• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zmiany w otoczeniu węzła Wzgórze

Patryk Szczerba
7 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Inwestycja ma w pierwszej kolejności stworzyć przejazd przez skrzyżowanie z Piłsudskiego, gdzie notorycznie pojawiają się rowerzyści.
  • Zgodnie z przepisami, jadąc przez kładkę, na drugą stronę ulicy przedostaje się niewielu.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.

Do końca roku zmieni się otoczenie węzła WzgórzeMapka w Gdyni, gdzie powstanie nowy odcinek drogi rowerowej z przejazdem przez skrzyżowanie Władysława IV i al. PiłsudskiegoMapka, ale także nowy chodnik i nasadzenia zieleni. Prace wykona firma MTM i będą one kosztowały blisko 550 tys. zł.



Jak oceniasz obecny wygląd otoczenia węzła Wzgórze?

Prace mają ułatwić przede wszystkim przemieszczanie się rowerzystom, którzy od dawna apelowali o zmiany w tym miejscu. Droga rowerowa wzdłuż ul. Władysława IV w Gdyni ciągnie się od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do SKM Wzgórze. Problem pojawia się przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego.

Na skrzyżowaniu z Władysława IV nie ma drogi rowerowej, a jedynie przejście dla pieszych. Większość i tak przejeżdża rowerem, nie chcąc nadkładać drogi, wjeżdżając na dziurawą kładkę. Problem był urzędnikom znany od dawna, ale dopiero w grudniu zostanie pomyślnie rozwiązany.

Dla rowerzystów przejazd, dla pieszych remont chodnika



Przejście dla pieszych i przejazd zostaną doświetlone, pojawią się nowe sygnalizatory i podpórki. Ale to niejedyne prace, które zaplanowano w tym miejscu. Dzięki inwestycji zmieni się otoczenie skrzyżowania i całego węzła. Zostanie usunięty stary i wykonany nowy wpust kanalizacji deszczowej wraz z jego podłączeniem. Zyskają też piesi.

Serwis i sklepy rowerowe



  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
  • Zmiany nastąpią także na drodze rowerowej przy przystankach po jednej i drugiej strony skrzyżowania Władysława IV z al. Piłsudskiego.
Dla nich najważniejszą wiadomością powinien być remont chodnika. W nowe lokalizacje zostanie też przesadzona zieleń po uzgodnieniu z Wydziałem Ogrodnika Miasta, a w okolicy pojawią się elementy małej architektury.

Rozkład SKM Trójmiasto



Prace rozpoczną się w połowie miesiąca. Gdynia zamierzała przeznaczyć na tę inwestycję 742 400,53 zł. W przetargu zgłosiło się trzech wykonawców.

Oferty w przetargu:

  1. Eurovia Polska - 651 721,62 zł;
  2. WPRD Gravel Sp. z o.o. - 692 093,49 zł;
  3. MTM SA - 548 763,02 zł.


Wykonawca wybrany, zdecydowała cena



Wszyscy zadeklarowali ten sam czas wykonania. Identyczne były też terminy rękojmi i gwarancji. Zdecydowała cena, o prawie 200 tys. zł niższa niż szacunki miasta, dzięki czemu wykonawcą została firma MTM.

Wykonawca ma 70 dni na zakończenie prac. Jeśli zacznie, jak deklarują władze miasta, w połowie października, to z nowej drogi rowerowej i wyremontowanego chodnika będzie można skorzystać jeszcze w tym roku.

- Liczymy na to, że jeszcze w tym roku wskazany w umowie fragment drogi rowerowej zostanie w pełni zrealizowany. To świetna wiadomość dla gdyńskich rowerzystów, bo zyskają bezpośrednie połączenie istniejących dróg rowerowych - opowiada Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej.

Miejsca

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

  • Sugestywna opinia

    Drobne pytanko mam.
    Czy ktoś się może orientuje, czy firma Mam Trzy Maszyny planuje może swój debiut na GPW?
    Z takim know-how, zapleczem maszynowym oraz rekomendacjami dotyczącymi zrealizowanych projektów będzie to wg mnie debiut dekady co najmniej.
    Boję się tylko, że w międzyczasie dostaną miedzyplanetarny kontrakt na budowę/remonty infrastruktury na Marsie a ja zamiast kokosów będę się żywił jedynie kokosami.
    Kosmodrom już jest i podobno Pan Wojciech ma mieć w projekcie także swoją inicjatywę zwiazaną z tym miejscem.
    Wiem, że szersza publika nie otrzymała żadnego komunikatu w tej sprawie, ale włodarz Dubaju Północy kocha cichy pragmatyzm. Wszystko dla swoich mieszkańców.

    Buhahaha

    • 3 1

  • (2)

    kiedy władze trójmiasta będą dawać mandaty pieszym za to że żyją?
    przecież tego pragniecie
    chodniki likwidujecie na rzecz rowerzystów
    i zamieniacie w parkingi dla swoich SUWów
    przez przejścia dla pieszych trzeba przebiegać by zdążyć
    komunikacja miejska jeździ wg swojego widzi mi się
    bilety drogie
    żałosne to wszystko...
    i jeszcze prokuratura która niczego nie widzi i policja która ściga ludzi za jakieś maski omijając szerokim łukiem to co naprawdę szkodliwe

    • 5 0

    • (1)

      gdzie został zlikwidowany chodnik na rzecz rowerzystów?

      • 2 0

      • na każdym załączonym zdjęciu na którym jest "droga rowerowa"

        • 0 0

  • (1)

    Przejazd, bo pojawiają się rowerzyści, a może parking tam gdzie pojawiają się samochody ?

    • 6 0

    • a może autobusem skoro pojawia się coraz więcej buspasów?

      • 0 1

  • Zakaz. (2)

    Czy nie najtaniej by było dookoła Gdyni na obżeżach postawić znak zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Parkingów już nie ma, Świętojańska w jedną stronę. Panie Prezydencie niech pan przemyśji moją propozycję. To się opłaci.

    • 9 0

    • To za jakieś 40 lat dopiero (1)

      W Oslo w 2019 zlikwidowano wszystkie miejsca postojowe w centrum. I problem sam się rozwiązał. Nie ma sensu jechać autem bo nie da sie go nigdzie zaparkować.

      • 0 1

      • Ale Ty, mieszkający w centrum

        będziesz miał specjalną przepustkę. Nowa kasta - centromieszczanie.

        • 2 0

  • Zgroza

    Kwota wzięta z kosmosu ale co się dziwić jak za krótkie schodki do bloku na Wzgórzu zapłaciliśmy koło 300 tyś zgroza na szpitale dajcie tą kasę teraz to priorytet. Po co nam ścieżki jak ludzi nie będzie.

    • 5 0

  • a kiedy prawdziwy "Węzeł Wzgórze"

    to jest pełna integracja PKM/SKM/ZKM - do tego potrzebny jest brakujący peron dla PKM zamiast i**otycznego pomysłu z SKM Gdynia Śródmieście

    • 5 0

  • Kurde

    Ale tam jest bezkolizyjny przejazd nad tym węzłem - wiadukt wzdłuż torów!!!!!!! Po cholerę robić przejazd przez pasy? Może lepiej opisać gdzie jest wiadukt, bo sporo ludzi nie wie po prostu, wyremontować go i zrobić część ścieżki której brakuje. i zlikwidować to przejście w cholerę.

    • 8 1

  • Parking

    A kiedy zrobia porządny parking?

    • 5 1

  • MTM

    Jak wybrano MTM więc możemy się spodziewać zakończenia prac w czerwcu 2021 i oczywiście bez nałożenia kar za zwłokę w terminowym oddaniu inwestycji!!!

    • 8 0

  • Ok, już nawet pani w kiosku z jedzeniem wystawiła potykacz

    nie ma przejazdów dla rowerów :(( A chodnik po którym jeździli cykliści urąga cywilizacji europejskiej.
    Wzgórze jest jednym z centrów Gdyni, niestety wszystko co znajduje się wokół budyneczku SKM to Trzeci Świat. Jak władzą Gdyni która ma siedzibę niespełna 400 m. od tego rozgardiaszu nie wstyd, że cos takiego jest pod ich nosem? Po przebudowie ciągów komunikacyjnych jakieś dziesięć lat temu mówiło się, że obok dworca ma powstać centrum biznesowe, składające się z budynków i budowli w wyniku ogłoszonego konkursu na zagospodarowanie. Pod budynkami znajdzie się dwupoziomowy parking podziemny na ok. 300 aut, dostępny dla pracowników i najemców obiektów oraz dodatkowy parking dla podróżnych.
    Na parterach i piętrach budynków miały się znaleźć punkty usługowe, kulturalne dostępne zarówno dla pracowników biur jak i podróżnych.
    Rynek szykuje się do zmian dlatego Gdynia powinna to wykorzystać, aby przez stworzenie kultowych obiektów bardziej ubiznesowić tę stronę Wzgórza. Pamiętajmy, że drugą stroną zawładnęła Riviera i za chwilę otwierające się nowo-budowane obiekty przy Górskiego.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane