• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Giganty Maerska co tydzień w Gdańsku

Robert Kiewlicz
12 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 14:14 (15 maja 2011)

Maersk Elba w Gdańsku.


Jeden z największych kontenerowców na świecie - Maersk Elba - wpłynął do terminala DCT w ramach nowego, bezpośredniego połączenia pomiędzy Gdańskiem, a Dalekim Wschodem. Teraz co tydzień do Gdańska będą przypływały kontenerowce Maerska.



Maersk Elba. Maersk Elba.
Emma Maersk. Emma Maersk.
Maersk Elba wpłynął do gdańskiego terminalu DCT w ramach otwarcia nowego serwisu AE10. To regularny, cotygodniowy serwis z Dalekiego Wschodu do Polski. - Inauguracja nowego połączenia to ważna chwila nie tylko dla naszych linii i DCT, ale także dla polskiego biznesu - powiedział Eivind Kolding, prezes Maersk Line. - Nasze linie to ponad 500 największych kontenerowców i właśnie największe z nich będą przypływały do Gdańska.

Maersk Elba to jednostka klasy E (Post-Panamax). Statek ma długość 366,5 metra i zdolny jest pomieścić 13,1 tys. kontenerów 20-stopowych. - Aby zobrazować wielkość tej jednostki, chciałbym powiedzieć, ze najdłuższy skok Adama Małysza to tylko dwie trzecie długości Elby - informuje Jeff Jarosław Gościniak z Maersk Line Polska. - Natomiast moc silnika Elby jest równa mocy silników 100 bolidów F1, jakimi jeździł Robert Kubica.

Już 18 maja do DCT zawinie Maersk Eubank (13,1 TEU). Natomiast 29 czerwca do Gdańska zawita Emma Maersk, pierwszy z serii największych kontenerowców na świecie o pojemności 15,5 TEU. Emma oraz jej siedem jednostek siostrzanych wchodzi w skład nowoczesnej i ekologicznej floty kontenerowców Maerska. Emma Maersk ma długość 397 metrów i szerokość 56 metrów, co pozwoliłoby pomieścić 31 basenów o olimpijskich wymiarach. Długość Emmy można porównać do całkowitej wysokości Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Kontenerowiec przewyższa dwukrotnie swą długością Pałac bez iglicy.

- Zainicjowanie połączenia AE10 to wydarzenie, które zapoczątkuje bałtycką rewolucję - twierdzi Boris Wenzel, prezes DCT Gdańsk. - Otrzymujemy nowe możliwości dla transportu morskiego na Bałtyku. Mamy jednak wielkie plany i marzenia, ale tylko dlatego, że mamy ogromny potencjał. Już myślimy o kolejnych połączeniach z Indiami i Bliskim Wschodem.

Pierwszy z gigantów Maerska juz w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (84) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (4)

    Wszystko pięknie, ale nie od dziś mamy dostęp do morza. Fajnie, że coś tam - leniwie, bo leniwie się dzieje.
    Ale zamiast z podnieceniem witać obcą banderę powinniśmy pytać, czemu my takich nie mamy.

    • 40 30

    • Czemu my takich nie mamy? (2)

      Ponieważ ktoś kiedyś się nagłowił, aby sprzeniewierzyć majątek PLO.
      PLO był istotnym graczem na rynku międzynarodowym, z pokaźną flotą statków.
      Niestety, nieudolność ówczesnych władz, które nie potrafiły się odnaleźć w nowej (po 89 roku) rzeczywistości, doprowadziła do tego, że "polskie" jednostki pływają pod banderą maltańską, czy jeszcze jakąś inną.

      • 12 3

      • A pod jaką banderą pływa Elba?

        Problem tanich bander jest zjawiskiem szerszym. Co nie umniejsza "zasługom" naszych kolejnych rządów: patrz m.in. (ale nie tylko) ekstra-kompetentny minister gospodarki morskiej za poprzedniego rządu.

        • 4 0

      • Izraelskie ZIMy też pływają pod Bahamami czy innymi "tanimi banderami"

        • 0 0

    • dlatego, że mieliśmy 45 lat komuny

      • 4 0

  • superacko... dobrze ze port zarabia... kaska sie zawsze przyda dla regionu... (4)

    a swoja droga ktos wie ile z tych kontenerow zostaje w PL i trafia na nasze drogi? a ile z kolei jest ladowanych na statek? - tak z ciekawosci pytam

    • 27 5

    • Oj Czesio ...

      W PL to nie wiele zostaWAŁO, jak i teraz, w RP ... nie zestanie. Mają być przeładowywane na mniejsze kontenerowce i dalej, np. do Gdyni :) hehehe

      • 2 12

    • (1)

      W tym momencie na tego rodzaju statkach wykonywane jest około 5000 ruchów ( wyładunek- załadunek) z tego około połowa to import na rynek polski

      • 4 0

      • dzieki za info - nie znam sie na transporcie morskim, a temat ciekawy, ciekawy..

        pozdrawiam

        • 2 0

    • CZytałem gdzieś, że szacuję sie że do 80 euro ma zostać u nas z każdego kontenera.

      • 0 0

  • I bardzo dobrze. Rozwój każdego

    z naszych miast, to kolejny powód do radości mieszkańców. Gratulacje.

    • 43 3

  • Chinszczyzna. (7)

    Zabierać się stąd

    • 8 67

    • statek jest koreanski kolezanko!

      • 3 3

    • i tak masz wszystko chińskie na sobie;) (1)

      • 16 0

      • mózg też

        • 1 0

    • widzisz Paula (1)

      te twoje wszystkie "markowe" ciuchy za pare stowek zrobil Chinczyk za 10% tej wartosci.

      • 3 0

      • Błąd - Chińczyk zrobił je za 10% ceny. Wartość tych ubrań to właśnie te 10%.

        • 0 0

    • Droga Paulo! (1)

      chciałam zauważyć, że Maersk to duński operator kontenerowy. Nie wiem jak Elba ale Emma plywa pod duńską banderą i zostala zbudowana w duńskiej stoczni. Więc to chyba jednak nie Chińszczyzna :]

      • 0 0

      • ELBA koreańska

        • 0 0

  • Niby fajnie (1)

    ale juz nie moge doczekac sie tej żółtej tandety która zaleje jeszcze bardziej europe.

    • 5 35

    • I tak zalewa tylko przez Niemcy i inne kraje , a tak chociaż zyski zostają w Polsce z rozładunku tych gadżetów:)

      • 9 0

  • heh (7)

    aż strach się bać co tam w węzłach do zatoki wylewają :) Ścieki wszelkich oceanów.

    • 7 26

    • w węzłach?

      • 9 0

    • chodziło ci o zęzy?

      • 10 0

    • chyba w zęzach

      • 10 0

    • w wezłach i ch**! ;P pewnie wylewają, ale tam gdzie moga i gdzie im na to konwencja pozwala. W dzisiejszych czasach w trasporcie morskim (tym bardziej u armatorow ktorzy eksploatuja takie statki) przestrzega sie regulacji ;p pozdro

      • 8 1

    • (2)

      właśnie,że w węzłach,wszystko na morzu liczy się w węzłach

      • 4 1

      • IQ (1)

        Twój poziom inteligencji też mierzy się w węzłach.Kretyn!

        • 0 0

        • pewnie w zyciu morza nie widziales. tylko same wezly.

          • 0 1

  • brawo za filmik (2)

    o wiele lepszy od internetowego DB

    • 11 0

    • i dalej ma sumienie wątłe... kolejny raz moderator usunął post gdy wyjawiłem fakty

      • 0 0

    • Ktoś w tym filmiku...

      na siłę próbował otrzymać efekt Tilt-shift, ale marnie mu to wyszło...

      • 0 0

  • Maersk Elba to NIE JEST jednostka klasy E (1)

    • 2 16

    • MAERSK ELBA TO KLASA miniPS

      • 0 0

  • SYF w zatoce, syf w okoliach i DZIURY GRATISOWE W drodze = BUDYN (1)

    w zarzadzie portu - jakbyscie nie wiedzieli. Trzeba sobie dawac rade zeby zarobic na 1,5ha w Gdańsku, ktore sie juz ma.

    • 8 30

    • Nie od dziś wiadomo, że prezio zna się na handlu morskim i portach. ;]

      • 3 1

  • zawsze coś bo stocznie władze skresliły już

    • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane