• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Głębokie wykopy w korycie Wisły. Tak powstają mosty na "siódemce"

Maciej Naskręt
30 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
  • Wykop pod podpory w korycie Wisły. Wykonawca pracuje tu poniżej lustra wody.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Teren pod drogę ekspresową w rejonie mostu w Kiezmarku. W tle mieszalnia asfaltu.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Pomosty dla betoniarek.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Montaż rusztowania pod przyszłą płytę mostu.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.

Zima niestraszna drogowcom na budowie siódemki z Trójmiasta do Warszawy. Najciekawsze prace prowadzone są w rejonie mostu nad Wisłą w Kiezmarku. W korycie rzeki powstały dwa ogromne wykopy.



Jaką trasą najczęściej podróżujesz do Warszawy?

Przypomnijmy: trwająca od 2014 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,642 mld zł, czyli ok. 82 mln zł za kilometr.

Drugi odcinek, budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,576 mld zł, co daje 79 mln zł za kilometr.

Wysokie koszty budowy wynikają z trudnych warunków geologicznych na Żuławach, bowiem droga przebiega po gruntach podmokłych, które trzeba wzmacniać, a miejscami budować estakady.

Przebieg planowanej drogi ekspresowej na Żuławach. Przebieg planowanej drogi ekspresowej na Żuławach.
Choć zima naturalnie spowalnia pracę na budowie, to nie znaczy, że się na niej nic nie dzieje. Wręcz przeciwnie. Najwięcej dzieje się w rejonie mostu w Kiezmarku - za tę część odpowiada czeska firma Metrostav. Najbardziej widowiskowa jest budowa podpór pod nowe mosty nad Wisłą. W nurcie rzeki, przy użyciu tzw. ścianki Larsena, wykonano grodzie. Po wypompowaniu z nich wody, wykonano zbrojenie podpory poniżej lustra wody.

Teraz na miejsce budowy docierają betoniarki. Wjeżdżają one na pontonowy pomost, z którego podają beton do pompy tłoczącej go do zbrojenia.

Ścianką Larsena wzmocniono też wały przeciwpowodziowe znajdujące się bezpośrednio pod planowanym mostem po obu stronach rzeki. Na miejsce budowy dotarły też fragmenty rusztowania, które umożliwią nasuwanie płyty żelbetowej na podpory. Na ich montaż jeszcze trzeba poczekać.

Harmonogram zakłada zakończenie robót zasadniczych i udostępnienie do ruchu całości przebudowanej trasy w październiku 2018 roku.

Miejsca

Opinie (89) 4 zablokowane

  • ) (7)

    Super.Autostrady,drogi,przekopy.Kraj kwitnie.Swoją drogą prawie 80 mln za kilometr trasy,na pewno przetrwa ona setki lat.

    • 68 18

    • setki lat , ale kilka zim ją załatwi (5)

      bedą ubytki jak na obwodnicy
      niby Niemcy mają podobny klimat , ale jakoś solidniej to wygląda
      choć przyznam , że tempo budowy też u nich już nie takie jak przed wojną , hehe

      • 6 6

      • tak tak, ty pamiętasz .. ty wiesz ...

        • 8 5

      • (2)

        a co ty mozesz wiedziec wloczykiju?

        • 0 3

        • głębokie wykopy to są ale przy innym korycie :) (1)

          • 3 0

          • W Gdańsku na szczęście

            koryto bez wykopów. Nawet dyrektora Muzeum II Wojny nie uda się wykopać

            • 2 2

      • wcale nie wygląda solidniej a i sypie się jak u nas, ten Polski kompleks "ubogiego krewnego"...

        • 6 0

    • Dziwne, ze nikt nie wpadl na to, ze moze lepiej jest polaczyc bezposrednio Elblag z Gdanskiem koleja

      Szczegolnie, ze pieniadzy na koleje z UE mamy kilkadziesiat niewykorzystanych miliardow.

      • 0 1

  • (9)

    Pomiędzy Elblągiem i Ostródą wszystko już pobudowane, tylko wstęgę przeciąć, a tu wciąż dziury w ziemi i niewiele więcej. Coś suabo widzę ten harmonogram.

    • 13 84

    • (3)

      Kolego. Tylko spójrz na terminy rozpoczęcia prac i na teren na jakim przebiega trasa miedzy Gdańskiem, a Elbląg. Jest spora różnica

      • 17 2

      • (2)

        Teren może i jest różny, ja tego nie kwestionuję, ale fakt pozostaje faktem że tam wszystko już odpicowane, a tu jakoś nie widzę postępów które by pozwalały na zakończenie tego w terminie. Szczególnie że warunki o których piszesz z reguły raczej skutkują opóźnieniami niż przyspieszeniem prac. Sam chciałbym pojechać tą drogą jak najszybciej, ale plac robót wygląda jak wygląda.

        • 2 25

        • warminsko mazurskie w tej chwili większośc odcinków ponad 80% wykonania, niektóre fragmenty otwarte będą w maju, ostatni w (1)

          z kolei jeżeli mowa o odcinkach gdansk-elblag to w chwili obecnej wykonane jest cos ponad 40% prac. otwarcie jesien 2018.
          Oczywiście patrząc na "czechów" mozna liczyć że szybciej skończą bo przy skali trudnosci to naprawde ogarniaja temat jak nalezy

          • 8 1

          • budimex też jest do przodu z realizacją prac.

            oni budują w trochę innej technologii bo mają łatwiejszy teren ale generalnie i tu i tu jest bardzo dobrze.
            za psie pieniądze budimex zaproponował że swój odc wybuduje od razu na 3 pasy. GDDKiA jeszcze się zastanawia bo trzeba dopłacić ale chyba się zdecyduja

            • 1 0

    • Nie można porównywać tych etapów prac do siebie.

      Skala skomplikowania robót jest większa w obszarze żuław ze względu na ilości obiektów mostowych oraz stabilizację gruntów - roboty palowe, skala wymiany gruntów. Wycinka drzew i korytowanie idzie znacznie szybciej.

      • 9 0

    • szukanie trudne jest (2)

      Termin oddania Gdańsk-Elbląg to październik 2018, Miłomłyn - Ostruda kwiecień 2017.... Kiepsko by było jakby nie mieli na tym drugim wszystkiego gotowego.... Zostały im dwa miesiące zgodnie z umową.
      A kawałek do Elbląga to jeszcze prawie dwa lata (sezony budowlane). Jest pewna różnica. Ale trzeba by umieć czytać ze zrozumieniem...

      • 5 3

      • OstrÓda!!!! (1)

        ku..a!!

        • 6 2

        • od Osterode

          o na ó się wymienia

          • 1 1

    • gdzie Ostróda

      Widzisz kolego, harmonogram drogowcy wyprzedzają i to sporo, a jeżeli chcesz te daw odcinki porównywać, to one się mają tak do siebie, jak "Picie w szcz*wnicy do szcz*nia w piwnicy" niby niewielka różnica.... Z Elb do Gd trasa prawie na samych palach, ponad 50 mostów, mostków i budowli hydrotechnicznych itd..., więc jak to się ma do Ostródzkiego odcinka?

      • 6 1

  • dobrze, że skończa tą drogę. (4)

    szkoda, że nie będą powstawały kolejne drogi, niestety kasa idzie na zapomogi dla obywateli i nie ma na drogi:(

    • 88 38

    • tę drogę

      • 8 5

    • Co z tego, skoro z N.D.G do Elbląga i tak będzie sie człowiek ciągnął za TIR-ami jak do tej pory (2)

      • 1 13

      • (1)

        Czemu?

        • 2 0

        • bo nie ma dzemu

          • 1 0

  • Lustro to wy macie w domu - to się nazywa zwierciadło wody (3)

    A swoja droga ciekawy pomysł na prace zimą - czekamy aż mróz zamrozi rzekę i następnie pozostaje tylko koparka wykopać interesujący nas fragment rzeki, nic nam się nie wyleje, nic nas nie zaleje itp

    • 16 57

    • Rzeka, Wisła nie często zamarza do dna...hehe. (1)

      To się robi inaczej, wbijasz metalowe pale w specjalnym systemie, wypompowujesz wodę i masz suche dno.

      • 9 4

      • pay pale

        Specjalny system to PAYPAL. Tylko tam wypompowuje się kasiorkę i też "masz suche dno".

        • 6 0

    • może sie nie znam ale...

      "lustro wody" wg mnie jest jak najbardziej poprawne
      natomiast nie spotkałem się nigdy z określeniem "zwierciadło wody" chociaż istnieje takie w sjp.

      jest jeszcze "tafla wody" 9ale to już inne znaczenie ma

      • 13 2

  • Dobra Robota, ale mam pytanie: (5)

    Kiedy Elbląg wraca do Macierzy ?

    • 49 16

    • do Macierewicza?

      Nigdy!

      • 4 5

    • (1)

      Czyli do Rzeszy?
      Daj spokój, już jest 60 lat po wojnie :-)

      • 8 3

      • Nawet blisko 72 lata...

        • 5 1

    • Po co?

      Dlaczego ma wracać? Przecież rodowitym gdańszczanom (tym, których dziadkowie przybyli tu po wojnie hehe) żyłka pęknie.

      • 0 1

    • ustawa metropolitalna to załatwi

      Cała Polska będzie jedną wielką metropolią

      • 0 0

  • Drogo ... (1)

    Ale cóż, ważne by w końcu to wybudowali.

    • 25 3

    • A od kiedy drogowcy po Wiśle pływają?

      • 0 1

  • Tyle milionów kosztuje jeden kilometr...

    • 9 20

  • PiS=PRL (6)

    Ciekawe, kiedy wprowadzą opłaty za przejazdy drogami ekspresowymi.
    Za rok, czy za dwa?

    • 56 33

    • (3)

      Wprowadzą podatek drogowy dla wszystkich, do tego jeszcze dowalą winiety za sam wyjazd na drogę, no i oczywiście podwyższą koszty badań technicznych pojazdów. Obiecało się 500+, niższy wiek emerytalny, wsparcie dla kopalni, a limuzyny Antka też kosztują (szczególnie że ostatnio mają jakiś dziwnie krótki okres eksploatacji), nie wspominając o kasie dla komisji smoleńskiej - na to wszystko potrzeba pieniędzy.

      • 24 13

      • Kiedy każą sie modlić do kotow (1)

        Chyba niedlugo

        • 11 8

        • Teraz rozumiem czemu Jarek kiedyś promował czasy w Egipcie. :-P

          • 5 1

      • podatek drogowy już istnieje, winiet nie ma ale pamiętaj kto wprowadził ViaTool i opłaty za autostrady na rzecz prywatnych operatorów

        • 2 0

    • pewnie

      wprowadza jak peło bedzie znow przy wladza

      • 4 5

    • Marzenie !

      A co marzy ci się jazda na gapę ?

      • 1 0

  • Koszty potężne, ale jestem ciekaw, (8)

    ile tam zarabia zwykły robol, taki co tam kopie ?

    • 36 7

    • Koparkowy ? (3)

      Ósemaka. Bez nadgodzin czy sobót, a tak to z 3 koła euro.

      " W Gdańsku żyje się po Pańsku." Jak mawia D.S.v.D

      • 8 5

      • Myślę, że tyle to powinno się zarabiać, (2)

        a tak prawdę mówiąc, to nie wiem czy ma z tego połowę.

        • 2 3

        • Nikt tam łopatą nie kopie. (1)

          Operatorzy zarabiają ok 20-30 zł za godzinę na rękę, Kierowcy 14-20zł na rękę. Oczywiście najniższa krajowa na papierze i reszta pod stołem. Standard w branży budowlanej.

          • 0 0

          • a jak się połamie jeden z drugim to płacze że go ZUS oszukuje

            bo przecież w papierach ma 1500 zł brutto, to powinien dostać 10.000 zł renty i emerytury!!!1

            • 0 0

    • Pracowałem na tej budowie przy łopacie, ale u podwykonawcy. Miałem 12 zł/h, ale sobie wywalczyłem taką stawkę. Nowy pracownik dostawał 10 zł/h. Nie wiem jak u innych podwykonawców, bo jest ich tam trochę.

      • 8 1

    • 2200 - 2600 na reke.

      • 2 3

    • 13.50 zł/h minus 300 zł miesięcznie na zus

      • 1 0

    • z 1400 bo to ukraińcy

      • 1 0

  • S7 do przodu (3)

    Nie "mieszalnia asfaltu" tylko Wytwórnia Mas Bitumicznych (WMB) zwana również Otaczarnią

    • 32 3

    • względnie...

      mixing plant (ang.)
      die Mischanlage (niem.)
      obalovna (cz.)

      dziekuje za uwagę :)

      • 6 1

    • ok, ale to nadal mieszalnia asfaltu. (1)

      • 5 0

      • ty to masz nas...e i nie wymieszane w głowie

        • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane