cena paliwa nie ma dla mnie znaczenia... (1)

        • 25 0

        • do czasu synek do czasu

          bo jak paliwo teraz po fuzji Orlenu i rozprzedaniu Lotosu podskoczy... to na tankowaniu za stówę - do domu nawet nie dojedziesz ;)))

          • 2 0

      • panie, ale ja nie po to se kupowałem samochód, aby teraz 150 metrów drałować (3)

        parking wielopoziomowy ma być pod każdymi drzwiami

        • 4 8

        • w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie by za BAToRYm postawić taki parking wielopoziomowy (2)

          - 4 piętra w górę i 4 piętra w dół!

          • 1 1

          • po co (1)

            spójrz na zdjęcie, jest prawie pusty. Jeszcze nigdy nie zdażyło mi się, aby nie było tam miejsca.

            • 1 1

            • To chyba dawno tam nie byłeś, bo już teraz parkowanie tam między godziną 8 a 14 graniczy z cudem.
              Wiem, bo pracuje obok i dojeżdżam autem codziennie.

              • 0 0

      • Gorzej z wózkiem

        Tobie łatwo, innym trudno, problemu nie ma.

        • 1 3

    • to jest słuszny kierunek (4)

      należy zlikwidować jeszcze więcej miejsc parkingowych. Może do aktywistów coś dotrze jak będą musieli jechać z centrum do Chylonii po swój samochód.

      • 27 12

      • I wtedy opłaci się puszczać autobusy co 5 min. (1)

        Od którejś strony trzeba ugryźć problem przyspawanych do foteli kierowców, bo wszyscy, w tym normalni użytkownicy samochodów, mają dość.

        • 19 10

        • a zaraz po oddaniu chodniczka, podniosa ceny za bilety autobusowe, po raz kolejny zresztą

          • 7 1

      • To pozamykajmy wszystkie ulice skoro nie są potrzebne. To tak jakby wybudować droge dla rowerów i zakazać postoju. Po to są drogi by z nich korzystać

        • 19 1

      • tak

        20 minut w zatłoczonym autobusie dobrze im zrobi :)

        • 7 2

    • przy Batorym nie ma miejsca? (7)

      • 14 6

      • Przy Batory niedługo stanie moloch - jak tylko Plac Unii się sprzeda. (6)

        • 12 4

        • czyli jest miejsce (5)

          tylko nogi by odpadły jakby się Jaśnie Pani kawałek przeszła

          • 5 7

          • Są w Gdyni ludzie, którzy chodzą o kulach (4)

            • 0 0

            • są oznaczone miejsca dla inwalidów (3)

              • 2 0

              • (1)

                Większość miejsc dla niepełnosprawnych jest zajęta przez zaparkowane wypasione SUVy marek BMW, Audi i inne auta z górnej półki. oczywiście legalnie, z plakietką za szybą - ot, takich mamy bogatych niepełnosprawnych w Gdyni...

                • 0 1

              • Zazdrość urodzie szkodzi

                • 0 0

              • to są miejsca dla inwalidów, a nie dla kulawych umysłowo ;)))

                • 0 0

    • A na parkingach pod Batorym i Filmówką, jak zawsze, miejsc do wyboru, do koloru... (2)

      • 17 15

      • No ale wtedy trzeba się przejść 200m do celu..to za dużo. (1)

        Domagam się możliwości parkowania w lokalu/urzędzie do którego się udaję! Najlepiej wprost przy stoliku.

        • 13 9

        • takie rzeczy to tylko góra UM ma do swojej dyspozycji

          polecam obserwacji własnej.

          • 7 1

    • można parkować w wielu miejscach nie zajętych już przez zaparkowane samochody innych właścicieli

      wystarczy trochę pomyśleć. Jeśli przejazd ma się odbywać na małą odległość, nie ma sensu wsiadanie do samochodu: to tylko strata pieniędzy na paliwo, czasu i nerwów na szukanie miejsca do parkowania za darmo. Płatnych miejsc do parkowania jest w Gdyni wiele, wiele jest wolnych, warto sprawdzić przed decyzją o użyciu samochodu.

      • 9 15

    • Parking pod teatrem zawsze luźny, Batory na ogół też.. (2)

      No ale jak się szuka miejsc za darmo w strefie płatnej to potem zdziwienie...

      • 9 11

      • Parking pod teatrem zawsze wolny? (1)

        Ale pod którym teatrem i w którym mieście? Bo chyba błędnie przyjąłem, że pod muzycznym w Gdyni...

        • 22 3

        • chyba miał na myśli Filmówkę

          • 3 1

    • (3)

      Niech zatem jedzie ten człowiek autobusem, trolejbusem. Ale przecież panisko nie po to kupowało dwudziestoletniego Golfa ?

      • 7 15

      • Moge (2)

        1 Jak będę mógł dostać się bez problemu z jednego końca miasta na drugi. Dziś z górnego pogórza na wiczlino jadę godzinę autobusem lub 20 min samochodem.
        2 Jak w każdy dzień tygodnia na autobus nie będzie się czekać dłużej niż 10 min ( tak pracuje też w niedzielę jak mi ucieknie przesiadkowy 147 to następny mam za pol godziny. Zimą...powodzennia).
        3.Jak ludzie zaczną się myć.
        4. W dobie tych czasów miło byłoby dostać gwarancję ze nic w komunikacji nie złapie. W samochodzie taką mam. Czemu mam narażać siebie i rodzinę. Zdrowie mam średnie i 3 miesięczne dziecko w domu. To byłoby skrajnie nieodpowiedzialne.
        I Na sam koniec dla frustratów. Samochód parkuje w jednym miejscu a po centrum chodzę pieszo. Uważam że tak jest sensownie. Proponuję to samo rowerzystom, bo ich lwia część śmiga po chodnikach. Lepiej było by poszerzyć chodniki kosztem pseudo dróg rowerowych. Rowerzystom nogi też tyłka nie odpadną jak czasami gdzieś podejdę. Nie musza mieć dróg z dwóch str jezdni to marnotrastwo i pieniędzy i przestrzeni. Proponuję kodeks drogowy i zwykłe jezdzenie po centrum ulicami. Ale lepszy jest lament na kierowców niż nauka kodeksu drogowego.

        • 16 5

        • 1-2: nikt nie kazał mieszkać tam, gdzie na noc asfalt zwijają
          3: możesz zacząć, na pewno nie zaszkodzi

          • 2 15

        • Skoro do pracy jedziesz z Pogórza Górnego na Wiczlino...

          ...to czemu masz problem z poszerzaniem chodnika w Śródmieściu?

          • 0 0

    • A kogo to obchodzi szkodniku trujacy spalinami?Miasto jest dla ludzi nie dla blachosmrodów! (4)

      Jak ci się nie podoba likwidacja miejsc do parkowania to możesz zezłomować tego swojego 20 letniego szrota z pożytkiem dla wszystkich i siebie.

      • 6 27

      • kultura

        A ludzie starsi i niepełnosprawni? Jeżdżę samochodem, chodzenie mnie nie boli ale są czasem sytuacje, kiedy trzeba przemieścić się szybko i w ciągu kilku godzin być w różnych miejscach w Trójmieście, co niestety nie jest możliwe przy użyciu komunikacji miejskiej. Warto byłoby swoje opinie wyrażać bez oceniania i obrażania innych, których potrzeby są odmienne. To się nazywa kultura osobista.

        • 21 4

      • Ąrzej?

        bo jakby emocje negatywne wyczuwam.

        • 3 0

      • Nawprowadzało się wieśniakow... (1)

        I chcą z centr miast porobić wiejskie sielankowe krainy. To jest centrum.
        Taka część miasta gdzie większość ludzi przyjeżdża załatwić różne rzeczy. Bo po to są centra. A raczej były bo zaraz podatków z działalności firm nie będzie. Bo nie będzie ludzi. Gastronomia po sezonie na kilku frustratach też nie pociągnie. I tak się zarzyna miasto " super" pomysłami garstki dla większości.

        • 10 4

        • Przecież to na wsi wszystko jedzie się załatwiać samochodem...

          • 4 1

    • Parking (1)

      Powstaje wielki parking pod tragiczną i brzydką budowlą przy Armii Krajowej/ Władysława IV

      • 1 2

      • Parking tylko dla mieszkańców Placu Unii. Miasto nakazało 100 z nich udostępnić publicznie. Dlatego będą dostępne tylko dla hotelu, który tam też powstaje.

        • 1 2

    • to jest piękne ! (6)

      Proponuję zdecydowanie pociągnąć temat - zamknąć wszystkie ulice w centrum dla samochodów, powiedzieć że to w trosce o dobro mitycznego ogółu i patrzeć jak wiatr śmieci zamiata po pustym centrum.
      Na prawdę miasto bardzo się stara, żeby nakłonić ludzi do jego omijania.

      a teraz minusujemy >>>

      • 20 3

      • Albo plusujemy. (5)

        Parkingi wielopoziomowe / podziemne w kilku miejscach w Centrum i problem rozwiazany. Dwa juz sa (pod Teatrem Muzycznym i pod Batorym), ale jeszcze pare by sie przydalo.
        A teraz minusujemy >>>

        • 4 2

        • Nie da się

          • 0 2

        • po co więcej parkingów jak na w.w. nie ma problemów z miejscem (2)

          • 2 4

          • Pomyśl też o tych osobach, które mają problemy zdrowotne. (1)

            Myślisz że osoba z problemami zdrowotnymi zaparkuje auto pod filmówką i pieszo pójdzie do urzędu miasta? Podchodzisz do problemu zbyt egoistycznie.

            • 4 1

            • przecież macie miejsca dla inwalidów

              • 0 1

        • Ależ kolego, problemu nie ma już teraz, gdyż...

          ...jest również parking podziemny pod Kwiatkowskim, a będzie też dostępny dla osób z zewnątrz parking pod powstającym Placem Unii. Brak miejsc nigdy nie był i nie jest problemem - kłopot w tym, że trzeba przejść 100 metrów.

          • 1 0

    • Masz rację. (2)

      Tylko że to zmusi ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej. Nie oszukujmy się - dojedzie się wszędzie potrzeba tylko odrobinę chęci

      • 3 7

      • (1)

        Wystarczy mi to, że z fikakowa na pogórze górne trzeba jechać ponad godzinę, samochodem 20 minut.

        • 7 2

        • to jeździj samochodem, skoro ci tak wygodnie

          ale nie marudź, że nie masz gdzie go zostawić

          • 0 4

    • Polecam transport miejski. Trolejbus lub autobus pojawia się ok 2-3 min. Gdynia jest jednym z lepiej skomunikowanych miast i prawie wszędzie, a tym bardziej do centrum, można dojechać właśnie w ten sposób.

      • 0 2

  • A gdzie nowe parkingi? (7)

    Zastanawiam się czy w tych czasach jest jeszcze ktoś normalny we władzach Gdyni?Skoro wszyscy zarówno zdrowi jak i chorzy/młodzi czy starzy, wszyscy bez wyjątku mamy przesiąść się na rowery i hulajnogi i jeździć komunikacją miejska,to jak sobie poradzimy zima?Jak się jeździ rowerem lub hulajnogą w deszczu,śniegu czy przy wichurze?Trzeba będzie zrobić odpowiednie szkolenia z survivalu...A co z tymi co maja jakieś bagaże,torby z zakupami,przewożą jakieś drobne czy większe meble?Też robić to komunikacją miejską?A co z turystami?Obraziliśmy się na nich i nie chcemy,żeby przyjeżdżali do Gdyni?A teraz na poważnie...Ogólnie pomysł jest dobry,natomiast pytam się gdzie są planowane i realizowane nowe miejsca parkingowe (mówię o tych miejskich,nie komercyjnych będących własnością prywatna!)?Podziwiam decyzje miasta takie jak likwidacja parkingu na końcu Skweru Kościuszki i ustanowienie parku z asfaltowa powierzchnia częściowo pomalowaną w jakieś białe okręgi...Pomysł doskonały!
    Ludzie obudźcie się i zastanówcie czy tak ma wyglądać nowoczesne Miasto z Morza...
    Pozdrawiam aktywistów,prospoleczniaków i wszelkich decydentów w limuzynach z szoferami,dobra robota!

    • 44 8

    • Nowe parkingi? Przecież cała Gdynia to jeden wielki parking!

      • 5 5

    • sa taksowki, bagazowki, wynajem. Nie musisz miec stalego parkingui by cos przewiezc (1)

      dwa, z chodnika skorzysta masa ludzi albo twoj samochod na kilka godzin, ktory na dodatek go uszkodzi. Ojej, biedni Polacy, jakby pojechali autobuse, to jeszcze by sie zgubili

      • 2 3

      • Autobus

        Odpowiem tak,dawniej ludzie planowali coś na lata z myślą o dobrze ogółu,teraz planowanie jest z przypadku z myślą o tym jak zrobić,żeby się nie narobić...Patrz jak wyglada układ urbanistyczny Gdyni,układ ulic,parków,skwerów,bulwaru,poszczególne funkcje danych obszarów ktoś zaprojektował i w znakomitej większości wykonał prawie wiek temu i częściowo w czasach PRL.Obecne władze niewiele zmieniły od tamtych czasów prócz remontowania tego co zastano po dawnych czasach,a działania opisane w artykule nazwałbym tuszowaniem rzeczywistości,ponieważ oczywistym jest ze ulica i chodnik wymagają remontu i nie ma co tego kryć.Gorzej,ze likwidując miejsca postojowe okoliczni mieszkańcy i przyjezdni nie dostaną żadnej alternatywy,a to już nie jest takie oczywiste...Ale oczywistym jest,ze tak jest znacznie taniej i łatwiej,tylko co dalej?Gdzie parkować auta,które stały latami na tej ulicy?A co do autobusu to zapewniam,ze Polacy nie tacy głupi,gubić się w autobusie raczej nie będą...

        • 4 1

    • (2)

      Miejskie=bezpłatne ? Dlaczego nie komercyjne, co to za różnica? Aaa taka, że musisz zapłacić. Kiedy najbardziej tu krzyczący zrozumieją, że czasy darmochy w każdej dziedzinie się skończyły. Masz samochód masz wydatki.

      • 1 2

      • Miejskie = płatne do kasy miasta

        Niech będą płatne,nic nie pisałem o bezpłatnych parkingach...

        • 1 1

      • To niech rowerzyści się zrzuca na transport dla ludzi którym rozebrano linie kolejowe bo oni musza mieć ścieżkę rowerową.

        • 1 0

    • Nowe parkingi na Chylonii

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane