• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńska komunikacja: krótsze, ale częstsze kursy to podstawa

Kajetan Lewandowski, Miasto Wspólne
4 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Społecznicy zauważają, że bezpośrednie połączenia sprawiają, że autobusy jeżdżą rzadko i nie są punktualne. Społecznicy zauważają, że bezpośrednie połączenia sprawiają, że autobusy jeżdżą rzadko i nie są punktualne.

- Z satysfakcją odnotowaliśmy zmiany polegające na uproszczeniu siatki połączeń i mamy nadzieję, że to początek szerszego procesu. Często kursujące autobusy na krótszych trasach w praktyce zyskują dużo większe uznanie niż linie "anakondy" - uważa Kajetan Lewandowski ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.



Przypomnijmy:

  1. Gdynia, przy dofinansowaniu z UE, zamierza w najbliższych latach kupić autobusy w pełni elektryczne.
  2. Jak tłumaczyli urzędnicy, stosowny wniosek o dofinansowanie musi być poparty danymi z tras linii, na których mają jeździć "elektryki".
  3. M.in. w związku z tym od grudnia zmieniono rozkład jazdy.
  4. Wzburzyło to pracowników zakładów przy ul. Polskiej, dojeżdżających m.in. z Chwarzna i Witomina. Rozpoczęła się dyskusja na temat zmian w gdyńskiej komunikacji.

Dziś prezentujemy kolejny głos w tej sprawie. Tym razem to opinia społeczników ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, podpisana przez Kajetana Lewandowskiego. Śródtytuły pochodzą od redakcji.

***

Grudniowe zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej w Gdyni to pierwsze od wielu lat zmiany ograniczające liczbę połączeń bezpośrednich na rzecz połączeń przesiadkowych, krótszych, ale pewniejszych w warunkach stałego zjawiska korkowania się gdyńskich ulic. Są to - jak widać po krytycznych głosach - zmiany trudne, ale paradoksalnie konieczne, jeśli chcemy, aby komunikacją miejską w Gdyni podróżowało więcej pasażerów.

ZKM wybiera długie trasy, a pasażerowie samochody



Dotychczasowa argumentacja ZKM w Gdyni brzmiała "pasażerowie w badaniach preferują połączenia bezpośrednie". Rzeczywiście: najpopularniejszym postulatem wskazywanym przez mieszkańców w badaniach była właśnie osławiona "bezpośredniość". Należy jednak pamiętać, że zaraz za tym postulatem "na podium" plasowały się sprzeczne z nią "punktualność" i "częstotliwość".

Coś zatem trzeba wybrać - ZKM wybierał połączenia bezpośrednie, a pasażerowie własny samochód. Bo autobus "bezpośredni", jadący przez całe miasto kursuje rzadko (więc ewentualne spóźnienie o dwie minuty oznaczać może 28 minut czekania) i niepunktualnie (bo przejeżdża np. przez cztery newralgiczne punkty w mieście).

Przykładem może być linia 103, która powstała z połączenia części kursów linii 160 i 182. Jest to jedna z najmniej punktualnych linii w mieście i trafienie na nią w szczycie to raczej kwestia przypadku. Czy w oparciu o taki autobus można planować dzień?

Niepozorne Obłuże zawstydza Gdynię



Dlatego z satysfakcją odnotowaliśmy zmiany polegające na uproszczeniu siatki połączeń i mamy nadzieję, że to początek szerszego procesu. Zwracamy uwagę w szczególności na kwestię zbyt słabych połączeń w kierunku Chwarzna i Wiczlina, w tym wymienionej linii 103.

Cieszy nas zapowiedź odejścia od planów wydłużenia linii 29 z Wielkiego Kacka do Demptowa na rzecz osobnych linii docierających do Śródmieścia. Warto zwrócić uwagę na bałagan w połączeniach w kierunku górnego Obłuża, gdzie dojeżdżają trzy słabe linie (103, 134 i 182) zamiast jednej.

Sąsiednie Pogórze Górne ma silną linię 194 tylko na plac Kaszubski i w efekcie "niepozorne" Pogórze cechuje najwyższy udział komunikacji zbiorowej w podróżach w całej Gdyni. Widać zatem wyraźnie, że często kursujące autobusy na krótszych trasach w praktyce zyskują dużo większe uznanie, niż "linie-anakondy" raz na 40 minut.

Czytaj też: przybyło tablic na przystankach

Oczywiście, lista problemów do rozwiązania w komunikacji miejskiej jest długa: brakuje buspasów, część przystanków przesiadkowych jest trudno dostępna dla osób z niepełnosprawnościami a system zakupu karnetów u kierowców powoli staje się archaizmem w skali kraju. Nadal istnieją części miasta, gdzie autobus jest "gdzieś daleko", a samochód zaparkowany pod domem.

Pracy jest jeszcze dużo



Przykładem takiego rejonu jest ulica Legionów na Wzgórzu, gdzie nie funkcjonuje całotygodniowe dwukierunkowe połączenie. A Legionów jest szóstą co do liczby ludności ulicą w mieście! W tym samym czasie "świątek, piątek, czy niedziela" trolejbus 23 kursuje pod bramę Stoczni Gdynia. Lada moment na Kaczych Bukach zacznie mieszkać więcej mieszkańców niż na Babich Dołach - tam też musi dotrzeć transport publiczny.

Czytaj więcej: Najbardziej zaludnione ulice Trójmiasta.

Przerobienie węzła Wzgórze z dogodnego punktu przesiadkowego na węzeł drogowy z tunelem "dla pieszych" i rozbiciem przesiadek w kierunku południowym także nie pomaga. Niestety, tutaj potrzeba dziesiątek milionów, by naprawić wszystkie błędy projektantów.

Kibicujemy więc ZKM Gdynia w podjętych działaniach na rzecz korekty sieci tras. Kierunek ten z pewnością napotykać będzie opór osób, które od lat korzystały z bezpośrednich połączeń (tak jak p. Mirosław, który musi się przesiąść jadąc z Witomina na ulicę Polską, którego list rozpoczął tę dyskusję), niemniej w skali całego miasta to sprawność i częstotliwość pozwala na odstawienie samochodów i decyzję o dojazdach do pracy, czy szkoły autobusem. A o to przecież chodzi wszystkim. Także tym, którzy muszą korzystać z samochodów i dzielą przepustowość z tymi, których da się przekonać do powrotu do grona klientów ZKM.
Kajetan Lewandowski, Miasto Wspólne

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (406) 8 zablokowanych

  • miasto wspólne- przybudowka Szczurka. (21)

    dał im Abrahama i Starowiejska to nagle wszystko co zrobi władz a jest super

    • 71 48

    • (6)

      Naprawdę Panie Prezydencie nie jest panu wstyd po jakich drogach jeżdżą te nowe autobusy?

      • 35 9

      • on i wyznawcy twierdzą że mamy wszystko najlepsze na świecie (1)

        sam szczurek jest na długim zagranicznym urlopie.

        • 24 11

        • doskonałe wyniki Gdyni pokazują , że jest lepszy niż Kaczyński

          i to zdradziecką kaczkę boli i uwiera, pusta zazdrości i zawiść

          • 13 9

      • Jak może być wstyd, skoro ma człowiek 70 procent poparcia? On jest z tego dumny, będąc wzorem "samorządowca"!

        • 13 10

      • kolejny "anonim" na trójmiasto pl (2)

        smaczne reżimowe łapówki, smaczna prostytucja

        • 8 14

        • Siostro (1)

          Pacjent majaczy

          • 8 14

          • kwik jazgot przegranych w klęsce totalnej Kaczyńskiego i PiS

            strat

            • 12 6

    • strasznie sprzedajna organizacja.

      • 27 11

    • doktorze Kajtku kiedy rusza lotnisko?

      • 28 6

    • niudolny szczurek otoczył sie takim kajtkami i później dziwicie się, że miasto to relikt PRLu. (5)

      dobry gospodarz otacza się mądrymi doradcami,

      • 22 9

      • patrz maciarenko otoczony misiem

        albo prałat otoczony gibkimi ministrantami...

        • 16 9

      • wyniki ekonomiczne Gdyni przeczą twoim rewelacjom (3)

        podobnie komunikacja miejska, jedna z najlepszych w Polsce no ale zazdrość i zawiść Kaczyńskiego jest ogromna

        • 11 8

        • mógłbym prosić informację gdzie znajde te dane. nie nazywam się Kaczyński, wypraszam sobie:)! (2)

          • 11 7

          • wchodzę na stronę gus i przeglądam (1)

            za trudne dla ciebie?

            • 1 15

            • byłem i kłamiesz.

              • 7 9

    • Tanio się sprzedali, za jakieś 40 mln (3)

      No jeszcze kilka mln na te wymysły w stylu drzewa i chodniki i jakieś przejścia dla pieszych w dzielnicach. to jest korupcja najgorszego rodzaju, bo nie wiadomo, kto bierze.

      • 13 15

      • przejście na ślaskiej?? (2)

        co wywalczyli i dla kogo? upiększają uliczkę przy której mieszka Piesiewicz, wszystko na koszt podatnika:)

        • 12 11

        • Przecież na deptaku na Starowiejskiej stracą mieszkańcy (1)

          To i Piesiewicz straci. Tylko reszta miasta zyska. Gdzie tu logika.

          • 15 8

          • walnąłem minusa, bo nie wyczułem ironii od razu

            • 11 6

    • cała ta wspólna gdynia to koncesjonowana opozycja

      po to poszli do wyborów żeby rozbić opozycję. Zmuda kolega Szczurka

      • 15 10

    • Pan Kajetan

      Czy to całe miasto wspólne to jakaś wyrocznia prawdy jest? Oni prowadzą jakieś badania, z których wyciągają swoje wnioski? O jakich przesiadkach mówimy przy braku węzłów przesiadkowych, chyba że dymanie z buta 5 min w inne miejsce i czekanie 15 min to jest węzeł przesiadkowy. O jakich przesiadkach mówimy przy notorycznie opóźnionych autobusach. Wiem, próbowałem się przesiadać się ze "147" na "K" na Chwarzno Apollina. Musiałbym jeździć 20 minut wcześniej i kwitnąć tam 15 min bo rozkładowo to mogłem zapomnieć, że się uda. Oczywiście kierowca z "K" nie czeka na spóźniony rozkładowy "147" teoretycznie zaplanowany pod przesiadkę. Przy takim burdelu mówienie o przesiadkach jako metodzie na komunikację jest oderwaną od życia bzdurą. Panie Kajetan, zmień Pan leki.

      • 22 3

  • bzdura (9)

    Co za bzdura!

    Badania pasażerów wskazują jednoznacznie, że preferencją jest dojazd bez przesiadki.

    Czy jakiś nieudacznik próbuje zaistnieć dzięki swoim chorym pomysłom?

    • 135 68

    • Badania jednoznacznie wskazują że tydzień powinien składać się z 7 niedziel. Handlowych. (1)

      • 59 13

      • dokładnie to oddaje manipulacje z badaniami

        każdy widzi to co chce

        niemniej istnieją tez fakty - jeśli ktoś MUSI zmienić linię, to dla niego najważniejsza jest częstotliwość

        ale także dla tego, który nie jedzie jedynie do 'stoczni' na 6 do pracy, ale być może korzysta z 'anakondy' w ciągu dnia

        • 14 1

    • oczywiście - jeszcze więcej utrudnień = jeszcze więcej samochodów na ulicach

      ten pomysł niestety nie ma sensu.

      • 10 7

    • Wystarczy trochę chęci i wiele osób przesiada się na autobus (4)

      Powinno być połączenie bezpośrednio z chwarzno sokólka do oksywie dolne z pominięciem chyloni tylko bezpośrednio przez Estakadę. Bardzo dużo osób przesiadlo by się z samochodu na autobus. Trasa ktora normalnie powinna zajmować 20 minut zajmuje 50 minut przez centrum lub Chylonie. Chociaż niech zrobią autobus w bramkach czasowych. 6 rano do 9 i 14 do 17......Wystarczy trochę chęci i wiele osób przesiada się na autobus

      • 20 0

      • A może nam pasuje do Chyloni (2)

        • 6 6

        • A co szkodzi by raz był przez Chylonię a raz bezpośrednio Estakadą ? (1)

          • 12 0

          • nie da się!

            • 4 3

      • Jeździ tak Linia X

        Tylko, że jak stanie w korku, to wypadają kolejne kursy. I o to chodzi w tych zmianach. Im dłuższy kurs tym łatwiej o spóźnienie i trudność w dojeździe. Sam to przeżyłem, i z ad lowalem, że czekam na X zamiast się poprzesiadać

        • 3 3

    • Co za bzdura! rzadna bzura weżmy takie małe Babie doły i co mamy z tej dzielnicy ztworzyc 21 lini cało dzienych do każdej inej dzielnicy bo takie życzenia maja mieszkańcy.
      Czy raczej wyposrodkojemy góra do 2 lub 3 lini w semsowne miejsce , a reszta niech sie przesiada :)

      • 3 3

  • (9)

    Zgodzę się na likwidację trasy bez przesiadek w zamian za kursy autobusu co 10, a nie 40 minut - pod warunkiem, że na przesiadkę nie będę czekał pół godziny

    • 184 9

    • o to właśnie chodzi

      • 18 3

    • przy tych korkach w Gdyni i przy braku inwestycji to praktycznie niemozliwe. (4)

      • 19 8

      • to jest tak samo niemożliwe, jak to że nie jesteś trollem (1)

        • 6 16

        • kajtek zaparz sobie melisę.

          • 13 5

      • dane polskiego urzędu statystycznego pokazują, że w Gdyni nie ma korków większych niż w innych miastach (1)

        dyskutuj z tym faktem

        • 9 5

        • bo Edzio dostał rozkaz że białe jest czarne a jak fakty się nie zgadzają

          to tym gorzej dla faktów, Jarozbaw każe krzyczeć i miotać się

          • 1 6

    • a wierzysz w te 10 minut? (2)

      bo ja nie

      • 10 3

      • ja za PRLu w Warszawie pamiętam, że to było możliwe (1)

        • 7 0

        • skąd dokąd

          • 7 0

  • krótsze trasy - ok, ale wówczas i tańsze bilety (4)

    przesiadki super jak działają, ale jeśli mam trasę karwiny-sopot zacząć robić z przesiadkami to poproszę coś konkretnego w zamian oprócz _obietnicy_ że będzie jeździć i niech się pan nie martwi.

    • 80 16

    • Karwiny - Sopot?

      ok, ale samochodem. Takie pomysły ostatecznie dobiją zbiorową komunikację

      • 6 3

    • (1)

      ponoć ma być współny bilet

      • 0 8

      • wspólna portmonetka

        nie bilet.
        Łatwo ma sie tylko wyciągać kasę z kieszeni a na pewno nie przemieszczać i robić kłopot urzędnikom.

        • 6 3

    • krótkie trasy są najdroższe

      I o to chodzi, aby zarobić na przesiadkach i braku optymalności. Nie jest celem ułatwienie przemieszczenia a celem jest wyciągnięcie kasy. Podwyżkę zrobić - niemedialnie ale tak skomplikować i utrudnić życie, aby pasażer musiał sie opłacić - to znacznie bardziej "politycznie".
      Tradycyjnie, arogancja zarządzających powoduje, że tylko o "kiju: się pamięta. O "marchewce" opowiada się w okolicach wyborów...

      • 9 3

  • Niedasie (12)

    • 49 16

    • Widać że idą wybory (7)

      trole wklejają te same biedakomcie co przy wyborach samorzadowych...

      Wy te swoje "usługi" sprzedajecie w formie prenumeraty czy coś?

      • 6 16

      • Ale o co ci się rozchodzi? (5)

        Ida eurowybory na razie, które z miłościwym panowaniem Słońca Bulwaru nie mają nic wspólnego. Może odpocznij...?

        • 11 3

        • nic nie przykryje totalnej klęski Kaczyńskiego w wyborach (1)

          nic

          • 7 11

          • Pomidor

            Stanowczo powinni wam ograniczyć terapię zajęciową przy komputerach tam na Srebrzysku

            • 12 6

        • czytaj do skutku, może dotrze (2)

          "trole wklejają te same biedakomcie co przy wyborach samorzadowych..."

          Po jaką cholerę? Nie wiem, może takie mają hobby, może muszą się wykazać mocodawcy.

          Te same wyświechtane slogany o farbie itp. wklejane z tych samych czterech czy pięciu IP. Żałość i tyle.

          • 5 10

          • Czy z Tobą wszystko w porządku?

            Czy 13 osobowy zespół UM się musi wykazać

            • 11 3

          • ip mu się zmienia raz na 3minuty

            tak Kaczyński działa, wielki mały strateg co nic nie może i jedzie autostradą pod prąd

            • 1 8

      • kampania wyborcza zaczyna się pierwszego dnia kadencji

        a nie na tydzień przed wyborami.
        Choć faktycznie, niektórzy żadnej kampanii nie prowadzą a "żelazny" (zardzewiały?) elektorat i tak wybierze...

        • 12 0

    • (3)

      To co się działo w autobusie N10 do Obłuża w sylwestrową noc to masakra, ludzie upchani jak sardynki w puszce, ktoś się nie domyślił że w taką noc będzie kilkukrotnie więcej pasażerów i zamiast puscić dodatkowe autobusy to jeździły one jak w normalny dzień.

      • 11 9

      • W Gdańsku sylwestra była bardzo dobra komunikacja nocna, same autobusy przegubowe i duża częstotliwość. (1)

        • 9 4

        • I tramwaj nocny!

          W Gdyni był dramat

          • 8 3

      • Dziwne bo było az 6 kursow od godziny 0,20 do godziny 1.00 to niby gdzie ten tłok

        • 4 3

  • lubu dubu chyba najbardziej zaklamani ludzie sa w miasto wspólne (13)

    Spolecznicy którym nie przeszkadza ogromny parking cenralny który będzie generować ruch kilku tysięcy aut dziennie, nie przeszkadza im wycinka drzew w centrum itd itp.

    • 86 24

    • Naprawdę? (1)

      Nie wiem, nie znam się, to coś napisze. Ja tam widzę dość skorelowane i logiczne postulaty w MW a co ważniejsze - działania.

      • 8 19

      • Kajtek, synku ty za to się znasz

        • 7 3

    • dostali kasę na dwie uliczki w centrum i od tej chwili wielbia pana:)

      straszne dno.

      • 21 7

    • Gdynia to Białoruś, tu praktycznie nie ma opozycji, wszyscy ze szczurem:) (4)

      • 18 6

      • zazdrość Kaczyńskiego zżera i sukcesy Gdyni (3)

        twierdzisz, że Kaczyński fałszuje dane polskiego urzędu statystycznego?

        • 3 10

        • Słońce Skweru Miszcz Bajeru (2)

          • 10 3

          • dyskutuj z danymi ekonomicznymi (1)

            start

            • 1 5

            • Dane: 150 mln kredytu zeby dopiac budzet drugi rok z rzedu.

              Dziekuje za uwage.

              • 3 3

    • Bez Miasta Wspólnego to byś się nawet nie zorientował, że parking powstanie (4)

      Nikt inny nie nagłaśniał tego tematu

      • 6 13

      • o parkingu dowiedzialem sie z konferencji prasowej Szczurka no dobra ale skoro wiedzieliście pierwsi to co z tym zrobiliście? (3)

        • 9 5

        • Zajrzyj do nich na Facebook to się zdziwisz (2)

          • 6 6

          • popisaliście sobie na FB a później przed wyborami nabraliście wody w usta. (1)

            co wasza "burza" dała? konkretnie proszę.

            • 9 3

            • jedyne co zrobili to g.burze w szklance wody

              i jakies tam kosmetyczne poprawki do projektu, ten teren za Legionow to ich pomysł

              • 11 0

  • Aplikacja z rzeczywistymi odjazdmi autobusów (8)

    To jest potrzebne gdynianom na cito.

    • 73 14

    • Brawo, myślenie godne elona muska!

      aplikacja w komórce panaceum na wszystkie problemy...

      zaprogramować byle co, dołożyc kolorowe logo i już można siadać na laurach

      • 13 20

    • Przecież jest

      Moovit

      • 3 6

    • po co? przecież autobusy są na czas

      • 6 3

    • (1)

      A dla mnie by był fajny autobus bezpośredni z Gdyni do Gdańska, nawet gdyby miał objeżdżać po drodze całe miasto, ale wsiadasz i nie musisz czekać w zimnie na przystanku tylko bezpośrednio jedziesz w ciepełku.

      • 10 3

      • pomysł dobry, ale nieekonomiczny

        bilet skm na taką trasę jest dużo droższy niż pojedynczy autobusowy

        • 7 1

    • jest już: mniejstresudlawero.pl

      • 3 2

    • Zdążuś (1)

      Jest i działa OK.

      • 0 3

      • hmm... brakuje chyba mobileMPK i jakdojade.

        • 3 0

  • Nabrzmiałe ego... (7)

    Jeżeli ktoś przy tego typu dyskusjach i polemikach zwraca uwagę i eksponuje swoje tytuły naukowe (niekoniecznie związane z tematyką) świadczy to o nabrzmiałym ego, masie kompleksów lub o zwykłym buractwie...

    • 79 9

    • kajtek widać chce być autorytetem. pewnie szczurek da mu jakąś posadke. (4)

      • 18 6

      • (1)

        Z dwojga złego wolę młodego "kajtka" niż tych starych zasiedziałych trepów typu Gucio czy Stępowski.

        • 9 9

        • oni gadają jednym głosem. Gdynia to stan umysłu.

          • 8 9

      • (1)

        Czy Pan Kajetan to przypadkiem nie jest ten legendarny pieniacz Lewan z dawnego forum ZKM?

        • 16 0

        • Rap

          • 7 1

    • Kajtek i jego koledzy to pewnie imigranci z warmińsko-mazurskiego.

      Niedawno w chatach mieli klepisko teraz rządzą się w gdyńskiej metropolii.

      • 9 3

    • To marksistom przeszkadzały tytuły naukowe...

      Bardzo boli Cię używanie zdobytych ciężką pracą tytułów naukowych? Może sam spróbuj jakiś zdobyć życiowy nieudaczniku.

      • 5 4

  • Jak tam karneciki u kierowcy i brak automatów? (25)

    jak chcę się poczuć jak w latach 90. to jadę do Gdyni

    • 97 14

    • (3)

      Cała Gdynia to skansen lat 90. Polecam spacer po skwerze Kościuszki z lampami w tamtym stylu, straganami i polbrukiem.

      • 31 6

      • (2)

        Byłeś może ostatnio np. w Gdańsku lub Krakowie ?Przejdź się "starówką gdańską" która jest de facto młodszą od śródmieścia Gdyni .Tak młodszą bo zniszczoną w 90% w czasie wojny odbudowaną w latach 50-60 .Która jest w lepszym stanie technicznym ?Spacerujesz po tym z......m przez pijaków Starym Mieście i gdaczesz: jakiesz tu są zabytki rodem z lat 60-tych . Zastanów się bo piszesz banały

        • 9 11

        • zawsze zakompleksiony typ odwołuje się do Gdańska. (1)

          • 8 8

          • Bo ich nazwy rozwój szczypie

            • 2 4

    • Gdynia za szczura - skansen. (7)

      • 19 6

      • opinia świata oraz dane polskiego urzędu statystycznego się z tobą nie zgadzają (3)

        polemizuj z tymi faktami Edzio , oj ale Kaczyńskiego skręca z zazdrości i sukcesy Gdyni i dodaj do tego porażkę tysiąclecia Jarozbawa w wyborach, ojej, ale piecze

        • 5 7

        • Nie ma "polskiego urzędu statystycznego" (1)

          Jest Główny Urząd Statystyczny. I wiesz co, może lepiej tam nie zaglądaj. Serce nie wytrzyma.

          • 7 3

          • tak Edzio, białe jest czarne a czarne jest białe

            gdzie to słyszeliśmy?

            • 2 3

        • Opinia swiata.... pojechaliscie po bandzie.

          Nawet Trzeci Swiat nie slyszal o Dubaju Polnocy.

          • 5 0

      • (2)

        Edek troll dalej w natarciu

        • 5 7

        • UM w natarciu (1)

          • 4 3

          • tak sobie wmawiaj, przypominam 70% w wyborach

            klęska Kaczyńskiego i jego paranoja

            • 0 5

    • Gdynia zatrzymała sie kilkanaście lat temu. (7)

      • 20 6

      • (3)

        To już kilkadziesiąt będzie. Społeczeństwo zresztą też.

        • 5 3

        • (2)

          Ah Ci zakompleksieni ludzie z Gdańska:)
          Jak Wam tak Gdynia przeszkadza to przecież nikt nie każe tutaj przyjeżdżać.

          • 7 6

          • Jakoś Gdańsk ma dodatni bilans (1)

            A Gdynia ujemny

            • 6 3

            • 70%, tak przegrał Jarozbaw

              porażka tysiąclecia

              • 0 5

      • sukcesy Gdyni ością w gardle jarozbawa (2)

        zawiść i zazdrość, pusta, Gdynia na pełnych żaglach a Kaczyński zaliczył porażkę tysiąclecia w wyborach

        • 0 10

        • Sukcesy? (1)

          Te sprzed 15lat?

          • 8 3

          • aha, Jarosław czarne jest białe znów zazdrości a fakty są nieubłaganie

            Gdynia jest jednym z najlepiej rozwijających się miast w Polsce

            • 0 5

    • A jak tam odwołane odjazdy i kierowcy każący pasażerom wyp...? (4)

      Chciałbyś w Gdańsku mieć tylko takie problemy, że bilety są sprzedawane w karnetach...

      Gdyńska ZKM działa sprawnie, gdańska komunikacja jest w stanie rozkładu.

      • 10 15

      • W Bangladeszu jest jeszcze gorzej i co z tego kajtek?? (3)

        • 12 5

        • edzio pisowski-ruska cebulo, widać cię (2)

          • 4 6

          • Bredzisz (1)

            • 6 3

            • Edi obierko Jarozbawa

              ty to masz dopiero życie

              • 0 5

  • komunikacja w gdyni fatalna (42)

    Zapraszam Panów z ZKM do Europy, żeby zobaczyli jak powinna wyglądać komunikacja miejska, autobusy i połaczenia. Tam się nie czeka po 20 minut na przystankach, wysiadasz z jednego autobusu i od razu jedzie następny. I co najwazniejsze w czasie przesiadki i kontynuowania jazdy tą samą trasą jedzie sie na ten sam 1 BILET! A tutaj katastrofa! A z osiedli np. Karwiny 3 , to w ogóle wydostać się nie idzie. Jak to mozliwe, żeby ani 1 autobus nie jechał z pętli na Tuwima do Centrum Gdyni! Czy starsi ludzie i matki z dziećmi albo dzieci szkolne muszą chodzic az na dól do Mysliwskiej na autobus? Czy autobus jest dla Ludzi? Czy ludzie dla autobusu? A Gdynia szczyci sie, że jest miastem europejskim. no chyba nikt z władz Gdyni nie byl za granicą . A w Gdyni nie tylko sa 2 dzielnice Chwarzno i Wiczlino!!! Gdzie reszta o ktorych nikt nie mysli!!!

    • 114 24

    • hhahahhah szczególnie we Włoszech

      • 10 10

    • (3)

      Gdzie te autobusy na Tuwima maja się pomieścić,trzeba wybudować odpowiednią pętlę .

      • 6 9

      • Nie tylko! (2)

        Potem trzeba poszerzyć ulice na KIII do 2x3 z lewo- i prawoskrętami, a przejścia zlikwidować!

        • 3 5

        • (1)

          Jesli np. pojedzie 172 albo inny autobus z Dąbrowy tak jak kiedys przez Tuwima nic nie trzeba poszerzac, budowac , likwidowac!!!! A na petli jest wystarczajaco duzo miejsca, zeby autobus stał przez 1 minute, aby pasazerowie wsiedli!

          • 10 1

          • Jeździło 172 przez Tuwima wymieniało jedynie powietrze.

            • 14 1

    • to szczurza Gdynia i nic się nie da. (1)

      • 17 9

      • kwik jazgot przegranych w klęsce totalnej Kaczyńskiego i PiS

        pusta zawiść Kaczyńskiego o sukcesy Gdyni

        • 6 10

    • W Gdańsku również! (1)

      • 8 15

      • w honolulu też? kajtek artykuł jest o Gdyni.

        • 12 6

    • Dokladnie (3)

      Tak samo dziwnym polaczeniem jest 145 ktory ciagle jezdzi pusty. Jedyna zaleta - odjezdza czesto

      • 10 1

      • bo 145 jeździ do dzielnicy prestiżu przy strzelców (2)

        a tam synów chłopów nawet granatem nie odciągniesz od lizingowanych suwów

        Bogaci w pierwszym pokoleniu nie będą jeździć komunikacją miejską, przesz oni są dżunior menadżery!

        • 23 5

        • Idź odpocznij (1)

          Niejeżdżenie komunikacją miejską wynika przede wszystkim z szanowania swojego cennego czasu.

          • 5 9

          • Gdy stoisz w korku?

            • 5 2

    • Żarty (8)

      Co jak co, ale z Tuwima na Myśliwską są 3 minuty pieszo. + 145 - na który jak już trzeba to się można przesiąść.

      • 12 7

      • (7)

        Zapraszam te 3 minuty przejsc z wozkiem jak jest snieg! Albo o kulach ...Moze i mieszka ale nie korzysta z autobusow i ma barzdo duzo czasu na przesiadki i siedzenie na przystankach

        • 11 9

        • (5)

          Chodzę codziennie minimum 4x. Jak pisałem - w razie czego jest 145 i przesiadka na źródło Marii.
          Przecież i tak większość osób ma miesięczny, więc problem kosztów nie istnieje.

          • 10 8

          • (4)

            Jak ma Pan siłe, czas i nudzi sie Panu to prosze chodzic. Ciekawe co Pan powie jak bedzie Pan mial mniej sil, mało czasu a koszty to niech kazdy liczy w swoim portfelu

            • 9 11

            • (1)

              Czy przejazd z przesiadką wymaga jakiejś nadludzkiej siły? Czy chodzi po prostu o typowe dla tego kraju - mi się należy bo... !?

              Połączenie co 15 minut z pętli jeżdżą niemal puste. Więcej autobusów nic nie zmieni.

              • 12 9

              • To najlepiej cofnijmy sie do czasow sredniowiecza. Bo po co cos zmieniac... Pozdrawiam. Milego dnia!

                • 6 8

            • (1)

              Dobrze, że masz siłę w ogóle żyć.

              • 8 6

              • Mam 78 lat i ciesze sie ze jeszcze mam.Kazdego dnia.

                • 5 3

        • Przeginasz chlopie z tą Tuwima, oj przeginasz. Masz rzut beretem do Chwaszczynskiej i 10 linii

          A w Gdyni jest cała masa miejsc, gdzie ludzie zasuwają dużo dalej.

          • 3 5

    • nie trzeba do Europy

      Wystarczy wizyta w Warszawie.
      Miesięczny bilet "na wszystko" za 100pln, możliwość dofinansowania biletu przez pracodawcę.
      To przekonuje do używania miejskiej komunikacji. Szczególnie przy skali warszawskich korków... ;)

      • 21 3

    • (3)

      Jacy wyborcy, taka władza. Jaka władza, takie miasto.

      • 20 1

      • znów wyzwiska, Jarozbaw przenosił przemówił (2)

        a raczej jego zazdrość i zawiść i sukcesy Gdyni

        • 5 8

        • Gdzie tam widzisz wyzwiska? (1)

          Serio, takie problemy jak twoje leczy się z dużą skutecznością Haloperidolem. Pozwól sobie pomóc.

          • 9 1

          • On nie ma problemow - poza kredytem na "apartament" za miastem....

            .... ktory musi splacac z pensji od Szczurka.

            • 4 4

    • taaa bo chwarzno -wiczlino (3)

      jest tak super skomunikowane. Możemy pojechać aż do Tesco albo do Centrum. Na Karwiny albo Kack tylko z przesiadką, tak samo do Chylonii czy na inny Grabówek- nie dość ,że z przesiadką to jeszcze przez centrum. A weź zaplanuj przesiadkę jak są wieczne korki i rozkład można między bajki włożyć. Reszta linii ma taką częstotliwość,że jest pomijalna.

      • 14 0

      • tu akurat problem odwrotny

        znikąd w zagonach kapusty deweloperzy postawili od groma bloków do których dojechać można dwiema ulicami - przez karwiny i dąbrowę, albo przez witomino.
        Nic dziwnego, że komunikacja miejska tam kuleje, chociaż i tak zmiany idą w dobrą stronę.

        • 11 1

      • Ekhm. Jest linia K, która dojedziesz bezpośrednio do Cisowy, Chyloni czy Obluza.

        • 5 3

      • A K to niby nie jedzie z Chwarzna do Chyloni obwodnicą?

        • 4 3

    • komunikacja w Gdyni jest jedną z najlepszychw Polsce od 20lat (4)

      dyskutuj z tym faktem, start

      • 9 11

      • możemy dyskutować tylko ze zdrowymi ludźmi.

        • 10 8

      • znasz tę korpo-regułę

        Z kim się dyskutuje?

        • 12 3

      • Siostro (1)

        Pacjent nadal majaczy

        • 9 5

        • leki już dawno przestały działać:(

          • 12 0

    • Ale przecież możesz kupić bilet 1-godzinny

      i jechać na ten sam bilet. Możesz też kupić w aplikacji za tą samą cenę bilet MZKZG na wszystkie autobusy, trolejbusy, tramwaje w Tricity i okolicach.

      • 3 13

    • gdzie!

      Gdzie za granicę ??
      ciężko będzie z komunikacją jak u nas jest problem po polsku żeby się z nimi dogadać !!

      • 3 5

    • biletomaty

      Proponuje wyjazd do Gdańska i zapoznanie się z urządzeniem biletomat.
      Morale wzrosną +50

      • 9 6

    • odczep się od Chwarzna i Wiczlina

      bo jak na razie tam jest największa lipa z komunikacją, a co za tym idzie największe potrzeby

      • 9 7

    • W Niemczech

      Zależy od miasta, ale jest strasznie drogo, kursy rzadko. Chyba, że mówisz o metrze. Ale to inna bajka.

      • 4 3

    • 128 do likwidacji

      Ta linia to jakaś porażka. Jej punktualność w godzinach szczytu pozostawia wiele do życzenia. Lepiej 104 zrobić linią całodzienną.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane