• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńskie lotnisko ma szansę na nowe otwarcie

Michał Sielski
9 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na lotnisku Gdynia-Kosakowo gotowy jest m.in. niewielki terminal pasażerski. Na lotnisku Gdynia-Kosakowo gotowy jest m.in. niewielki terminal pasażerski.

Sprawa lotniska Gdynia-Kosakowo trafiła do ponownego rozpatrzenia w Sądzie Unii Europejskiej w Luksemburgu. Teoretycznie może to oznaczać kolejne lata patu, ale władze Gdyni negocjują z Komisją Europejską uruchomienie lotniska na nowych zasadach.



Czy lotnisko dla małych samolotów w Gdyni to dobry pomysł?

Obecnie, z powodu epidemii koronawirusa, ruch lotniczy w europie jest praktycznie sparaliżowany. Rejsowe samoloty pasażerskie praktycznie nie latają, ale przemieszczenie się niewielkich statków powietrznych, w większości prywatnych, nie jest tak ograniczone. I patrząc w niebo albo w programy udostępniające informacje o sytuacji na niebie, widać wyraźnie, że ruch wcale nie zamarł.

Oczywiście jest zdecydowanie mniejszy. Analitycy oszacowali, że zapotrzebowanie na paliwo lotnicze spadło w ostatnim miesiącu o 3/4, ale i tak sporo samolotów lata. To czartery działające choćby w ramach akcji Lot do Domu, przewożące towary i listy oraz niewielkie prywatne samoloty i śmigłowce.

Ruch lotniczy nad częścią Europy w środowy poranek. Ruch lotniczy nad częścią Europy w środowy poranek.
Właśnie kawałek tego "tortu" chciałyby wykroić dla swojego miasta władze Gdyni. Sprawy w unijnych sądach wydają się bowiem nie mieć końca. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej właśnie ocenił, że ma za mało danych, by rozstrzygnąć sprawę skargi Gdyni na decyzję Komisji Europejskiej w sprawie lotniska. Tym samym skierowano ją do ponownego rozpoznania przed Sądem Unii Europejskiej.

Dlatego negocjacje z Komisją Europejską wydają się obecnie najbardziej rozsądnym rozwiązaniem. I - jak zapewniają władze Gdyni - idą w dobrym kierunku. Rozwiązaniem jest bowiem rezygnacja z lotniska przyjmującego duże samoloty pasażerskie, a w zamian za to skupienie się na małych, prywatnych samolotach.

- Rozmowy z Komisją dotyczą formy uruchomienia i zakresu funkcjonowania lotniska, które będą akceptowalne w kontekście pomocy publicznej. Formuła lotniska dedykowanego działalności GA [General Aviation - red.], z całkowitym wyłączeniem komercyjnych przewozów lotniczych, została wstępnie zaakceptowana i przyjęta. Oczywiście ustalenia poczynione z KE wymagają uzgodnień z Ministerstwem Obrony Narodowej i Ministerstwem Infrastruktury - w kwestiach związanych już z bezpośrednimi działaniami, mającymi na celu uruchomienie lotniska i jego późniejsze funkcjonowanie - informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Dysponentem terenów oraz infrastruktury jest bowiem spółka Lotnisko Gdynia-Kosakowo, która po wyroku Sądu Unii Europejskiej i wezwaniu do zwrotu nakładów, które na budowę infrastruktury przeznaczono z gdyńskiego budżetu, została postawiona w stan upadłości. Teren formalnie należy natomiast do wojska, które ma tam wciąż bazę lotniczą. Lotnisko cywilne działałoby niejako wraz z wojskowym, którego działania z roku na rok są ograniczane.

- Komisja Europejska uważa, że rozwiązanie obecnie obowiązującej umowy użyczenia zlikwidowałoby problem zwrotu pomocy publicznej - podkreśla Katarzyna Gruszecka-Spychała.

Dlaczego lotnisko Gdynia-Kosakowo wciąż nie działa?



Przypomnijmy: od lutego 2014 roku lotnisko nie może zostać uruchomione, bo Komisja Europejska zakwestionowała pomoc publiczną, jaką Gdynia i Kosakowo przeznaczyły głównie na zmiany w infrastrukturze lotniska w Babich Dołach, by dostosować je do przyjmowania cywilnych samolotów.

Czytaj więcej: Komisja Europejska: pomoc dla lotniska w Gdyni nielegalna.

Gdynia odwołała się od decyzji Komisji Europejskiej do sądu, ale na razie poskutkowało to jedynie ograniczeniem kwoty, jaką spółka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo otrzymała od gmin w ramach niedozwolonej pomocy publicznej. Z 91,7 mln zł odjęto ok. 16,5 mln zł, które przeznaczone zostały na finansowanie budynków i wyposażenia lotniskowej Straży Pożarnej czy budowę ogrodzenia - czyli elementów, które przydadzą się lotnisku niezależnie od tego, czy dopuszczony będzie w nim także ruch cywilny.

Spółka pieniędzy nie oddaje, bo nie ma z czego: jest w stanie upadłości, nie zapłaciła też części wykonawców i współpracowników.

Plany były ambitne: po czterech latach działania spółka miała mieć rocznie pół miliona pasażerów, po kolejnych trzech - 1 milion, a w latach 2025-2030 nawet 1,4 mln pasażerów rocznie. Teraz wiadomo, że te liczby pozostaną na papierze, ale może w końcu uda się uruchomić lotnisko w innym formacie. Kiedy? Tego wciąż nie wiadomo, bo negocjacje z Komisją Europejską nie są łatwe, a obecne otoczenie rynkowe sprawia, że działalność lotniska nie będzie w najbliższych miesiącach najważniejsze dla Gdyni.

Opinie (375) ponad 10 zablokowanych

  • (16)

    Czas i miejsce na otwarcie lotniska w Gdyni są po prostu idealne :D
    To biznesowy majstersztyk.

    • 332 36

    • Najpierw artykul (1)

      I cięciach w budżecie a tu prosze

      • 24 0

      • zanim zostanie otwarte miną miesiące, a po kornie zostanie tylko wspomnienie

        • 4 4

    • (7)

      ciekawe kto tam będzie latał jak pobankrutują linie lotnicze :v

      • 22 10

      • przeczytałeś artykół !!! (5)

        Linie lotnicze . Małe prywatne samoloty - czy to tak trudno zrozumieć ?

        • 21 23

        • Oczywiście :)

          Z pewnością przyjmowanie ruchu general aviation będzie wybitnie dochodowym biznesem, do którego gmina miasta Gdyni nie będzie musiała dołożyć nawet złotówki. Zwłaszcza gdy przez najbliższe lata będą do nas przylatywać tysiące biznesmenów w swoich małych prywatnych samolotach po to by ratować polską gospodarkę po "tarczy antykryzysowej"... Przepraszam, po epidemii i upadku gospodarki.
          Taki sposób obraz gdyńskiego lotniska można widzieć chyba tylko opracowujący koncepcję za setki tysięcy, jak nie miliony złotych dla zamawiającego :)

          Ps. artykół pisze się artykuł :)

          • 38 6

        • Trolciu z UM z działu PR czyli czytaj Gdynia.pl daj sobie spokój Malych prywatnych samolotów w Polsce (1)

          jest 2800 szt, a dwa zarobek na takim lądowaniu nigdy nie pokryje kosztów funkcjonowania no ale ja wiem będzie można powiększyć armię niepotrzebnych darmozjadów z 1150 do 2000 tysięcy, żelazny elektorat trzeba kupować ekhmmm wychowywać ;)

          • 22 8

          • ale w Skandynawii

            znacznie więcej.

            • 3 2

        • (1)

          Nie chodzi o koszty, zarabia się na liniowcach, tak jak koleje na cargo a nie pasażerach. Koncepcja lotniska dla GA jest świetna, odkąd większe lotniska się zatkały przez dużą ilość dużych samolotów, a małe wciąż toną w trawie (i to nieskoszonej).

          • 10 6

          • Gdzie się zatkały w Rębiechowie? Bolek airport jest wykorzystywany w 30% przepustowości startów

            • 4 2

      • szczur szykuje się na wylot

        oby z całą ekipą #lot do domu

        • 20 10

    • Na szeroko rozumiana opieke zdrowotna gdynian (1)

      Przeznaczcie kasę, za którą ma byc lotnisko na szpitale i szeroko rozumianą opieke zdrowotna gdyni. Więcej pożytku dla mieszkańców, sprawne sory, dofinansujcie oiomy , onkologię, kardiologię, pediatrię, pogotowie Itd. Otwórzcie nowe punkty rehabilitacyjne, kupcie karetki Ludzie potrzebują tego dużo bardziej niż lotniska!

      • 10 2

      • ludzie potrzebują

        dochodów.
        A jak będą dochody, to i rzeczone usługi się pojawią.

        • 3 2

    • To więcej jak majstersztyk.... (1)

      Najpierw utopione 100 mln złoty w budowę a teraz bedą topione kolejne mln zł w utrzymanie tego badziewia dla kilku samolotów w miesiącu. Obłęd.

      Nie ma to jak zabawa za cudze pieniądze. I to teraz, kiedy firmy zwalniają na potęge i o wpływach z cit, pit, vat w dawnej wysokości będzie można zapomnieć.

      • 6 2

      • Określić to badziewiem może nazwać to tylko zazdrosny popisek

        • 0 1

    • Podobnie jak lampy led 5G

      • 1 1

    • Szybko wpadli na ten jedyny logiczny pomysł

      Sopocki Biliarder

      • 1 0

  • (4)

    W końcu te 100 mln nie pójdą na marne..ehhh..Shadow and wind.

    • 97 23

    • tam jest cyrk jak z polanką

      • 6 3

    • Kancelaria prawna obsługująca sprawę jest bardzo zadowolona często wystawia faktury

      • 8 1

    • shadow and dust, podróbo.

      tsue sie zamyka
      wiec bedzie szansa.

      • 1 2

    • To tylko zatruwa nasze miasta i dewastuje jakosć życia dla mieszkanców.

      Zamykac lotniska i zagrody z oo

      • 2 0

  • A ja juz myslalem (4)

    Że ziemia sprzedana i będą kolejne apartamenty.bez sensu

    • 82 39

    • @K raczej te lotnisko wróci pod piecze wojska . To właśnie wojsko jest właścicielem całego lotniska a ono ma 700 hektarów .Tylko Gdynia z Kosakowem ma 350 hektarów w "dzieżrawie " na 30 lat

      • 4 3

    • Czy Wy "życzliwcy" robicie to dla sportu, z powodu zmian chorobowych związanych z kwarantanną czy zawodowo? Dwa pierwsze przypadki są zrozumiałe raz trzeba się rozerwać, dwa choroba nie wybiera, natomiast żeby to robić zawodowo? To już bym wolał pakiety wyborcze roznosić przynajmniej uczciwe zajęcie. To wygląda np tak: Lechia kulała się kiedyś po III lidze, Arka grała w I i po co było pchać Lechię do I skoro już tam Arka jest. Szkoda było pieniędzy można było dorzucić Arce i zbudować duży zespół.

      • 6 5

    • (1)

      Nie ma nic bardziej bezsensownego jak lotnisko widmo ,które kosztuje krocie !

      • 3 5

      • @gdynianin czy ty nierozumiesz ,że te lotnisko jest wojskowe .czyli wystarczy odać pas startowy i za to rząd będzie płacił. bo drugi pas startowy jest wojskowy i tam stacjonoja samoloty i śmigłowce. A samoloty i tak startują z pasa który miasto dzierzawi . I chyba nawet niewiesz że wszystkie transportowe samoloty i tak ląduja na tym pasie co Gdynia ma .

        • 1 1

  • Nie no kto tam będzie sie tarabanił na lot. (34)

    Bez przesady. W Gdańsku jest lotnisko i to z kolejką pod sam terminal.

    • 157 89

    • Banino to nie Gdańsk (3)

      nie wierz w kłamstwa pośrednika nieruchomości

      • 25 30

      • ojej......

        • 4 6

      • Lotnisko Gdańsk Rebiechowo (1)

        Spójrz na mapę a potem smaruj takie bzdury!!!

        • 21 5

        • Spójrz na mapę. Lotnisko jest w gdańskiej dzielnicy Matarnia.

          Rębiechowo to pobliska wieś, która nie jest dzielnicą. Nawet nazwa przystanków PKM to potwierdza: przy lotnisku Port Lotniczy a następny Rębiechowo.

          • 2 3

    • to nie jest temat o bolkowie (3)

      zmieńcie nazwę wstydu tego lotniska

      • 17 20

      • Wy mianujcie swoje (2)

        im. Bosych Antyków zza Buga.

        • 14 12

        • bosych bolkow z Pepowa

          • 12 1

        • A Pan jest może i bogaty, ale na pewno nie w kulturę i rozum.

          • 2 1

    • (8)

      w Gdyni kmiocie, tez masz tory pod sam terminal

      • 13 11

      • W tej Gdyni to macie wszystko. (4)

        Tylko dlaczego w SKM rano tłok w kierunku Gdańska a po 15 w tłok w stronę Gdyni. Gyby nie praca w tym złym Gdańsku to większość z was by chodziła w pocerowanych skarpetach.

        • 28 20

        • Gdańsk w takich skarpetach chodził długie lata (3)

          dopóki nie nauczył się od młodszej siostry, co i jak trzeba zrobić.

          • 9 15

          • Gdy Gdańsk wiedział co trzeba robić (1)

            to w tym czsie na terenach obecnej Gdyni twoi protoplaści siedzieli na drzewach i obgryzali gałązki.

            • 10 11

            • nie Gdańsk

              a Goci. I na miejscu Gdyni też byli.
              Poza tym, ich centrum bylo w... okolicach Malborka. I wcale nie nosili krzyży.

              To jednak zamierzchła przeszłość (a'propos gałązek), ktora obecnie ma niewielkie znaczenie. Ważniejsze są lata 90 ubiegłego wieku i pierwsza dekada obecnego, gdy w Gdańsku panowała "wielka smuta", w czasie której Gdańsk spoglądał na północ. I panowała by do dzisiaj, gdyby nie gdański desant na "centralę" i spółdzielnia partyjnych kolegów, co wyssała kasę całego regionu.
              Bo zasługa i czy efekty pracy w tym gdańszaczan są żadne.
              Przyznaję, trzeba umieć zdobywać pieniądze i trzeba umieć je wydawać. Ale gdy jest ich odpowiednio dużo, nie jest to wielka sztuka. Tym bardziej, że na boki się ich trochę rozsypuje.

              • 2 4

          • czego można nauczyć się od śledzia

            • 2 2

      • Taa w Gdyni są tory i co z tego jak nawet wspólny bilet to za droga sprawa a gdzie z lotniskiem

        • 7 3

      • Tory do wymiany

        A lotnisko to nie w Gdyni...

        • 5 7

      • A to słowo "kmiocie" to tak z domu Pan wyniósł?

        Tak się u Pana rozmawia?

        • 4 1

    • Tia, na pewno klienci prywatnych samolotów jeżdżą PKM (1)

      • 13 2

      • Napewno nie przylatują do Gdyni bo niby po co ? Jeżeli juz to Warszawa Kraków Poznań

        • 8 4

    • Czytać ze zrozumieniem. (3)

      Ludzie umiecie czytać? Uwierzcie, że na lotnisko, które jest 15 minut od centrum Gdyni będą się chętnie tarabanic ludzie korzystający z ruchu lotnictwa ogólnego, prywatnych samolotów i śmigłowcow. Bo na Gdańskim lotnisku jest ciasno.
      Nie znacie się, a pleciecie głupoty, bo ciągle widzicie konkurencję dla Gdańska i loty komercyjne. Nueeeeee.
      Lotnisko w Gdyni chce mieć inny format i robić co innego niż gdańskie, dociera?
      Lepiej, żeby ta inwestycja zaczęła przynosić dochodu kiedyś, niż być straconą, a kasa w błoto, prawda? Czy nie?

      • 31 13

      • Brawo za tą opinię.

        Są jeszcze ludzie myślący dalej, niż za próg własnego mieszkania.

        • 11 9

      • widzą przede wszystkim widmo konkurencji

        a tak nie może być...

        • 2 2

      • Jdgh

        Ciekawe jak mają dojechać na to lotnisko jak ,jak na estakadzie korek cały czas

        • 2 1

    • (3)

      A to spróbuj bez nerwów wylądować w gdańsku, pomiędzy gęstym ruchem wizzów, ryanów i innych tanich linii mykających jak pks do norwegii i spowrotem... Efekt taki jakbyś w cinquecento chciał się włączyć na obwodnicę zaj_baną tirami.

      • 13 5

      • (2)

        heheh gesty ruch w gdańsku - lotnisko Rębiechowo aż spadłem ze stołka . Ty widziałeś kiedyś ruch na lotnisku to popatrz na Londyn, berlin itp .....hehehhehe ale mię kolo ubawił heheheh

        • 2 2

        • Porownaj rozmiary (1)

          I ilosc pasow startowych.
          I wybierz odpowiednia lige do takich przymiarek.

          • 1 1

          • O czym ty fantazjujesz?
            Gdańsk - 48 882 operacje lotnicze rocznie
            Gatwick - 282 896 operacji lotniczych rocznie.
            Gatwick to również jest lotnisko z jednym pasem. Co prawda formalnie są dwa, ale jeden to stary pas wojskowy obecnie wykorzystywany jako droga kołowania, więc jeden pas w Gatwick obsługuje ponad 5x więcej operacji lotniczych, a ty mówisz że w Gdańsku jest tłok na podejściu?

            • 1 0

    • moze nie pamietasz a moze byles za mlody (3)

      ale byly plany dociagniecia kolei metropolitalnej do... lotniska w Kosakowie, torowisko jest jak bys nie wiedzial
      nawet pisano tutaj na portalu trojmiasto, wiele lat temu

      • 13 1

      • Tory są ale wszystkie (1)

        Do wymiany

        • 2 1

        • tory to mały problem

          najdroższe jest grzebanie w ziemi.
          Patrz PKM.

          • 5 1

      • planów to tu było już duuużo

        nic nie zrealizowano poza oddaniem terenów miejskich (naszych) w ręce deweloperów z dopłatą z naszych podatków na budowę infrastruktury dla ich budynków

        • 2 1

    • Jest tylko małe ale

      Rębiechowo jest usytuowane w rejonie o bardzo częstych zamgleniach i czasem zawiesza przyjmowanie samolotów pomimo ILS'a. Takie dodatkowe lotnisko w Gdyni nikomu nie zaszkodzi.

      • 3 5

    • Tu będzie parking a w Gdańsku lotnisko

      • 3 0

    • Gdynia idea;na jako lotnisko zapasowe dla Gdanska

      Gdynia idea;na jako lotnisko zapasowe dla Gdanska

      • 0 0

  • Wyrażenie kluczowe: "ma szanse" (6)

    Może będzie, może nie będzie... Miasto z morza i farby.

    • 153 44

    • A może lotnisko dla dronów ? :) (1)

      • 3 2

      • dladurni takich jak ty.

        • 2 2

    • i betonu

      • 1 1

    • Lotnisko

      Ale po co jeździć do Niemiec skoro można lecieć z Polski?

      • 1 1

    • a szanse

      naleźy łapać...

      • 0 1

    • "z moża i farby" - bo może farba sie znajdzie.

      Ale jestesmy kul bo mamy ławki usb, solarne wiaty, wyciąg orczykowy na kamienną kangure, ekologiczną czerwoną fale oszczędzająca paliwo i lampy nibyledowe 5G. Aaa i jeszcze kamery wykrywajace zgrupowania ludzi które wykrywają cieplnie gazy z d...y. Czekamy na lampy wykrywające gigantyczne dziury w jezdni gdzie płacący podatki niszczą swoje auta oraz na kamery wykrywające czopy kałowe - pierwsze niech staną na wiczlinie prosze.

      • 2 0

  • Czyżby Gryzoń miał zamiar kupić mały samolot dla UM do przemieszczania się? (3)

    A może jego znajomi deweloperzy myslą o takiej małej maszynie i Port w Gdyni bardzo by im odpowiadał???
    Z góry łatwiej wypatrzyć fajne tereny ;) i dlatego taras nie jest dla wszystkich!

    • 147 38

    • Bardzo proszę osoby minusujące o podanie przyczyny (2)

      1. czy jesteś pracownikiem UM
      2. czy się pomyliłeś?

      • 11 5

      • Dział PR- u na dyżurze

        • 10 4

      • Jeszcze trujka

        3. 1+ wywalona uszczelka pod głowicą

        • 1 0

  • Szpital polowy ? (4)

    • 55 22

    • Szpital ma być w falowcu na przymorzu, wysiedlą ludzi i szpital gotowy (2)

      z łózkami od razu

      • 7 13

      • Pan kompleks się odezwał. (1)

        Maść sobie kup :)

        • 5 3

        • na kuper

          • 0 1

    • Bedzie potrzebne wiecej szpitali jak bedziemy sie zatruwac taka liczba lotów

      halasem z nich i robic wszystko dla zysku. Np jak dyrektor z Rebiechowa, ktory do konca utrzymywal loty z Wloch. Moze po to żeby pan MArszalek mogl pozarazac innych ludzi w pracy.

      • 0 1

  • i bardzo dobrze (1)

    aż żal by ten pas startowy stał pusty. Skoro lotnisko jest to niech działa.

    • 102 54

    • Pas akurat nie jest pusty, korzsta z niego wojsko. Terminal jest pusty.

      • 16 6

  • Kolejny Radom się szykuje :) (23)

    Lotnisko na totalnym wygwizdowie, do tego trzeba się przedrzeć przez gigantyczne korki. Nie wiem kto tam będzie lądował, co najwyżej elitarna, bananowa młodzież z pokolenia ajfonowo-instagramowego na open'era :) o tak, jedyna impreza dzięki której Gdynia może poczuć się jak miasto a nie jak przerośnięta osada rybacka z dominującą architekturą a la PRL :)

    • 193 94

    • (2)

      Kiedys lotnisko w Gdansku tez bylo na totalnym wygwizdowie.

      • 34 13

      • Tak. Powinno byc nadal na Zaspie.

        Precz z Rębiechowem!!

        • 10 6

      • Cały czas jest.

        • 7 3

    • Jak jest Opener

      To lotnisko jest zamknięte

      • 9 3

    • to nie jest opcja dla ciebie - nie masz samolotu czy też helikoptera (6)

      • 6 3

      • (5)

        Idea lotniska dla małych samolotów tym bardziej jest poroniona

        • 5 12

        • nie znasz się, serio (4)

          • 6 4

          • Już widzę te tłumy krezusów awionetkach i helikopterach :) Kosakowo drugi Dubaj :)

            • 10 6

          • (2)

            Może udowodnij że jest inaczej? Chyba, że się sam nie znasz a jedynie udajesz internetowego mądralę

            • 4 4

            • (1)

              mądrali chyba ucięli język, coś przycichł jak przyszło do konkretów haha

              • 2 3

              • polecam wczorajsze motto dnia

                to sie dowiesz, dlaczego zamilkł...

                • 2 1

    • Nie jestem pewien przyszłości Openera i generalnie idei masowych koncertów.

      • 5 2

    • Dokładnie, brak zaplecza infrastrukturalnego. Ani kolejki ani niczego

      • 4 6

    • Ciekawe kto zapłaci za puste lotnisko

      • 2 1

    • Kapitan Greg (5)

      Ogarnij kto się buduje niedaleko tego lotniska .patrz niedaleko pogórza jakie są wille i tereny za zamkniętymi bramami i się dowiesz dla kogo te lotnisko.

      • 3 3

      • Wille są ale na sprzedaż od paru lat i tak czekają na Caringtona co chce mieszkać na środku pola (1)

        • 5 1

        • paru...

          ...nastu.

          • 3 1

      • (2)

        Patrz ile willi jest w Sopocie albo Jelitkowie - czemu tam nie ma lotniska???

        • 2 1

        • bo

          zapomnieli?

          • 2 1

        • bo mają marinę

          z lądowiskiem dla śmiglowców.
          Oraz sztuczną wyspę - w planach.

          • 2 0

    • Kolejny wielki pan co to jest z metropolii (1)

      a potem ujada jaka droga jest pietruszka i jak ciężko się żyje.

      • 3 3

      • Kolejny małomiasteczkowy, który nie potrafi pogodzić się z faktami. Tę pietruszkę z autopsji wziąłeś? :)

        • 2 3

    • Kapitanie, dziura w samolocie!!

      • 0 1

  • Gdansk bedzie mial taka sama liczbę pasażerów (14)

    Blokował Gdynię przez dekadę i karma wróciła :)

    • 95 85

    • Spokojnie Gdański port lotniczy sobie poradzi. Ruch wróci do normy w ciagu kilku lat. (3)

      • 30 11

      • (1)

        Może wróci a może nie wróci.

        • 10 17

        • jak w Gdańsku nie wróci

          to w Gdyni na 100% się pojawi hahahahahahahahaha

          • 28 5

      • mam nadzieje, że nie wróci

        • 2 2

    • ahahahahahaha

      piękny sarkazm z rana :)

      • 4 5

    • blokował? (2)

      po co blokować Gdynię w czymkolwiek? Jej władze są tak nieudolne, że same się blokują na wszystkim. A że przy tym prawie 100 baniek wyrzucą w błoto....
      No może oprócz kupowania farby - w tym są nieźli

      • 26 8

      • To ta

        sama totalitarna mentalność i szukanie winnego lub wroga.
        Pis straszy Tuskiem, Gdynia że Gdańsk ją blokował.
        Niestety dla Gdyni to sam gryzoń zgłosił do weryfikacji Kosakowo,
        zrobił do na nieszczęście gdynian po budowie zamiast przed

        Generalnie w każdym normalnym kraju i mieście facet za zmarnowanie 100 mln
        przegrałby co najmniej wybory, nie mówiąc o prokuraturze.

        Tu ogłaszają sukces że 3 awionetki na miesiąc wylądują

        • 7 4

      • Nie rycz, trolu!

        • 2 2

    • Gdańskie lotnisko jest także dla was gdyniaku

      więc się nie cieszy

      • 7 12

    • (3)

      Zwolennicy portu w Gdyni pomijają to, że do działania portu potrzebne są linie lotnicze i firmy, które je obsługują. Biorąc pod uwagę przepustowość Gdańska nie ma żadnego powodu, żeby się przenosiły kilkadziesiąt kilometrów dalej. Jedynym sposobem byłoby dotowanie lotów, czyli kolejny raz wyrzucanie publicznych pieniędzy w błoto.
      Jakby władze Gdańska zmarnotrawiły takie ogromne środki to bym miał ochotę wywieźć ich na taczkach. Widać Gdynię stać na takie wodotryski.

      • 14 6

      • tralalala

        kupcie sobie drugi rydwan. Chciałbyś jeszcze podyskutować o rozsądnym wydawaniu pieniędzy?

        • 3 1

      • wszystko zależy od warunków

        jakoś Gdańsk nie miał oporów w przejęciu linii Maersk.
        A przecież to tylko kilka kilometrów...

        Władze Gdańska zmarnotrawiły znacznie większe środki, tylko tego nie widzisz albo nie chcesz widzieć...

        • 3 3

      • dalby rade

        tylko trzeba ludzi wysiedlic ,pobudowac ekskluzywne osiedla dla rosjan i skandynawow i innych bananowych baronow z dostepem do lotniska i sie uda,a od strony morza potezna prywatna full marine i kasa poplynie.

        • 1 1

    • Nie chodzi o blokowanie gdyni czy odwrotnie

      Lotniska by sie uzupełniały. Jak ktoś jest przeciwny to zamiast awaryjnie ladowac w gdyni powinien zap...ać do wawy i 6h dpdatkowo autokarem wracać. Np lecac z krakowa buhaha.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane