• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku

Patryk Szczerba
8 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Zagospodarowanie Międzytorza ma rozpocząć się w 2017 roku i zakończyć 10 lat później.
  • Główny wieżowiec.
  • Zabudowa mieszkaniowa, okolice Jana z Kolna i 3 maja.
  • Część hotelowa z dominującym wieżowcem.
  • Sporą, jednak nie przeważająca część zajmą funkcje usługowe.
  • Usługi handlowe mają być połączone z zabudową mieszkaniową. Na wizualizacji wnętrze zabudowy.
  • Widok na część handlowo usługową.
  • Osiedle mieszkaniowe.

PKP wybrała partnera do realizacji inwestycji na gdyńskim Międzytorzu zobacz na mapie Gdyni. 14-hektarową działkę zagospodaruje gdyńska grupa Semeko. Koszt inwestycji, w ramach której powstaną biura, hotel i mieszkania może wynieść nawet 700 mln euro, a realizacja ma potrwać do 2026 roku.



Jak oceniasz zaprezentowaną koncepcję zagospodarowania Międzytorza?

Procedura wyłaniania inwestora rozpoczęła się w lutym ubiegłego roku. Międzytorze, położone w dobrej lokalizacji, na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, przy zabudowaniach mieszkalnych, w niedalekiej odległości od dworca, ma stać się kolejną częścią nowego śródmieścia Gdyni. Do ostatecznego etapu postępowania dotarły dwie firmy: Grupa Inwestycyjna Semeko oraz konsorcjum Anguloa Trading Limited i TriGranit Development Polska

Wybrano ofertę złożoną przez Semeko - lokalnego dewelopera z Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie Osiedle Horyzonty Gdyni na Grabówku. Swoje inwestycje do tej pory lokował przede wszystkim w Rumi i Redzie. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w styczniu.

Koncepcja zakłada kompleksową rewitalizację terenu. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa. Na Międzytorzu pojawią się też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa.

- Zabudowa ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko naszej firmie i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom - wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.

Projekt podzielony jest na kilka etapów, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys m.kw, a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.

- To krok milowy w rozwoju naszej firmy. Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.

Koncepcja już jest, ale ostateczny kształt inwestycji zależy od planu zagospodarowania terenu. Dokument, nad którym prace trwają od dwóch lat, ma być gotowy jeszcze w tym roku. Teraz już z bezpośrednim udziałem firmy Semeko.

- Przygotowywaliśmy koncepcję na bazie studium przestrzennego oraz deklaracji miasta. Nie chcemy tam robić nic oprócz tego, co znajduje się w dokumencie i oficjalnych wypowiedziach przedstawicieli miasta. Myślę, że teraz w przedstawiciele trzech stron: urzędników, PKP i naszej szybko wypracują szczegóły planu zagospodarowania - wyjaśnia Adam Mierzejewski.

Istotną kwestią oprócz tych dotyczących wysokości budynków i przeznaczenia działek pod planowane przez inwestora funkcje jest sprawa gruntów przewidywanych pod infrastrukturę publiczną, czyli miejskie drogi. Muszą zostać wyłączone z inwestycji.

Zobacz też:
Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami w Trójmieście

- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie wszystkich podmiotów - zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (348) 7 zablokowanych

  • a czemu nie do roku 2056?

    byłoby dłużej i zabawniej...

    • 20 6

  • zal mi Gdyni (2)

    2 tys E za m2 plus infrastruktura = czyli nie maszans zeby sprzedac na wolny rynek a jeszcze na dokladke rusza zagospodarowanie Dalmoru i Nauty . I kto to kupi ??? a Gdynia to nie Hamburg czy Londyn, to chyba przeginka

    • 15 8

    • Heh nie stawiaj Hamburgera z Londynem w jednej linii wariacie. (1)

      Co do wyświrowanych cen za m2 prawda.

      • 3 2

      • nie chodzi o jedna linie,tylko o poziom zdecydowanie wyzszy jak Gdynia w obu przypadkach

        • 0 0

  • Dlaczego zydowska finansjera (1)

    przejmuje Polska Ziemie?!

    • 8 13

    • ??

      Dlaczego Żydowska ? są z Izraela ?

      • 1 1

  • szkoda tylko że nie dla zwykłego Gdynianina oby dali choć pospacerować a nie ogrodzili się płotami

    • 18 5

  • a bez świateł? (2)

    Ciekawe, jak będą te budynki wyglądały bez złotego podświetlenia wszystkiego...

    • 13 3

    • wlasnie

      I jeszcze zawsze wieczorne/nocne wizki zaciemniajace betonowa prawde...;)

      • 1 1

    • koncepcja !!

      chyba nie wiesz co to znaczy

      • 0 0

  • WOW

    Niech budują !

    • 11 6

  • 700 baniek (2)

    Przy takiej forsie Marek powinien pomyśleć o alternatywnej Estakadzie dla rozsypującej się Kwiatkowskiego. lub nad torami przy ul.Puckiej między Chylonią Obłużem

    • 14 9

    • no po tych wszystkich "osiągnięciach" nie posądzałbym o myślenie

      • 2 2

    • Komunikacja miejska do tego czasu zyska na popularności - zobaczysz, korków będzie mniej

      • 0 0

  • jak zobaczę to uwierzę....

    No będę musiała sie zawziąść i jakoś dożyć tego czasu i to zobaczyć... to wtedy uwierzę....

    • 5 3

  • moze uda sie tam jeszcze wcisnac takie małe lotnisko i (1)

    kolejne szklane domy :)

    • 18 9

    • i przystanek metra ;o))

      Gdyńskiego a jakże

      • 3 2

  • a co z halasem od jadacych pociagow?

    dzwiekoszczelne szyby?

    • 9 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane