- 1 Gdańsk bez rządowego dofinansowania (228 opinii)
- 2 Ukradł rower w Sopocie. Poznajesz go? (52 opinie)
- 3 111 nowych inwestycji za ponad 19 mln zł (80 opinii)
- 4 Zdjęcia niedostępnych wnętrz Błyskawicy (53 opinie)
- 5 Odręczne oznakowanie ulicy na Jasieniu (110 opinii)
- 6 Poprosił o BLIK-a i ukradł 2 tys. zł (113 opinii)
Gdynianie przeszli w geście solidarności z Ukrainą
Zobacz nasz film z manifestacji pod Urzędem Miasta Gdyni
Ulicami centrum Gdyni przeszedł marsz poparcia dla broniącej się przed rosyjską agresją Ukrainy. Kilka tysięcy uczestników zebrało się pod Urzędem Miasta, gdzie odśpiewali hymn naszego wschodniego sąsiada, a następnie skierowali się ul. Świętojańską na pl. Kaszubski.
Radni potępili podczas sesji agresję wojsk rosyjskich na Ukrainę. Przyjęli także decyzję o zerwaniu współpracy z dwoma miastami: Kaliningradem w Rosji oraz Baranowiczami na Białorusi. Przypomnijmy, że Alaksander Łukaszenka udostępnił Rosjanom białoruskie terytorium do ataku na Ukrainę. Po zakończeniu obrad, ok. godz. 18, pod Urzędem Miasta rozpoczął się wiec solidarności z Ukraińcami.
Po trwających blisko godzinę przemowach i odśpiewaniu pieśni "Szcze ne wmerła Ukrajiny ni sława, ni wola", czyli hymnu Ukrainy, pikietujący przeszli ul. Świętojańską na pl. Kaszubski, pod pomnik Antoniego Abrahama. Wydarzenie przebiegło w spokojnej atmosferze i zakończyło się tuż przed godz. 21. Uczestnicy - wśród których nie brakowało Ukraińców - wznosili antywojenne hasła, a nad ich głowami można było dostrzec sporo polskich i ukraińskich flag.
Demonstranci śpiewają hymn Ukrainy pod Urzędem Miasta Gdyni
W Gdyni zakończył się wiec "Solidarni z Ukrainą" (26 opinii)
Opinie wybrane
-
2022-03-03 20:39
Myślę, że Putin wie że NATO nigdy nie zamierzało Rosji atakować. (62)
Po prostu musiał mieć pretekst by zaatakować Ukrainę. Okłamał własny naród, własnych żołnierzy, którym powiedziano, że jada na ćwiczenia, nawet okłamał Chiny, a to już bardzo niebezpieczne. Kochani problematyczni, ale właśni sąsiedzi rosjanie, wiecie co trzeba z nim zrobić.
- 87 25
-
2022-03-03 21:01
(29)
On ma kompleksy osobiste i jako kgbista na tle politycznym. Ma problemy ze sobą. Do tego mania prześladowcza-widzi wszędzie zagrożenie i mania wielkości. Nie jest w pełni normalny. To pewne. Rosjanie muszą wyciągnąć z tego wnioski.
- 20 3
-
2022-03-03 21:35
(28)
Wnioski? Dzięki Putinowi Rosja stała się znowu mocarstwem, tzn. liczy się na arenie międzynarodowej. To bardzo dużo znaczy dla Rosjan.
- 9 19
-
2022-03-03 21:40
Ludzie, Rosja była zawsze mocarstwem. Zawsze wszyscy na świecie ja szanowali. Tylko rosjanie tego nie rozumieją (25)
Bo sami siebie nie szanują.
- 15 6
-
2022-03-03 22:49
Szczególnie wtedy gdy Polacy ich na Kremlu tłukli
- 10 4
-
2022-03-03 23:06
zwlaszcza wtedy czuli sie szanowani, jak NATO lamalo wszystkie umowy (7)
Kiedys Putin chcial, aby Rosja zostal przyjeta do Nato, nie przyjato jej, bo wtedy z braku wroga i mozliwosci napadania na inne kraje, USA by zbankrutowalo
- 9 21
-
2022-03-03 23:08
Kto takiego Putina gdzieś chcę do NATO? (1)
Wiedzieli, że bloki swoje wysadzał w powietrze. Wyrwać chwasta.
- 17 2
-
2022-03-04 00:46
był czas że chcieli ale on zrozumiał że oni chca Rosję zwasalizować podbić przejąć aktywa i surowce
- 4 12
-
2022-03-04 07:52
(1)
Nigdy Rosja nie chciała do NATO. Nie bierz wypłaty w rublach, chyba że masz ciężarówkę z przyczepą po odbiór gotówki.
- 6 5
-
2022-03-04 13:09
Kłamiesz czy jesteś takim ignorantem? Na początku lat dwutysięcznych Putin domagał się przyjęcia Rosji do NATO. Zaraz na początku swoich rządów. Zaszło to nigdzie, bo od razu weszła kwestia statusu Rosji (chciał innego trybu przyjmowania, powołując się na mocarstwową pozycję). Z perspektywy czasu widać, że zamknięcie drzwi Rosji do współpracy, nie mówię o członkostwie, doprowadziło nas do a/wojny w Ukrainie i b/powstania niepokojącej koalicji Rosja-Chiny.
- 2 5
-
2022-03-04 08:17
Terrorystę wpuścić do NATO?
Putin zorganizował zamach na 300 Rosjan żeby wejść do Czeczenii. I zabił ich
- 10 1
-
2022-03-04 14:54
Kiedys Putin chcial, aby Rosja zostal przyjeta do Nato
Wałęsa też. To jakby do antyterrorystów przyjąć mafię.
- 2 3
-
2022-03-04 19:52
Wania paszoł won do putlera po stakan samogona.
- 1 4
-
2022-03-04 00:16
(9)
No to jest całkowicie nieprawdziwa teza niestety. Jak Rosję szanowano, widać było w pogardliwych komentarzach Polaków od lat. Podobnie zreszta jak Ukraine. Ludzie tam maja gleboka swiadomosc tej naszej zachodniej pogardy, a juz szczegolnie inteligencja. Slychać to przecież także w przemówieniach Żeleńskiego.
- 7 17
-
2022-03-04 07:23
(2)
Ale teraz gardzić będą jeszcze bardziej. Rosjanie są mega zmanipulowani od najmłodszych lat. Dość specyficznie przedstawia tam się historie i dlatego Oni tak myślą jako o Rosji imperialnej, wielkiego mocarstwa, i coraz więcej społeczeństwa ocenia pozytywnie Stalina.
- 9 1
-
2022-03-04 13:14
Pamiętaj, że twoja perspektywa to jest twoja perspektywa, ruska jest ruska, a obie to sa tylko perspektywy. Jak najbardziej, mysla o sobie jak o mocarstwie i daza do zdobycia silniejszej pozycji Stąd koalicja z Chinami. Dlatego trzeba myśleć, a nie tylko machać inwektywami. Ludzie ta sa niestety neandertale.
- 3 2
-
2022-03-04 17:10
coraz więcej społeczeństwa ocenia pozytywnie Stalina.
Tak, ci co przeżyli. Jak można się zeszmacić i wielbić swojego oprawcę. Kultura w Rosji skończyła się w 1917
- 5 0
-
2022-03-04 14:58
Jak Rosję szanowano, widać było w pogardliwych komentarzach Polaków od lat (5)
Czy cię pogięło? To żądasz żeby byli więźniowie KL szanowali strażników?
- 6 3
-
2022-03-04 16:00
(4)
Nie byłeś więźniem, nie masz więc podstaw do nienawiści. Nienawidzisz, bo lubisz, jesteś szowinistą i tyle.
- 2 4
-
2022-03-04 17:03
Nie byłeś więźniem, nie masz więc podstaw do nienawiści (2)
Takim samym jak Ukraińcy walczący z bandytami rosyjskimi o własną niezależność. Urodziłem się w 1956 -jedni bandyci komuniści obalili drugich. Rosja jak wszystkie narody wschodu uznaje tylko dwa rodzaje ludzi- panów i niewolników. Demokracja budzi u nich nienawiść.
- 4 3
-
2022-03-04 17:46
(1)
Ty tez jesteś naród wschodu, choć wydaje ci się, że Europejczyk :) Jesteś pewien, że wiesz, jak ta niezależność ukraińska wygląda? Obecny rok to we Lwowie oficjalny rok Bandery i UPA.
- 2 5
-
2022-03-04 19:23
jak ta niezależność ukraińska wygląda?
Lewactwu w UE też się nie podoba że Polska ma swoją tradycję i nie chce narzucania dziwnych zwyczajów.
- 1 4
-
2022-03-05 08:26
Szowinistą?
- 0 0
-
2022-03-04 00:45
(3)
haha chyba dziecko nie pamiętasz lat 90 i tego pijaka Jelcyna jaki ten koles wstyd przynosił Rosjanom zachlany jak świnia jechał gadać z Clintonem śmiał się sam z siebie i rozmieniał na drobne łażąc po nocy z piżamie po ulicach waszyngtonu taka była Rosja w stanie upadku która zachód zaczął rozwalać od środka czeczenia oligarchowie bandyckie
haha chyba dziecko nie pamiętasz lat 90 i tego pijaka Jelcyna jaki ten koles wstyd przynosił Rosjanom zachlany jak świnia jechał gadać z Clintonem śmiał się sam z siebie i rozmieniał na drobne łażąc po nocy z piżamie po ulicach waszyngtonu taka była Rosja w stanie upadku która zachód zaczął rozwalać od środka czeczenia oligarchowie bandyckie prywatyzacje przyszedł w 2000 r Putin i wziął to w karby i tym już podpadł bo oligarchowie i inni zachodni złodzieje mysleli że będzie jak było kupi się fabrykę za 1000 rubli i będzie gitara albo jakiś bank albo firmę naftową jak chodorkowski za bezcen
- 7 7
-
2022-03-04 13:20
(2)
To prawda, ale Putin tego nie naprawił. Udoskonalił i przejął środki :) Rosja jest tak skorumpowana, jak i była (zresztą na podobnym poziomie co Ukraina). Putin natomiast zwrócił Rosjanom w pewien - z naszej perspektywy wybrakowany - sposób poczucie godności. A precyzyjniej, zastąpił poczuciem godności poczuciem siły. Tak maja nacjonalizmy, że dają ludziom możliwość poczuć się lepiej.
- 3 0
-
2022-03-04 19:26
zastąpił poczuciem godności poczuciem siły. (1)
W punkt. Godność zastąpiona siłą - mordowanie kobiet, dzieci i bezbronnych.
- 4 1
-
2022-03-04 21:59
Nie o wojnie piszę, tylko o mocarstwowej retoryce. Wojna jest od tygodnia, Putin rzadzi dwie dekady.
- 2 0
-
2022-03-04 09:08
Wtedy jak Moskwę zdobyliśmy?
- 3 1
-
2022-03-04 17:40
Zawsze wszyscy na świecie ja szanowali.
Chyba bali się.
- 2 2
-
2022-03-04 07:51
(1)
Wyciągasz złe wnioski. Państwo, które mogło z uwagi na swoje zasoby i geografię być potęgą ekonomiczną będzie chińskim rezerwuarem i politycznym wyrzutkiem przez właśnie politykę Putina. No chyba, że uważasz, że w 22 lata ich armia sama doprowadziła się do takiego żałosnego stanu, że pozostaje im tylko mordowanie cywilów i strzelanie w budynki mieszkalne?
- 8 1
-
2022-03-04 13:24
Zasoby i geografia to za mało. Na sukces składa się więcej czynników. Np. stan społeczeństwa. My jesteśmy w lepszym stanie tylko dlatego, że dostaliśmy pomoc i Zachód wciągnął nas na swoją orbitę. Jak by nie wciągnął, to dziś by ci Bossak rządził czy inny Korwin.
- 4 1
-
2022-03-03 23:04
pretekstu nie potrzebowal, widzial ze USA robi sobie ukrainy wlasny majdan Natowski (7)
ahh, jesli sie tobie ta sytuacja tak podoba, to zapewne sprawiedliwe byloby stacjonowanie rosyjskich rakiet tez na kubie?
- 5 12
-
2022-03-03 23:09
Tym się różni mocarstwo od słabego kraju. (5)
Może pozwolić. A słabego szturcha każdy. Niedługo rakiety NATO będą w Rosji.
- 4 4
-
2022-03-03 23:58
(2)
Nie, NATO nie zaatakuje Rosji. Jak widzielismy w ciagu tego tygodnia, na czele NATO stoja ludzie trzymajacy sie ziemi nawet kiedy opinia publiczna zakochana w uroczym dawidzie walczacym z goliatem troche odlatuje.
- 10 2
-
2022-03-04 06:29
w tym cała nadzieja (1)
- 7 0
-
2022-03-04 14:01
Stoltenberg jest fantastyczny. Ton i rola, którą odgrywa, mam nadzieję, zostaną jeszcze docenione z perspektywy czasu.
- 1 1
-
2022-03-04 00:47
kto jest tym niby mocarstwem w Nato liczą się tylko jankesi chociaż oni i tak już tracą na znaczeniu
- 0 8
-
2022-03-04 17:44
Niedługo rakiety NATO będą w Rosji
Jak ukradną bo nikt im nie sprzeda.No, może Niemcy.
- 0 1
-
2022-03-05 08:30
USA ma w tym interes a jakie mają plany to się dopiero dowiemy.
USA ma więcej krwi na rękach niż wszystkie razem wzięte.
Oni atakują Putina? A kto wszedł do Iraku, do Wietnamu itp itd?
Wszystko co robią mamom przynieść zysk.- 1 0
-
2022-03-04 00:37
Okłamał chiny? (15)
Przecież chiny o wszystkim dobrze wiedziały i im ta wojna jest bardzo na rękę. Teraz Rosja będzie robić interesy z Chinami, oleją Europe i podczas gdy my pogrążymy się w recesji chiny będą rozkwitać
- 11 5
-
2022-03-04 00:47
(14)
ogólnie Chiny USA i Rosja zarobia na tym ceny gazu i ropy w górę = ich zarobki też jeszcze jak głupi Niemcy naprawdę zerwą z ruskim gazem to ich gospodara ciekawe jak wytrzyma ceny gazu z USA
- 7 4
-
2022-03-04 06:12
Ciekawe (13)
Jak nasza to wytrzyma?Czekają nas ciężkie dni. Masa uchodźców - nowe "gęby" do wyżywienia. Ceny paliwa, gazu, energii plus spadek wartości waluty. Dodaj do tego kwoty na odbudowę zniszczonej Ukrainy. Ci ludzie zostaną u nas na lata bo nie da się mieszkać w tak zdewastowanym kraju. Tym się kończy wprowadzanie walk do miast. Winni za to są obaj
Jak nasza to wytrzyma?Czekają nas ciężkie dni. Masa uchodźców - nowe "gęby" do wyżywienia. Ceny paliwa, gazu, energii plus spadek wartości waluty. Dodaj do tego kwoty na odbudowę zniszczonej Ukrainy. Ci ludzie zostaną u nas na lata bo nie da się mieszkać w tak zdewastowanym kraju. Tym się kończy wprowadzanie walk do miast. Winni za to są obaj prezydenci. Ten z Ukrainy nie powinien doprowadzić do takich zniszczeń. Powinien poddać Ukrainę. Kto za to zapłaci? Za odbudowę infrastruktury? Oczywiście Unia. Tym się kończą porywy serca.
- 12 12
-
2022-03-04 07:18
Kacapska mentalność (11)
Chcesz ruskich bandytów stawiać na równi z napadniętymi? Są współwinni, bo się bronią?!!! Jesteś normalny, czy może uciekłeś z psychuszki?
- 16 5
-
2022-03-04 08:52
Z chęcią Ci odpowiem (7)
Bronią się? Dobrowolnie? Czy aby jesteś pewny? Z tego co wiem to Ukraina ogłosiła powszechną mobilizację. Nie powołują do służby chętnych, tylko każdego. Zwykli mężczyźni , którzy chcą być z rodzinami prawa głosu nie mają.
Pracuję z Ukraińcami od lat, oni nie przyjeżdżają do nas do pracy bo u nich kraj mlekiem i miodem płynący. Wyjeżdżają boBronią się? Dobrowolnie? Czy aby jesteś pewny? Z tego co wiem to Ukraina ogłosiła powszechną mobilizację. Nie powołują do służby chętnych, tylko każdego. Zwykli mężczyźni , którzy chcą być z rodzinami prawa głosu nie mają.
Pracuję z Ukraińcami od lat, oni nie przyjeżdżają do nas do pracy bo u nich kraj mlekiem i miodem płynący. Wyjeżdżają bo nie mogą tan normalnie ekonomicznie funkcjonować. Trzeba było ich zapytać przed inwazją co myślą o swoich elitach rządzących. Korupcja o jakiej nam się nie śniło. Może Ci się to nie podobać ale po obu stronach walczą młodzi ludzie, których obowiązkiem i przywilejem jest budować przyszłość swojego kraju a nie umierać w imię mani wielkości jednego czy drugiego hipokryty. Z tych młodych Ukraińców których znam, a znam ich na prawdę dużo, żaden nie wrócił. Boją się i im się nie dziwię., Oni chcą tylko normalnie żyć. W założeniu idealistycznym - Ukraina wygra - do czego maja wrócić? Zrujnowanej infrastruktury? Zniszczonych fabryk? Zdewastowanych domów? Kto to odbuduje? Za czyje pieniądze? Rosji? Chyba oszalałeś - zachód na to nie pozwoli, Byłby to bardzo groźny precedens. USA ma swoje za uszami. Raczej wątpię by chcieli użerać się z pozwami z Afganistanu czy Iraku. Za dobudowę zapłacisz Ty, ja i inni obywatele UE. Ciekawe z czego? Kolejne kredyty dobierzemy? My jesteśmy w trakcie wychodzenia z jednego potężnego kryzysu gospodarczego a sami się wepchnęliśmy w drugi. Jak myślisz na jakim poziomie zatrzyma się Euro? Już nic nie mówiąc, że w ciągu 8 dni kurs franka dogonił kurs euro i w tej chwili wynosi 4,80 zl. Paliwo pomimo rezygnacji z części VAT i akcyzy kosztuje już po 6,20 zł.
Gaz podwyżka 200% to norma, przed konfliktem - kiedy jeszcze dostawy były niezagrożone.
Polskie elektrownie opierają się na węglu z Rosji.
Patrzysz, ale czy widzisz? Prezydent Ukrainy chce nas na siłę wrzucić w wojnę która nie jest nasza. Jego zachowanie jest identyczne jak Putina, z tym że ten pierwszy ma w poważaniu naszą opinię.- 5 11
-
2022-03-04 09:16
Głupi rusku, zachowaj swój bełkot dla siebie (3)
Wszystkiemu winna jest Rosja. Będzie bieda No i trudno, najwyżej ludzie zamiast samochodami będą jeździć znowu autobusami i nie będą jeździć za granicę na wycieczki. Ktoś od tego umrze? Podziękuj swojemu władcy za ten stan rzeczy
- 9 7
-
2022-03-04 10:19
Gratuluję umiejętności prowadzenia dyskusji (2)
To że to jest wina Putina nie ulega wątpliwości, nie tylko jego. Winne są wszystkie strony zaangażowane w ten konflikt. To, że nasza gospodarka padnie na kolana - to jest problem który mnie osobiście martwi. Twoje wakacje czy eskapady autobusami nikogo nie zabolą, natomiast brak surowców w energetyce już tak. Nie zdajesz sobie chyba sprawy jak
To że to jest wina Putina nie ulega wątpliwości, nie tylko jego. Winne są wszystkie strony zaangażowane w ten konflikt. To, że nasza gospodarka padnie na kolana - to jest problem który mnie osobiście martwi. Twoje wakacje czy eskapady autobusami nikogo nie zabolą, natomiast brak surowców w energetyce już tak. Nie zdajesz sobie chyba sprawy jak głęboko może ten kryzys nas dosięgnąć. Pomijając kwestie humanitarne - które w naszym przypadku leżą i kwiczą. Czesi już alarmują , że mają problem. Czy Ty sobie w ogóle zdajesz sprawę co to znaczą otwarte granice? Zapraszamy do siebie ludzi, którzy nigdy do nas by nie weszli. Cała polityka graniczna Unii właśnie się załamuje. Wojna nie toczy się tylko za naszą granicą. Arabscy terroryści nie omieszkają się wykorzystać tej sytuacji. Oni mają, że tak powiem, trochę spraw do załatwienia z zachodnimi krajami. Wskaż mi kraj, będący miejscem konfliktu po II WŚ się odbudował i jak długo mu to zajęło? Afganistan przed talibami nie był złym miejscem do mieszkania. Teraz jest w ruinie. Izrael z Palestyną - ludność cywilna jest tam mordowana co dziennie, Kosowo - Serbia, ich stosunki są dalej delikatnie mówiąc "oziębłe" - są miejsca w byłej Jugosławii gdzie dalej widać ślady po wojnie. Byłe republiki radzieckie - życie w nich jest dalekie od tego, co Ty uważasz za normalne. Uchodźcy z Ukrainy nie opuszczą Polski przez najbliższe 10 lat. Nie mają gdzie wracać. My zaś, pomagając im, wzięliśmy na siebie ten obowiązek bez względu czy nam się będzie on podpał czy nie. Spój na uchodźców z Syrii, nie wracają do siebie, zostają u nas już na stałe. Przy okazji destabilizując nasze bezpieczeństwo. Napięcia między Rosją a Ukrainą, nie znikną po zakończonym konflikcie. Bez względu na jego wynik, dalej będą narastać. Żadna ze stron nie dopuści, bo każda chce wygrać. Nie ma miejsca na pokojowe rozwiązanie, Tak ciężko to zobaczyć? Oby nie przeniosły się na naszą ziemię. Na prawdę tego chcesz dla swoich dzieci?
Wybacz, ja nie.- 6 5
-
2022-03-04 12:31
Odpowiem Ci tak żebyś zrozumiał
Paszoł won!
- 4 6
-
2022-03-04 13:30
Niestety masz rację i stąd te kolejki w biurze paszportowym.
- 4 2
-
2022-03-04 13:26
Ukraina zamknęła granice dla mężczyzn wyjeżdżających, o czymś to świadczy.
- 3 1
-
2022-03-04 17:49
oni nie przyjeżdżają do nas do pracy (1)
Myślałem, że jesteś Rosjaninem. Jak piszesz "do nas" to sugerujesz, że jesteś Polakiem. Historii Polski nie znasz wcale
- 1 2
-
2022-03-04 18:40
A do czego przyjeżdżają do Polski Ukraińcy jak nie do pracy? Bo oczywiście rozumiesz, że mowa jest wyżej o tym, co było przed konfliktem - czy się mylę?
- 1 1
-
2022-03-04 13:28
(2)
A powinni się bronić wg ciebie do śmierci czy w pewnym momencie się poddać? Czy masz jakiś inny pomysł na zrównoważenie potencjału Rosji?
- 1 1
-
2022-03-04 16:20
Co da śmierć młodych chłopaków (1)
Czy uważasz, że śmierć młodych ludzi zmieni coś na świecie? To politycy wywołują wojny, giną na nich nasi synowie. Nic mi po bohaterze, jeżeli będzie martwy.
Rosjanie i Ukraińcy w tym momencie przegrali. Właśnie tracą pokolenie młodych, zdolnych i silnych mężczyzn. Trzeba było rozmawiać a nie się rzucać jak wesz na grzebieniu. My zaś po raz kolejny daliśmy nadzieję Ukraińcom, że nie zostaną sami. Niestety ale zostaną.- 3 2
-
2022-03-04 17:51
Już myślałam, że się nie doczekam takich słów w polskim, oszalałym z rusofobii internecie. Pozdrawiam. I gratuluję opanowania w tej dyskusji, tak przy okazji.
- 3 3
-
2022-03-04 07:38
Jesteś ruskiem czy zwykłym ludzkim zerem?
- 6 3
-
2022-03-04 07:35
Co ty wygadujesz? Jaki pretekst? (4)
Przeciez wojna na Ukrainie trwa od 2014 roku tyle że na mniejszą skalę i na mniejszym obszarze.
- 9 0
-
2022-03-04 13:30
(3)
Zadajmy sobie pytanie, co my, jako sąsiad Ukrainy i Rosji, zrobiliśmy w sprawie rozwiązania tego konfliktu.
- 3 1
-
2022-03-04 15:03
zrobiliśmy w sprawie rozwiązania tego konfliktu. (2)
Idealista czy frajer? Decyzja dawno zapadła w Moskwie.
- 1 3
-
2022-03-04 16:12
(1)
Rosja miała określone oczekiwania. Tak, niezbyt skromne. Ale nie były one znowu tak całkiem bezpodstawne, biorąc pod uwagę, że na przykład ludności o stricte rosyjskiej tożsamości jest w Ukrainie 1/3, a rosyjski nie jest nawet drugim językiem urzędowym. Chociaż to język, którym włada największa liczba ludzi w tym kraju... Żeleński tak po prawdzie
Rosja miała określone oczekiwania. Tak, niezbyt skromne. Ale nie były one znowu tak całkiem bezpodstawne, biorąc pod uwagę, że na przykład ludności o stricte rosyjskiej tożsamości jest w Ukrainie 1/3, a rosyjski nie jest nawet drugim językiem urzędowym. Chociaż to język, którym włada największa liczba ludzi w tym kraju... Żeleński tak po prawdzie to z żądań dot. Donbasu kpił 3 lata. Kazał Kuczmie powiedzieć, że najpierw maja wypitalać, a potem on tam zrobi wybory. I tylko napierdzielał, żeby go brać do NATO, chociaż wiedział, jaka jest odpowiedź. To czego się spodziewałeś? Ze się wezmą za ręce i będą śpiewać? Kto nie rozwiązuje konfliktów, ma wojnę. Kto nie podejmuje próby rozwiązania, nie może mówić, że jest niewinny.
- 5 3
-
2022-03-05 11:30
Czyli casus Niemców sudeckich był jednak uzasadniony? Jakim argumentem jest fakt, że 1/3 ludności utożsamia się z Rosją? Władze Związku Radzieckiego zamierzenie przesiedlały Rosjan na tereny republik nierosyjskich (Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia) w celu stworzenia tam elektoratu proradzieckiego/prorosyjskiego w kontrze dla tubylczygo niekoniecznie
Czyli casus Niemców sudeckich był jednak uzasadniony? Jakim argumentem jest fakt, że 1/3 ludności utożsamia się z Rosją? Władze Związku Radzieckiego zamierzenie przesiedlały Rosjan na tereny republik nierosyjskich (Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia) w celu stworzenia tam elektoratu proradzieckiego/prorosyjskiego w kontrze dla tubylczygo niekoniecznie na 100% i w 100% przekonanego do nowego ładu (narzuconego siłą). Byli i są politycy, którzy generują problemy po to, żeby móc uzasadnić wypowiedzenie wojny. Idąc tokiem Twojego myślenia, można dojść do wniosku, że Polska jest winna wybuchowi II wojny światowej. Hitler proponował rozwiązanie kwestii "korytarza gdańskiego" ale Polska te propozycje odrzuciła. Jeśli jedna strona stawia świadomie warunki nie do spełnienia przez drugą, tylko ona jest winna wojnie, którą potem rozpoczyna (od początku takich "negocjacji" przecież o to chodzi).
- 0 0
-
2022-03-04 08:14
Ukraińcy pamiętajcie że to Merkel nie chciała was w Unii, w 2008 roku zablokowała wasze przyjęcie (1)
Niemcy z Putinem uzgodniły że was sprzedadza za gaz. Pamiętajcie o tym
- 7 5
-
2022-03-04 13:31
A ty jesteś gotowy być płatnikiem netto? :D
- 3 0
-
2022-03-05 08:24
Zaczynacie przeginac w drugą stronę.
Już widziałem agresywne zachowanie wobec Rosjanina który od lat mieszka w Polsce.
Łatwo wam mówić że mogą się zbuntować itp, tam propaganda i polityka strachu działa od zawsze, ci ludzie są więźniami we własnym kraju.
Jeżeli w ciągu dwóch ostatnich lat nasz rząd potrafił wmówić ludziom żeZaczynacie przeginac w drugą stronę.
Już widziałem agresywne zachowanie wobec Rosjanina który od lat mieszka w Polsce.
Łatwo wam mówić że mogą się zbuntować itp, tam propaganda i polityka strachu działa od zawsze, ci ludzie są więźniami we własnym kraju.
Jeżeli w ciągu dwóch ostatnich lat nasz rząd potrafił wmówić ludziom że absurdy związane z plandemia są dobre dla ludzi to co muszą mieć w głowie Rosjanie.
Pomagajcie Ukraińcom ale przede wszystkim pomagajcie sobie nawzajem a nie tak jak teraz to wygląda że jak ktoś ma inny pogląd to jest deptany i nazywany rus...kim trolem.
Pomagajcie ale też nie zapominajcie o historii.
Ukraina też nie jest świętym narodem jak to teraz media próbują wcisnąć wszsytkim do głowy.
I najważniejsze przestańcie panikować i zacznijcie myśleć a nie w 100% wierzyć temu co się przekazują wam media i rząd.
Czy ostatnie 2 lata niczego was nie nauczyło?- 4 0
-
2022-03-03 21:13
Putin to idealny przykład wyższości demokracji nad tyrania. (55)
Człowiek ma kompleksy tak osobiste jak i na tle politycznym. Ma problemy ze soba. Mania prześladowcza i wielkości dopełniają obraz człowieka który nie jest w pełni normalny. Wszyscy znamy przykład Hitlera i Stalina czyli dwóch paranoikow. Putin jest kolejnym. W demokracji tacy ludzie byliby już w szpitalu. Rosjanie muszą wyciągnąć z tego wnioski.
- 99 22
-
2022-03-03 21:28
(44)
Swoim europejskim rozumem rosyjskiego systemu nie zrozumiesz.
Putin to były oficer operacyjny KGB.
W 1975 ukończył studia na Wydziale Prawa Państwowego Uniwersytetu w Leningradzie.
Już na studiach został dostrzeżony przez agentów KGB jako kandydat do służby.
W 1984 roku został wysłany do szkołySwoim europejskim rozumem rosyjskiego systemu nie zrozumiesz.
Putin to były oficer operacyjny KGB.
W 1975 ukończył studia na Wydziale Prawa Państwowego Uniwersytetu w Leningradzie.
Już na studiach został dostrzeżony przez agentów KGB jako kandydat do służby.
W 1984 roku został wysłany do szkoły szpiegowskiej w Moskwie.
Po ukończeniu studiów rozpoczął pracę w KGB jako oficer operacyjny.
W latach 1985-1990 służył na terytorium Niemieckiej Republiki Demokratycznej (oficjalnie pracował jako dyplomata), gdzie miał zajmować się werbowaniem tajnych współpracowników.
i**otą nie jest. Jest bezwzględnym człowiekiem pozbawionym skrupułów, sprytnym i przebiegłym jak lis. Takim jakim powinien być oficer wywiadu. I taki jest. Tak samo jak i były żołnierz czy były policjant nie zmieni już swoich nawyków.- 19 9
-
2022-03-03 21:32
Zgadza się. Stalin też nie był id.....był paranoikiem. (1)
A Putin normalny nie jest całkowicie. W demokracji takich ludzi nie byłoby na takim stanowisku. W tyranii rosyjskiej jak widać tak.
- 18 1
-
2022-03-05 08:34
Popatrz na nasz rząd.
W tzw demokracji masz ludzi którzy jakby tylko mogli to by sami wprowadzili tyranię.
Pozory demokracji to nie demokracja.
Jakby nasz Napoleonek miał tak władze jak Putin to napewno byśmy mieli wojnę światową.- 1 1
-
2022-03-03 21:35
Niestety poza 1990 rok mentalnie nie wyszedł. Stąd porażka planu ataku. Założenia były błędne (28)
Bo nie rozumie współczesnego świata. I zupełnie nie rozumie mechanizmów w demokracji, która gardzi a która daje siłę o wiele większą niż aytoryraryzm. . Jest nieelastyczny.
- 14 3
-
2022-03-03 21:43
(22)
Porażka? Co najwyżej planu A - precyzyjnej "chirurgicznej" operacji. Teraz mamy plan B - brutalna siła, zniszczenie wszystkiego. Pierwsze duże miasto już padło.
- 7 9
-
2022-03-03 21:47
Putin jest skonczony (1)
Tylko jeszcze o tym nie wie.
- 18 4
-
2022-03-04 00:05
Zaklinasz rzeczywistosc. Bierzesz za nia swoje pragnienia. To, ze zyczymy Putinowi przegranej, nie oznacza, ze przegra. Skoro to jest wojna, wypadaloby - jezeli oczywiscie chce sie cos wiedziec - sluchac po prostu analitykow wojskowosci, specjalistow od Rosji, historykow tego konfliktu etc.
- 5 7
-
2022-03-03 21:49
A co potem? Po wojnie, gdy już wszystko będzie zniszczone. Jak chcecie żyć? Zastanawiales sie nad tym? (11)
Putina czekaja procesy w Hadze. Już wszczęto postępowanie ws zbrodni wojennych.
- 15 4
-
2022-03-03 21:58
(4)
Co najwyżej mogą go czekać procesy zaoczne.
Z zaproszenia do Hagi nie skorzysta.
Jedyna opcja to pojmanie go przez jego generałów.- 15 0
-
2022-03-03 23:11
a jesli zrobi to, co zrobiloby USA, ktore napadlo by militarnie na Trybunal (bo takie prawo sobie ustanowili) (2)
aby oswobodzic swojego czlowieka?
- 1 9
-
2022-03-04 08:29
Putler już jest mentalnie martwy (1)
Świat przejrzał na oczy. Niemcy też są winne
- 6 0
-
2022-03-05 08:36
Niemcy, USA i całe NATO. Jak draznisz niedźwiedzia to na pewno masz świadomość że w końcu zaatakuje
- 0 1
-
2022-03-04 08:28
Milion dolarów nagrody wyznaczył amerykański biznesmen za głowę Putina
Ochrona może się połasić. Czekamy...
- 1 0
-
2022-03-03 22:18
(1)
Poprzedni komentarz to była obserwacja. Rosji nie obchodzi, czego ja, Polak, chcę.
- 3 1
-
2022-03-04 09:43
Nie obchodzi?
Turcje też lekceważyli. I turcy zestrzelili Mig27. I spokój
- 3 0
-
2022-03-03 23:09
jesli prezydenci USA nie mogli byc tam za ludobojstwo sadzeni, Putinowi tez to pewnie nie grozi (1)
- 8 6
-
2022-03-04 08:29
Już jest nikim putler
- 3 0
-
2022-03-04 09:42
Normalnie będziemy żyć, nie będzie ruskiego psychopaty (1)
Weźmiemy się za lewaków w UE
- 2 2
-
2022-03-04 17:54
Lekcje odrobiłeś?
- 2 0
-
2022-03-04 06:25
Porażka (6)
Putin realizuje swój plan z chirurgiczną precyzją. On w przeciwieństwie do większości europejskich przywódców,zna dobrze rzemiosło wojenne.
Rosja jest zbyt ważnym i bogatym w zasoby krajem, żeby Europa mogła ją ignorować.Gospodarka Rosji przed konfliktem była jedną z tych stabilniejszych.
Teraz myślimy sercem, za kilkaPutin realizuje swój plan z chirurgiczną precyzją. On w przeciwieństwie do większości europejskich przywódców,zna dobrze rzemiosło wojenne.
Rosja jest zbyt ważnym i bogatym w zasoby krajem, żeby Europa mogła ją ignorować.Gospodarka Rosji przed konfliktem była jedną z tych stabilniejszych.
Teraz myślimy sercem, za kilka tygodni będzie inaczej. Paliwo po 10 zł? Czemu nie. Gaz o cenie trudnej do zdefiniowania? Proszę bardzo. Waluta leżąca na dnie - mówisz i masz.jesteśmy zbyt blisko konfliktu by światowe rynki nie zweryfikowały naszej wartości.Dla przeciętnego Polaka skończy to się biedą jakiej te pokolenie Polaków nie zaznało. Welcome in the 80's.. Europa wróci do Rosji szybciej niż zakładasz, po naszej empatycznej głupocie, wrócimy na kolanach. Jak myślisz kogo Bruksela wtedy poświęci? Kto rozpoczął tą krucjatę w UE?
Wstyd mi to pisać ale nie sądziłam że Węgry są od nas mądrzejsze. Orban dobrze wie co robi. Zna realia i nie chce być usmażony za kilka miesięcy.
Rozumiem porywy serca i pomoc humanitarną. Na tym nasza rola powinna się zakończyć. Machanie szabelką i nawoływanie do cudzej wojny skończy się bardzo źle.- 4 11
-
2022-03-04 07:42
I dlatego komentarze powinny być tu wyłączone (5)
Żeby takie radzieckie g*wno nie miało prawa głosu
- 6 2
-
2022-03-04 08:09
To może wskaż błędy w rozumowaniu. Na razie zachowujesz się jak dziecko. Fakty Ci się nie podobają i myślisz, że zamknięcie oczu coś zmieni.
- 5 5
-
2022-03-04 08:58
Merytoryka zobowiązuje (3)
W takim razie wskaż błędy w rozumowaniu? Od razu Cię uprzedzę, jestem ekonomistą, z zamiłowania pasjonatem historii. Swoją wiedzę opieram na prawach rynku oraz faktach historycznych. Ani jeden konflikt potęg nie zakończył się dla naszego kraju dobrze.
- 4 5
-
2022-03-04 12:18
Na zachodzie mowia ... (1)
Polacy to naiwni ludzie
- 4 4
-
2022-03-05 13:49
Na zachodzie mówiono, że Polacy, Łotysze, Litwini to rusofobi. Bo przecież Putin jest taki miły i nowoczesny. Jaki imperializm? Jakie zagrożenie? I kto był naiwny? Coś o tym teraz wiemy.
- 0 0
-
2022-03-05 13:45
A I wojna światowa? Bez niej nie byłoby prawdopodobnie odrodzenia Polski po zaborach. Jak zresztą wielu innych krajów.
- 0 0
-
2022-03-04 12:27
Plan B brzmi jak plan De ...
...bilny. Bomby zrzucać na miasta i infrastrukturę każdy kacyk z bombami potrafi.
- 2 0
-
2022-03-03 21:44
(2)
Jest człowiekiem sowieckim. Dlatego popełnia błędy bo nie rozumie współczesnego świata. Chce cofnąć czas i to nie do lat ZSRR ale do czasów Katarzyny 2 a nawet Piotra 1. I on ma być nowym Piotrem Putinem.
- 11 3
-
2022-03-03 21:54
Piotr Wielki w odróżnieniu od Putina był wielki. Pracował przy budowie okrętów w Holandii, by się tego nauczyć
Razem z robotnikami. By zbudować flotę w państwie. U Putina wielkie jest tylko ego.
- 15 1
-
2022-03-03 23:45
Ty za wspolczesny swiat bierzesz tylko jego czesc zachodnia. Nie sadze, zeby Putin jej nie rozumial. Raczej sie nia brzydzi i uwaza za przyczyne nieszczesc Rosji. Tak by wynikalo z jego retoryki i dzialan.
- 6 2
-
2022-03-03 23:58
mechanizmy demokracji to takie jak w Kanadziepały szarże tratowanie końmi bezprawne pozbawianie ludzi ich własnych pieniędzy?Bo pan premier Kanady ma problem z ludźmi?
- 2 5
-
2022-03-04 08:27
Nie ma nawet konta w banku i na FB
- 0 0
-
2022-03-03 21:48
(6)
Bezwzględny - tak, pozbawiony skrupułów - tak, przebiegły jak lis - zdecydowanie nie. Nie wyróżnił się niczym szczególnym w trakcie swojej służby. Jego awans przypomina trochę karierę Nikodema Dyzmy - człowieka wykreowanego bardziej przez okoliczności niż przez własne osiągnięcia.
- 16 2
-
2022-03-03 21:55
(3)
Dokładnie. Trafił w czas i miejsce. Gdyby za Jelcyna nie było takiego kryzysu jaki był to nie doszedłby do władzy. Kolejne podobieństwo z Hitlerem który sięgnął po władze w czasie wielkiego kryzysu.
- 12 0
-
2022-03-03 23:12
kryzys za Jelcyna wywolalo USA czyniac z niego posluszna, bo pijana marionetke USA, nawet mu wybory zorganizowali (1)
- 5 9
-
2022-03-04 05:33
Kryzys był wynikiem załamania gospodarki ZSRR a jaka była gospodarka w komunizmie wiemy bardzo dobrze.
- 5 0
-
2022-03-03 23:37
Jelcyn
wyznaczył na następcę Borysa Niemcowa,opozycjonistę, ale jakoś się pokiełbasiło a pod reką był "skromny ale b. inteligentny i rokujący" vice mer ratusza w Petersburgu (podsunięty przez kgb)
- 9 0
-
2022-03-05 08:43
(1)
A kto go wykreował? Kto z nim współpracował? Spójrz na zachód.
Czy cała UE tak mocno odbiega od polityki Rosji?
UE - róbcie tak jak chcemy bo inaczej zablokujemy wam wszystko.
Kto zniszczył naszą gospodarkę? I nie piszcie że dzięki unii mamy lepiej, ile firm w Polsce należy do Polaków?
Od wielu lat mamy kolejny rozbiórA kto go wykreował? Kto z nim współpracował? Spójrz na zachód.
Czy cała UE tak mocno odbiega od polityki Rosji?
UE - róbcie tak jak chcemy bo inaczej zablokujemy wam wszystko.
Kto zniszczył naszą gospodarkę? I nie piszcie że dzięki unii mamy lepiej, ile firm w Polsce należy do Polaków?
Od wielu lat mamy kolejny rozbiór Polski a duża grupa rodaków jeszcze temu przyklaskuje.
Możecie nazywać każdego myślącego trolem, antyszczepionkowcem itp ale to nie zmieni tego że niewielka grupa ludzi powoli odbiera nam wolność.
Takie powolne gotowanie żaby żeby się nie zorientowała kiedy zdechnie- 1 0
-
2022-03-05 10:07
Nie da się tego rozwiązać inaczej jak siedzą przystołach niektórzy aroganci co nawet jak na covidzie się wzbogaciło najpierw światowy paraliż i dramat a potem zastraszony zmęczone narody dramatem krysem będzie polowało na siebie jak zwierzaki. Przez kryzysy humanitarne na chwilę obecną brakuje pitnej wody czy żywności dla 1,5mld ludzi a wy ludzie
Nie da się tego rozwiązać inaczej jak siedzą przystołach niektórzy aroganci co nawet jak na covidzie się wzbogaciło najpierw światowy paraliż i dramat a potem zastraszony zmęczone narody dramatem krysem będzie polowało na siebie jak zwierzaki. Przez kryzysy humanitarne na chwilę obecną brakuje pitnej wody czy żywności dla 1,5mld ludzi a wy ludzie myślicie że to nie jest komuś na rękę to chytry plan elit światowych niełatwo to pogodzić niech się podrapią nie muszą przecież się zabijać . Ten co vid sprawił że strach przed chorobami. Bo tak naprawdę każdy powinien też wiedzieć co pomaga a co mu szkodzi być sobie też lekarzem bo lekarze przeważnie zawsze oszukują nieleczą
- 0 0
-
2022-03-03 23:12
(1)
Serio? Putin niczego w życiu szczególnie nie osiągnął jak na niby takiego inteligentnego agenta. Jego kraj nadal jest w latach 90. i teraz swoją głupotą cofnął go do lat 50.
- 9 1
-
2022-03-04 15:39
robi
lisy mają to do siebie. przebiegłość
- 0 1
-
2022-03-03 23:29
Ruski boomer nr 1 (3)
Putin (70) to przedstawiciel pokolenia sierot po ZSRR. W głowie sieczka bolszewickiej propagandy, pomieszana z populizmem historycznym i sprytem kgbisty ...
Internetu nie używa bo bardziej ufa sobie, a na kompie ma zainstalowany windows XP dawno bez wsparcia, ale tylko do tego etapu dotarł w nauce okienek...
Do tego trzeba dodaćPutin (70) to przedstawiciel pokolenia sierot po ZSRR. W głowie sieczka bolszewickiej propagandy, pomieszana z populizmem historycznym i sprytem kgbisty ...
Internetu nie używa bo bardziej ufa sobie, a na kompie ma zainstalowany windows XP dawno bez wsparcia, ale tylko do tego etapu dotarł w nauce okienek...
Do tego trzeba dodać problemy psychiczne (bezwzględność, brak empatii), oraz narastające z wiekiem manię prześladowczą oraz manię wielkości.
No i tradycyjne kompleksy rosyjskie tj. kompleks niższości pomieszany z kompleksem wyższości wobec zachodu i desperackie oczekiwanie pochwał i zrozumienia "rosyjskiej duszy".- 10 1
-
2022-03-04 00:02
(1)
a po co mu internet?Żeby tak jak wy uczestniczyć w szopkach serwowanych dla gawiedzi?Jak nie ściema kowidek tak teraz wojenka i głupie mózgi motłochu skaczą jak im zagrają Czego ma szukac w tym internecie propagandy USA?Windows XP a po co mu id..to Windows 11 który jest faktycznie programem szpiegującym komputer i jego zawartość? Przywódca
a po co mu internet?Żeby tak jak wy uczestniczyć w szopkach serwowanych dla gawiedzi?Jak nie ściema kowidek tak teraz wojenka i głupie mózgi motłochu skaczą jak im zagrają Czego ma szukac w tym internecie propagandy USA?Windows XP a po co mu id..to Windows 11 który jest faktycznie programem szpiegującym komputer i jego zawartość? Przywódca supermocarstwa nie może sobie grzebac w sieci i czytać pudelki gamoniu bo odpowiada za państwo z bronia atomową i nie może byc narażony na infliltrację przez obcy wywiad gdzie była empatia alkoholika i bigota Georga Busha kiedy jego wojska mordowały tysiące cywilów w Iraku?
- 4 7
-
2022-03-04 20:19
Charaszo gawarisz wania, budiet padarok od putlera dostaniesz na ulicy Batorego.
- 2 0
-
2022-03-05 13:51
racja w 100%
- 0 0
-
2022-03-03 23:02
Przecież Putin doszedł do władzy w warunkach demokratycznych
Te hasełka o demokracji to dla małych dzieci zostawcie. Hitler też zaczynał, gdy była demokracja. Tyrani potrafią wykorzystać mechanizmy demokratyczne, by dojść do władzy i potem tę władzę utrzymać, pozbywając kraj demokracji.
- 9 3
-
2022-03-03 23:08
on nauczyl sie wyciagac wnisoki, widzial jak USA napada na ciagle to inne kraje na swiecie (1)
postanowil to zrobic tez sam, badz co badz, jesli najwieksza demokracja na swiecie ciagle okupuje Irak albo Syrie, to czemu Putin nie ma byc rownie zly/dobry
- 3 9
-
2022-03-04 20:20
Paszoł won!!
- 1 1
-
2022-03-03 23:15
straszna naiwność
wyłącz tv włącz myślenie, to nie boli
- 2 1
-
2022-03-03 23:56
(1)
serio?Dowiedz się o tym kto zasiada na stanowisku prezydenta USA teraz i wcześniej jacy degeneraci psychole łajdacy i mordercy paranoików tez by się wielu znalazło.Pocztaj sobie o Bohemian Grove Skull and Bones itp organizacjach jacy degeneraci w nich siedzą i ci degeneraci napadają potem na biedbne kraje w innych mąca dla władzy i kasy.Demokracja?Taka jak w USA gdzie masz 2 partie i te same r..je do wyboru?Fajny ustrój nie ma co wolności w nim tyle co kot napłakał
- 3 6
-
2022-03-04 20:24
Bełkot kolejnego agenta putlera piszącego tą kacapską propagandę w konsulacie na ul.Batorego
- 2 0
-
2022-03-04 00:36
Teraz to piszesz ? (1)
Specjalisto od żółci, czemu przez wiele lat tego nie zauważałeś, tylko teraz. Idź spać i swoje niusy wrzuć pod poduszkę.
- 1 2
-
2022-03-04 05:36
Piszę od lat o Putinie i Rosji
W różnych miejscach. Nie tylko w Polsce.
- 4 1
-
2022-03-04 07:32
Rosjanie nie wyciągną wniosków.
Cały czas wtłaczana jest im propaganda. Pooglądaj sobie rosyjską TV. Wczoraj znajomy przesłał mi kilka filmików co oni tam wygadują i pokazują. To przechodzi ludzkie pojęcie jak odwracają rzeczywistość. I niestety większość Rosjan wierzy w te brednie.
- 8 0
-
2022-03-05 09:36
Tak poczytaj sobie Putinie i Hitlerze. Hitler był świetnym (dla niektórych malażem) jednak nielubiano go w szkole niestety dla kogo niestety... Cytat z filmu zrozum to pojęcie nim ocenisz niestety realia są takie że jak takim ludziom podcina się skrzydła to całe życie się stawiają uzależnieni od narkotyków i zastrzyków życie...
- 0 0
-
2022-03-04 12:11
Brawo Gdynia - choć na proteście było tak na oko 100x (sto) za mało ludzi
tylko pytanie - kto mieszka w Gdańsku skoro tam było 100x (sto) mniej jak w Gdyni (taki obraz widziałem na TVN-nie)
- 6 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.