• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku

Patryk Szczerba
8 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Zagospodarowanie Międzytorza ma rozpocząć się w 2017 roku i zakończyć 10 lat później.
  • Główny wieżowiec.
  • Zabudowa mieszkaniowa, okolice Jana z Kolna i 3 maja.
  • Część hotelowa z dominującym wieżowcem.
  • Sporą, jednak nie przeważająca część zajmą funkcje usługowe.
  • Usługi handlowe mają być połączone z zabudową mieszkaniową. Na wizualizacji wnętrze zabudowy.
  • Widok na część handlowo usługową.
  • Osiedle mieszkaniowe.

PKP wybrała partnera do realizacji inwestycji na gdyńskim Międzytorzu zobacz na mapie Gdyni. 14-hektarową działkę zagospodaruje gdyńska grupa Semeko. Koszt inwestycji, w ramach której powstaną biura, hotel i mieszkania może wynieść nawet 700 mln euro, a realizacja ma potrwać do 2026 roku.



Jak oceniasz zaprezentowaną koncepcję zagospodarowania Międzytorza?

Procedura wyłaniania inwestora rozpoczęła się w lutym ubiegłego roku. Międzytorze, położone w dobrej lokalizacji, na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, przy zabudowaniach mieszkalnych, w niedalekiej odległości od dworca, ma stać się kolejną częścią nowego śródmieścia Gdyni. Do ostatecznego etapu postępowania dotarły dwie firmy: Grupa Inwestycyjna Semeko oraz konsorcjum Anguloa Trading Limited i TriGranit Development Polska

Wybrano ofertę złożoną przez Semeko - lokalnego dewelopera z Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie Osiedle Horyzonty Gdyni na Grabówku. Swoje inwestycje do tej pory lokował przede wszystkim w Rumi i Redzie. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w styczniu.

Koncepcja zakłada kompleksową rewitalizację terenu. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa. Na Międzytorzu pojawią się też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa.

- Zabudowa ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko naszej firmie i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom - wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.

Projekt podzielony jest na kilka etapów, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys m.kw, a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.

- To krok milowy w rozwoju naszej firmy. Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.

Koncepcja już jest, ale ostateczny kształt inwestycji zależy od planu zagospodarowania terenu. Dokument, nad którym prace trwają od dwóch lat, ma być gotowy jeszcze w tym roku. Teraz już z bezpośrednim udziałem firmy Semeko.

- Przygotowywaliśmy koncepcję na bazie studium przestrzennego oraz deklaracji miasta. Nie chcemy tam robić nic oprócz tego, co znajduje się w dokumencie i oficjalnych wypowiedziach przedstawicieli miasta. Myślę, że teraz w przedstawiciele trzech stron: urzędników, PKP i naszej szybko wypracują szczegóły planu zagospodarowania - wyjaśnia Adam Mierzejewski.

Istotną kwestią oprócz tych dotyczących wysokości budynków i przeznaczenia działek pod planowane przez inwestora funkcje jest sprawa gruntów przewidywanych pod infrastrukturę publiczną, czyli miejskie drogi. Muszą zostać wyłączone z inwestycji.

Zobacz też:
Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami w Trójmieście

- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie wszystkich podmiotów - zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (348) 7 zablokowanych

  • WOW. (4)

    To co zobaczyłem zasługuje na brawa!

    Zjedliście d*pą to co budyń ma zamiar zrobic z centrum koszmar-Radunia :/

    • 17 10

    • (3)

      Tylko, że Forum Radunia to zwykła galeria i jest na 3 hektarach a nie 14 jak Międzytorze. Nieporównywalne inwestycje. A poza tym Gdańsk już się buduje za moment ruszy zabudowa wzdłuż Wałowej o czym można przeczytać dziś również na trojmiasto.pl a u nas jak zwykle piękne wizje. Jak to będzie wyglądało dowiemy się może za 15 lat :)

      • 8 6

      • (2)

        NIE, bo nie wziąłeś pod uwage najistotniejszego:
        Koszmar raduni chociaż zajmuje mniej miejsca to okupuje to najistotniejsze w północnej części Polski, samo centrum w starym mieście Gdańska.

        To ze juz buduje to akurat zle bo lepiej jakby to całkowicie przeprojektowali, a ostatnie zdanie sie zgadzam.

        • 5 5

        • (1)

          Myślę, że nie będzie tak źle z tym Forum Radunia. Śródmieście Gdańska stanie się również dzielnicą handlową nie będzie już potrzeby jazdy do Wrzeszcza. Bardzo zyska Główne Miasto po przez przedłużenie wyremontowanej za moment Drogi Królewskiej które na wizualizacjach wygląda bardzo fajnie. Do tego dojdzie remont Stągiewnej z nową zabudową. To wszystko daje impuls do kolejnych inwestycji i za 2 lata to będzie inne Śródmieście.

          • 5 5

          • Reprezentujesz myślenie małomiejskiego umysłu.

            Wykorzystanie budynków wewnątrz mozna zmieniać, a ich zewnętrznej architektury nie.
            Tzn mozna jesli maja z 40 lat, a to ma dopiero powstać - a już na projekcie straszy.

            • 2 2

  • Nowe biurowce w Gdyni ? Już tych kilka nędznych co stoją teraz są dużej części puste. Wielki biznes lokuje się w Gdańsku. Tak więc skończy się zapewne na kolejnej galerii handlowej plus grodzone osiedla mieszkaniowe.

    • 16 9

  • ladnie ale czy nie bedzie jak z gdanskm mlodym miastem?

    • 9 3

  • tutaj sie trzeba modlić by to wypaliło. To lot na ksieżyc dla Semeko.

    Tutaj się trzeba modlić by to wypaliło.- dla wierzacych.
    To lot na ksieżyc dla Semeko.
    Na marginesie- Piramidy też budowali niewolnicy- bez aluzji, ale coś jest na rzeczy.
    I nie tylko gorobiewc dla faraonów.

    • 9 3

  • (3)

    Juz widze taka sytuację. Jedzie ojciec z dzieckiem z Przymorza SKM przy wjezdzie do Gdyni mówi "widzisz synku tak wyglada miasto" :)

    • 11 10

    • (2)

      Dziś wjeżdżając na SKM Przymorze od strony Gdyni można pokazać jak buduje się wielkie miasto. Tak raczej pozostanie na wieki :)

      • 5 5

      • to co szczurogrod może zbuduje

        za 15 lat (deweloper krzak) to na tym przymorzu już jest.
        np. obiekty biurowe o większej powierzchni niż wszystkie gdyńskie biurowczyki razem wzięte.

        • 6 4

      • wielkie miasto?

        • 0 0

  • Gdynia szklane domy (3)

    Mi osobiscie ni epodoba sie krajobraz ktory w Gdyni powstaje to miasto staje sie coraz bardziej podobne so Singapuru, wole nature, dużo drzew i mniej szyb. Mozna byc nowoczesnym ale trzeba znac granice zeby klimatu miasta nie popsuć

    • 10 6

    • Nie porównuj proszę mieściny pod Gdańskiem do Singapuru bo się ośmieszasz

      • 5 5

    • miasto staje sie coraz bardziej podobne so Singapuru...

      Serio? A w którym aspekcie?

      • 2 0

    • Dużo drzew to masz w lesie.

      • 4 0

  • WIELKA szansa dla Gdyni i jej mieszkańców!!

    Brakowało takiej inwestycji w centrum Gdyni, nowe mieszkania w świetnej lokalizacji, nowe przestrzenie wspólne, nowe miejsca pracy w biurach, hotelu, galerii... Super też, że to lokalny deweloper będzie realizował! Jest to ogromna szansa dla lokalnych firm, podwykonawców na nowe zlecenia. Budowa przecież trwać będzie przez najbliższe 10-12 lat!!!

    • 14 11

  • (1)

    A zakończy się jak w Gdyni według prognoz demograficznych pozostanie 150 tys mieszkańców. Reszta będzie w Gdańsku lub Anglii :)

    • 17 5

    • Podaj dokładne źródło i autora tych niby prognoz

      • 1 1

  • Eugeniusz Kwiatkowski: "Port i miasto to jedno" (3)

    Zniszczenie portu będzie się równało końcowi Gdyni jaką znamy. Zostanie zredukowana do roli niewielkiego miasteczka dla bogaczy w rodzaju Sopotu, a reszta albo będzie zmuszona do wyjazdu, albo będzie wegetować w slumsach Chyloni i Obłuża.

    W Gdyni od lat nie powstają znaczące ilości miejsc pracy. Tam gdzie potencjalnie mogłyby się rodzić powstają luksusowe apartamenty, często pustostany stanowiące dla obcokrajowców zwykłą lokatę kapitału.

    Gdynia jest układem polityczno biznesowym z dominującą rolą deweloperów o niejasnej przeszłości, którzy są rodzajem "złomiarzy" rozbierających port kawałek po kawałku i sprzedających go za ułamek wartości. Ułamek, ale za to do prywatnej kieszeni.

    Gdynia wybrała powolne samobójstwo przykrywane megalomanią rządzących i monstrualnymi środkami wydawanymi na propagandę, która skutecznie przyćmiewa prawdę.

    • 22 7

    • śródmieście/centrum (1)

      to najbardziej patologiczna dzielnica miasta

      • 1 4

      • patologię budzi brak uczciwej pracy.

        • 3 0

    • Cycki Maryli Rodowicz

      Sylwester z Polsatem, kolejka na Kamienną Górę i Infobox. Tyle zostanie z Gdyni. Może trochę agencji towarzyskich na Witominie i na Abrahama, poza tym same "strefy prestiżu" że mucha nie siada. No i zapomniałbym, jest jeszcze lans w "M jak miłość".

      • 6 2

  • Świetne miejsce na biurowce, wielkie wieżowce z biurami klasy A... szkoda że zostanie zmarnotrawione na rumuńskie bloki (1)

    • 10 11

    • i kto by je wynajął jak już dziś istniejące stoją puste

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane