- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (232 opinie)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (78 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (195 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (246 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (116 opinii)
Głosowanie za cofnięciem podwyżek cen biletów
Społeczny projekt uchwały o cofnięciu podwyżek cen biletów zebrał wystarczającą liczbę podpisów, by trafić pod głosowanie na najbliższej sesji Rady Miasta Gdańska. Szanse, że zostanie przyjęty, są jednak bliskie zera. Kluby, które głosowały za podwyżką, podtrzymują swoje stanowisko, a przewodniczący klubu, który był przeciwny, uważa, że nie ma już możliwości powrotu do starych cen.
Podwyżka weszła w życie 1 czerwca. Wcześniej, bo już w połowie maja, Obywatelski Komitet Inicjatywy Uchwałodawczej złożył do rady miasta projekt uchwały o uchylenie uchwały podwyższającej ceny biletów oraz poinformował, że rozpoczyna zbiórkę podpisów.
Czy bezpłatna komunikacja miejska ma sens?
Ponad 400 podpisów zweryfikowanych pozytywnie
Zgodnie z prawem, by uchwała obywatelska mogła trafić do porządku obrad, wymagane jest uzyskanie poparcia co najmniej 300 mieszkańców.
- Złożono 700 podpisów, z czego 414 zostało pozytywnie zweryfikowanych - informuje Agnieszka Owczarczak, przewodnicząca Rady Miasta Gdańska.
Dzięki temu projekt uchwały trafi na sesję Rady Miasta Gdańska, która odbędzie się 25 sierpnia.
Jak będą głosować kluby radnych?
- Nie możemy poprzeć uchwały obywatelskiej, ponieważ uważamy, że zmiana taryfy biletowej była adekwatna, a nawet niższa w stosunku do wzrostu cen energii oraz inflacji - tłumaczy Cezary Śpiewak-Dowbór, przewodniczący klubu Koalicji Obywatelskiej, który ma 15 radnych.
- Nie ma jeszcze ostatecznej decyzji klubu, wciąż trwa dyskusja na ten temat. Z jednej strony cenimy taką inicjatywę, z drugiej miasto ma związane ręce, funkcjonując w ramach Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, który skupia też inne gminy. Nie możemy się teraz wyłamywać z tego systemu, szczególnie że zmierzamy przecież do utworzenia wspólnego biletu - argumentuje Kazimierz Koralewski, przewodniczący klubu Prawa i Sprawiedliwości, który ma 12 radnych.
- Skoro w marcu zagłosowaliśmy za podwyżkami, choć nie była to dla nas łatwa decyzja, to chcemy być konsekwentni i zagłosujemy przeciwko uchwale, która miałaby znieść podwyżki - wyjaśnia Beata Dunajewska, przewodnicząca klubu Wszystko dla Gdańska, który ma 7 radnych.
Opinie (595) ponad 20 zablokowanych
-
2022-08-19 14:59
Opinia wyróżniona
Wiecej rodzajów biletów (61)
To nie do końca chodzi o samą podwyżkę tylko o to, że mamy JEDEN rodzaj biletu - 75min. Powinien być wybór, np. 20 minutowe na krótsze trasy, 40 min na ciut dłuższe itd. A teraz nieważne ile czy jedziesz 5 min czy godzinę - płacisz tyle samo. Większa różnorodność przy wyborze biletów czasowych rozwiązałaby ten problem. Wszystkie większe miasta mają kilka rodzajów biletów czasowych. Dlaczego Trójmiasto nie potrafi wprowadzić takiego rozwiązania?
- 767 29
-
2022-08-22 05:49
Już gdzieś napisano że gdyby wprowadzić 20-minutowe bilety to komunikacja by zbańczyła
Tylko nie wrzucaj przykładu Krakowa, któremu właśnie tak się spina budżet na KM że musi wygaszać linie autobusowe albo Warszawy mającej i tak znacznie większe przychody (w stosunku do różnicy proporcji ludności) z CIT.
- 0 0
-
2022-08-21 16:03
Ilość łapek w górę mówi wszystko. Niech zgadnę tylko kto dał łapkę w dół. Całą POstkomunę won w wyborach!
- 0 1
-
2022-08-20 22:45
(1)
Dlatego,ze bogaty biednego nie zrozumie. Co, ktorzy decyduja o cenach biletow nie korzystaja z komunikacji miejskiej.
- 3 0
-
2022-08-21 09:35
i nie rozumie też niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym,ponieważ nie ma empatii w PO.
- 1 1
-
2022-08-20 18:50
Gdańsk miastem europejskim?
Znam taryfy komunikacyjne wielu miast w Europie i w większości są poza standardowym takze 2 rodzaje biletów: na krótki odcinek kilku przystanków (lub do 10 min.) oraz bilet 3-4 dniowy dla turystów. Jeśli Gdańsk rozszerzy swą ofertę to nie tylko dołączy do miast europejskich ale też zyska finansowo. Dziś wiele osób rezygnuje z biletu lub przejazdu (co często prowadzi do wykluczenia społecznego), a turyści kupują bilet na 1 dzień.
- 2 1
-
2022-08-20 12:21
Zasiedziało się towarzystwo na stołkach i w D mają mieszkańców i różnorodność biletów! (1)
- 3 0
-
2022-08-21 16:10
Ale za to różnorodności LPG nie mają w d. i na to miliony są.
- 0 0
-
2022-08-20 10:16
Co więcej, oni zlikwidowali bilet 1h, a dali 75min. To poza podwyżką też podwyżka progu, minimalnej opłaty. Skandal.
- 3 1
-
2022-08-20 08:46
Tak jest
Dokładnie, zgadzam się.
- 0 1
-
2022-08-20 08:29
Nudzą się
- 1 2
-
2022-08-19 23:40
Dodatkowy bilet na 15-20 minut za 3 zł byłby idealny. Częściej bym jeździł, do centrum mam 5-6 przystanków busem.
Auta mi się nie opłaca ruszać, idę na piechotę albo hulajnogą. A tak wsiadłbym w autobus.
- 11 0
-
2022-08-19 19:57
Żadnych kombinacji z jakimiś minutowymi przejazdami. Jest bilet jednorazowy na danej trasie i wystarczy. Gdy pojazd się zepsuje przesiadasz się do następnego i nich się ZKM i Renoma martwi jak to rozliczyć w razie kontroli.
- 2 12
-
2022-08-19 19:52
bo to właśnie skok na kasę
- 5 0
-
2022-08-19 19:04
trasa na 5 minut (5)
serio? Nogi uj.... ucieło?
- 2 16
-
2022-08-20 03:01
(2)
Są takie miejsca, gdzie autobus w ciągu 5 min. pokonuje wiele kilometrów. Nie kozacz jak nie masz pojęcia.
- 8 2
-
2022-08-20 15:43
Konkretnie 2 km. (1)
Czyli 20 minut piechotą.
- 0 2
-
2022-08-21 16:08
To wg. ciebie autobus porusza się z prędkością 24km/h? Chyba w korku i pod górkę.
- 0 0
-
2022-08-19 20:30
Niepełnosprawni ze stopniem umiarkowanym (1)
W Gdansku,mieście wolności i solidarności niepełnosprawni ze stopniem umiarkowanym nie mają ani ulg ani bezpłatnej komunikacji,ponieważ PO powiedziało NIE bo NIE,a ma w Radzie Miasta przewagę.
- 16 4
-
2022-08-20 11:13
Tak właśnie traktuje się w Gdańsku ludzi niepełnosprawnych,oni nie pobierają rent,pracują często na ułamek etatu.Mogliby mieć ulgę lub bezpłatną komunikację .
- 2 3
-
2022-08-19 18:56
Ważniejsza jest inna różnorodność i wypas owiec w centrum miasta
- 20 1
-
2022-08-19 18:36
No i właśnie dla tego idę 30 min. na piechotę do pracy. Bo mam 4 przystanki gdzie jadę 15min. autobusem
To już mi te kolejne 15 min. spacerkiem nie robi przy tych cenach. Od Stycznia nie jechałem ani razu komunikacją miejską.
- 20 4
-
2022-08-19 17:16
Ale to nie PIS rządzi w Trójmieście ;P
To w czym problem zwolennicy POKO ?
- 21 5
-
2022-08-19 17:12
Dokładnie, jest wiele osób, które podeżdzają kilka przystanków. (6)
15min (rozkładowe) za bilet za pół ceny byłby ok.
Na każdym przystankowym rozkładzie możnaby zaznaczyć np kolorem dokąd można dojechać daną trasą w tej taryfie.- 20 3
-
2022-08-21 14:54
regularnie czy sporadycznie?
Jeśli robią to regularnie, bardziej im się opłaci skorzystanie z biletów okresowych. Jeśli sporadycznie, wyższa cena nie powinna być dużym problemem. Wszystko drożeje i rzeczywisty koszt utrzymania przejazdu jest na pewno wyższy niż przychody z biletów.
- 0 0
-
2022-08-19 18:31
(2)
I kasownik powinien kasować różnymi kolorami, żeby było wiadomo, gdzie wsiadłeś
- 5 9
-
2022-08-19 20:00
(1)
Co za głupoty.
- 8 4
-
2022-08-20 02:59
A to jakiś problem w XXI w. drukować QR w którym będą wszelkie informacje, np. nazwa przystanku na podstawie wskazania GPS?
- 2 2
-
2022-08-19 18:09
To teraz pójdą piechotą. (1)
Bo nikt nie kupi 75 min biletu na 10 czy 15 min jazdy. Albo na stałe zrezygnuje z jazda zbiorkomem. Można będzie zlikwidować kolejne kursy.
- 23 2
-
2022-08-20 09:28
10-15 min jazdy tramwajem
To 40-60 min marszu wiec nie sądzę:)
- 2 3
-
2022-08-19 17:06
Jedyny sposób to pogonić tych darmozjadów z urzędu
Czas na całkowita wymianę tych pasożytów
- 32 1
-
2022-08-19 17:05
(15)
I będzie jak kiedyś w Krakowie, że człowiek nie wiedział co ma skasować. Póki tu mieszkasz to może i OK. Gorzej jak jesteś turystą. Bez jaj - wiemy, że 20minutowa trasa potrafi trwać 30... i co wtedy? ulega przedłużeniu? Zgodnie z regulaminem - tak. Zgodnie z realiami - Pana bilet nie jest ważny. I co? 70% od razu odpuści i dziękuję. To nie jest
I będzie jak kiedyś w Krakowie, że człowiek nie wiedział co ma skasować. Póki tu mieszkasz to może i OK. Gorzej jak jesteś turystą. Bez jaj - wiemy, że 20minutowa trasa potrafi trwać 30... i co wtedy? ulega przedłużeniu? Zgodnie z regulaminem - tak. Zgodnie z realiami - Pana bilet nie jest ważny. I co? 70% od razu odpuści i dziękuję. To nie jest rozwiązanie.
Sam już kiedyś "kłóciłem się" o takie pierdoły jak 3 minuty. Zgodnie z regulaminem - awaria, korek/zator przedłuża ważność biletu (zgodną z rozkładem jazdy) i tu nagle wpada koleś, który nie słyszy, ani nie widzi regulaminu w pojeździe... co poczniesz?- 21 9
-
2022-08-20 09:56
A co gdy 75 minutowa trasa przedłuży się o 5 minut ? To samo !
- 3 0
-
2022-08-19 18:50
Przepraszam, jaki procent pasażerów to turyści, a jaki mieszkańcy. Bo wydaje mi się że turyści w tramwajach to promile w skali roku i dla nich robi się dobrze, a mieszkańcom źle? Dziękuje, już wiem na kogo nie zagłosuję
- 23 3
-
2022-08-19 17:23
(11)
Jeżeli trasa 20 min. zamieni się w trasę 30 min. to pasażer ma obowiązek dokasować kolejny bilet. I tyle. Co tu jest skomplikowanego?
- 9 49
-
2022-08-19 18:40
(10)
No wlasnie jakim prawem.
- 28 1
-
2022-08-19 19:03
(9)
Bo zawarł z przewoźnikiem, na własne życzenie, umowę na przejazd trwający max. 20 min. Tak więc jeżeli ten czas upłynął, a nie dotarł do celu to należy umowę przedłużyć albo wysiąść. Czego nie rozumiesz? To mają być bilety na krótkie podjazdy, a nie metoda na wyciskanie z nich długich tras. Domagając się ułatwień bądźmy uczciwi.
- 7 30
-
2022-08-21 23:28
regulamin przewozu mowi inaczej madralo xddddd
- 0 0
-
2022-08-19 19:34
Do "normalnego" (7)
Jeżeli zawarł z przewoźnikiem umowę na przejazd od przystanku A do przystanku B trwający według rozkładu jazdy max.20min. to przejazd powinien trwać 20min. jeżeli trwa więcej to nie jest problem pasażera.Dopłacałeś kiedyś do biletu lotniczego bo samolot się spóźnił.Czego nie rozumiesz?
- 40 4
-
2022-08-20 02:46
Ale ja w żadnym momencie nie twierdziłem, że zawieramy umowę z punktu A do punktu B. To ktoś sobie wymyślił, a ty po nim powtarzasz. Ja chcę po prostu bilet 20 min. w ludzkiej cenie i już sobie dopilnuję, żeby tego czasu nie przekroczyć bo ma mi służyć do podjechania paru przystanków w razie potrzeby lub w sytuacji gdy muszę kilka razy dziennie zmienić autobus ale w odstępie czasowym większym niż 75 min. Czego nie rozumiesz?
- 2 1
-
2022-08-19 22:36
To bilet na przejazd 20 minutowy a nie od A do B. Przejazd od A do B trwa 20 minut, ale jest to (5)
szacunkiem i ma drugorzędne znaczenie, to informacja, a nie warunek umowy usługi. Przejazd od A do B i 20 minut przejazdu to dwie różne rzeczy.
- 6 8
-
2022-08-20 02:51
Dokładnie. Można informacyjnie to podać, dla czystej wygody pasażera, ale zaznaczając, że z przyczyn niezależnych od przewoźnika czas przejazdu może ulec zmianie i obowiązkiem pasażera jest posiadać ważny bilet.
- 0 4
-
2022-08-19 23:07
(3)
Płacę za to aby w czasie określonym w rozkładzie jazdy przemieścić się z A do B .Nie płacę za to ,że tramwaj np. stoi ,to jest problem GAITu a nie mój.Idąc Twoim tokiem rozumowania w przypadku kiedy kupię bilet na 20 min. a tramwaj zaraz po ruszeniu z przystanku zepsuje się i nie będzie można wypuścić pasażerów dłużej niż 20 minut to powinienem
Płacę za to aby w czasie określonym w rozkładzie jazdy przemieścić się z A do B .Nie płacę za to ,że tramwaj np. stoi ,to jest problem GAITu a nie mój.Idąc Twoim tokiem rozumowania w przypadku kiedy kupię bilet na 20 min. a tramwaj zaraz po ruszeniu z przystanku zepsuje się i nie będzie można wypuścić pasażerów dłużej niż 20 minut to powinienem dopłacić za taką podróż?Na pewno nie ! Po to jest precyzyjny rozkład jazdy abym wiedział jaki kupić bilet ,opóźnienia nie interesują pasażerów.Za opóźnienia np. pociągu lub samolotu przewoźnik wypłaca odszkodowania." Przejazd od A do B i 20 minut przejazdu to dwie różne rzeczy." to nie sa dwie różne rzeczy ,jeżeli czas w rozkładzie jazdy między punktem A a punktem B wynosi 20min. to w każdym wypadku bilet 20 minutowy wystarcza.Jeżeli wystąpią opóźnienia nie z winy pasażera to jest to problem przewoźnika .Jeżeli tego nie zrozumiałeś to znaczy,że już nie zrozumiesz.
- 17 3
-
2022-08-19 23:48
No nie do końca. Mylisz rodzaje biletów. (2)
Bilet czasowy jest z definicji czasowy - czyli obowiązuje przez określoną liczbę minut, czyli np. max 20 lub max 75. I tyle. Tak zawsze było. To o czym piszesz to bilet przystankowy, i takie rozwiązanie masz np na karcie miejskiej w Poznaniu, gdzie kasujesz ją na wejściu i ponownie kasujesz na wyjściu i zalicza Ci realną liczbę przejechanych
Bilet czasowy jest z definicji czasowy - czyli obowiązuje przez określoną liczbę minut, czyli np. max 20 lub max 75. I tyle. Tak zawsze było. To o czym piszesz to bilet przystankowy, i takie rozwiązanie masz np na karcie miejskiej w Poznaniu, gdzie kasujesz ją na wejściu i ponownie kasujesz na wyjściu i zalicza Ci realną liczbę przejechanych przystanków i za to opłatę.
Więc gdyby zamiast czasowego byłyby bilety np. 5 przystankowe, 10 przystankowe czy 30 przystankowe to tak - wtedy korki/awarie Cię nie interesują, jedziesz od punktu A do punktu B według konkretnego biletu. Tylko byłby wtedy problem z umożliwieniem rozliczenia przesiadek, zatem system czasowy jest lepszy pod tym względem. Jedyne ryzyko jest takie, że musisz uważać na czas jazdy od skasowania biletu by go nie przekroczyć.- 3 13
-
2022-08-20 00:37
(1)
Wybierasz elementy pasujące do twojej tezy.Nie o to chodzi .Spróbuję po raz trzeci i już chyba ostatni.Jeżeli kupisz bilet na 20minut i tramwaj się zepsuje i nie będziesz mógł wysiąść przed upłynięciem 20 minut to co wtedy?Zgodnie z Twoją linią myślenia po upłynięciu 20 minut jedziesz na gapę ,nawet jeżeli to nie jest zależne od Ciebie.No i powiedz
Wybierasz elementy pasujące do twojej tezy.Nie o to chodzi .Spróbuję po raz trzeci i już chyba ostatni.Jeżeli kupisz bilet na 20minut i tramwaj się zepsuje i nie będziesz mógł wysiąść przed upłynięciem 20 minut to co wtedy?Zgodnie z Twoją linią myślenia po upłynięciu 20 minut jedziesz na gapę ,nawet jeżeli to nie jest zależne od Ciebie.No i powiedz mi co wtedy ,co powinno się zrobić? Dokupić bilet ? a na jak długo ? zapłacić mandat ? a z jakiego powodu ? Więc ponawiam pytanie ,dokupiłeś kiedyś bilet np. na pociąg pospieszny bo się spóźnił,raczej nie .Gdyby nie było precyzyjnego rozkładu jazdy to twoja teza miała by sens.Ale w momencie gdy jest precyzyjnie określony czas to sprawa jest jasna.Właśnie na podstawie określonego czasu między przystankami obliczasz jaki kupić bilet.W rozkładzie jazdy nic nie ma na temat nie brania odpowiedzialności za spóźnienia ze strony GAITu, a więc chyba nie biorą tego pod uwagę.Dlaczego mam kupować bilet droższy bo coś się może wydarzyć.Dlaczego wszelkie koszty za uchybienia ze strony GAITu ma ponosić pasażer?
- 12 3
-
2022-08-20 02:55
Chłopie, opanuj się, teraz jest jeden bilet 75 min. i też nikogo nic nie obchodzi jak ten czas upłynie, na tym polega idea czasówki, rozumiesz to czy dalej nie? Orżnęli nas podwójnie bo po pierwsze zabrali jednoprzejazdowe, gdzie ten przejazd mógł trwać nawet cały dzień, a po drugie podwyższając radykalnie cenę nie dali alternatywy tańszych
Chłopie, opanuj się, teraz jest jeden bilet 75 min. i też nikogo nic nie obchodzi jak ten czas upłynie, na tym polega idea czasówki, rozumiesz to czy dalej nie? Orżnęli nas podwójnie bo po pierwsze zabrali jednoprzejazdowe, gdzie ten przejazd mógł trwać nawet cały dzień, a po drugie podwyższając radykalnie cenę nie dali alternatywy tańszych biletów. Propozycja 20 min. to właśnie takie rozwiązanie, ale nie wymagaj A>B bo to nonsens. To jest po prostu 20 min. w pojeździe i kropka. W razie sytuacji losowej typu korek masz obowiązek dokasować drugi taki bilet albo wysiąść. A jak jedziesz długą trasę i nie chcesz ryzykować albo się bawić w kasowanie to kupujesz 75 min. Proste. Nie ma rozwiązań idealnych, zawsze ktoś będzie niezadowolony. Ja np. wtedy, gdy pojadę 1 przystanek bo nawet pół ceny droższego biletu to wciąż nie tak mało za krótką jazdę typu 3 min. Ale już się na to godzę, tyle realnie mogę dorzucić do systemu.
- 2 13
-
2022-08-19 17:13
Gdzie tam.
Wystarczyłoby oznakowanie.
Na przystanku jest rozkład i są podane trasy z przystankami i czasem. Wystarczyłoby zaznaczyć przystanki gdzie dojedzie się w ciągu 15min jednym kolorem, 30min drugim i po problemie.- 37 3
-
2022-08-19 17:03
Kiedyś tak było (3)
I g z tego wyszło. Przywrócić stare ceny i rodzaje biletów.
- 24 3
-
2022-08-19 17:22
(2)
A dlaczego g z tego wyszło?
- 3 7
-
2022-08-20 10:51
(1)
Odpowiedź dla ślepych: bo jest drożej.
- 2 5
-
2022-08-22 18:37
Wycofano bilety krótkoczasowe bo jest drożej? Piłeś - nie pisz.
- 0 0
-
2022-08-19 16:31
75min należy utrzymac, bo często nie można było się zmieścić w 1h przy przesiadkach (7)
Odnosnie pozostalych zgoda, ale wątpliwe, żeby ktoś wprowadził 20-min za 1/3 ceny
- 29 12
-
2022-08-20 22:45
Tez tak uwazam.
- 1 1
-
2022-08-19 19:34
"często nie można było się zmieścić w 1h przy przesiadkach" (1)
dzięki "trasom turystycznym" i "węzłom przesiadkowym", czyli ewidentnym i czynionym z premedytacją psuciu rozwiązań komunikacyjnych tego miasta.
- 20 7
-
2022-08-21 08:17
bo to zrobione pod deweloperów
- 2 0
-
2022-08-19 16:33
(3)
Nikt nie mówi o 1/3 ceny. Pół ceny będzie OK.
- 52 4
-
2022-08-19 19:09
4,80 - 75 min , 2,40 - 20 min (2)
Już to widzę, to zadowolenie wszystkich, nikt nie będzie wyliczał ile kosztuje minuta przejazdu na tym bilecie, a na tamtym, i czemu tak, i to oszustwo, i ta sama śpiewka co zawsze. Tu nie chodzi o cenę, tylko nałogowe przypi****** się do wszystkiego.
- 11 46
-
2022-08-20 10:17
Ale wiesz, że w każdym autobusie jest zegar?
- 2 2
-
2022-08-20 00:59
A liczyłeś, geniuszu, ile wychodzi minuta na bilecie za 4.80zł jeśli korzystamy z niego tylko przez 20 min? Otóż 2x drożej niż na bilecie 20 min. za 2.40zł, więc pytam się, za co ja płacę skoro nie korzystam z pozostałej części? Wiadomo, że nie jest to rozwiązanie idealne bo idealnie byłoby liczyć za każdy przejechany przystanek (technicznie nie
A liczyłeś, geniuszu, ile wychodzi minuta na bilecie za 4.80zł jeśli korzystamy z niego tylko przez 20 min? Otóż 2x drożej niż na bilecie 20 min. za 2.40zł, więc pytam się, za co ja płacę skoro nie korzystam z pozostałej części? Wiadomo, że nie jest to rozwiązanie idealne bo idealnie byłoby liczyć za każdy przejechany przystanek (technicznie nie problem tylko woli brak). Wybieramy po prostu mniejsze zło i godzimy się dorzucić do systemu te 2.40zł za trochę jazdy. Lepsze to niż dorzucać 4.80zł co jest już wyciąganiem kasy właściwie.
- 18 3
-
2022-08-19 16:21
Bo to jest ewidentnie zła wola i oczywisty cynizm włodarzy. Nie ma żadnego problemu z wprowadzeniem szybkiego przepisu który pozwoli np. na przejazd do 20 min. na bilecie ulgowym. Szybko i elegancko. Drugie szybkie rozwiązanie to przedłużyć ważność biletu za 5zł do np. 6h, żeby dało się na nim pojeździć w dzień i załatwić sprawy.
- 99 5
-
2022-08-19 15:04
(1)
Bo ci, którzy to wymyślili nie korzystają z komunikacji miejskiej.
- 166 5
-
2022-08-21 08:16
dunajewska np
- 3 2
-
2022-08-19 14:55
Opinia wyróżniona
(16)
Do póki komunikacja miejska w Gdańsku nie osiągnie standardu chociażby zadowalającego ceny biletów na toto powinny być symboliczne. Standard-brak opóźnień, dużo lepsza czystość, włączone myślenie u kierowców i motorniczych (jak na zewnątrz jest 30 st. C to albo włączamy klimatyzację na ful tak żeby faktycznie chłodziło albo nie blokujemy okien),
Do póki komunikacja miejska w Gdańsku nie osiągnie standardu chociażby zadowalającego ceny biletów na toto powinny być symboliczne. Standard-brak opóźnień, dużo lepsza czystość, włączone myślenie u kierowców i motorniczych (jak na zewnątrz jest 30 st. C to albo włączamy klimatyzację na ful tak żeby faktycznie chłodziło albo nie blokujemy okien), organizacja i częstotliwość przejazdów, rozumienie używanych określeń ("za" to nie jest to samo co "inną trasą" - patrz autobus "za" tramwaje na Havla jedzie trasą 118), itp. itd.
- 224 59
-
2022-08-21 09:25
Żal to czytać
- 0 0
-
2022-08-20 09:43
Ogólnie się zgadzam, (1)
ale przy klimie automatycznej przy 30st nie ma znaczenia, czy ustawisz 22, czy max (16-17), bo i tak będzie działać na maxa, aż osiągnie zadana temperaturę- częsty błąd ludzi, którzy takiej nie maja, albo używają od wielkiego dzwona. Jeśli nie działa na maxa przy wysokich temperaturach, to znaczy, ze jest zepsuta, nawet, jeśli powietrze
ale przy klimie automatycznej przy 30st nie ma znaczenia, czy ustawisz 22, czy max (16-17), bo i tak będzie działać na maxa, aż osiągnie zadana temperaturę- częsty błąd ludzi, którzy takiej nie maja, albo używają od wielkiego dzwona. Jeśli nie działa na maxa przy wysokich temperaturach, to znaczy, ze jest zepsuta, nawet, jeśli powietrze wydmuchiwane jest lekko chłodne.
Natomiast największym grzechem gdańskiej komunikacji, powodującym, ze przestałem jej używać na stałe są długie czasy przejazdu i bardzo niska częstotliwość, nawet na głównych trasach. Tramwaje wzdłuż trasy oliwa-gdansk powinny jeździć co 5 min i co 2-3 min. w szczytach komunikacyjnych. I tak, maja nie być wypełnione na maxa, choćby po to, by moc do nich wsiąść. A u nas odwrotnie- zmniejszany czestotliwosc tak, aż będą wypchane powyżej normy- 3 1
-
2022-08-20 19:58
Niska częstotliwość?
Jasne. Z centrum do Oliwy w szczycie jadą co 10 min. 6, 12 i jeszcze dla kumatych kombinacja 9+5.
- 0 0
-
2022-08-20 01:39
Peowczyki zaraz zrobia bilety po 10 zl (1)
I bardzo dobrze, niech wyborcy tuska płacą
- 2 5
-
2022-08-20 01:55
Wiadomo, pisowcy jeżdżą za free
Im te darmowe bilety się po prostu należały!
- 6 3
-
2022-08-19 17:08
Na poczatku roku PO krzyczało (2)
Gdybyśmy rzadzili nie było by podwyżek. No właśnie widzę
- 13 4
-
2022-08-19 17:10
(1)
Co to to po i gdzie krzyczało?
- 5 7
-
2022-08-19 18:39
Zlikwidowali bilety jednorazowe, zrobili bilet 75 minutowy..... Tak mogli zrobić tylko POpaprańcy z komuszewa gdańsko- warszawskiego.
- 14 5
-
2022-08-19 16:41
do pó ki, może tak?
- 3 0
-
2022-08-19 16:40
(2)
Wszystko źle , a jest coś co ciebie zadawala ? Jeżdżę czasami tramwajem ale nie zauważyłem tylu nieprawidłowości co tya w domu nie mam klimatyzacji to jakoś przeżyję jej brak w tramwaju .Czystość zależy głównie od pasażerów jak nie będziemy śmiecić to nie będzie brudno a tramwaje przyjeżdżają w miarę punktualnie a ich punktualność zależy od
Wszystko źle , a jest coś co ciebie zadawala ? Jeżdżę czasami tramwajem ale nie zauważyłem tylu nieprawidłowości co tya w domu nie mam klimatyzacji to jakoś przeżyję jej brak w tramwaju .Czystość zależy głównie od pasażerów jak nie będziemy śmiecić to nie będzie brudno a tramwaje przyjeżdżają w miarę punktualnie a ich punktualność zależy od sytuacji na drogach . wystarczy ze jakiś kierowca zablokuje skrzyżowanie i już tramwaj ma opóźnienie 2-3 minutowe . Jakbyś chciał to rozwiązać ? . Gdybym ja miał tyle uwag co ty nie wsiadałbym do tramwaju.
- 11 4
-
2022-08-20 14:56
Fajny to myślenia. Jak nie będziemy jeździć komunikacją to będzie czysto i nikt nie będzie narzekał na opóźnienia.
Wniosek. Komuchy i szarańcza urzędniczo partyjna zawsze się wyżywi.
- 1 1
-
2022-08-19 18:46
Zdecydowanie popieram
Mam za sobą 20 lat dojazdów ze Śródmieścia do Wrzeszcza.
Tylko kilka razy musiałem wysiąść i iść na piechotę, głownie dlatego że jakiś słoik na przejeździe stuknął w tramwaj (lub na odwrót). Drobne spóźnienia oczywiście bywały. Czystość 4 w skali 1-5- 7 8
-
2022-08-19 15:49
Idealny świat nie istnieje. Nie ma komunikacji spełniającej te wszystkie warunki
- 9 11
-
2022-08-19 14:59
(2)
Dla mnie minusem komunikacji w Gdańsku jest możliwość kupienia tylko 1 biletu za 4,80. I całodobowy. Brak innych np na kilka przystanków które byłyby tanie itd. I dlatego po tej podwyżce jeżdżę częściej autem.
- 37 7
-
2022-08-20 09:51
Lol
Jeśli to nie trolling i naprawdę są ludzie, którzy tak uważają, to nic dziwnego, ze gdańska komunikacja to obraz nędzy i rozpaczy- nie obchodzi mnie jak, byle tanio20 lat temu bilet kosztował polowe, a minimalna to było jakieś 600 zł. Bilet podrożał 2x, oferując więcej czasu, a minimalna wzrosła 5x5zl za przejazd raz na jakiś czas to nie jest dużo,
Jeśli to nie trolling i naprawdę są ludzie, którzy tak uważają, to nic dziwnego, ze gdańska komunikacja to obraz nędzy i rozpaczy- nie obchodzi mnie jak, byle tanio20 lat temu bilet kosztował polowe, a minimalna to było jakieś 600 zł. Bilet podrożał 2x, oferując więcej czasu, a minimalna wzrosła 5x5zl za przejazd raz na jakiś czas to nie jest dużo, jak jeździsz więcej, to i tak kupujesz miesięczny (ten faktycznie mógłby być tańszy), do tego uczniowie za darmokomunikacja ma cała masę problemów powodujących, ze jest beznadziejna i nieopłacalna, ale ceny biletow jednoprzejazdowych z pewwnoscia nie są jednym z nich
- 3 1
-
2022-08-20 08:46
Radni PiS byli przeciwko podwyżce. Jestem ciekaw czy taki płażyński junior ( największy pieniacz koła PiS)
jechał kiedykolwiek komunikacją miejską ? :)
- 3 4
-
2022-08-19 14:48
Opinia wyróżniona
(38)
Czytałem kiedyś artykuł, że jedno miasto wprowadziło darmową komunikację dla osób odprowadzających podatki w tym mieście i mimo większych kosztów na transport w związku z tym to wpływy z podatków wzrosły jeszcze bardziej. Bo ludzie z "sypialni" tego miasta woleli odprowadzać podatki w tym mieście bo mieli za to darmową komunikację i miasto wyszło
Czytałem kiedyś artykuł, że jedno miasto wprowadziło darmową komunikację dla osób odprowadzających podatki w tym mieście i mimo większych kosztów na transport w związku z tym to wpływy z podatków wzrosły jeszcze bardziej. Bo ludzie z "sypialni" tego miasta woleli odprowadzać podatki w tym mieście bo mieli za to darmową komunikację i miasto wyszło jeszcze na plus. Ciekawe czy Miasto Gdańsk robi takie analizy. Czy tylko stosują krzywą Morawieckiego im coś droższe/wyższe tym więcej wpływa do budżetu.
- 313 24
-
2022-08-19 20:03
Zapomniałeś, że ... (2)
Zapomniałeś, że obecna reforma podatkowa, powoduje, że gminy i miasta będą miały mniejsze wpływy z podatków dochodowych, a więcej zabierze rząd. Gdańsk podnosi ceny, ponieważ wszystko podrożało (paliwo, prąd, gaz, ceny części, pensje pracowników) - miasto za to wszystko płaci.
- 6 5
-
2022-08-20 17:48
Miasto za nic nie płaci bo miasto nie ma swoich pieniędzy
- 2 0
-
2022-08-19 21:47
To jest tylko pomysł. Rozwiązanie, które w mojej opinii dobrze się sprawdza w Tallinie, gdzie system podatkowy jest zupełnie inny niż w Polsce. Jednak nie zmienia faktu, że dobrze przeanalizować czy takie rozwiązanie nie sprawiłoby, że więcej osób by płaciło podatki w Gdańsku co mogłoby wpłynąć na większe dochody miasta po odjęciu kosztów na darmową komunikację miejską
- 2 0
-
2022-08-19 19:37
"krzywą Morawieckiego im coś droższe/wyższe tym więcej wpływa do budżetu" (1)
Rozumiem, że wolisz krzywą (gadkę) Lewandowskiego, że trzeba sprzedawać, za tyle, za ile chcą kupić... Chociażby za złotówkę...
- 8 2
-
2022-08-19 21:41
Lewandowskiego od prywatyzacji bo o tego chodzi to nie cierpię. To stwierdzenie nawiązuje do krzywej Laffera.
- 6 0
-
2022-08-19 17:08
Nasze pasożyty z urzędu nie myślą w ten sposób (2)
Tu się liczy szybki zysk żeby jak najwięcej w korycie się rozchlapało na boku
- 14 2
-
2022-08-19 17:20
(1)
napatrzyłeś się na krewnych i znajomych królika z pisu i myślisz że wszyscy mogą robić co chcą bo należą do partii rządzącej
- 4 10
-
2022-08-19 18:53
Tak tak POkemonie, skacz dalej pod vanem z transparentem
- 5 4
-
2022-08-19 16:03
Oczywiście, że tak. Poza tym odpadają koszty renomy i całej tej machiny biletowej, które są przecież absurdalne.
- 32 3
-
2022-08-19 15:59
P.S. Dodam, że tym miastem jest stolica Estonii Tallin. Miasto o porównywalnej wielkości co Gdańsk. (9)
- 22 5
-
2022-08-19 16:04
(8)
W Polsce jest coraz więcej miast gdzie komunikacja jest darmowa lub za symboliczne pieniądze. I jak dotąd żadna gmina nie narzeka i nie wycofuje się z tego pomysłu.
- 23 8
-
2022-08-20 10:52
Wręcz przeciwnie.
Narzekają, ale wycofać się z tej bzdury już nie mogą. Żaden samorząd, który zwolnił z opłat emerytów, uczniów, nie przywróci płatnych przejazdów, bo to dla takiej władzy lokalnej samobójstwo.
- 2 2
-
2022-08-19 18:33
(6)
Tak, ale nie może też na nic przeznaczyć wpływów z biletów.
- 3 7
-
2022-08-20 10:18
Komunikacja miejska zawsze jest dotowana (2)
Zwykle koło 50% jak w Gdańsku, także nie ma czegoś takiego, jak zyski z biletów
- 3 1
-
2022-08-20 13:03
(1)
Wpływy a zysk to nie to samo, jakbyś nie wiedział.
- 1 0
-
2022-08-20 17:57
Doskonale to rozumiem,
Ale odnoszę się do sformułowania, ze gmina ma wpływ z biletów na coś przeznaczać- jeśli wpływy nie służą do pokrycia działaności, są zyskiemw przeciwnym razie gmina nie może ich na nic przeznaczyć, bo jej spółka je zużywa:)
- 1 0
-
2022-08-19 19:15
(2)
I dobrze. Nie potrzebujemy więcej rydwanów ani owiec.
- 14 4
-
2022-08-20 13:02
(1)
Odwal się od owiec. Pewnie potrzebujemy więcej śmierdzących spalinami kosiarek ryczących pod oknami od samego rana?
A poza owcami i rydwanami to miasto już na nic innego nie potrzebuje kasy?- 5 4
-
2022-08-20 19:42
Ale nie za 150 tys. od wspólnika urzędnika, który klepie ten kontrakt. Owszem, miasto potrzebuje jeszcze ciężkich milionów na organizacje LPG.
- 2 2
-
2022-08-19 15:30
Tutaj młodzież szkolna ma za dara
Ty płac i placz
- 17 3
-
2022-08-19 15:16
W Gdańsku odwrotnie
Mieszkam tu dalej ale podatki place gdzie indziej i mam satysfakcję że nie dokładam Dulkiewicz i jej ekipie na ECS, rydwan, owieczki i propagandę lewacką
- 40 30
-
2022-08-19 15:07
Oczywiście, że miasto nie robi takich analiz (8)
Wiedza ekonomiczna urzędników ogranicza się do Gierka. Nie mają żadnego pojęcia o ekonomii.
- 30 10
-
2022-08-19 16:17
(6)
Gdyby nie Gierek to byś chyba w szałasie mieszkał razem z twoimi rodzicami albo w ogóle by cię nie było. Dodam, że pożyczka którą zaciągnął na zachodzie, za którą nabudowano tanich mieszkań, dróg, zakładów pracy, itd. została w całości spłacona.
- 27 15
-
2022-08-20 10:57
Tak to jest,
kiedy historii uczy się z badziewnego filmu fabularnego.
- 2 1
-
2022-08-19 20:33
Bo wtedy nie było masowego przesiedlenia gości z Ukrainy bez zaproszenia.
- 6 7
-
2022-08-19 17:10
Spoko (3)
Szkoda tylko że zomo musiało pałować strajkujących
- 9 7
-
2022-08-19 23:48
ZOMO pałowało (2)
jak Gierka już nie było.
- 11 3
-
2022-08-20 10:46
Alternatywna historia dla nieuków
zakochanych w Gierku. Bicie robotników w Radomiu - 1976 (dekada Gierka), Staszek Pyjas - 1977 (dekada Gierka), konstytucyjny zapis o przyjaźni z ZSRR (znowu Gierek), intensywna działalność SB, cenzura, ordynarna propaganda, korumpowanie talonami na samochody. To wszystko wasz Gierek.
- 4 2
-
2022-08-20 10:53
1976: Radom, Płoc, Ursus... z tego czerwca'76 pochodzi określenie ścieżka zdrowia, gdzie po takim pałowaniu, przejściu przez szpaler zomowców ludzie tracili zęby, oczy, łamano im kości.
- 4 2
-
2022-08-19 15:22
Co masz do Gierka?
- 17 8
-
2022-08-19 14:57
(7)
To o czym piszesz wymaga wizji i strategii długookresowej. Do tego potrzeba intelektu, odwagi i konsekwencji. Władza w Polsce myśli najwyżej o jednej kadencji, tej swojej, ewentualnie o jednym roku obrotowym. Nie posądzasz chyba naszych miernot o to co powyżej.
- 65 9
-
2022-08-19 15:00
daltego rozkręcili Orlen, baltic pipe, via carpatia i CPK? (6)
- 13 10
-
2022-08-19 21:41
i co takiego rozkręcili z CPK? oprócz pensji za siedzenie na tyłku (4)
- 10 1
-
2022-08-20 01:58
Tak rozkręcili CPK (3)
Jak fabrykę samochodów elektrycznych i produkcję promów w Szczecinie. Sukces goni sukces. Słuszną linię ma nasza władza.
- 11 2
-
2022-08-20 03:11
Przypomnę zoo we Wrocławiu, stadniny koni, Odrę... (2)
Też super rozkręcili... A wcześniej stocznie kopalnie...
- 6 1
-
2022-08-20 08:18
Przypomnę (1)
że Gdańsk to nadal banda PO/KO. Przydałby się ktoś niepolityczny, młody, z głową na karku, a nie koneksje i finalnie wybór między dżumą a cholerą.
- 7 7
-
2022-08-20 10:09
Do polityki i rządzenia biorą się tylko określone grupy ludzi
Miernoty, cwaniacy, znajomi krolika i fanatycy. Każda z tych grup jest niebezpieczna. Statystycznie najwiecej kompetencji maja fanatycy, co czyni ich jeszcze bardziej niebezpiecznymiTak jest na całym świecie, ale u nas widać to bardziej, bo po pierwsze mamy to na codzień, po drugie nigdy nie ma żadnych, absolutnie żadnych konsekwencji, wiec robią się coraz bardziej bezczelni
- 3 0
-
2022-08-19 19:40
pytanie dotyczy miernot
miejskich...
Miernot na szczeblu krajowym też jest co niemiara, ale większa ilość tasiemców i glist na niższym szczeblu ssie skuteczniej.- 7 1
Wszystkie opinie
-
2022-08-19 14:46
(2)
Apeluję o brak nerwów, bilety będą znacznie tańsze niż w 2025 roku.
- 47 10
-
2022-08-19 16:49
Tak jak masło teraz
- 3 1
-
2022-08-21 14:23
Nie rozumiem tego
prucia się o o cenę biletu. Kto jeździ codziennie, korzysta z miesięcznego, który jest po prostu bardzo tani (Gdynia 106 na całe miasto albo 116 na całą sieć). Jeśli ktoś jeździ okazyjnie, to nie zbiednieje od skasowania dwóch, trzech biletów miesięcznie.
- 1 1
-
2022-08-19 14:47
tjaaa i co jeszcze? ... może tym malkontentom dać Osłonowe od prezesa+ (3)
od nowego roku ... i tak wysokie ceny ogrzewania prądu wody pójdą o 300% w górę ...
a forsy nie ma już z czego Brać ... można jedynie dodrukowywać puste papierki+ i robić jeszcze wyższą ... NAjwyższą inflację+ od 30lat- 34 36
-
2022-08-19 14:53
(2)
dobrze ze na program owce+ starczyło
- 13 6
-
2022-08-19 15:01
Te owce z pola pod Baranowem?
- 5 1
-
2022-08-19 15:17
"owce" to mikro pikuś na nanoSasiny+ ,,, przy poPiSowym przekręcie stulecia energoblokOstrołeka+
o aferze z kopalnią Turów czy respiratorami widmo - to nawet nie wspomnę
- 9 5
-
2022-08-19 14:47
Ooo to takie swego rodzaju oburzenie społeczne. Kiedyś za podwyżkami szło rzucanie serami na Długiej.
- 12 4
-
2022-08-19 14:47
Można złożyć społeczny projekt za cofnięciem wydawania miliardów na "tarcze" i inne dodatki windujące inflację? (5)
- 68 17
-
2022-08-19 14:56
(1)
A można zgłosić społeczny projekt za niewybieraniem NIGDY p. "prezydentki" na prezydenta czegokolwiek?
- 12 15
-
2022-08-19 15:14
Z pRezydentem też poproszę. Niech jeździ na nartach 24/7 bo tylko do tego się nadaje.
- 10 5
-
2022-08-19 16:14
Niestety nie mozna skladac projektów z własnej głupoty ale mozesz sie nia chwalic jak teraz :)
- 2 7
-
2022-08-20 12:35
(1)
Oni zamiast pomagać to dalej idą w rozdawnictwo a najgorsze że nie dla Polaków ale dla Ukraińców. Zaczynamy być mniejszością we własnym kraju.
- 2 2
-
2022-08-21 10:31
Historia uczy
Tak się dzieje przy masowym przesiedleniu obcej nacji.
- 0 1
-
2022-08-19 14:47
(12)
Jak to nie ma możliwości zmiany...zawsze jest,wystarczy dobra wola.I o dziwo za podwyżkami głosowało PoKo..a za wstrzymaniem się PiS...zaraz będzie oczywiście fala hejtu ale naprawdę samorządowcy powinni myśleć o zwykłych ludziach i te ceny obniżyć.
- 65 16
-
2022-08-19 14:49
Jakby kolega kolegi chciał ubić interes to by wyszlo
- 3 10
-
2022-08-19 14:51
to może wraz z waszym prezesem+ Oddajcie Narodowi do kasy państwowej ... z własnej kieszeni (1)
to co malwersacji i straty przyniosły nieoPiSane afery od respiratorów i wyborów kopertowych aż po Turów i energoblokOstrołęka+
- 15 9
-
2022-08-19 16:11
a tobie niech poko zafunduje bilet za 15zloty i dalej bedziesz im klaskal
- 9 8
-
2022-08-19 15:02
Ja bym wolał obniżkę stóp procentowych, na bilety mnie jeszcze stać, gorzej z ratą kredytu. (5)
- 8 12
-
2022-08-19 15:41
(4)
Niedługo i na bilety będziesz musiał wziąć kredyt !!!
- 10 2
-
2022-08-19 15:50
trzeba było więcej pieniędzy z podatku węglowego zmarnować (2)
ich przeznaczeniem były inwestycje w energetykę, a nie w kupowanie głosów miesiąc przed wyborami
- 11 4
-
2022-08-20 03:04
A może trzeba było GPEC-u niemcom nie sprzedawać? Teraz Lipsk grzeje się na koszt Gdańszczan. Cieszysz się?
- 1 5
-
2022-08-21 10:46
To teraz palenie węglem jest ekologiczne?
- 1 0
-
2022-08-20 02:06
Nie mówiąc o ogrzewaniu... Już zaczynam się bać...
- 2 0
-
2022-08-19 15:38
Zagłosowali bo wiedzieli że przegrają a przy okazji wyjdą na "tych dobrych"
którzy byli przeciwko podwyżkom.
- 10 5
-
2022-08-19 17:13
i wystarczy żeby zablokowali i komunikacja sama się sfinansuje ...... a widzę kto pisze takie mądrości
- 2 2
-
2022-08-19 20:44
Głosowali przeciw bo są w mniejszości. jak by byli przy korycie to by byli za. Tylko i...ci wierzą w ich szczerość.
- 7 1
-
2022-08-19 14:48
(4)
brak klimy, smrod, nieprzyjemne typy czekaja na potkniecie z kasowaniem biletu, rzucanie pasazerem jak workiem ziemniakow, co 200m przystanek z twardego bruku, trasy na okolo.... dziwi kogos ze nikt nie chce jezdzic tym syfem ?
- 75 21
-
2022-08-19 14:51
ten przystanek z twardego bruku mnie zaciekawił (1)
miałyby być z pluszowego bruku?
- 19 7
-
2022-08-19 15:29
Dlaczego nie z miękkiego??
Hmm...
- 5 2
-
2022-08-19 16:50
a skąd ten smród?
- 2 0
-
2022-08-19 16:51
oczywiście w domu masz klimę
- 3 2
-
2022-08-19 14:48
Opinia wyróżniona
(38)
Czytałem kiedyś artykuł, że jedno miasto wprowadziło darmową komunikację dla osób odprowadzających podatki w tym mieście i mimo większych kosztów na transport w związku z tym to wpływy z podatków wzrosły jeszcze bardziej. Bo ludzie z "sypialni" tego miasta woleli odprowadzać podatki w tym mieście bo mieli za to darmową komunikację i miasto wyszło jeszcze na plus. Ciekawe czy Miasto Gdańsk robi takie analizy. Czy tylko stosują krzywą Morawieckiego im coś droższe/wyższe tym więcej wpływa do budżetu.
- 313 24
-
2022-08-19 14:57
(7)
To o czym piszesz wymaga wizji i strategii długookresowej. Do tego potrzeba intelektu, odwagi i konsekwencji. Władza w Polsce myśli najwyżej o jednej kadencji, tej swojej, ewentualnie o jednym roku obrotowym. Nie posądzasz chyba naszych miernot o to co powyżej.
- 65 9
-
2022-08-19 15:00
daltego rozkręcili Orlen, baltic pipe, via carpatia i CPK? (6)
- 13 10
-
2022-08-19 19:40
pytanie dotyczy miernot
miejskich...
Miernot na szczeblu krajowym też jest co niemiara, ale większa ilość tasiemców i glist na niższym szczeblu ssie skuteczniej.- 7 1
-
2022-08-19 21:41
i co takiego rozkręcili z CPK? oprócz pensji za siedzenie na tyłku (4)
- 10 1
-
2022-08-20 01:58
Tak rozkręcili CPK (3)
Jak fabrykę samochodów elektrycznych i produkcję promów w Szczecinie. Sukces goni sukces. Słuszną linię ma nasza władza.
- 11 2
-
2022-08-20 03:11
Przypomnę zoo we Wrocławiu, stadniny koni, Odrę... (2)
Też super rozkręcili... A wcześniej stocznie kopalnie...
- 6 1
-
2022-08-20 08:18
Przypomnę (1)
że Gdańsk to nadal banda PO/KO. Przydałby się ktoś niepolityczny, młody, z głową na karku, a nie koneksje i finalnie wybór między dżumą a cholerą.
- 7 7
-
2022-08-20 10:09
Do polityki i rządzenia biorą się tylko określone grupy ludzi
Miernoty, cwaniacy, znajomi krolika i fanatycy. Każda z tych grup jest niebezpieczna. Statystycznie najwiecej kompetencji maja fanatycy, co czyni ich jeszcze bardziej niebezpiecznymiTak jest na całym świecie, ale u nas widać to bardziej, bo po pierwsze mamy to na codzień, po drugie nigdy nie ma żadnych, absolutnie żadnych konsekwencji, wiec robią się coraz bardziej bezczelni
- 3 0
-
2022-08-19 15:07
Oczywiście, że miasto nie robi takich analiz (8)
Wiedza ekonomiczna urzędników ogranicza się do Gierka. Nie mają żadnego pojęcia o ekonomii.
- 30 10
-
2022-08-19 15:22
Co masz do Gierka?
- 17 8
-
2022-08-19 16:17
(6)
Gdyby nie Gierek to byś chyba w szałasie mieszkał razem z twoimi rodzicami albo w ogóle by cię nie było. Dodam, że pożyczka którą zaciągnął na zachodzie, za którą nabudowano tanich mieszkań, dróg, zakładów pracy, itd. została w całości spłacona.
- 27 15
-
2022-08-19 17:10
Spoko (3)
Szkoda tylko że zomo musiało pałować strajkujących
- 9 7
-
2022-08-19 23:48
ZOMO pałowało (2)
jak Gierka już nie było.
- 11 3
-
2022-08-20 10:46
Alternatywna historia dla nieuków
zakochanych w Gierku. Bicie robotników w Radomiu - 1976 (dekada Gierka), Staszek Pyjas - 1977 (dekada Gierka), konstytucyjny zapis o przyjaźni z ZSRR (znowu Gierek), intensywna działalność SB, cenzura, ordynarna propaganda, korumpowanie talonami na samochody. To wszystko wasz Gierek.
- 4 2
-
2022-08-20 10:53
1976: Radom, Płoc, Ursus... z tego czerwca'76 pochodzi określenie ścieżka zdrowia, gdzie po takim pałowaniu, przejściu przez szpaler zomowców ludzie tracili zęby, oczy, łamano im kości.
- 4 2
-
2022-08-19 20:33
Bo wtedy nie było masowego przesiedlenia gości z Ukrainy bez zaproszenia.
- 6 7
-
2022-08-20 10:57
Tak to jest,
kiedy historii uczy się z badziewnego filmu fabularnego.
- 2 1
-
2022-08-19 15:16
W Gdańsku odwrotnie
Mieszkam tu dalej ale podatki place gdzie indziej i mam satysfakcję że nie dokładam Dulkiewicz i jej ekipie na ECS, rydwan, owieczki i propagandę lewacką
- 40 30
-
2022-08-19 15:30
Tutaj młodzież szkolna ma za dara
Ty płac i placz
- 17 3
-
2022-08-19 15:59
P.S. Dodam, że tym miastem jest stolica Estonii Tallin. Miasto o porównywalnej wielkości co Gdańsk. (9)
- 22 5
-
2022-08-19 16:04
(8)
W Polsce jest coraz więcej miast gdzie komunikacja jest darmowa lub za symboliczne pieniądze. I jak dotąd żadna gmina nie narzeka i nie wycofuje się z tego pomysłu.
- 23 8
-
2022-08-19 18:33
(6)
Tak, ale nie może też na nic przeznaczyć wpływów z biletów.
- 3 7
-
2022-08-19 19:15
(2)
I dobrze. Nie potrzebujemy więcej rydwanów ani owiec.
- 14 4
-
2022-08-20 13:02
(1)
Odwal się od owiec. Pewnie potrzebujemy więcej śmierdzących spalinami kosiarek ryczących pod oknami od samego rana?
A poza owcami i rydwanami to miasto już na nic innego nie potrzebuje kasy?- 5 4
-
2022-08-20 19:42
Ale nie za 150 tys. od wspólnika urzędnika, który klepie ten kontrakt. Owszem, miasto potrzebuje jeszcze ciężkich milionów na organizacje LPG.
- 2 2
-
2022-08-20 10:18
Komunikacja miejska zawsze jest dotowana (2)
Zwykle koło 50% jak w Gdańsku, także nie ma czegoś takiego, jak zyski z biletów
- 3 1
-
2022-08-20 13:03
(1)
Wpływy a zysk to nie to samo, jakbyś nie wiedział.
- 1 0
-
2022-08-20 17:57
Doskonale to rozumiem,
Ale odnoszę się do sformułowania, ze gmina ma wpływ z biletów na coś przeznaczać- jeśli wpływy nie służą do pokrycia działaności, są zyskiemw przeciwnym razie gmina nie może ich na nic przeznaczyć, bo jej spółka je zużywa:)
- 1 0
-
2022-08-20 10:52
Wręcz przeciwnie.
Narzekają, ale wycofać się z tej bzdury już nie mogą. Żaden samorząd, który zwolnił z opłat emerytów, uczniów, nie przywróci płatnych przejazdów, bo to dla takiej władzy lokalnej samobójstwo.
- 2 2
-
2022-08-19 16:03
Oczywiście, że tak. Poza tym odpadają koszty renomy i całej tej machiny biletowej, które są przecież absurdalne.
- 32 3
-
2022-08-19 17:08
Nasze pasożyty z urzędu nie myślą w ten sposób (2)
Tu się liczy szybki zysk żeby jak najwięcej w korycie się rozchlapało na boku
- 14 2
-
2022-08-19 17:20
(1)
napatrzyłeś się na krewnych i znajomych królika z pisu i myślisz że wszyscy mogą robić co chcą bo należą do partii rządzącej
- 4 10
-
2022-08-19 18:53
Tak tak POkemonie, skacz dalej pod vanem z transparentem
- 5 4
-
2022-08-19 19:37
"krzywą Morawieckiego im coś droższe/wyższe tym więcej wpływa do budżetu" (1)
Rozumiem, że wolisz krzywą (gadkę) Lewandowskiego, że trzeba sprzedawać, za tyle, za ile chcą kupić... Chociażby za złotówkę...
- 8 2
-
2022-08-19 21:41
Lewandowskiego od prywatyzacji bo o tego chodzi to nie cierpię. To stwierdzenie nawiązuje do krzywej Laffera.
- 6 0
-
2022-08-19 20:03
Zapomniałeś, że ... (2)
Zapomniałeś, że obecna reforma podatkowa, powoduje, że gminy i miasta będą miały mniejsze wpływy z podatków dochodowych, a więcej zabierze rząd. Gdańsk podnosi ceny, ponieważ wszystko podrożało (paliwo, prąd, gaz, ceny części, pensje pracowników) - miasto za to wszystko płaci.
- 6 5
-
2022-08-19 21:47
To jest tylko pomysł. Rozwiązanie, które w mojej opinii dobrze się sprawdza w Tallinie, gdzie system podatkowy jest zupełnie inny niż w Polsce. Jednak nie zmienia faktu, że dobrze przeanalizować czy takie rozwiązanie nie sprawiłoby, że więcej osób by płaciło podatki w Gdańsku co mogłoby wpłynąć na większe dochody miasta po odjęciu kosztów na darmową komunikację miejską
- 2 0
-
2022-08-20 17:48
Miasto za nic nie płaci bo miasto nie ma swoich pieniędzy
- 2 0
-
2022-08-19 14:49
(1)
Jaki procent radnych jeździ zbiorkomem albo musi płacić za bilety?
- 113 3
-
2022-08-19 14:52
0%
- 28 4
-
2022-08-19 14:49
Następny wniosek o wprowadzenie komisarza do Gdańska (8)
- 72 22
-
2022-08-19 15:03
Do CPK w szczerym polu też poproszę. (6)
- 14 10
-
2022-08-19 15:13
na jakiej podstawie poza "przecież lotnisko jest już Berlinie"? (5)
- 10 12
-
2022-08-19 15:27
Na takiej, że zarząd tego pola pobiera milionowe pensje. (4)
- 10 7
-
2022-08-19 16:00
miliardowe! (3)
To nie czasy PO gdzie kończyło się na makietach i wizualizacjach za tyle samo wydanych pieniędzy.
- 6 7
-
2022-08-19 16:29
Polecam wyłączyć TVP dezInfo i sprawdzić w innym źródle ile tracimy na CPK miesiąc w miesiąc. (2)
- 9 6
-
2022-08-19 18:00
Polecam nie snuć i**otycznych insynuacji o "gustach" medialnych. Jak nie wsadzisz to nie wyjmiesz. (1)
Czasy "nie da się", "nie opłaca się", "a na co to komu" minęły, ty też spocznij.
- 1 4
-
2022-08-20 02:09
No i co się dało do tej pory?
Gdzie obiecane 100 tys. tanich mieszkań i milion samochodów elektrycznych?
- 2 0
-
2022-08-19 16:31
Gdynia to samo. Nawet do UM nie można wejść, trzeba się zapisać telefonicznie na audiencję i czekać tygodniami na wolny slot.
- 6 2
-
2022-08-19 14:51
Wyższe ceny są koniecznością. (6)
Większe wypłaty dla kierowców, lepszy tabor i jego utrzymanie. To tylko parę groszy, nie przesadzajmy że to problem.
- 28 99
-
2022-08-19 15:18
Ani ty nie zobaczysz lepszego taboru ani kierowcy lepszej wypłaty
- 33 7
-
2022-08-19 15:20
to na srebrzysku też mają Internet???
- 17 6
-
2022-08-19 16:00
o paliwie i cukrze mówisz tak samo?
- 9 2
-
2022-08-19 16:55
Podwyżka miała być bo paliwo drożeje (1)
Teraz paliwo tanieje więc??....
- 8 3
-
2022-08-19 17:00
A na alkohol i papierosy wystarcza
- 1 2
-
2022-08-19 17:34
Nie są koniecznością
Rentowność to jedno. Jest mile widziana, ale według mnie ważniejsze jest, żeby ludzie z niej korzystali zamiast z samochodów. A cena zniechęca. Za niewiele drożej mogę dojechać do pracy samochodem, a czas i komfort nieporównywalnie lepszy.
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.