• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński ZKM przepyta swoich pasażerów

Michał Sielski
11 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na pytania dotyczące gdyńskiej komunikacji odpowiedzą nawet ci, którzy rzadko z niej korzystają. Na pytania dotyczące gdyńskiej komunikacji odpowiedzą nawet ci, którzy rzadko z niej korzystają.

Ubiegłoroczne badanie opinii gdyńskich pasażerów zakończyło się klapą, bo zwycięzca przetargu nawet nie podpisał umowy, a kolejna firma po pół roku poddała się i nie dokończyła pracy. Dlatego tegoroczny przetarg będzie obwarowany karami umownymi i skierowany wyłącznie do doświadczonych firm.



Udzielasz odpowiedzi ankieterom?

Badania preferencji komunikacyjnych mieszkańców Gdyni ZKM wykonuje co dwa lata. Ich efektem są nie tylko zmiany rozkładów jazdy, ale też nowe linie, których oczekują mieszkańcy. W tym roku zmiany wprowadzono jednak nie na podstawie ankiet, a obserwacji pracowników Zarządu Komunikacji Miejskiej oraz sugestii kierowców i pasażerów. Dlaczego? Bo poprzednie badania zakończyły się klapą.

- Niestety, padliśmy ofiarą nierzetelnego wykonawcy. Zwycięzca przetargu się wycofał, a kolejna firma poddała się pół roku później. Prawdopodobnie nie doszacowała swoich kosztów, choć w specyfikacji wszystko dokładnie określiliśmy. Wynika to chyba z dość frywolnego podejścia firm do wymogów. Być może niektórzy przedsiębiorcy zakładają, że nie będziemy dokładnie kontrolować ich pracy i wymagać rzetelności. A zawsze będziemy - podkreśla Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

Przeczytaj pełny raport z poprzednich badań: plik pdf.

Dlatego badania - które w dwóch turach trwają praktycznie przez cały rok - zostaną powtórzone. Badaniem objętych będzie 2 tys. osób w wieku 16-75 lat, zameldowanych w Gdyni i dobranych pod względem płci, wykształcenia czy wykonywanego zawodu. Chodzi bowiem o określenie jak najbardziej reprezentatywnej grupy.

Tym razem warunki przetargu też będą inne. Firmom postawione zostaną wyższe wymagania, będą m.in. musiały udowodnić wykonywanie wcześniej podobnych zleceń na taką skalę.

- W specyfikacji jest też informacja o karach umownych za odstąpienie od umowy w całości lub części. Wpisaliśmy maksymalne stawki, ale przy odstąpieniu w całości, maksymalna kwota wynosi 10 proc. wartości zamówienia. Oczywiście w takim przypadku przepadnie też wynoszące 10 proc. ceny wadium - wylicza Marcin Gromadzki.

Miejsca

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • pic na wodę (3)

    potem i tak poobcinają połączenia. Zresztą strata kasy na tych studentów oraz wiadomo że kłamiemy w ankietach. Nie lepiej dać więcej połączeń na rozrastające się dzielnice??

    • 57 16

    • Bez względu na to co usłyszą (1)

      (a usłyszą z pewnością sporo mało przyjemnych słów) zadaniem ankieterów będzie odpowiednie zaprezentowanie wyników badań.
      Zupełnie jak z ankietą UM nt. Budynia według której oceniono go na 4- :-) Więcej się wyciągnąć nie dało, ale spece od badań ankierowych to i tak cudotwórcy. Internauci w ankietach sprzed kilkunastu dni nie dali mu nawet marnej pełnej trójczyny, a tu czwóreczka na zamówienie :-)

      • 6 4

      • internauci, zwłaszcza anonimowi (tacy jak ty)

        nie stanowią reprezentatywnej próby. Zwykle prawo do anonimowości przyciąga smutasów i innych charakteropatów.

        • 2 3

    • zapraszam na 3cią stronę

      • 1 0

  • Bzdura (12)

    rozklady jazdy maja sie nijak do potrzeb pasazerow. Nie ma co bajerowac ankietami.

    • 61 14

    • to może podaj jakiś przykład zamiast tutaj żółć wylewać? (4)

      • 6 7

      • a ja dam Ci przykład (3)

        nocne połączenie Gdynia - Oksywie Dolne (np. o 1.30)... autobus jedzie z pod dworca 40 minut! Kolejny przykład na zawołanie... dojazd z Oksywia do Centrum Handlowe Wzgórze w niedziele... brak jakiegokolwiek połączenia, kolejny przykład podróż na Chylonię z Oksywia po 20.00 - brak połączenia. Z grzeczności nie wspomnę, że żaden weekendowy kurs z Oksywia nie pasuje na SKM w kierunku Gdańska... Przykładów można mnożyć w nieskończoność... niestety

        • 11 4

        • Bzdurne te przykłady aż strach. (2)

          W komunikacji nie chodzi o to aby w mieście z każdej dzielnicy do każdej dzielnicy było bezpośrednie połączenie 24h codziennie i to najkrótszą trasą. Raz na jakiś czas się trzeba przesiąść i tyle.
          A to, żeby autobus podjeżdżał na SKM żeby idealnie pasował pod czas odjazdu to już jakaś schiza. Może jeszcze w obydwie strony?

          • 5 11

          • super gościu jesteś (1)

            ja Ci daje przykłady...a Ty nie mając argumentów twierdzisz, że są głupie... gdzie ja napisałem, że każda dzielnica ma być bezpośrednio ze sobą skomunikowana? Napisałem, że to nie normalne, żeby nocny jeździł z centrum miasta na Oksywie 40 min... to nie normalne, żeby do dużego centrum handlowego będącego w środku miasta jeździł w niedziele tylko 1 autobus... napisałem, że to nie normalne, że żeby jechać z Oksywia na Chylonię, trzeba robić 2 przesiadki... oczywiście żaden autobus nie jest zgrany z tym na który trzeba się przesiąść... a z tą SKM to chyba Ty masz jakaś schizę... bo nie chodzi o idealne... ale jak jadę na Uniwerek w niedziele to ZAWSZE na peronie mam 20 - 30 minut oczekiwania... gdyby było do 10 to bym nie marudził

            • 8 2

            • a nogi używasz?

              Czy tylko dyliżansem się wac pan robija

              • 1 4

    • opinia (2)

      Autobus linii 152 od lat jest skrajnie zatłoczony, a Pan Dyrektor O.W. nie zakontraktował ani jednego kursu więcej na tej linii.

      • 15 1

      • dokładnie (1)

        w ostatnich latach buduje się tam na potęgę (osiedle Komandorskie Wzgórze, Targo, Wojsko, Andaluzyjskie) Biedronki, Kaufland, Lidl, Lotnisko... a ilość połączeń mniejsza z roku na rok... 152 taki sam rozkład jak 5 lat temu... MASAKRA!

        • 13 0

        • takie tezy nie są argumentami na podważenie sensowności badań ankietowych

          • 2 1

    • Po jakiego grzyba trolejbus 21 dubluje S? (3)

      W 21 wieczne pustki a S załadowany na maksa. Ludzie się pukają w głowę.Łatwo policzyć, że trolejbus jest droższy w utrzymaniu, więc czy nie lepiej zamiast 21 dać więcej kursów na S???

      • 10 1

      • to ma głęboki sens, ale

        pod warunkiem, że S-ka będzie miała tylko kilka przystanków na całej trasie.

        • 4 0

      • W godzinach ok. 7.10 ze wzgórza

        26, 21 i S jadą niemal równocześnie. I to tak, że na 7.30 się spóźniam jadąc którymś z nich. Chyba zacznę wychodzić 20 minut szybciej bo inaczej się nie da. PS. Jadę z Traugutta

        • 3 0

      • po takiego!

        wiecznie zatłoczone i WIECZNIE SPÓŹNIONE "eski" - 21 choć jedzie dłużej to przynajmniej z centrum startuje punktualnie. To może wystarczy zmienić godziny odjazdów 21 żeby pasażerowie mogli dostać się do Sopotu w planowanym czasie? Z S to wielka niewiadoma o której pojawi się w Sopocie :\ o tłoku wewnątrz autobusu nie wspomnę.. Kto jechał ten wie.

        • 2 0

  • badania swoje - wyniki swoje...

    po co wydawać pieniądze skoro wyniki i tak nic nie zmienią - potrzebne są cięcia bo Gdynia nie ma pieniędzy to i opinie pasażerów nic nie dadzą...

    • 25 4

  • ALE Gdynia ma stary tabor o matko..............

    • 29 35

  • Badania swoje, życie swoje (2)

    Układ linii i rozkłady kompletnie nie odpowiadają potrzebom. Niektóre linie są przepełnione, a inne wożą powietrze i ten stan rzeczy trwa już od lat. Gdzie logika?? Przydałyby się automaty biletowe w pojazdach, albo informacje elektroniczne na przystankach.

    • 38 3

    • rany bedzie łapanka??? (1)

      • 1 2

      • Na Centralnym łapią!

        • 0 2

  • (1)

    "Badaniem objętych będzie 2 tys. osób w wieku 16-75 lat, zameldowanych w Gdyni i dobranych pod względem płci, wykształcenia czy wykonywanego zawodu"

    Co ma zawód albo wykształcenie do opinii o komunikacji? Stoczniowiec nie będzie narzekał na niepunktualność, a sprzedawca na niedogrzany autobus? Brakuje mi tu jeszcze orientacji seksualnej :-)

    • 37 9

    • Owszem ma

      Całkiem możliwe, że osoby bardziej wykształcone lub zajmujące stanowiska kierownicze będą rzadziej korzystać z transportu publicznego lub będą wobec tej formy przemieszczania bardziej krytyczni. Wówczas można podjąć szczególne działania by te właśnie osoby przekonać do autobusów i trolejbusów :)

      • 5 6

  • tabor (1)

    Tabor stary a i ekipa w zkm tez niskopodlogowa...

    • 30 15

    • jeśli szefostwo takie same jak w Gdańsku to faktycznie celne porównanie

      • 8 4

  • tlok i letnia temperatura

    przede wszystkim powinno być ustalone jaka temperatura powinna być w pojeżdzie, przecież nie potrzeba grzać na ponad 20 stopni, gdy jest plusowa temperatura, gdy to się zmieni mniej ludzi będzie chorować

    • 29 2

  • KIEDY BILETOMATY w GDYNI ???? (7)

    Panie Gromadzki - kiedy biletomaty w Gdyni???? Ankiety, krawaty i inne bzdety a pasażer nie ma jak kupić sobie biletu (pomijam hurtowe zakupy u kierowców)

    • 55 4

    • co, 10 zł nie masz przy sobie na karnet? :)

      czy mama kieszonkowego nie dała?

      • 5 30

    • Po co biletomaty skoro u każdego kierowcy można kupić karnet. (4)

      Z czyich pieniędzy te biletomaty? Może na każdym przystanku i jeszcze stróża postawić bo dzicz zaraz rozwali albo pozapycha jak parkomaty?

      • 2 12

      • (3)

        Po co mi 4 bilety skoro potrzebuję np 1 ? W cywilizowanych krajach kierowca sprzedaje bilety i ,o dziwo, ma wydać. No ale u nas jak zwykle złodziejskie zasady. Tdlatego m.in. Nie korzystam z zkm

        • 13 1

        • 4? Już od kilku lat można kupić tylko 5. (1)

          Za 7.50zł. Głupota totalna. Kiedyś były 4 bilety za 4 zł i było w porządku, ale teraz to jakiś żart. Powinni chociaż sprzedawać pojedynczo godzinne, jak w Gdańsku.

          • 8 0

          • Możliwe, dawno nie korzystałem z zkm

            • 0 0

        • W wielu miastach "cywilizowanych krajów" jest podobny system

          • 0 0

    • zamiast tego mają być gwałtomaty

      • 2 1

  • Gdynia będzie teraz próbować uzasadnić cięcia wydatków na komunikację miejską popierając je tezą "mniej znaczy lepiej". Tego w końcu oczekują mieszkańcy, którzy o wynikach ankiety z pewnością dowiedzą się w infoboxie.

    • 17 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane