- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (36 opinii)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (285 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (220 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (83 opinie)
- 5 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 6 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (121 opinii)
Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku
PKP wybrała partnera do realizacji inwestycji na gdyńskim Międzytorzu . 14-hektarową działkę zagospodaruje gdyńska grupa Semeko. Koszt inwestycji, w ramach której powstaną biura, hotel i mieszkania może wynieść nawet 700 mln euro, a realizacja ma potrwać do 2026 roku.
Wybrano ofertę złożoną przez Semeko - lokalnego dewelopera z Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie Osiedle Horyzonty Gdyni na Grabówku. Swoje inwestycje do tej pory lokował przede wszystkim w Rumi i Redzie. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w styczniu.
Koncepcja zakłada kompleksową rewitalizację terenu. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa. Na Międzytorzu pojawią się też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa.
- Zabudowa ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko naszej firmie i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom - wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.
Projekt podzielony jest na kilka etapów, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys m.kw, a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.
- To krok milowy w rozwoju naszej firmy. Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.
Koncepcja już jest, ale ostateczny kształt inwestycji zależy od planu zagospodarowania terenu. Dokument, nad którym prace trwają od dwóch lat, ma być gotowy jeszcze w tym roku. Teraz już z bezpośrednim udziałem firmy Semeko.
- Przygotowywaliśmy koncepcję na bazie studium przestrzennego oraz deklaracji miasta. Nie chcemy tam robić nic oprócz tego, co znajduje się w dokumencie i oficjalnych wypowiedziach przedstawicieli miasta. Myślę, że teraz w przedstawiciele trzech stron: urzędników, PKP i naszej szybko wypracują szczegóły planu zagospodarowania - wyjaśnia Adam Mierzejewski.
Istotną kwestią oprócz tych dotyczących wysokości budynków i przeznaczenia działek pod planowane przez inwestora funkcje jest sprawa gruntów przewidywanych pod infrastrukturę publiczną, czyli miejskie drogi. Muszą zostać wyłączone z inwestycji.
Zobacz też: Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami w Trójmieście
- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie wszystkich podmiotów - zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (348) 7 zablokowanych
-
2015-01-08 12:13
Brawo (2)
Ważne że Polska firma i na dodatek Gdynska.
Gdyby byla zagraniczna od razu byście lamentowali że pewnie kolesiostwo łapówki czemu obcy kapitał.- 27 17
-
2015-01-08 12:26
trzymam kciuki (1)
tylko dlaczego inni i więksi nie stanęli po ten tak atrakcyjny kawałek?
- 6 2
-
2015-01-08 22:32
Być może nie jest aż tak atrakcyjny jak się wielu wydaje
- 0 0
-
2015-01-08 12:14
Semeko jest przynajmniej wiarygodnym deweloperem. (2)
Ma doskonalych pracownikow i realizuje zawsze na czas. Bardzo pozytywna firma co dzis jest rzadkoscia.
- 26 22
-
2015-01-08 12:17
Dziękujemy za wypowiedź Panie Prezesie. łubudubu...
- 16 5
-
2015-01-09 08:32
I wszyscy są w krawatach
tzn. nie awanturujom siem pani kierowniczko
- 0 0
-
2015-01-08 12:15
następne centrum handlowe?
elementy handlowe i mieszkaniowe o powierzchni 345 k m^3 - niezły moloch :P
- 14 6
-
2015-01-08 12:16
Kto będzie chciał mieszkać na torach kolejowych w porcie ?
- 17 9
-
2015-01-08 12:18
M e k s y k H o u s e
- 15 8
-
2015-01-08 12:19
Drogi w centrum lepiej wyremontować ! (4)
10 lutego, dworcowa, morska pamiętają chyba gierka.. Drogi jak w jakiejś ( bez obrazy ) popepegerowskiej dziurze pod białoruską granicą.. Koleimy, dziury, bruk...
- 23 16
-
2015-01-08 12:29
Jaki zwiazek ma sprzedaz gruntow jednej firmy (PKP) drugiej (Semeko) z drogami w centrum Gdyni oddalonymi od tych tereow o conajmniej kilkaset metrow?
- 9 1
-
2015-01-08 12:38
Niemozliwe
W tym raju Szczurka tak jest? Codziennie przecinam zapuszczone centrum Gdyni i zastanawiam się nad źródłem samozadowolenia (vide - wyniki wyborów) jego mieszkańców.
- 6 5
-
2015-01-08 21:24
(1)
Drogi będą robione
- 0 0
-
2015-01-08 21:25
I będziecie narzekać, ze są przez remonty korki
- 0 0
-
2015-01-08 12:21
Międzytorze (4)
Miało służyć do rozwoju Portu a nie do budowy drugiego Śródmieścia. Ostatnio dość często zastanawiam się czy p. Stępa tytułu inżyniera nie kupił na bazarze
- 36 14
-
2015-01-08 14:02
Autodestrukcja
Zgadzam się z Tobą. Zaduszając port, Gdynia podcina gałąź, na której siedzi. To bezczelne pchanie się miasta na port systematycznie ogranicza jego możliwości rozwojowe. Czy gdynianie nie czują, że ich miastu odbiera się tożsamość i degeneruje się je do roli powiatowej sypialni?!
- 9 5
-
2015-01-09 13:33
Międzytorze było bocznicą - magazynem na torach - węgla ze Śląska (1)
w czasach kiedy nie było mowy o terminalach kontenerowych. Dziś taki magazyn jest niepotrzebny. Biadasz nad rozlanym mlekiem chłopie. Poczytaj troche zamiast klikać głupoty.
- 1 3
-
2015-01-09 20:10
A dlaczego port nie może doczekać się pozytywnej decyzji włączenia tego terenu do obszaru portu, jako terenu rozwojowego? Poczytaj trochę zamiast klikać głupoty.
- 1 1
-
2015-01-09 21:27
przecież wy w gdyni nie macie bazaru
tylko hale, która zionie rybami
- 0 1
-
2015-01-08 12:25
Predzej ruscy czolgami tu wjada, niz ta inwestycja powstanie... szkoda kasy...
- 14 15
-
2015-01-08 12:25
Na kolana nie rzuca
Sądząc po tytule, liczyłem na nowe miejsca pracy, a to po prostu kolejne blokowisko.
- 29 11
-
2015-01-08 12:36
super, tylko mieszkania ożywią centrum
bez tego wyludni się całkowicie. Niech nie zmarnują tego miejca na biura i banki...
- 14 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.