- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (283 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (135 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku
PKP wybrała partnera do realizacji inwestycji na gdyńskim Międzytorzu . 14-hektarową działkę zagospodaruje gdyńska grupa Semeko. Koszt inwestycji, w ramach której powstaną biura, hotel i mieszkania może wynieść nawet 700 mln euro, a realizacja ma potrwać do 2026 roku.
Wybrano ofertę złożoną przez Semeko - lokalnego dewelopera z Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie Osiedle Horyzonty Gdyni na Grabówku. Swoje inwestycje do tej pory lokował przede wszystkim w Rumi i Redzie. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w styczniu.
Koncepcja zakłada kompleksową rewitalizację terenu. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa. Na Międzytorzu pojawią się też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa.
- Zabudowa ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko naszej firmie i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom - wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.
Projekt podzielony jest na kilka etapów, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys m.kw, a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.
- To krok milowy w rozwoju naszej firmy. Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.
Koncepcja już jest, ale ostateczny kształt inwestycji zależy od planu zagospodarowania terenu. Dokument, nad którym prace trwają od dwóch lat, ma być gotowy jeszcze w tym roku. Teraz już z bezpośrednim udziałem firmy Semeko.
- Przygotowywaliśmy koncepcję na bazie studium przestrzennego oraz deklaracji miasta. Nie chcemy tam robić nic oprócz tego, co znajduje się w dokumencie i oficjalnych wypowiedziach przedstawicieli miasta. Myślę, że teraz w przedstawiciele trzech stron: urzędników, PKP i naszej szybko wypracują szczegóły planu zagospodarowania - wyjaśnia Adam Mierzejewski.
Istotną kwestią oprócz tych dotyczących wysokości budynków i przeznaczenia działek pod planowane przez inwestora funkcje jest sprawa gruntów przewidywanych pod infrastrukturę publiczną, czyli miejskie drogi. Muszą zostać wyłączone z inwestycji.
Zobacz też: Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami w Trójmieście
- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie wszystkich podmiotów - zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (348) 7 zablokowanych
-
2015-01-08 12:38
a czemu nie do roku 2056?
byłoby dłużej i zabawniej...
- 20 6
-
2015-01-08 12:40
zal mi Gdyni (2)
2 tys E za m2 plus infrastruktura = czyli nie maszans zeby sprzedac na wolny rynek a jeszcze na dokladke rusza zagospodarowanie Dalmoru i Nauty . I kto to kupi ??? a Gdynia to nie Hamburg czy Londyn, to chyba przeginka
- 15 8
-
2015-01-08 13:23
Heh nie stawiaj Hamburgera z Londynem w jednej linii wariacie. (1)
Co do wyświrowanych cen za m2 prawda.
- 3 2
-
2015-01-08 20:45
nie chodzi o jedna linie,tylko o poziom zdecydowanie wyzszy jak Gdynia w obu przypadkach
- 0 0
-
2015-01-08 12:57
Dlaczego zydowska finansjera (1)
przejmuje Polska Ziemie?!
- 8 13
-
2015-01-09 09:54
??
Dlaczego Żydowska ? są z Izraela ?
- 1 1
-
2015-01-08 13:00
szkoda tylko że nie dla zwykłego Gdynianina oby dali choć pospacerować a nie ogrodzili się płotami
- 18 5
-
2015-01-08 13:02
a bez świateł? (2)
Ciekawe, jak będą te budynki wyglądały bez złotego podświetlenia wszystkiego...
- 13 3
-
2015-01-08 16:47
wlasnie
I jeszcze zawsze wieczorne/nocne wizki zaciemniajace betonowa prawde...;)
- 1 1
-
2015-01-09 09:51
koncepcja !!
chyba nie wiesz co to znaczy
- 0 0
-
2015-01-08 13:03
WOW
Niech budują !
- 11 6
-
2015-01-08 13:08
700 baniek (2)
Przy takiej forsie Marek powinien pomyśleć o alternatywnej Estakadzie dla rozsypującej się Kwiatkowskiego. lub nad torami przy ul.Puckiej między Chylonią Obłużem
- 14 9
-
2015-01-08 17:37
no po tych wszystkich "osiągnięciach" nie posądzałbym o myślenie
- 2 2
-
2015-01-08 21:23
Komunikacja miejska do tego czasu zyska na popularności - zobaczysz, korków będzie mniej
- 0 0
-
2015-01-08 13:08
jak zobaczę to uwierzę....
No będę musiała sie zawziąść i jakoś dożyć tego czasu i to zobaczyć... to wtedy uwierzę....
- 5 3
-
2015-01-08 13:08
moze uda sie tam jeszcze wcisnac takie małe lotnisko i (1)
kolejne szklane domy :)
- 18 9
-
2015-01-08 14:06
i przystanek metra ;o))
Gdyńskiego a jakże
- 3 2
-
2015-01-08 13:10
a co z halasem od jadacych pociagow?
dzwiekoszczelne szyby?
- 9 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.