- 1 73 loty Jacka Karnowskiego w pół roku (772 opinie)
- 2 Policjant oddał strzały w kierunku BMW (70 opinii)
- 3 Pasaż Podwale nie City Forum. Nowy wygląd (82 opinie)
- 4 Pożar w spalarni Port Service ugaszony (246 opinii)
- 5 Straciła 3 tys. zł, bo "koleżanka" prosiła o BlIK-a (120 opinii)
- 6 Muszą rozebrać do parteru nowy budynek (81 opinii)
Gdynia: zmiany w rozkładzie, a co z pętlami?
Gdynia zapowiedziała zmiany w rozkładzie poprawiające komunikację centrum z Chwarznem i Wiczlinem od 1 marca, a mieszkańcy zaczęli pytać o przyszłość powstałych ponad 10 lat temu pętli "Sokółka" i "SKM Redłowo". Zdaniem części z nich powinny być lepiej wykorzystane.
Przypomnijmy:
- Od poniedziałku w kursach do Chwarzna-Wiczlina zmienia się rozkład.
- To efekt badań oczekiwań mieszkańców peryferyjnych dzielnic Gdyni.
- Autobusy różnych linii będą jeździć w stronę centrum rano i po południu w stałych odstępach pięciu minut.
- Ma to zachęcić wybierających auto mieszkańców do przesiadki do autobusów.
Rozkład ZKM Gdynia
Pętle mają ponad 10 lat
Przy okazji zmian w rozkładzie mieszkańcy zaczęli dopytywać o plany względem istniejących na trasie pętli przystankowych - przy stacji SKM Redłowo oraz drugiej przy osiedlu Sokółka na Chwarznie.
Obydwie powstały w 2009 r. z myślą, by ułatwić mieszkańcom poruszanie się po mieście. Pętla "Redłowo SKM" miała odgrywać rolę popołudniowego węzła przesiadkowego dla osób jeżdżących do Chwarzna, jak i na Witomino. Uruchomiono wtedy nawet osobną linię 221 w kierunku tych dzielnic.
Z kolei za pętlę na Chwarznie zapłacił deweloper.
- Dotychczas Chwarzno miało swoją pętlę przy ul. Apollina. Kiedy powstała w latach 70., w tym miejscu znajdował się koniec dzielnicy. Teraz, kiedy osiedle przesunęło się daleko na zachód, autobusy niezbyt dobrze spełniały tam swoją funkcję. Oczywiście mogły jeździć dalej, ale zawracać musiały dopiero na pętli w Wiczlinie Niemotowie lub przy działkach. Bez sensu było gnać taką trasę dla dwóch czy trzech przystanków - opowiadał ponad 11 lat temu Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Mieszkańcy: można je lepiej wykorzystać
Zdaniem części mieszkańców ZKM Gdynia powinien przeanalizować lepsze wykorzystanie obydwu pętli.
- Zmiany tras powodują, że pętla na Chwarznie będzie coraz mniej wykorzystywana. Z kolei ta w Redłowie już od dawna pozostaje miejscem, gdzie wsiada i wysiada niewiele osób, a linie skierowane w kierunku Witomina i Chwarzna nie zajeżdżają tam. Dodatkowo nie ma połączenia z przystankiem SKM. Może warto jej kosztem powiększyć parking dla aut? - pyta pan Sebastian.
ZKM: Pętla na Chwarznie nadal istotna
Przedstawiciele ZKM zapewniają, że w przypadku Chwarzna pętla nadal jest istotna i mimo że nie będą tam zajeżdżały autobusy linii 147, to nie będzie na niej pusto.
- Do końca lutego stanowi przystanek krańcowy dla linii: 103, 121 (większość kursów), 160 i N20 (część kursów) oraz przelotowy (w kierunku ul. Chwarznieńskiej) dla linii: 140, 147 i 172, a także pozostałych kursów linii 121 i N20. W dni powszednie (nauki szkolnej) przewidziano z tej pętli 165 kursów w skali dnia, przy czym większość z nich wykonuje dodatkowy zajazd na przystanek na pętli. Po zmianie będzie z tej pętli 15 odjazdów w dniu powszednim, ale jednocześnie zwiększy się z 41 do 67 dzienna liczba kursów na linii 147 z pobliskiego przystanku Bryla (i innych wewnątrz osiedla) do centrum - odpowiada Marcin Gromadzki.
Inaczej przedstawia się sytuacja z Redłowem. Na pętli zlokalizowanej przy SKM od 1 marca będzie startować 40 kursów - na liniach 109 i 182 - czyli linii, które nie jadą na Chwarzno. I tak pozostanie.
Jak twierdzą przedstawiciele ZKM, jest to zgodne z wolą pasażerów.
- Żaden z tych kursów nie prowadzi do Chwarzna, gdyż przesiadający się z SKM wolą przystanki na wiadukcie w ciągu ul. Stryjskiej, do których jest bliżej z pociągu - wyjaśnia Marcin Gromadzki.
W Redłowie kładki nie będzie, pętla także dla kibiców
W związku z tym, że nie jeżdżą stamtąd autobusy do zachodnich dzielnic miasta, to zdaniem ZKM nie ma potrzeby budowania kładki prowadzącej na peron SKM, która mogłaby być kluczowym argumentem, by zlikwidować przystanek na wiadukcie na Stryjskiej usytuowany przy pasie rowerowym, tuż za przejściem dla pieszych.
- Pętla Redłowo SKM pełni także funkcję dodatkową - jest miejscem kumulowania pojazdów przy obsłudze meczów na stadionie przy ul. Olimpijskiej - kończy rzecznik ZKM Gdynia.
Opinie wybrane
-
2021-02-25 15:16
zadowoleni
a my na kaczych bukach mamy najlepiej trasa 800m i co10min kurs pusty czasem 2 osoby zyc nie umierac podatnicy z gdyni zaplaco za to
- 34 5
-
2021-02-25 17:08
Zkm gdynia nie winny
Zkm gdynia nie winny, przecież on pisze że ludzie tak chcą, biorą pieniadze na swoje wypłaty. A urzędnicy z miasta, oraz radni decydują kiedy i jak zmienić gdynie by nam przeszkadzać w życiu. Nie długo zejdziemy do kanału. Drodzy państwo idźcie do urn i oddajcie głosy. Życzę zdrowia wszystkim czytelnikom
- 21 4
-
2021-02-25 15:59
Brak odpowiedzialności (1)
Na ulicy 10-go Lutego przy Urzędzie Miasta dawne PLO , zlikwidowano miejsca parkingowe dla inwalidów. Wstyd i jeszcze raz wstyd jak w Gdyni traktuje się inwalidów, no cóż ważniejsze są donice niż miejsca postojowe. W związku z tym, że mam ogromne problemy z poruszaniem się ponieważ jestem inwalidką to teraz muszę przez to pół Gdyni przejść na piechotę.
- 26 7
-
2021-02-25 16:31
Miejsce parkingowe dla inwalidów jest zaraz obok na ulicy 3 Maja.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.