• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fragment głównej ulicy Przymorza zyska nową nawierzchnię

Krzysztof Koprowski
6 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prace obejmą obie nitki ul. Chłopskiej między Pomorską a Piastowską. Prace obejmą obie nitki ul. Chłopskiej między Pomorską a Piastowską.

Spore zmiany szykują się na ul. Chłopskiej zobacz na mapie Gdańska, głównej ulicy Przymorza, między ul. Pomorską i Piastowską. Jeszcze w tym roku wymieniona zostanie nawierzchnia jezdni, wykonany zostanie przejazd rowerowy, a ponadto pojawią się nowe chodniki i elementy małej architektury. Na razie trwają poszukiwania wykonawcy.



W jaki sposób najczęściej poruszasz się ul. Chłopską w Gdańsku?

Inwestycja zaplanowana w ciągu ul. Chłopskiej składa się z dwóch zadań: poprawy nawierzchni jezdni i chodników oraz budowy przejazdu rowerowego.

Nowa nawierzchnia dla aut pojawi się na odcinku od ul. Pomorskiej do ul. Piastowskiej. Wykonana zostanie poprzez wylanie "nakładki" z warstw bitumicznych po wcześniejszym sfrezowaniu jezdni oraz - na wybranych fragmentach - na bazie nowej konstrukcji jezdni. Prace będą prowadzone na obu nitkach ulicy, a także skrzyżowaniach.

Zmiany obejmą również zatoki autobusowe, w których istniejąca betonowa kostka oraz masa bitumiczna zostanie wymieniona na bardziej wytrzymałą nawierzchnię betonową.

Po zachodniej stronie zobacz na mapie Gdańska ul. Chłopskiej zaplanowano ułożenie nowego chodnika z płytek betonowych oraz kostki Bauma. Po stronie wschodniej zobacz na mapie Gdańska chodnik pozostanie bez zmian, ponieważ ma on zaledwie kilka lat (remontu dokonano w ramach budowy drogi rowerowej). Ponadto przewidziano montaż elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe) zgodnie z katalogiem mebli miejskich.

Przesuń aby
porównać

Drugie zadanie, czyli budowa przejazdu rowerowego, jest dokończeniem realizacji zwycięskiego projektu Budżetu Obywatelskiego na 2016 r. Zgodnie z nim rowerzyści poruszający się drogą rowerową w pasie rozdziału ul. Pomorskiej nie będą musieli w rejonie ul. Chłopskiej pokonywać skrzyżowania przejazdem obok przystanku tramwajowego zobacz na mapie Gdańska, lecz pojadą środkiem wyspy centralnej.

Oba zadania, czyli remont nawierzchni jezdni i chodników, a także budowa przejazdu rowerowego, muszą być wykonane do 16 października.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję, czeka obecnie na oferty firm zainteresowanych wykonaniem tych prac. O wyborze najlepszej oferty w przetargu zdecyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. przedłużenie trzyletniego okresu gwarancji.

Miejsca

Opinie (111) 1 zablokowana

  • Nocne (1)

    Czy prace będą wykonywane również nocą jak miało to miejsce podczas remontu Jana Pawła na Zaspie. Jeżeli tak to super będzie mniejsze obciążenie w czasie godzin szczytu.

    • 67 10

    • tak będą

      a jeśli nie to im nie zapłacimy

      • 2 2

  • w końcu! Chłopska jest w fatalnym stanie... (6)

    • 94 7

    • Po przyjeździe z Gdyni chłopska wdaje się być równa jak stół ;)

      • 8 8

    • w fatalnym stanie to jest prawy pas Pomorskiej w kierunku kmara ::)

      • 18 2

    • To prawda

      ale robiony będzie tylko mały odcinek

      • 3 2

    • wszystkie główne ulice są w fatalnym stanie (1)

      Grunwaldzka, Pomorska, Rzeczpospolitej, Trakt Sw Wojciecha, Trakt Konny, Hallera i wiele mniejszych.
      Na co płacimy podatki?
      Kto mi odda za niszczony samochów i naprawy zawieszenia??

      • 6 4

      • 'Kto mi odda za niszczony samochów i naprawy zawieszenia??'

        Zarządca drogi. Z art. 415 kc. Upierdliwe i czasochłonne, choć różnie w różnych miejscach zarządcy do tematu podchodzą.
        W skrócie: policja/straż miejska -> notatka + świadkowie + dokumentacja fotograficzna miejsca i uszkodzeń auta -> ustalenie adresata i jego ubezpieczyciela (czasem trzeba przepuścić temat przez sąd).

        • 3 1

    • A w jeszcze gorszym Hallera. Wszystkieulice Gdańska są w fatalnym stanie. Gdyby nie środki z UE na nowe inwestycje, to w tym mieście "nie byłoby niczego".

      • 2 3

  • remontować remontować.... (3)

    Hallera kolejna do remontu stan tej drogi to totalna masakra...

    • 110 6

    • (2)

      Tez maja robić

      • 2 1

      • ale kiedy (1)

        2025 ?

        • 5 1

        • mają robić fragment ale jeszcze nie wiadomo który hehe śmiało można powiedzieć że to najgorsza ulica o takim natężeniu w Gdańsku

          • 1 0

  • Czyli kolejne już utrudnienia dla kierowców i pieszych. (3)

    Całe szczęście u nas w Gdyni nie mamy takich problemów i mamy święty spokój.

    I co gdańszczanie łyso wam?

    • 25 51

    • (1)

      A doroczny remont estakady ;) Korki w Dużo mniejszej Gdyni są większe niż w Gdańsku

      • 15 1

      • dzieci

        nie kłóćcie się, do piaskownicy marsz.

        • 3 2

    • Mam mnóstwo znajomych z Gdyni. Wszyscy tak samo dumni, że są z Gdyni... tylko ciekawe dlaczego 99% z nich pracuje w Gdańsku :P
      Ehhh, dlatego macie w Gdyni lepsze drogi bo i ruch mniejszy :)

      • 1 1

  • kiedy remont tej głównej ulicy w Osowej (11)

    asfalt wiejski i koleiny prawie jak w Łodzi

    • 26 10

    • (1)

      ta okropna kielnienska , chyba trzeba bedzie poczekac az zrobia droge zielona

      • 4 1

      • Cały czas czekają na decyzję o nowej Kielnieńskiej

        • 1 2

    • (6)

      Mamy niby remontować drogi ZA OBWODNICĄ MIASTA, a nie w mieście?

      • 11 5

      • (3)

        Mieszkający za OBWODNICĄ MIASTA mają płacić podatki w mieście?

        • 2 2

        • Pracują w mieście i zapychają ulice w mieście.

          • 3 1

        • (1)

          Nie, niech płacą tam u siebie w Żukowie, Chwaszczynie, czy gdzie tam mieszkają.

          • 1 0

          • Mieszkam w Osowej

            I chętnie będę płacił podatki w Osowej, które pójdą na drogi w Osowej, a nie na tabor tramwajowy, muzea, stadiony, ścieżki rowerowe itp. (czyli na wszystko, czego w Osowej nie ma).
            Tak się dziwnie składa, że średnia dochodów (i płaconych podatków) jest wyższa w Osowej niż w całym Gdańsku.
            Uprzedzając, PKM to inwestycja województwa, w Osowej zrobiono bardzo mało (bo już było), a pociągów właściwie nie ma, bo część metropolitalna PKM kończy się na lotnisku, a część regionalna omija Osową.
            Co do zapychania ulic, pracuję w Sopocie, do Gdańska Głównego praktycznie w ogóle nie jeżdżę, bo komunikacją zbiorową nie ma sensu, rowerem za daleko, a samochód = korki. Natomiast obserwuję coraz większe poranne korki na Osową - jest tu sporo firm i pracownicy dojeżdżają (także) z Gdańska (przed obwodnicą).

            • 3 2

      • Jak mi się wydaje za obwodnicą miasta też jest miasto, też mieszkają ludzie zameldowani w mieście, którzy płacą podatki w tym właśnie mieście. Jak nie wiesz gdzie są granice miasta polecam się trochę wysilić i znaleźć odpowiednią mapę. Akurat ten odcinek Chłopskiej to jest high life w porównaniu do Kielnieńskiej.

        • 4 1

      • Ty pajacu!

        • 0 0

    • asfalt

      wieś to i asfalt wiejski

      • 3 3

    • przeciez to wies

      • 1 3

  • Przymorze należy doinwestować, prawie 50.000 ludzi tam mieszka. (4)

    I będzie mieszkać na zawsze tylu ludzi w tej dzielnicy, jeśli nie więcej.

    • 43 5

    • (2)

      Prawie 50.000 to liczba fikcyjna. Dolicz studentów, przyjezdnych, Ukraińców itd.

      • 15 2

      • (1)

        a odlicz tych co wyjechali za granicę.

        • 5 3

        • Odliczył.

          • 6 0

    • statystyka UM

      Większe "miasto" jest na Chełmie. Z tym, że właściwie nie miasto, a wieś i patologia.

      • 0 0

  • miedzy Pomorska a Piastowska (2)

    To akurat jest nieźle...
    Między Jagiellońską a Obrońcow, tam jest hardcore

    • 35 10

    • hardcore

      to jest odcinek Piastowskiej od Chłopskiej do Grunwaldzkiej. Dobrze że zrobili tam hopki, bo po tym "masełku" jeździ się jak po niemieckiej autostradzie...

      • 4 4

    • Hardcore to uskoki, które pojawiły się między Kołobrzeską a Kościuszki w miejscach gdzie są przejścia podziemne. To prawie jak uderzenie w krawężnik.

      • 5 1

  • Brawo

    Nareszcie ktoś pomyślał. Ta ulica od dawna wymagała remontu a chodnik (a raczej jego brak) był przyczyną niejednego złamania kończyn dolnych - chodzi o okolice przystanku 148 w kierunku Zaspy

    • 16 3

  • Ta przebudowa byłaby fatalna w skutkach, bardzo niebezpieczne zetknięcie przejazdu przez szyny tramwajowe z miejscem, które często pokonują rozpędzając się.

    • 11 14

  • przydałby się przystanek autobusowy, żeby rowerzyści mogli się w niego zapakować i pojechać (5)

    a nie blokowali ulice i ścieżki swoja obecnością

    • 15 37

    • (3)

      blokują ścieżki, które są dla nich, f... logic

      • 9 4

      • a widziałeś kiedyś rowerzystę co jedzie po ścieżce? (2)

        Zawsze jezdzą po ulicy, nawet gdy ścieżka jest równolegle do drogi

        • 17 19

        • Geniuszu jestes az tak głupi czy tylko udajesz?

          • 8 5

        • budowa drogi dla rowerów nie powinna być pretekstem do odmawiania cyklistom prawa do jazdy po jezdni

          cykliści jadący po jezdni nie stwarzają jakiegokolwiek istotnego zagrożenia, jedynie narażają się na niebezpieczeństwo.

          Największe niebezpieczeństwo pojawia się gdy jadąc wydzieloną drogą dla rowerów przejeżdżają przez jezdnie ulicy podporządkowanej.

          Dlatego powinni zachowywać prawo do jazdy jezdnią.

          • 2 2

    • Mattel

      Przydałyby się także przebieralnie. Bo nie wolno wchodzić do autobusów w tak ciasnych, teflonowych gaciach.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane