• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gigantyczne korki na obwodnicy w Chwarznie. Trwa drugi etap prac przy ekranach

Maciej Naskręt
25 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Jadąc obwodnicą do Gdyni można stracić nawet 40 minut. Jadąc obwodnicą do Gdyni można stracić nawet 40 minut.

Na obwodnicy w piątek rano powstały gigantyczne korki do zjazdu w Chwarznie zobacz na mapie Gdyni. Drogowcy zajęli jeden pas ruchu obwodnicy w kierunku Chyloni. Kierujący tracili tam nawet 45 minut. Dlaczego te prace nie mogą być prowadzone poza godzinami szczytu?



Czy stałeś w korku na obwodnicy z powodu trwających tam prac?

Kilka tysięcy kierowców dojechało dziś do pracy spóźnionych i w złym humorze, bo przez drugi etap montażu ekranów akustycznych na zjeździe w Chwarznie, utworzył się wielki korek, w którym można było stracić nawet 45 minut. O godz. 5 rano drogowcy zajęli tam jeden pas ruchu na jezdni w kierunku Chyloni.

- Straciłem 40 minut. Dlaczego te prace prowadzone są w godzinach szczytu drogowego? W nocy na budowie nikt się nie kręci, a w dzień to może pracują tam góra dwie osoby - opowiada zdenerwowany pan Dawid.
GDDKiA: wytrzymajmy jeszcze dwa tygodnie

Sytuację próbuje uspokoić zarządca drogi, gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Prace przy ekranach akustycznych trwają od świtu do zmierzchu. Technologia nie pozwala na prowadzenie ich w nocy. Musieliśmy zamknąć jeden pas ruchu, by dowieźć i składować materiały oraz by maszyny budowlane miały gdzie pracować - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Rozumiem kierowców, którzy przyzwyczaili się, że większość prac utrzymaniowych, generujących utrudnienia, wykonujemy w nocy, ale te obecne przy ekranach wykonawca musi prowadzić przy świetle dziennym.
Dlaczego jednak nie można było poczekać z pracami do weekendu, kiedy ruch jest mniejszy?

- Nie możemy prac przekładać. Im szybciej wykonawca wejdzie na jezdnię prowadzącą do Szczecina, tym szybciej je zakończy, a wraz z tym skończą się utrudnienia. Zapewniam, że jeśli będzie to możliwe ze względów technologicznych, to wykonawca będzie ściągał oznakowanie, by nie powodować niepotrzebnych utrudnień, tak jak było to na jezdni prowadzącej do Łodzi - podkreśla Michalski.
Inwestycja za niecałe pół miliona

Montaż ekranów akustycznych wymusiły na drogowcach władze województwa. Marszałek pomorski wydał decyzję nakazującą ustawienie ekranów po licznych prośbach mieszkańców Chwarzna, którym przeszkadzał hałas dochodzący z obwodnicy.

Za ok. dwa tygodnie drogowcy mają zakończyć budowę ekranu po wschodniej stronie obwodnicy. Wcześniej pracowali po przeciwnej stronie, gdzie w mniej niż trzy tygodnie ustawili ekrany. Łącznie powstanie 198 metrów bieżących barier dźwiękochłonnych po obu stronach drogi ekspresowej. Wszystkie prace budowlano-montażowe powinny zakończyć się na początku października. Koszt prac wyniesie 473 tys. zł.

Miejsca

Opinie (169) 4 zablokowane

  • (10)

    za duzo ekranów akustycznych. Obejrzyjcie sobie reportaż Mur Polski

    • 119 10

    • Podziękujmy ekspertom z PiS (3)

      To ci błyskotliwi mędrcy nie załapali, że skala natężenia dźwięku jest logarytmiczna i obniżenie z 60 na 55 dB to nie to samo, co zjechanie z mocą wódki z 60 do 55%.

      • 21 16

      • (2)

        krew mnie zalewa jak widzę te wasze po-wskie komentarze 8 lat mieliście by posprzątać po tym "złym pisie" a zamiast tego tylko pis i pis

        • 21 4

        • tak tak

          • 1 0

        • To PisDa ?

          • 2 0

    • ekrany to świetny biznes..tyle w temacie

      • 30 1

    • A moze za duzo drog???

      • 3 6

    • zapraszam do Niemiec, zmienisz zdanie momentalnie

      • 4 2

    • Obrona

      W przyszłości będzie łatwiej się bronić przed imigrantami.

      • 8 0

    • powinni nam płacić (1)

      za zmarnowany czas i benzynę !! o ropie nie wspomnę bo jest afera z dieslami vw heheheh

      • 3 4

      • Przesiądź się do komunikacji miejskiej.

        • 4 1

  • Nie rozumiem (12)

    Dlaczego nie mogą być prowadzone w nocy. Kwestia postawienia dobrego oświetlenia na mobilnych masztach i tyle. Ale wiadomo taniej dla wykonawcy jest obciążyć kosztami obywateli.

    • 220 18

    • Z drugiej strony hałas (1)

      byłby nieznośny dla całego Chwarzna, półtora miesiąca nieprzespanych nocy

      • 8 24

      • usunkonto

        chwarzno chciało ekrany to niech się męczy

        • 25 3

    • Bo w nocy panowie robotnicy zażyczyli by sobie potrójną stawkę, a na takie pensje nie stać wykonawcy,bo by przetargu nie wygrał. (3)

      Na Chwaszczyńskiej obecnie są prace przy pasie ruchu dla pieszych - chodnik + ścieżka. Jadę do pracy o różnych godzinach, wracam podobnie. Za każdym razem, jeżeli już ktoś tam pracował, to zazwyczaj jeden, albo dwóch, reszta dosłownie gapiła się co robią inni. Raz, to wszyscy mieli sjestę - coś koło 10. rano, część spała,inna jadła, jeden się nawet opalał. Żeby to było raz, czy dwa, ale tak jest za każdym razem.

      • 24 2

      • Przynajmniej ich widać. W Gd jak rozkopali kołobrzeską to pojawiają się na miejscu co drugi, trzeci dzień. Tryb pracy nieziemski.

        • 3 0

      • 10 to standardowa przerwa na śniadanie ;) Wiem coś o tym, bo pracuję w firmie, w której mamy podwykonawców - jak przyjdziesz na miejsce prac o 10, to nikt nie pracuje.

        • 15 0

      • Też kiedyś byłem zły, że jak przejeżdżam to pracuje jeden a czterech patrzy...

        dopóki nie zacząłem pracować w wakacje z łopatą przy tego typu inwestycji. Nie da się - po prostu nie da pracować non stop. To ciężka harówa i co chwilę trzeba robić przerwy (mimo, że jestem młody i silny). Przejeżdżający kierowcy też patrzyli na mnie jak stałem oparty o łopatę zbierając siły. Na szczęście zmieniłem pracę.

        • 16 1

    • w nocy trzeba wiecej płacić ludziom za godzine pracy ! ; [ buuu

      • 3 1

    • A ja nie rozumiem... (3)

      Dlaczego ci kierowcy nie mogą jeździć w nocy? Kwestia załatwienia sobie nocnej zmiany i tyle. Ale wiadomo, każdy by chciał pracować 8:00-16:00, tylko niech "robol" dyga nocki.

      • 5 7

      • Moja praca nie utrudnia innym życia i nie powoduje spóźnień innych do pracy. (2)

        Tu chodzi o znalezienie złotego środka, nie chodzi o to, by zrobić ci na złość. W Niemczech budowlańcy pracują nocą i są za to dobrze opłacani. Wilk syty i owca cała. U nas - byle taniej. Społeczeństwo zapłaci swoim czasem, bo przecież jest tani.

        • 12 3

        • To miej pretensje do miasta, nie do ludzi.. (1)

          To nie wina wykonawcy, że przetarg jest tak skonstruowany żeby było "jaknajtaniej". Nikt z własnej kieszeni nie dopłaci do interesu przecież.. I nie wycieraj sobie gęby Niemcami, nie ta liga..

          • 0 0

          • A miastem nie rządzą ludzie?

            Mam mieć pretensje do budynków? I gdzie konkretnie wyczytałeś do których ludzi mam pretensje a do których nie? Jesteś jasnowidzem?

            • 0 0

    • przecież oświetlenie w nocy i tak żre prądu że hej

      we Wiedniu tuż za centrum w nocy robi się ciemno jak u nas w PRL u a na autosradzie ciemno jak na wsi!
      Oni oszczędzają a my ładujemy kasiorę dla koncernów energetycznych.
      Zatem postawiliby dwa trzy maszty i bez różnicy tyle ża za pracę w godzinach nocnych należy się dodatkowe uposażenie , ot co

      • 1 1

  • "Technologia nie pozwala na prowadzenie ich w nocy" (21)

    Co za baran oficjalnie takie stanowisko przedstawił? A jaka to technologia, urządzenia zasilane są panelami słonecznymi?
    Durnie nie potrafią skoordynować inwestycji i wymyślają takie idiotyczne wyjaśnienia.
    Może beton w nocy śpi i nie wiąże?

    • 379 18

    • (15)

      Niedawno był artykuł o tym, że przy instalacji ekranów stosuje się palowanie, które w nocy byłoby uciążliwe dla okolicznych mieszkańców.

      • 17 28

      • Ale (9)

        to okoliczni mieszkańcy wymyślili sobie te ekrany,więc mogli by trochę pocierpieć.No chyba,że mieszka tam jakiś od Szczurka

        • 53 10

        • (5)

          Obwodnicy sobie nie wymyslili, ale na smrod i halas z twojego samochodu sa skazani. Pomieszkalbys obok to bys inaczej cieciu mowil.

          • 16 62

          • (4)

            Ja ich nie zmuszalem by tam mieszkali.

            • 49 11

            • (2)

              A my obwodnicy tez nie zamawialismy,zrozum ze najpierw byly tam domy a potem obwodnica. Skoro marszalek nakazal budowe ekranow z racji przekroczonych norm halasu,to widocznie tak jest. Ale egoizm Polakow nie pozwala im zobaczyc niczego poza czubkiem ich wlasnego nosa.

              • 9 34

              • Były tam dwa domy i jedna stodoła 300 metrów od obwodnicy .

                • 34 2

              • Obwodnica jest od lat 70 a te baraki w polu kapusty od lat 80

                • 31 0

            • Ciebie nikt nie zmusza do jazdy obwodnicą.

              • 6 8

        • (2)

          Stac smrody samochodowe w korkac,skoro chce sie d*pe wozic autem

          • 10 28

          • (1)

            Chyba Cię siodełko w d*pę za bardzo uwiera skoro musisz się wyzłośliwiać.

            • 23 1

            • Może nie ma siodelka

              • 1 0

      • Chcieli ekrany to niech cierpią

        Jw tylko dwa tygodnie :P

        • 16 7

      • pale wiercone nie są uciążliwe (2)

        Wbijane mogą być. Ale nikt nie każe ich wbijać, skoro można robić w nocy wiercone.

        • 23 2

        • Pale (1)

          Nie zawsze mozna zrobić wierconych - specyfika gruntu. dodatkowo betonowanie ślizgowe wymaga robienia w określonych temperaturach

          • 8 8

          • taaaaak

            Bo przy obwodnicy paluje się nabrzeże albo koryto rzeki, co? Beton po dodaniu odpowiednich plastyfikatorów może wiązać w ujemnych temperaturach. Tak czy inaczej tutaj ani nie ma "złych" temperatur ani złych warunków gruntowych uniemożliwiających pale wiercone. Abstrahując od tego, że poniżej metra nawet zimą temperatura jest dodatnia (głębokość przemarzania).
            Nie wybronicie tej wpadki pijarowcy z GDDKiA...

            • 34 3

      • piątek godzina 12.30 i żero pracowników, koparka opuszczona a wiertnia-świder pozostawiony sam sobie

        skoro tak wygląda praca nonstop to jak wygląda opierd.lanie????

        KPINA i WSTYD. tylko kto ma sie wstydzić?

        • 45 4

    • bardzo mi sie ten "baran" podoba ;)

      jakbym czytał swoje słowa - popieram 100% procent

      • 10 2

    • poprzednio kłamali

      Że hałas w nocy przeszkadza mieszkańcom

      • 10 2

    • Jestem za tym , aby wszyscy umysłowi zaczęli pracować w godzinach nocnych .

      To by się skończyły marudzenia i korki na drogach .

      • 8 5

    • " Baran, Durnie"

      A kim Ty jesteś?

      • 1 3

    • łajzo

      Może przyjdziesz w piątkową noc i pomożesz

      • 1 1

  • (6)

    robol musi poczuć bata na d.pie, dopiero wtedy zacznie pracować!

    • 53 75

    • (1)

      Ty go czujesz

      • 12 3

      • On czuje W nie NA

        • 4 1

    • ... powiedział wyrobnik z ołpen spejsa i westchnąwszy wrócił do faktur do targer w d....e a koniec miesiąca blisko

      • 11 2

    • Ten robol wie wiecej od ciebie

      • 12 3

    • Wiesiek a Ty masz auto z rejestracją GWE ? (1)

      • 6 2

      • Nie stefan na GD

        • 1 3

  • (5)

    Nic dziwnego ze niemcy sie z nas smieja.

    • 104 9

    • (1)

      Kolo uja ni lata opinia szwaba,posmiejmy sie z powolnego upadku mitu o niezawodnym niemieckim sprzecie, patrz vw

      • 13 5

      • A co ma niezawodnosc do ograniczenia emisji spalin. Osobiscie wole lepiej jadace auto niz zadowolonego urzedasa w brukseli

        • 5 1

    • A jak sie Niemcy smieja? (1)

      • 2 0

      • Hä, hä, hä

        Tak sie smieja Niemcy

        • 9 2

    • Bedzie dobrze , radyjka sie poslucha itd .

      • 2 0

  • NIK (4)

    Ostatnio NIK zarzucila GDDKIA ze nie dostosowuja prac do natezenia ruchu tylko robia jak im pasuje. Jak widac nie przejeli sie

    • 170 2

    • a sie nie przejęli (1)

      ponieważ NIK tylko wystawia opinie, nie kary.

      • 28 0

      • NIK wystawia takie opinie jakie ludzie chcą usłyszeć. Skąd niby w tym urzędzie tylu mędrców co się znają na wszystkim?

        • 5 2

    • CYT.

      Oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie dbają o ustalanie terminów prac i robót na drogach krajowych w taki sposób, by naprawy nie utrudniały podróżowania i nie były przeprowadzane w porach największego natężenia ruchu. W dodatku internetowy informator Dyrekcji o utrudnieniach zawiera nieaktualne i nierzetelne informacje i kierowcy zamiast skorzystać z objazdów, stoją w korkach. NIK zwraca także uwagę na łamanie zasad polityki antykorupcyjnej przez pracowników łódzkiego Oddziału Generalnej Dyrekcji.

      • 6 0

    • moja opinia jest darmowa

      wyje..... w kosmos te ekrany, a jak się komus nie podoba to niech się wyniesie

      • 4 0

  • ale zapewne (1)

    ta technologia pozwala na rozpoczynanie prac o godzinie 09:00 zamiast o 07:00 ???

    • 127 2

    • i konczyc o 16

      • 19 0

  • W strone Gdańska juz (4)

    skończyli roboty? Ktos sie orientuje?

    • 7 2

    • (1)

      tak skonczyli

      • 5 0

      • thx

        • 3 0

    • W strone... (1)

      W strone Gdańska tak, ale teraz jest na drugim pasie.

      • 2 0

      • Jak skonczyli ?

        Tylko slupy postawili chyba ze te ekrany sa przezroczyste. pewnie za 2 tyg znow zamkna 1 pas na 2 tyg żeby ekrany wstawic

        • 2 0

  • o 5 rano (2)

    "O godz. 5 rano drogowcy zajęli tam jeden pas ruchu na jezdni w kierunku Chyloni."
    Jechałem o godz. 6.45 znaki ostrzegawcze stały owszem - niepotrzebnie, pasy były drożne.

    • 71 0

    • bo pracowali od 7 (1)

      • 4 1

      • Chyba od 7:59

        • 5 1

  • Nie da się w nocy???

    Np, w Norwegii większość prac drogowych dzieje się w nocy przy oświetleniu prawie stadionowym ;)
    Jakie to prace wymagają światła dziennego?
    Wykonawca woli utrudnić dojazd do pracy tysiącom kierowców, ok 9:00 korek sięgał zjazdu na Osową- kuriozum!

    • 126 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane