Fakty i opinie

stat

Gdynia zmodernizuje przystanki komunikacji miejskiej

Pętla Dąbrowa Miętowa to jedna z lokalizacji, gdzie będą wykonane nowe przystanki.
Pętla Dąbrowa Miętowa to jedna z lokalizacji, gdzie będą wykonane nowe przystanki. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Gdynia planuje modernizację kolejnych przystanków. Tym razem do przebudowy wskazano 12 lokalizacji - m.in. w centrum miasta, wzdłuż ul. Wielkopolskiej oraz na Dąbrowie. Jeżeli uda się wyłonić wykonawców, prace zostaną wykonane w tym roku.



Czego najczęściej brakuje ci na przystankach w Trójmieście?

wygodnej wiaty, chroniącej przed deszczem i wiatrem 31%
dobrego oświetlenia 5%
równej nawierzchni peronu 6%
tablic informacji pasażerskiej 18%
wszystkich ww. elementów 40%
zakończona Łącznie głosów: 1031
Przystanki będą wyglądały podobnie jak wcześniej już przebudowane m.in. wzdłuż ul. Morskiej.
Przystanki będą wyglądały podobnie jak wcześniej już przebudowane m.in. wzdłuż ul. Morskiej. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Przetarg na modernizację zatok przystankowych wraz z przyległymi peronami został podzielony na trzy części. Do każdej z nich oferenci mogą składać osobne oferty, przy czym wspólne dla wszystkich części jest kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty: cena (60 proc.) oraz okres udzielonej rękojmi i gwarancji (40 proc.; minimum pięć lat).

Część I dotyczy dwóch zatok:


  1. Zespół przystanków Armii Krajowej 01, 03.

  2. Zespół przystanków Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala 02, 04, 06.

Część II dotyczy pięciu zatok:


  1. Wiklinowa 02

  2. Myśliwska 02

  3. Lidzka 02

  4. Zwycięstwa Wielkopolska 04

  5. Bernadowska 01

Część III dotyczy pięciu zatok:


  1. Tymiankowa 01

  2. Tymiankowa 02

  3. Piołunowa 01

  4. Piołunowa 02

  5. Dąbrowa Miętowa (pętla)

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Wszystkie przystanki zostaną zmodernizowane w standardzie wdrażanym już od kilku lat w Gdyni, czyli z zastosowaniem nawierzchni jezdni dla autobusów z betonu oraz peronu z płytek betonowych wraz z listwami dla osób niewidomych i niedowidzących. Przewidziano także montaż krawężników autobusowych, ułatwiających "dobijanie" pojazdem bliżej peronu.

Przebudowa przystanków w każdym pakiecie powinna trwać nie dłużej niż 150 dni od momentu przekazania placu budowy wykonawcy.

Opinie (186) 13 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.