• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńscy piesi zyskali swojego przedstawiciela

Michał Sielski
10 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Barbara Marchwicka będzie dbać o komfort pieszych w Gdyni. Barbara Marchwicka będzie dbać o komfort pieszych w Gdyni.

Barbara Marchwicka została nowym pełnomocnikiem prezydenta Gdyni ds. przestrzeni publicznych. Ma sprawić, by piesi czuli się w mieście komfortowo, co nie we wszystkich miejscach niemal ćwierćmilionowego miasta jest takie oczywiste.



Czy prezydent potrzebuje pełnomocnika ds. przestrzeni publicznych?

Barbara Marchwicka od czterech lat pracuje w gdyńskim Laboratorium Innowacji Społecznych. W miejskiej jednostce zajmuje się rewitalizacją. Z wykształcenia jest urbanistką, absolwentką Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej oraz prestiżowego III LO w Gdyni. Pełniła funkcję radnej dzielnicy Orłowo, była także członkiem zarządu Towarzystwa Urbanistów Polskich.

Czym zajmie się nowy pełnomocnik?



- Praca w roli pełnomocnika będzie de facto kontynuacją moich zadań, ale teraz skalę projektową mam nadzieję przełożyć na skalę miasta. Mam też nadzieję, że nie "utonę" w dokumentach i będzie czas na pracę koncepcyjną oraz strategiczną. Tylko w ten sposób będziemy mogli zadbać o kształt i formę przestrzeni publicznej - podkreśla Barbara Marchwicka, która bezpośrednio będzie podlegać wiceprezydentowi Markowi Łucykowi.

Wojciech Szczurek: przyjaźnią i uśmiechem



Funkcja jest społeczna, więc pracę w LIS-ie zachowa, ale zadań na pewno przybędzie. Nikt tego zresztą nie ukrywa.

- Miasta dynamicznie się zmieniają i dziś trzeba w niektórych miejscach wręcz walczyć o to, by relacje między uczestnikami wspólnych przestrzeni były odpowiednie. Nowa pełnomocnik będzie patrzeć na Gdynię z perspektywy pieszego - podkreśla prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. - Chcemy w sposób przyjazny i uśmiechnięty zachęcać do poszanowania wspólnej przestrzeni, mandaty są ostatecznością - dodaje.

21 pełnomocników prezydenta Gdyni



Barbara Marchwicka otwiera trzecią dziesiątkę pełnomocników prezydenta Gdyni. Odpowiadają oni m.in. za bezpieczeństwo, wybory, drogi rowerowe, kulturę, informacje niejawne, ogrody działkowe, rodziny czy aktywność obywatelską. Wszystkie funkcje są społeczne, ale każdy z pełnomocników jest utrzymywany przez miasto: są wśród nich radni, urzędnicy, pracownicy ZDiZ oraz wiceprezydenci.

Bardzo podobnie sytuacja wygląda w Gdańsku, gdzie pełnomocników prezydenta jest 16.

Opinie (195) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Skoro Szczurek ma 30 pełnomocników, to czym zajmuje się sam Szczurek? (6)

    • 11 2

    • Czytanie ze zrozumieniem (1)

      Ma 21 pełnomocników. Zaokrąglić można do 20, a nie 30, zgodnie z podstawowymi zasadami matematyki

      • 1 1

      • Najlepiej odpowiedzieć niezgodnie z pytaniem

        Poza tym, dziś pewnie już jest tych pełnomocników z 26

        • 0 0

    • Gadaniem z niezadowolonymi

      • 0 0

    • (1)

      ustanawianiem penomocnikow

      • 2 0

      • Niczym,gadaniem w radiu i promowaniem własnej osoby.

        • 0 0

    • ustala kolejnych

      • 5 0

  • Jakby samochodziarze (4)

    Też w koncu mieli przedstawiciela, ktory umialby wylozyc wladzom ile kierowcy przynosza do budzetu, to ze sciezek rowerowych powstaly by punkty obslugi kierowcow

    • 7 5

    • really? (2)

      Przynoszą? Samorządowi? Ale z tego tytułu, że używają auta?

      • 1 3

      • Komunikacji miejskiej w Gdyni (1)

        Używają przede wszystkim trzy grupy społeczne: renta, gimbaza i melina (zachęcam do lektury ze zrozumieniem tego raportu nt. mobilności sprzed trzech lat). Żadna z tych grup nie płaci jakichś potężnych podatków.

        • 0 1

        • Jakbyś miał jakieś dowody, to byłoby miło

          Ale fakty mówią same za siebie. Np. wg badań osoby dojeżdżające komunikacją albo rowerem wydają w sklepach tyle samo albo więcej niż kierowcy samochodów.

          • 0 0

    • Błagam, weź sobie swoje pieniądze i wynocha na zachód

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    przystanek autobusowy ul. Władysława IV (12)

    W niedzielę mogło dojść do wypadku około godziny 16, z rowerzystami jadącymi po chodniku i wychodzącymi z autobusu nr. 133 na tymczasowym przystanku przy Batorym.
    Gdyby nie uważne wysiadanie z autobusu rowerzyści z całym impetem uderzyliby w kobietę.
    Rowerzyści jechali w kierunku ul. Armii Krajowej po chodniku i zignorowali wysiadających. Piszę ku rozwadze przed tragedią. Może warto tymczasową wiatę postawić?

    • 33 7

    • kiedy w Gdyni powstanie spójna sieć dróg dla rowerów? (4)

      • 6 3

      • a co jest niespójne? (3)

        Jedziesz normalnie jezdnią i to jest najbardziej spójne.

        • 5 6

        • No tak

          a samochody wyprzedzające na centymetry to już tylko moje wydumane problemy?

          • 0 0

        • powiedz to 11 letniej wnuczce twoich znajomych (1)

          kótra obecnie jest dowożona do szkoły samochodem rodziców a w świetle polskiego prawa nie ma prawa jechać po chodniku

          • 4 1

          • Już widzę jak ją zatrzymuje policja i wlepia mandat za jazdę po chodniku.

            • 2 1

    • Zakazać jazdy na rowerach poza (2)

      ścieżkami rowerowymi. Odmóżdżone ped******wo robi wszystko aby ich zabić, a kierowcy wszystko aby tego uniknąć.

      • 8 13

      • wszystko zlikwidować

        • 0 0

      • Zaraz po zakazie jazdy samochodem w mieście.

        • 6 3

    • dlaczego nie ma tam drogi dla rowerów? (2)

      • 4 6

      • a po co tam cokolwiek dla rowerów? (1)

        Jest jezdnia przecież.

        • 1 4

        • dlaczego nie ma kaczki znoszącej diamentowe jajka?

          • 0 0

    • Łapkę w dół dali ci, co jechali wtedy na tych rowerach ;)

      • 3 8

  • Podstawowe pytanie: czy ta pani ma prawo jazdy i jeździ też samochodem? (1)

    Jeśli nie, to jej działania będą absurdalne i realizowane tylko z perspektywy pieszego.

    • 30 8

    • Tfu

      Jak dla mnie to mamy w Gdyni za dużo urzędników, którzy miasto widzą tylko zza szyby swojego samochodu. Czas na zmiany, na ludzi, którzy na co dzień korzystają z komunikacji miejskiej, roweru, swoich nóg.

      • 0 0

  • "mandaty są ostatecznością"?

    To brzmi jak skandal. W jaki sposób pouczenia sprawią, że piesi odzyskają chodniki od samochodów?

    • 0 0

  • Wszystkie kozy do woza !

    Babochłopy na księżyc!

    • 0 2

  • Jak powołano pełnomocnika rowerzystów, przestano budować drogi rowerowe. Teraz chodniki będa w zastoju. nata bene droga rowerowa nna ul. 10 lutego jzostała wybudowana z mieszaniny cementu i piasku 0 jagorszej jakości nawierzchnia, która juź ma dziury; stna an 11 wrzesnia 2019

    • 0 0

  • Nowy komisarz ludowy. (1)

    • 22 2

    • jarozbaw i dobra zmiana

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    "Chcemy w sposób przyjazny i uśmiechnięty zachęcać do poszanowania wspólnej przestrzeni, mandaty są ostatecznością"
    - robicie to od lat
    od lat bezskutecznie...

    Szkoda czasu.

    • 100 6

    • ta baba jest tylko od wyciągania pieniędzy podatników (1)

      jesteś nikim i nie masz pomysłu na swoją karierę to zostajesz urzędnikiem.

      • 5 5

      • albo gorzej, bezrobotnym, internetowym trolem

        żyjącym na garnuszku u matki

        • 0 0

    • Do przedstawiciela pieszych (1)

      - określić min czas zielonego dla pieszych tak aby spokojnie można było przejść szczególnie osobom starszym
      - określić też min częstotliwość zielonego np na godz oraz czas trwania zielonego, jakieś proporcje teraz jest tak że wszystko jest ustawiane pod samochody np zielone dla pieszych 9 sekund zielone dla samochodów 90 sekund to jest chore
      - zmniejszać ilość przejść dwuetapowych zielone fale dla pieszych !
      - zająć się parkowaniem na chodnikach i jazda rowerzystów po chodnikach

      • 5 3

      • to już jest w ustawie

        • 0 0

    • Ten kraj jest dziczą mentalną zarządzaną przez starych kacapów, którzy już dawno powinni zejść ze sceny. (2)

      wspólna przestrzeń jest zawłaszczana głównie przez kierowców, którzy ośmielają się interpretować prawa pieszych i rowerzystów, osądzając sytuację na bieżąco zza kierownicy. Ważne jest wyłącznie ich prawo w danym momencie i nic się nie liczy.
      Stworzono na drogach pole do rywalizacji, a prawo zachęca i wprowadza ludzi w stan "walki o pierwszeństwo" np. na przejściu dla pieszych.
      Niestety też kolejny raz nie zmieniono prawa dotyczącego pieszych podtrzymując ten patologiczny stan rzeczy.
      Zupełnie tak samo nie ma żadnych reakcji na zachowania kierowców przyczyniające się do stałego repertuaru kolizji jak np. na 3 miejskiej obwodnicy. Co zmieniono? Zakazano ciężarówkom wyprzedzania, czyli zupełnie nie dotykamy "pakietu zachowań" uczestników ruchu przyczyniających się najbardziej do zaistnienia kolizji.

      • 8 6

      • minusa dałem za agresywny tytuł (1)

        reszta wywodu ma wiele sensu

        • 1 7

        • Właśnie tytuł ma najwięcej sensu, chociaż tylko wydaje ci się agresywny.

          To sama prawda o zaśmierdziałych kacapach popuszczających mocz w majtki, układających życie wg swoich ograniczonych geriatrycznie wizji świata.
          Niech te postsowieckie dziadki ze swoimi wojnami nad grobem w końcu skończą wpływać na życie całego państwa, bo ich trupi smród ogarnia ten kraj powodując podziały i zawziętość okaleczającą nawet całe rodziny.

          • 4 3

  • To co pani zajmie lata - poniżej w 15 sekund (5)

    Wszystkie pojazdy i urządzenia (mechaniczne, elektryczne, etc mogące poruszać się pow. 5km/h) poza wózkami dziecięcymi - zabronić jazdy po chodnikach - złamanie mandat 5000PLN i sprawa rozwiązana

    • 6 4

    • z pretensjami do SEJMU lub rządu - nie do administracji lokalnej (1)

      która w Polsce nie ma takich uprawnień (by stanowić swoje przepisy)

      • 0 3

      • oto stan umysłu tepego wolaka z PIS - nie rozumie, nie wie, ale zaminusuje dla zasady, bo tak...

        • 0 0

    • Skoro wózek dziecięcy miałby poruszać się więcej niż 5 km/h to dlaczego ma być uprzywilejowany? Zakazać i niech matka jeździ autem!

      • 0 0

    • (1)

      jeszcze do tego grubasy ;-)

      • 1 1

      • i łysi

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane