• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gigantyczne korki na obwodnicy w Chwarznie. Trwa drugi etap prac przy ekranach

Maciej Naskręt
25 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Jadąc obwodnicą do Gdyni można stracić nawet 40 minut. Jadąc obwodnicą do Gdyni można stracić nawet 40 minut.

Na obwodnicy w piątek rano powstały gigantyczne korki do zjazdu w Chwarznie zobacz na mapie Gdyni. Drogowcy zajęli jeden pas ruchu obwodnicy w kierunku Chyloni. Kierujący tracili tam nawet 45 minut. Dlaczego te prace nie mogą być prowadzone poza godzinami szczytu?



Czy stałeś w korku na obwodnicy z powodu trwających tam prac?

Kilka tysięcy kierowców dojechało dziś do pracy spóźnionych i w złym humorze, bo przez drugi etap montażu ekranów akustycznych na zjeździe w Chwarznie, utworzył się wielki korek, w którym można było stracić nawet 45 minut. O godz. 5 rano drogowcy zajęli tam jeden pas ruchu na jezdni w kierunku Chyloni.

- Straciłem 40 minut. Dlaczego te prace prowadzone są w godzinach szczytu drogowego? W nocy na budowie nikt się nie kręci, a w dzień to może pracują tam góra dwie osoby - opowiada zdenerwowany pan Dawid.
GDDKiA: wytrzymajmy jeszcze dwa tygodnie

Sytuację próbuje uspokoić zarządca drogi, gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Prace przy ekranach akustycznych trwają od świtu do zmierzchu. Technologia nie pozwala na prowadzenie ich w nocy. Musieliśmy zamknąć jeden pas ruchu, by dowieźć i składować materiały oraz by maszyny budowlane miały gdzie pracować - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Rozumiem kierowców, którzy przyzwyczaili się, że większość prac utrzymaniowych, generujących utrudnienia, wykonujemy w nocy, ale te obecne przy ekranach wykonawca musi prowadzić przy świetle dziennym.
Dlaczego jednak nie można było poczekać z pracami do weekendu, kiedy ruch jest mniejszy?

- Nie możemy prac przekładać. Im szybciej wykonawca wejdzie na jezdnię prowadzącą do Szczecina, tym szybciej je zakończy, a wraz z tym skończą się utrudnienia. Zapewniam, że jeśli będzie to możliwe ze względów technologicznych, to wykonawca będzie ściągał oznakowanie, by nie powodować niepotrzebnych utrudnień, tak jak było to na jezdni prowadzącej do Łodzi - podkreśla Michalski.
Inwestycja za niecałe pół miliona

Montaż ekranów akustycznych wymusiły na drogowcach władze województwa. Marszałek pomorski wydał decyzję nakazującą ustawienie ekranów po licznych prośbach mieszkańców Chwarzna, którym przeszkadzał hałas dochodzący z obwodnicy.

Za ok. dwa tygodnie drogowcy mają zakończyć budowę ekranu po wschodniej stronie obwodnicy. Wcześniej pracowali po przeciwnej stronie, gdzie w mniej niż trzy tygodnie ustawili ekrany. Łącznie powstanie 198 metrów bieżących barier dźwiękochłonnych po obu stronach drogi ekspresowej. Wszystkie prace budowlano-montażowe powinny zakończyć się na początku października. Koszt prac wyniesie 473 tys. zł.

Miejsca

Opinie (169) 4 zablokowane

  • Zlikwidowac pomorskie GDDKiA!

    W Norwegii przez pol roku nie mogliby robic zadnej inwestycji bo sloneczko duBki by nie grzalo

    • 6 2

  • Ekrany Chwarzno (2)

    Ciekawe ze w Chwarzenie potrzebna są a na odcinku przy Dąbrowie gdzie budynki mieszkalne sa w odległości 80m od drogi już nie....

    • 16 1

    • Bo tym razem emeryci z chwarzna wymyślili hmn dobra nie ma co robić to walimy petycje na ekrany :-P

      • 2 1

    • Zacznijmy i my zbierać pidpisy!

      • 0 0

  • Bzdury ... (3)

    Nie wiem co większość z Was o tym myśli, ale ja wiem jedno ...
    To że ktoś się skarży na hałas przy obwodnicy jestem w stanie zrozumieć (nawet uwzględniając fakt że te całe ekrany zostały wymyślone po to aby znajomi znajomych i rodzinki tych z wiejskiej mogli dobrze zarobić ...). Cała ta sytuacja wygląda tak jakby jakiś pracownik GDDKiA zatrudnił podwykonawcę "po kosztach" ... chociaż 400 parę klocków za kilka płyt z pleksy to nie wiem czy to jest po kosztach .... no ale miało być po kosztach żeby nikt się nie doczepił że ktoś zatrudnił tu swoją znajomą ekipę która sobie nieźle zarobi ... Ale dobra pomijając również czy zatrudniający był z to Pis czy PO, przejdźmy do konkretów:
    1. Jakaż to technologia nie pozwala na kopanie dołków w nocy?
    2. Jakaż to technologia nie pozwala na zalewanie/betonowanie uzbrojonych "szklanek" w nocy przy temp ok 10st?
    3. Jakaż to technologia nie pozwala na dowóz betonu (lub surowców potrzebnych do jego wytworzenia) w nocy?
    4. Jakaż to technologia nie pozwala na zpionowanie i usztywnienie metalowych słupów w wylanej szklance w nocy?

    ... do tej pory wydaje mi się że nie ma takiej technologii w powyższych pracach której użycie nie było by możliwe w nocy .... mylę się?

    idźmy dalej:

    5. Z oficjalnego stanowiska wynika że panowie pracują od świtu do nocy ... BZDURA!!! o 7:00 rano na "budowie" nikogo nie ma. Dwa po weekendzie nawet o 8:30 rano nikogo nie ma!!!!!! I dalej ... panowie nie pracują do nocy. Panowie pracują niemalże jak urzędnicy do 16:00 wracając z pracy około 17:00 już z reguły nikogo nie widzę na tej wielkiej budowie. Jakaż to technologia nie pozwala wykonywać prac budowlanych np o godzinie 19:00 o której to temteratura powietrza wynosi około 15st, jest idealne oświetlenie (mamy suche bezchmurne dni) a ruch na drodze jest o 40% mniejszy niż o godzinie 16:00? Policja i cała ta śmietanka od ruchu drogowego tak dba o nasze bezpieczeństwo zabierając ludziom prawo jazdy albo wystawiając jakieś śmieszne mandaty .... a tu co nikt nie pomyślał o bezpieczeństwie osób pracujących przy tej budowie? Czy o 19:00 20:00 nie byłoby dla nich i dla innych uczestników ruchu bezpieczniej??? Kiedyś widziałem samochód (pomijam pewnie ofermę kierowcę), który rozbił się na betonowych słupkach zsuniętych na noc po trwającej w czasie dnia budowie na obwodnicy ... Nie zazdroszczę mu ... o ile w ogóle przeżył.

    Szkoda dyskutować na temat tego co "władza" robi i jak się troszczy o polskie społeczeństwo. Staram się być pozytywnie nastawiony w stosunku do ludzi i zauważać trud jaki pokonują w swojej pracy, ale przepraszam tych wszystkich którzy zadecydowali o takim harmonogramie prac budowlanych na obwodnicy ... nie macie pojęcia o tym za co odpowiadacie!!! Jesteście niezorganizowani i nie potraficie przewidywać konsekwencji swoich decyzji (może nie chce się Wam pomyśleć), albo może macie płacone, z naszych pieniędzy na które wszyscy (społeczeństwo) ciężko pracujemy, tylko i wyłącznie za grzanie stołka i przytakiwanie a nie za myślenie? Ahhh szkoda gadać ... Jestem młodym człowiekiem, chciałbym coś dla tego kraju zrobić ale jak widzę jak to wszystko prosperuje to nie mam złudzeń ... nie dam się okradać grupie nieudaczników i wyzyskiwaczy ... 60% ludzi z którymi rozmawiam nie ma zamiaru pozostawać w tym kraju ... teraz nie ma na emerytury dla naszych dziadków? Zobaczymy co będzie jak te 60% wyjedzie ... ;) Gorące pozdrowienia dla wiejskiej. Lowciam Was! :D

    • 48 3

    • true

      • 2 0

    • A nie zapominaj gościu o bezpieczeństwie pracujących w godzinach nocnych .

      • 0 2

    • Pracują na pol etatu

      O 7:30 na budowie nikogo nie ma, również o 15:30 jak wracam tez nikogo nie na. Chore klamstwa ze pracuja od switu do nocy!

      • 0 1

  • Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA = DEBIL

    Patrzcie co debil mówił jak zamknęli obwodnice w kierunku autostrady
    Zamknięcie pasa ruchu było niezbędne do tego, by wykonawca ekranów akustycznych mógł tam ustawić palownicę, która będzie wykonywać pale pod montaż bariery. W rejonie Węzła Chwarzno jest wąsko, nie ma pasa awaryjnego postoju ani pobocza i nie można było maszyny usytuować w innym miejscu niż na pasie jezdni - wyjaśnia Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

    • 16 0

  • świt - zmierzch - noc

    ani od świtu do zmierzchu ani w nocy. tam po prostu pracuje parę osób na jedną zmianę (max 8h choć raczej z dojazdem i powrotem do bazy/domu). oczywiście w każdej odpowiedzi GDDKiA nikt do tego się nie ustosunkowuje. No ale jak można oskarżać samych siebie bo przecież założę się że firma (ta paro osobowa) robi zgodnie z tym co zostało wyspecyfiowane i jaką ofertę GDDKiA zaakceptowała. Dlaczego więc mikro firma ma płaćić swoim ludziom więcej za pracę w nocy czy po godzinach, skierować do tej pracy więcej osób, inwestować w dodatkowe oświetlenie, czy w ogóle pozosić jakiekolwiek dodatkowe koszty skoro ich oferta na taką formę jaką mamy szansę zaobserwować została przez GDDKiA zaakceptowana? Ja się wykonawcy nie dziwię. Masakryczne jest natomiast tłumaczenie GDDKiA. Szkoda gadać.

    • 16 1

  • Nic nie robią, maszyny w krzakach ludzi nie ma... a pas zamkniety. Korek az do Morskiej.

    Kiedyś pisałem o remoncie estakady to tylko człowiek o małym umyśle może prowadzić remonty w ten sposób. Tak jak ustawianie słupów oświetleniowych na przejściach, które zasłaniają kierowcy pieszego, rozwiązania komunikacyjne sprzyjające powstawaniu korków. Ponoć inżynier ...ale czego ? Szerokości.

    • 13 1

  • Proponuję aby sprawą zają sie NIK

    • 7 0

  • Dyplomy kupione to czemu sie dziwić

    • 2 2

  • We Włoszech widziałem jak zrobiono to w trzy dni a u nas

    • 6 2

  • Do zwolnienia (1)

    Osoba, która zajmuję koordynacją prac z ramienia GDDKiA powinna wylecieć z roboty na zbity pysk za swoją niekompetencje. Prace powinny być prowadzone w nocy i weekendy, a nie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

    • 21 3

    • A może Ty byś zaczęła pracować w nocy ?

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane