• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Główne ulice Moreny zmieniają oblicze. Drogowcy otwierają ważne skrzyżowanie

Maciej Naskręt
11 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym u zbiegu ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej. Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym u zbiegu ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej.

We wtorek kierowcy pojadą przez nowe skrzyżowanie ul. Bulońskiej i ul. Rakoczego. To jedynie wstęp do dużych zmian, jakie czekają kierowców na Morenie. Lada dzień rozpocznie się remont ul. Piecewskiej, trwa też przetarg na naprawę ul. Bulońskiej.



Jak oceniasz plan prac drogowych na Morenie?

Rano 12 maja wszyscy kierowcy jeżdżący po dotychczasowym skrzyżowaniu ulic Rakoczego i Bulońskiej będą mogli odetchnąć. Kończy się przebudowa tego splotu ulic, która wywołała niejeden korek. Kierowcy będą poruszać się po nowym układzie docelowym. Na nowym splocie ulic jednak tymczasowo pojawią się znaki poziomowe w kolorze żółtym.

Wykonanie skrzyżowania to część prac w ramach powstającej na Morenie linii tramwajowej. Inwestycja za 116 mln zł przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce zobacz na mapie Gdańska na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus. Linia ponadto pobiegnie wzdłuż ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska i pomiędzy jezdniami ul. Nowolipie zobacz na mapie Gdańska - Rakoczego zobacz na mapie Gdańska. Na nowej trasie pojazdy zatrzymają się na przystankach: Piekarnicza, Belgradzka, Warneńska, Kolumba oraz PKM Brętowo zobacz na mapie Gdańska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a prace wykonuje konsorcjum firm: MTM z Gdyni i Rajbud.

Kierowcy powinni poruszać się po nowym skrzyżowaniu z uwagą. - Na jezdni nie ma jednak ostatniej warstwy asfaltów, tak zwanej ścieralnej - zgodnie z zapowiedziami wykonawcy asfaltowania ostatniej warstwy zaplanowane są na lipiec - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.

Zaawansowanie prac na budowie linii tramwajowej na Piecki Migowo w Gdańsku wynosi ponad 70 proc. Obecnie w branży drogowej wykonywane są konstrukcje nawierzchni peronu Kolumba, prace brukarskie na pętli Siedlce, konstrukcje krawężników w ulicy Nowolipie.

- Wykonywane jest także korytowanie, konstrukcja, spawanie i montaż toru w rejonie Brętowa, prace torowe wykonywane są również na estakadzie, na pętli Siedlce montowane są sieci trakcyjne - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek

Warto nadmienić, że odetchną też ci kierowcy, którzy jeździli zazwyczaj całym odcinkiem ul. Rakoczego. Górny fragment tej ulicy był przecież torem testowym dla układu jezdnego w samochodach. Iście księżycowy krajobraz stanowiły tam dziury, muldy i ugięcia. Na szczęście powoli zmienia się to wraz z budową torowiska tramwaju. Dokładnie remontowany jest dwujezdniowy odcinek od ul. Kolumba zobacz na mapie Gdańska do wysokości sklepu Lidl tuż przed estakadą zobacz na mapie Gdańska.

Na ulicy Bulońskiej oprócz linii tramwajowej mieszkańcy doczekają się płaskich jak stół jezdni. Na ulicy Bulońskiej oprócz linii tramwajowej mieszkańcy doczekają się płaskich jak stół jezdni.
Lada dzień rusza remont Piecewskiej

Remonty dróg przy budowanej linii tramwajowej to jedynie przygrywka do planowanych remontów dróg na Morenie. W minionym tygodniu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła przetarg na naprawę ul. Piecewskiej od ul. Jaśkowa Dolina do ul. Rakoczego. 500-metrowy odcinek drogi wyremontuje firma Eurovia, która za realizację otrzyma 1,1 mln zł.

Miasto na ten remont zapisało 1,8 mln zł, w tym ok. 500 tys. zł pochodzi z budżetu obywatelskiego. Zanim jednak dojdzie do podpisania umowy na roboty budowlane między DRMG a spółką Eurovia musi jeszcze upłynąć termin odwołania od rozstrzygnięcia przetargu. Kilku dni potrzebuje także prezes Urzędu Zamówień Publicznych na kontrolę przetargu.

Na wyremontowanym fragmencie ul. Piecewskiej pojawią się nowe chodniki, nawierzchnia jezdni, a także wypoziomowane zostaną krawężniki. Autobusy komunikacji miejskiej zatrzymywać się będą w nowych zatokach przystankowych.

Pod koniec maja dowiemy się, kto naprawi ul. Bulońską

To nie koniec dobrych wieści dla mieszkańców Moreny. Również Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na naprawę ul. Bulońskiej. Ok. 800-metrowy dwujezdniowy odcinek między ul. Rakoczego a ul. Myśliwską zyska nową podbudowę i nawierzchnię.

Zainteresowane tym przedsięwzięciem firmy mogą składać oferty do 27 maja. DRMG wstępnie zakłada, że wykonawca powinien zacząć pracę w połowie czerwca, a całość prac powinna zakończyć się przed 1 września. O wyborze wykonawcy zdecyduje w 90 proc. cena ofertowa. Natomiast 10 proc. stanowi gwarancja.

Przypomnijmy na koniec, że w ciągu ul. Bulońskiej trwa ponadto budowa odnogi tramwajowej odbudowanej linii z Siedlec do wysokości ul. Myśliwskiej.

Zobacz Morenę z perspektywy żurawia budowlanego. Ujęcia z marca br.

Opinie (186) 1 zablokowana

  • Zmiany utrudniające życie (3)

    Niby modernizacja fajna sprawa, ale chyba można to robić z głową.
    W dniu dzisiejszym około godziny 6:00 gdzie ruch w okolicach nowego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną jest znikomy oczywiście światła były włączone. Wszystkie inne w okolicy były jeszcze nieaktywne (mrugające), ale oczywiście nowe skrzyżowanie musiało działać chyba żeby pokazać, że prace postępują. Kilka samochodów musiało czekać żeby przepuszczać... powietrze...

    • 6 12

    • A może dzięki temu

      był czas na zapoznanie się z nowym układem pasów poziomych? Nie marudzić

      • 4 2

    • Zawsze ktoś musi marudzić...

      • 2 1

    • nie marudź cipko

      • 0 0

  • Mały niedosyt (2)

    Wszystko ładnie pięknie Ale nie mogli już dorzucić paru setek i wyremontować za jednm zamachem odcinka do Trzy Lipy.
    Tam to dopiero jest dziurawo a przez to i niebezpiecznie. Stroma góra tarka taka że amortyzatory ledwo dają rade, hamowanie po deszczu na takiej nawierzchni to wyzwanie dla układów zawieszenia abs i kierowcy. A przecież jeżdżą tam autobusy wypchane ludzmi

    • 9 4

    • Przecież droga o której piszesz to jest zupełnie inna część moreny, jak rozumiem jakby te ulice się chociaż ze sobą łączyły

      • 2 1

    • Przejście

      Dodam tylko, że jest tam przejście dla pieszych. Po tym przejściu chodzą głównie dzieci do szkoły. I oczywiście bez sygnalizacji bo jak się już ktoś rozpędzi, żeby przelewie nad tymi dziurami bez straty plomb w zębach to później kłopot, żeby się zatrzymać.
      Aaaale musze przyznać, że sporo osób się zatrzymuje i nie stoi się w nieskończoność. Coś się zmienia... :)

      • 3 1

  • Ile opóźnienia zaliczyła już (1)

    ta budowa w stosunku do pierwotnych założeń?

    • 1 9

    • ile razy zdarzyło Ci się wykonać coś przed terminem?

      kocioł garnkowi przyganiał....

      • 3 0

  • A to dopiero..

    Nauczą się chodzić przepisowo..he he

    • 0 1

  • No nareszczie będzie tam można bezpiecznie cisnąć 120km/h (1)

    iv

    • 2 8

    • dałem ci minusa, bo tekst jest zbyt toporny żeby go uznać za ironiczny

      • 6 0

  • Tylko po co na każdej ulicy do pare metrów okrągły właz studzienki, który po pół roku się zapadnie i będzie trzeba jeździć slalomem.

    • 8 0

  • Znowu ta "morena" (2)

    W dziennikarstwie obowiązuje język oficjalny.

    • 3 13

    • w nowoczesnym dziennikarstwie stosuje się język umożliwiający dobre porozumienie (1)

      Prokrust nie był lubiany przez swoich ziomków, Herkules sobie z nim poradził stosując jego własną broń.

      • 3 0

      • Jadę na Oliwę, Na Operę, na Jelitkowo - prokrustowy Herkulesie!

        • 0 0

  • w ankiecie ciągle przejawy samochodocentrycznego myślenia (1)

    opcja brzmi: 'wreszcie kierowcy pojadą komfortowo'. Działanie w mieście powinno prowadzić do tego, by wreszcie ludzie mogli poruszać się komfortowo i bezpiecznie: na małe i średnie odległości niekoniecznie i nie głównie samochodami. Piesi i rowerzyści w czasie tej przebudowy nadal mają szereg łatwo usuwalnych przeszkód do pokonania, typu krawężniki czy stojące na drodze plastykowe bariery. Miasto cały czas robi wrażenie, że myśli głównie lub wyłącznie o potrzebach kierowców, a nie o ludziach, którzy poruszają się po mieście na różne sposoby. Jak się nie będzie myślało systemowo, sami kierowcy będą sobie coraz bardziej przeszkadzać poruszając się najbardziej przestrzeniożernymi środkami lokomocji nawet na małe odległości.

    • 5 5

    • Sorki, ale jakie łatwo usuwalne przeszkody?

      To jest najprostsze do zrealizowania skrzyżowanie typu T. Dostępne 3 relacje. Jezdnie powinny być przyklejone do torowisk. Po jaką cholerę wewnętrzne rondo skoro z każdej strony nie dalej jak 150m można zawrócić. Teraz żeby pieszo obejść to skrzyżowanie trzeba przejść jakieś 250-350m. I nic poza wyburzeniem tu nie pomoże. Nie wierz w bajki o promowaniu zbiorkomu czy roweru. Raczej kup auto.

      • 1 1

  • Prawie..

    jak w Paryżu będzie. Pogubią się biedacy w tak wielkim ruchu ulicznym..

    • 1 3

  • Przejścia dla pieszych nad ulicami (3)

    Powinni mniej świateł stawiać, a więcej przejść dla pieszych nad ulicami. Dziwne, że takie proste, a takie problemy.

    • 7 10

    • Zakupią....

      latające dywany albo dadzą skierowanie do doktora!

      • 4 1

    • no ale wyglądałoby mniej światowo

      i Tristary nie byłyby potrzebne i korków by nie nie było, przetargi na nowe sygnalizatory nie byłyby potrzebne i redaktorzy nie mieli by o czym pisać.
      Więc czym zajmowałyby się tłumy ważnych urzędników ?

      • 4 4

    • przejścia dla pieszych nad ulicami kosztują i nie są wygodne dla pieszych

      miasto tworzone z myślą głównie lub wyłącznie o ruchu samochodów dusi się w przenośni i dosłownie.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane