Gorąca dyskusja wokół Nowej Sudeckiej w Oliwie
Urzędnicy zorganizowali spotkanie z mieszkańcami Oliwy, by przekonać ich do projektu budowy Nowej Sudeckiej - ulicy, która połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy biurowcach OBC. Mieszkańcy uważają, że droga będzie niebezpieczna i szkodliwa dla uczniów pobliskiej szkoły i nie rozwiąże żadnych problemów komunikacyjnych dzielnicy. Co więcej, z zaprezentowanych wizualizacji wynika, że wjazd do podziemnych parkingów biurowych ma odbywać się wyłącznie od strony Wita Stwosza.
W czwartek, podczas spotkania z mieszkańcami, urzędnicy po raz pierwszy zaprezentowali aktualne założenia dla tej inwestycji. Na sali panowała nerwowa atmosfera. Referującym urzędnikom co rusz przerywali zgromadzeni na sali, zadając pytania lub wtrącając uwagi.
Przestrzeń współdzielona i trzy pasy w stronę Wita Stwosza
- Nowa Sudecka od strony Grunwaldzkiej do wysokości szkoły będzie posiadała po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a pomiędzy nimi powstanie przestrzeń współdzielona z pieszymi. W tym miejscu droga nie będzie asfaltowa i nie będzie odseparowana krawężnikami - wyliczał Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora GZDiZ. - Od strony ul. Wita Stwosza powstaną trzy pasy - dwa wyjazdowe: lewoskręt i prawoskręt oraz jeden pas do jazdy w kierunku biurowców. Na podstawie naszych wytycznych projektanci stworzyli wyniesione przejścia dla pieszych, żeby kierowcy respektowali ograniczenie do 30 km na godz. Dodatkowo szerokość każdego pasa wyniesie tylko 2,75 m.
Mieszkańców te argumenty nie przekonywały.
- Wyniesione przejścia dla pieszych nie zagwarantują bezpieczeństwa dzieciom, które uczęszczają do tej szkoły i chodzą na treningi do Hali Olivia. Dlaczego nie można zostawić wjazdu do biur od al. Grunwaldzkiej, a Wita Stwosza zostawić w spokoju? - pytała jedna z mieszkanek.
Wjazd do podziemnego parkingu tylko od Wita Stwosza
To pytanie było szczególnie uzasadnione, bowiem z wizualizacji wynikało, że wjazd do podziemnych parkingów ma się odbywać wyłącznie od strony ul. Wita Stwosza, a nie od al. Grunwaldzkiej.
Tymczasem urzędnicy próbowali przekonywać, że na istnieniu Nowej Sudeckiej skorzystają także mieszkańcy. Według nich nowe połączenie Grunwaldzkiej z Wita Stwosza wpłynie na zmniejszenie się korków w innych częściach Oliwy.
- Gdy wprowadzałam się na Morenę, Biuro Rozwoju Gdańska zorganizowało spotkanie dotyczące planów budowy nowych dróg i tam padło stwierdzenie, że każda nowa droga generuje dodatkowy ruch i to się na Morenie potwierdziło. A państwo chcecie w tym przypadku powiedzieć, że Nowa Sudecka będzie lekarstwem na korki - punktowała inna uczestniczka spotkania.
Urzędnicy przekonywali, że ruch na Nowej Sudeckiej nie będzie zbyt duży.
- Prognozy przygotowane na rok 2030 zakładają, że w szczycie przejedzie tamtędy ok. 400 pojazdów na godzinę - informował Wawrzonek.
Kolejna ulica zamiast inwestycji w komunikację miejską
- W ciągu pięciu lat w biurowcach w Oliwie będzie pracować 50 tys. ludzi, a państwo chcą dać jeszcze więcej możliwości kierowcom, zamiast myśleć o poprawie komunikacji miejskiej w dzielnicy - zauważył Mariusz Andrzejczak, radny dzielnicy Oliwa.
Wtórował mu Cezary Kamiński z Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego.
- Mówi się, że nowa droga jest zbawieniem dla Oliwy i jej mieszkańców, tymczasem dodana zostanie kolejna sygnalizacja świetlna, która jeszcze bardziej spowolni komunikację miejską, która już jest tutaj niewydolna - argumentował.
- Nowa Sudecka ani nie zaczyna, ani nie kończy prac nad znacznie większymi inwestycjami komunikacyjnymi obejmującymi Oliwę i Przymorze - przekonywał Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
"Kukułcze jajo, które nam tu podrzucono"
W pewnym momencie głos zabrała kobieta, która, jak powiedziała, mieszka w Oliwie od 1946 roku.
Mieszkanka Oliwy pyta o korzyści z budowy Nowej Sudeckiej
- Na każdym etapie pozyskiwania niezbędnych pozwoleń ta inwestycja będzie z państwem konsultowana, jako stroną postępowania - zapewniał Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji.
Nowa Sudecka za 21 mln zł, do 2023 roku
Spotkanie zakończyło się po trzech godzinach.
Według wstępnych założeń Nowa Sudecka miałaby powstać w ciągu trzech lat.
- Do 2022 roku ma powstać fragment od strony Wita Stwosza, który realizować będzie miasto, a do 2023 roku odcinek środkowy, który połączy obie skrajne części i będzie w 100 proc. finansowany przez inwestora - informuje Dawidowski.
Szacunkowy kosztorys zakłada, że budowa pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł, a miasto 3,7 mln zł.
Opinie (485) 4 zablokowane
-
2020-02-14 07:07
Opinia wyróżniona
Nagle znaleźli się "eksperci". (8)
Najlepiej niczego nie powinno się budować ;) Panie Cezary po Nowej Sudeckiej mogłyby jeździć autobusy dowożące pasażerów z PKM.
- 85 173
-
2020-02-14 07:30
Nie mogłby... (1)
...bo autobusy potrzebują pasa ruchu 3 metry. Dlatego specjalnie zaprojektowano 2,75 żeby żaden autobus tu się nie "pałętał".
A ta współdzielona przestrzeń po środku jezdni, to będzie nic innego jak miejsca parkingowe.- 45 6
-
2020-02-15 15:52
Perfidia i cynizm decydentów po prostu poraża...
- 1 0
-
2020-02-14 08:45
Ach tak? To może wyłącznie w formie buspasa ją zrobić?
- 2 5
-
2020-02-14 10:11
Jest tramwaj i nie stoi w korkach. (1)
Jest tramwaj i dwie pętle przy PKM i w Oliwie. Wystarczy w godzinach szczytu uruchomić wahadło.
- 7 0
-
2020-02-15 15:53
Może w takim razie aż prosi się o tramwaj na tym odcinku Grunwaldzkiej??????
- 1 0
-
2020-02-14 16:53
Wolność! Wolność dla Walusia! (2)
- 0 4
-
2020-02-15 10:46
Mordercy niech siedzą w więzieniu (1)
- 2 1
-
2020-02-15 11:36
swoje odsiedział
- 0 2
-
2020-02-14 08:01
Opinia wyróżniona
(45)
W jaki sposób to ma odkorkować Oliwę? Wszyscy i tak będą chcieli się dostać do Polanki i dalej do Spacerowej(wszystko zakorkowane) lub do Grunwaldzkiej na wysokości Żaka (zakorkowane) lub do Słowackiego albo przez Chrzanowskiego (zakorkowane) albo starą Słowackiego (zakorkowana). Ta ulica rozwiąże jeden problem - wyjazd pracowników z OBC. Oni wyjadą, faktycznie szybciej, ale i tak zaraz będą stali w kolejnych korkach i na spokojniejszych ulicach wygenerują dodatkowy ruch...
- 329 24
-
2020-02-14 08:05
(6)
Ale to już nie będzie problem OBC, ale mieszkańców mających w całej Oliwie nieustanny korek.
- 39 3
-
2020-02-14 08:48
kiedy autorzy publikujący na tym portalu (4)
zrozumieją, że rozbudowa sieci ulic nie jest lekarstwem na korki?
Jest nim zdecydowane postawienie na poprawę jakości połączeń SKM i PKM oraz radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa na dojściach do ich stacji. Niektóre z nich powinny stać się węzłami przesiadkowymi z prawdziwego zdarzenia z komfortowymi i bezpiecznymi warunkami dostępuzrozumieją, że rozbudowa sieci ulic nie jest lekarstwem na korki?
Jest nim zdecydowane postawienie na poprawę jakości połączeń SKM i PKM oraz radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa na dojściach do ich stacji. Niektóre z nich powinny stać się węzłami przesiadkowymi z prawdziwego zdarzenia z komfortowymi i bezpiecznymi warunkami dostępu dla pieszych, rowerzystów (hulajnogowców) i klientów transportu miejskiego. Tylko restrykcyjna polityka parkingowa dla samochodów ma sens w tym rejonie miasta.- 42 10
-
2020-02-14 08:54
Jaki zbiorkom?
Przecież na pytania o tramwaj, autobus etc były tak mgliste pseudo odpowiedzi, że ąz żal było tego słuchać.
Jedyny konkret to spowolnienie ruchu tramwajowego kolejnymi światłami i brak swobodnego opuszczania przystanków też przez te zbędne światła.- 25 5
-
2020-02-14 10:38
Budowa nowych dróg w mieście to wywalanie kasy.
Zaoszczędzone pieniądze należy przeznaczyć na komunikację miejską, poprawę komfortu podróżowania.
- 18 2
-
2020-02-14 16:27
te biurowce są dziełem miejskich decydentów
wygenerowali problem nie do rozwiązania
- 10 1
-
2020-02-14 16:45
Gdzie nowa o pociągach PolRegio ?
SKM trasę Gdynia Gł. - Gdańsk Gł. po swoich torach (z dodatkowymi przystankami) pokonuje w 36 minut.
PolRegio po torach dalekobieżnych w 20 minut - po drodze nie zatrzymują na w/w przystankach.
I tylko te 20 minut może zachęcić wielu kierowców do przesiadki na pociągi.- 6 0
-
2020-02-14 09:43
Pewnie nawet przystanku nie wyremontują tylko nadal bedzie jak w 3cim świecie
- 16 0
-
2020-02-14 08:48
(28)
Główny cel tej drogi, to zmniejszenie wpływu OBC na Aleję Grunwaldzką. Aktualnie każdy samochód wyjeżdżający z OBC musi wjechać na Grunwaldzką nawet gdy nie potrzebuje na nią trafiać. Fakt, da się chyba przedostać przez parking Hali Olivia, prosto na Bażyńskiego, ale nie jest to chyba zbyt uczęszczana opcja. Nowa ulica pozwoli nie wjeżdżać na
Główny cel tej drogi, to zmniejszenie wpływu OBC na Aleję Grunwaldzką. Aktualnie każdy samochód wyjeżdżający z OBC musi wjechać na Grunwaldzką nawet gdy nie potrzebuje na nią trafiać. Fakt, da się chyba przedostać przez parking Hali Olivia, prosto na Bażyńskiego, ale nie jest to chyba zbyt uczęszczana opcja. Nowa ulica pozwoli nie wjeżdżać na Grunwaldzką tym z OBC, którzy nie planowali się na niej znaleźć tylko od razu chcieli dostać się na Wita Stwosza.
Więc główny cel, to oczyszczenie przepustowości głównej przelotówki trójmiasta. Czy to dobrze, czy źle? I dobrze/źle dla kogo? Każda strona zapewne będzie miała swoje argumenty. Ja uważam, że póki Grunwaldzka musi być główną przelotówką trójmiasta i nie mamy lepszej alternatywy, ulepszanie jej drożności ma sens.- 17 19
-
2020-02-14 08:52
(11)
Powiedz mi co dalej z tym ruchem na terenie Oliwy? Konkretnie którędy kierowcy mają jechać?
- 21 2
-
2020-02-14 08:56
(3)
Nie mam na to odpowiedzi. Jest dla mnie jasne tak samo jak pewnie dla Ciebie, skoro starasz się zaatakować mnie tym komentarzem, że to jedyne co zrobi to przeniesie korki gdzie indziej. Wita Stwosza stanie się popularniejszą alternatywą na wydostawanie się pracowników z OBC i z Oliwy. Będzie zakorkowana. Z pewnością.
PrawidłowaNie mam na to odpowiedzi. Jest dla mnie jasne tak samo jak pewnie dla Ciebie, skoro starasz się zaatakować mnie tym komentarzem, że to jedyne co zrobi to przeniesie korki gdzie indziej. Wita Stwosza stanie się popularniejszą alternatywą na wydostawanie się pracowników z OBC i z Oliwy. Będzie zakorkowana. Z pewnością.
Prawidłowa alternatywa, to sensowna komunikacja miejska z całego regionu. Okolica OBC już dawno powinna stać się sensownym hub'em, żeby z jak największego rejonu dało się tu docierać komunikacją miejską bez przesiadki, gdyż przesiadki (przy tym jak ogarnięta jest synchronizacja środków transportu) są moim zdaniem największym czynnikiem wpływającym na rezygnację z publicznego transportu.- 26 7
-
2020-02-14 09:01
(2)
Nie będzie w najbliższych latach tutaj żadnych inwestycji w komunikację zbiorową. Wczoraj to zostało powiedziane na tyle wyraźnie, ze nie ma sensu ciągle o tym pisać.
Ta droga jedynie przeniesie korki na i tak zakorkowaną już Oliwę. I to nie tylko Wita Stwosza, ale wszystkie okoliczne lokalne, brukowe uliczki.
Remedium jakieNie będzie w najbliższych latach tutaj żadnych inwestycji w komunikację zbiorową. Wczoraj to zostało powiedziane na tyle wyraźnie, ze nie ma sensu ciągle o tym pisać.
Ta droga jedynie przeniesie korki na i tak zakorkowaną już Oliwę. I to nie tylko Wita Stwosza, ale wszystkie okoliczne lokalne, brukowe uliczki.
Remedium jakie zaproponowano to ruch jednokierunkowy, czyli kolejne utrudnianie życia mieszkańcom. Nikt nie mówił, ze zrobimy tramwaj, buspasy, PKM. Nie, jedynie postawimy znaki i być może ktoś je będzie przestrzegał.- 29 2
-
2020-02-14 09:09
(1)
Zgadzam się. Pisałem, jakie rozwiązanie moim zdaniem byłoby idealne. Nie zakładałem, że ono ma realne szanse zaistnienia w najbliższej przyszłosci i to są nieco smutne realia mieszkańców Oliwy.
- 9 0
-
2020-02-14 09:17
To nie są smutne realia, ale wręcz tragiczne. I to nie tylko dla Oliwy. Bo miasto nie realizuje polityki zrównoważonego rozwoju.
- 18 1
-
2020-02-14 09:33
wystarczy rozebrać te budynki (5)
i korki znikną
- 13 2
-
2020-02-14 15:02
(4)
Rozbierać stare kamienice? :)
Tak naprawdę to OBC płaci większe podatki miastu niż cała Oliwa. Więc może czas przestać narzekać na jednego z większych płatników w mieście.
A w OBC nie pracują kosmici ale w większości mieszkańcy Gdańska.- 8 13
-
2020-02-14 15:38
Czyżby te podatki nie były związane z ułatwieniami, jakie OBC ma od miasta? (1)
Gotowa infrastruktura budowana za pieniądze publiczne, niskie wymagania względem dojazdów do budynków i miejsc parkingowych. Budowa nowych ulic na użytek tutejszych biurowców. Specjalny, tani rower miejski:) No i nie zapomnijmy o zwolnieniach podatkowych dla korporacji, które wynajmują tutejsze biura.
- 13 2
-
2020-02-15 08:43
A świstak siedzi i zawija w sreberka
- 1 1
-
2020-02-14 16:28
ne, no, gwe
- 1 0
-
2020-02-14 16:29
Biurowce + Urzędy to wasze miasto idealne
Normalni mieszkańcy to tylko kłopot
- 8 2
-
2020-02-14 12:20
kierowcy już teraz mogą tam sobie jechać, tylko sobie najbardziej przeszkadzają w płynnej jeździe.
po prostu trzeba wyraźnie powiedzieć, że w mieście jest za dużo samochodów i nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości.
- 11 1
-
2020-02-14 08:54
(9)
Jakoś nie widzę zbyt dużych korków na lewoskrecie z Grunwaldzkiej w Derdowskiego i potem do Polanki, więc tak chyba nie ma potrzeby się dostać. Gdzie w takim razie jest potrzeba się dostać? W prawo w stronę Gdańska stoi się dopiero za Abrahama, więc jak to odkorkuje Grunwaldzką?
- 5 3
-
2020-02-14 09:10
(8)
Właśnie dlatego mowa jest o "tylko" 400 samochodach na godzinę w szczycie. To 400 mniej samochodów na Grunwaldzkiej. 400 tutaj, 400 gdzie indziej i w ten sposób utrzymuje się względną drożność kręgosłupa komunikacyjnego trójmiasta.
- 4 10
-
2020-02-14 09:16
(1)
Jasne, dla 400 samochód trzeba sygnalizację na skrzyżowaniu z WS wybudować.
- 6 1
-
2020-02-14 09:32
Nie zdziwiłbym się, gdyby te 400 samochodów w szczycie było po prostu limitem drożności okolicznych dróg. Więc tak, będzie "tylko" 400 samochodów i okoliczne uliczki będą wtedy stały w korku. A w takim momencie przyda się sygnalizacja, aby ta garstka kierowców, która potrafi nie wjeżdżać na skrzyżowanie, gdy nie da się z niego zjechać - umożliwiła jakikolwiek wyjazd kierowcom z OBC na WS.
- 4 0
-
2020-02-14 09:36
(1)
Nie, to 400 kolejnych samochodów więcej i kolejnych 400 które się nie pomieszczą ale przyjadą bo się ja zaprasza.
- 14 1
-
2020-02-14 09:41
Czynnik limitujący ilość samochodów "zaproszonych" do OBC, to parkingi na jej terenie, które do tanich nie należą, oraz trawniki w okolicy, jeśli komuś mandat niestraszny. W tej kwestii się nic nie zmieni (wykluczając z tego wniosku nowe parkingi pod kolejnymi budynkami, ale one powstawać będą tak czy inaczej, więc jest to moim zdaniem zdarzenie
Czynnik limitujący ilość samochodów "zaproszonych" do OBC, to parkingi na jej terenie, które do tanich nie należą, oraz trawniki w okolicy, jeśli komuś mandat niestraszny. W tej kwestii się nic nie zmieni (wykluczając z tego wniosku nowe parkingi pod kolejnymi budynkami, ale one powstawać będą tak czy inaczej, więc jest to moim zdaniem zdarzenie niezależne), więc nie szedłbym z wnioskami tak daleko w kierunku, że ta droga zaprosi więcej kierowców do OBC. Zaprosi co najwyżej dodatkowy ruch przelotowy pomiędzy Wita Stwosza, a Grunwaldzką.
- 7 2
-
2020-02-14 11:17
Wystarczy zrobic porzadek z przejsciem dla peiszych przy Chopina, ktore generuje absurdalny korek. (3)
Tam maja sens tylko tunel lub kladka, tylko zwróćmy uwagę, ze mieszkancy nie chcą kladek ani tuneli, wola mieć korek.
- 3 16
-
2020-02-14 11:28
(2)
To nic nie da, korek ,,kończy" się przy Galerii Bałtyckiej - rozwiązaniem byłoby zrobienie lewoskrętu w Braci Lewoniewskich.
- 3 3
-
2020-02-14 11:51
Za tym przejsciem zaczyna sie sprawniej jechac. (1)
Owszem, korek jest do Baltyckiej, bo tam 3/4 ruchu idzie w prawo i w lewo, a gora 1/4 prosto. Ale zauważmy tez, ze od Chopina do Baltyckiej w Grunwaldzka wlacza się ruch z Wojska Polskiego i od Zaspy, wiec to przejście przy Chopina stanowi jednak problem.
- 0 4
-
2020-02-14 22:50
Problem dla kogos
Kto tkwi w korku
- 1 0
-
2020-02-14 10:30
! (2)
Robią to dla kierownictwa i wyższego szczebla chyba. Bo z tego co pamiętam to tysiące pracowników nie parkuje w garażach tylko na terenie Oliwy. Więc nie wiem o co chodzi. Podejrzewam że jest to przygotowanie pod przyszłą inwestycję na stadionie. Najpierw UG zamknął stadion żeby odzwyczaić ludzi od chodzenia tam z psami i biegania jak dotychczas, a później sprzedadzą. Nigdy nie uwierzę, że prywatny inwestor buduje coś dla mieszkańców dzielnicy.
- 23 1
-
2020-02-14 11:08
a nawet jesli to co z tego? Uniwersytet ma prawo zabudowac swoje tereny. (1)
- 2 7
-
2020-02-14 16:31
Kupili sobie ten teren czy dostali za darmo od podatników?
- 8 0
-
2020-02-14 12:19
ten wywód ma sens jedynie wtedy, gdy nie dostrzegamy, że "główną przelotówką Trójmiasta" (1)
jest (a faktycznie może być) SKM. Trzeba przede wszystkim zadbać o dobry dostęp do jej przystanków dla pieszych i rowerzystów, a nie myśleć wyłącznie (głównie) o ruchu samochodów i przepustowości dla nich. Trzeba myśleć przede wszystkim o ludziach, a nie o pojazdach. Jak nie będzie się zwiększać podaży miejsc do parkowania i obciąży kierowców
jest (a faktycznie może być) SKM. Trzeba przede wszystkim zadbać o dobry dostęp do jej przystanków dla pieszych i rowerzystów, a nie myśleć wyłącznie (głównie) o ruchu samochodów i przepustowości dla nich. Trzeba myśleć przede wszystkim o ludziach, a nie o pojazdach. Jak nie będzie się zwiększać podaży miejsc do parkowania i obciąży kierowców faktycznymi kosztami budowy i utrzymania parkingów, to wielu się mocno zastanowi i pomyśli o wspieraniu komunikacji pieszej, rowerowej i zbiorowej we własnym interesie i oczywiście interesie mieszkańców Oliwy i innych dzielnic Gdańska i miast naszej aglomeracji.
- 8 3
-
2020-02-14 13:51
Tak, zgadzam się, że SKM jest świetnym kręgosłupem komunikacyjnym trójmiasta. Bez ironii. Ma swoje problemy, ale sprawdza się w swojej roli. Powie to każdy. Każdy, który mieszka i pracuje w zasięgu stacji. A w tym samym momencie cały górny taras i południe wsiada w samochód. Bycie w pieszym zasięgu SKM, to przywilej na który coraz mniejszy procent
Tak, zgadzam się, że SKM jest świetnym kręgosłupem komunikacyjnym trójmiasta. Bez ironii. Ma swoje problemy, ale sprawdza się w swojej roli. Powie to każdy. Każdy, który mieszka i pracuje w zasięgu stacji. A w tym samym momencie cały górny taras i południe wsiada w samochód. Bycie w pieszym zasięgu SKM, to przywilej na który coraz mniejszy procent mieszkańców może sobie pozwolić i rozrastające się trójmiasto będzie ten udział procentowy tylko dalej zmniejszać, jeżeli nie ruszą z kopyta plany rozbudowy.
- 11 1
-
2020-02-15 09:24
Wita Stwosza, została wrednie przez Miasto zmniejszona przepustowość, likwidacja drugiego pasa, progi, zapory i strefa 30. Zrobiono to by ruch skierować na Grunwaldzką. I to są efekty.
A teraz chcą To zrobić z Podwalem Przedmiejskim- 0 0
-
2020-02-14 08:50
Ciekawe w ogóle skąd pomysł? BRG z tym wyskoczyło w swoim geniuszu? Nie zdziwiłbym się.
- 7 0
-
2020-02-14 09:44
OBC powinno zapłacić za remont wszystkich przystanków w okolicy i za dodatkowe tramwaje/autousy
- 16 0
-
2020-02-14 09:54
(3)
Ludzie, nie dajcie sobie wciskać kitu. To wasza dzielnica, z której Grabski z niektórymi z miasta zrobili sobie biznes. Takie spotkania niewiele dają, tu trzeba konkretnie działać.
- 21 2
-
2020-02-14 10:24
pochodnie, widły, barykady!
- 4 2
-
2020-02-14 10:47
Protesty pod urzędem, blokady dróg.
Niestety w Polsce nie ma demokracji. Dlatego trzeba negocjować na ulicy.
- 5 1
-
2020-02-14 16:32
wystarczy na nich nie głosować
- 2 0
-
2020-02-14 12:02
W pierwszej kolejności odkorkować projektantów
- 4 0
-
2020-02-14 19:42
Jak można nazwać ulicę nowa Sudecka zwykłym wyjazd z garażu dla nowo budowanego biurowca OBC
- 2 0
-
2020-02-15 09:15
To prawda, nic to nie zmieni.
Trzeba najpierw udroznic Starą Oliwę, a dopiero wtedy pomyśleć o Przymorzu.
Autostrada i garaże wokół biurowców nic nie zmieni- 1 0
Wszystkie opinie
-
2020-02-14 07:00
Miasto deweloperów, tu mieszkańcy nie liczą się. (56)
- 254 71
-
2020-02-14 07:10
Gdańsk się rozwija, niektórym to nie w smak - typowy nimbyism (22)
Warto by zapytać mieszkańców miast omijanych przez deweloperów czy są zadowoleni z wyglądu ulic, komfortu życia, dochodów i prestiżu. Włocławek, Elbląg, Koszalin, Słupsk, nawet Łódź.
- 13 48
-
2020-02-14 07:33
Rozwija się czy betonuje się? (11)
Rozwój to budowa klitek na wynajem krótkoterminowy?
- 39 7
-
2020-02-14 08:02
Rozwija się ale bez dróg np południe Gdańska.
Brak nowej Świętokrzyskiej, a w planach tunel żeby połączyć dwa osiedla Brabank Inwest Komfortu i Nadmotławie Robyg. Tylko koto tam kupuje mieszkania? Wiem, że taki Jojo kupuje tylko za gotówkę w ścisłym centrum i ma tych mieszkań 30. I on chce tunel i mu miasto zbuduje. Bo jak zaprosi znajomych to powie przewiozę Was tunelem i to ma sens. A nie rozbudowa infrastruktury na południu bo w centrum nikogo kto nie ma firmy i nie jest informatykiem nie stać.
- 14 4
-
2020-02-14 08:33
Mieszkańcy nie dajcie developerom niszczyć Oliwę (6)
- 21 5
-
2020-02-14 08:54
Kiedyś było tak że developer musiał drogi budować (5)
PO to zlikwidowało i developer teraz zarabia a drogi buduje miasto z podatków mieszkańców . Dalej na nich głosujecie?
- 15 6
-
2020-02-14 10:02
Kiedy tak było? (2)
Jek jedynym developerem był Skarb Państwa?
- 6 6
-
2020-02-14 10:55
Auchan na Szczęśliwej zbudował łącznik do obowdnicy. (1)
Ikea też finansowała inwestycje drogowe. Można? Można.
- 6 0
-
2020-02-14 16:43
PO zlikwidował w zamian za ,,koperty,, dla niepełnosprawnych
- 2 0
-
2020-02-14 14:26
Jest w tym trpchę prawdy co piszesz. (1)
Ale głosować na Pis to jak wyłączyć logiczne myślenie i przestawić się na disco polo i filmy porno a to nie moja estetyka.
- 1 11
-
2020-02-14 16:43
Weź wody się napij
- 5 0
-
2020-02-14 08:53
OBC zatkało Grunwaldzką (2)
- 13 1
-
2020-02-14 12:24
Trójmiasto zatkało nadmiar samochodów (1)
lekceważenie modernizacji SKM
- 4 2
-
2020-02-14 16:44
Pięć świateł ...masakra na 1 kilometrze
- 4 0
-
2020-02-14 08:34
POgonimy ich przy urnach! (6)
- 14 5
-
2020-02-14 08:45
Zaraz sprzeda wlasciciel OBC jakiemuś funduszowi z Niemiec (5)
Tak jak teren i całą Galeria Bałtycka już jest w rękach Niemiec . Po co wojna?
- 12 4
-
2020-02-14 08:55
Niemcy przejmują kawałek po kawałku grunty w Gdańsku (4)
Wszystkie wielkie obiekty zarządzane przez obce fundusze , pieniądz jednak ma narodowość
- 11 7
-
2020-02-14 10:38
A wytłumacz mi, mały faszysto, jaką narodowość ma pieniądz? (1)
I jak ona wpływa na rozwój miasta?
- 5 7
-
2020-02-14 16:45
Zapytaj Niemców , to oni byli faszystami
- 4 1
-
2020-02-14 10:57
Przeproś Niemców za twoje złe słowo bo znów będzie wojna. (1)
- 5 1
-
2020-02-14 16:45
A mogę Nazistów ?
- 4 0
-
2020-02-14 10:37
W Gdańsku brakuje terenów pod zabudowę biurowa
ta droga jest konieczna aby wybudować biurowec z tylu OBC.
- 3 6
-
2020-02-14 10:51
Gdańscy urzędnicy "pomagają" deweloperom. (1)
Zauważ, że remonty dróg, oświetlenia, chodników miasto przeprowadza tam gdzie są nowe inwestycje deweloperów. Inne miejsca są zapomniane.
- 13 1
-
2020-02-15 10:42
Tak niestety jest,chociaż z drugiej strony patrząc jakby to miały wyglądać tak jak remont na Stogach...
- 0 0
-
2020-02-14 07:11
licza sie, dzieki Wam moga swobodnie działac w calym Trojmiescie- to Wasze wybory! (5)
- 22 3
-
2020-02-14 08:35
Wybraliście Dulkiewicz i teraz się obudziliscie? (4)
Dobrze wam tak
- 24 3
-
2020-02-14 08:38
Obudźcie się w końcu (2)
Całe połacie Gdańska , w tym wypadku Oliwy , przejmie fundusz np. z Niemiec i ziemia już po wsze czasy będzie własnością Niemców . A wy się cieszycie ? Zdrajcy !
- 17 4
-
2020-02-14 08:58
Lepiej z Niemiec, niż z Rosji :) (1)
- 0 12
-
2020-02-14 16:46
A gdzie Rosja inwestuje w Gdańsku?
- 6 0
-
2020-02-14 08:56
Niech ktoś z PO nas uświadomi
Ile inwestycji w Berlinie Polacy wybudowali i kupili grunt na własność?
- 14 0
-
2020-02-14 07:39
trzeba wybudowac pas na spacerowej (8)
na wjazd do gdanska do 12 I na wyjazd po 12
- 10 3
-
2020-02-14 08:40
Droga jest potrzebna żeby ciężarówki mogły dojeżdżać na nowy plac budowy ? (7)
Stadion już pewnie dawno sprzedany , tylko czekać aż powstaną tam nowe wieżowce po 40 m wysokości . Nie dajcie się mieszkańcy ! Precz z obcym kapitałem
- 11 2
-
2020-02-14 08:46
a masz nasz kapital ktory moze inwestowac? (3)
pajac z Ciebie.... Czy prowadzisz firme ktora moze ludziom dac prace? NIE !!! tazke przestan pajacowac nacjonalisto
- 2 12
-
2020-02-14 08:57
Już się wyzwiska zaczęły (2)
Norzyce się odezwały
- 9 0
-
2020-02-14 10:22
Tylko polski kapitał! (1)
Ale samochód z Niemiec to najlepsze, co można kupić.
- 2 5
-
2020-02-14 16:47
Z Japonii jak już
- 5 0
-
2020-02-14 08:46
Ten znany w UG i w Gdańsku już dawno sprzedał stadion i cały teren obok
- 8 1
-
2020-02-14 19:09
Stary Grabski to nawet startował w wyborach (1)
na prezydenta Gdańska z LPR. Polski kapitał.
- 2 0
-
2020-02-14 19:59
On chyba z PiSu?
- 0 2
-
2020-02-14 08:36
Trafniejsze wydaje mi się określenie: miasto budowniczych infrastruktury samochodozowej (1)
każda nowa ulica generuje ruch na ulicach sąsiednich. MIeszkańcy mają rację protestując przeciwko tej inwestycji. W Oliwie potrzebna jest poprawa komfortu pieszych i rowerzystów chcących dotrzeć do stacji i przystanków skm, pkm i linii tramwajowych. Tworzenie dodatkowych udogodnień dla użytkowników samochodów to przepis na powolną degradację jakości życia nie tylko w najbliższej okolicy, ale w całej aglomeracji.
- 13 1
-
2020-02-14 10:15
Odpowiedzią miasta na rozwój ruchu rowerowego w Oliwie było ułożenie bruku po którym nie da się jechać rowerem, ani też chodzić.
- 7 0
-
2020-02-14 08:41
powiedzmy prawdę (9)
na spotkania w sprawie planu przychodzą albo emeryci, którym z założenia nic się nie podoba albo pisowscy krzykacze wysłani przez partię.
ludzie z rodzinami i dziećmi i młodzi nawet palcem o palec nie ruszą, bo nie mieści im się w głowie, że miasto chce im postawić nową drogę a oni będą protestowac. No niestety to generalnie problem Europy rządzą nami staruchy.- 3 24
-
2020-02-14 08:58
Czyli wg tej logiki PiS broni Oliwę a wyznawcy PO ja po prostu niszczą (6)
- 11 3
-
2020-02-14 09:27
nie po pisowscy chca wladzy a czy decyzja jest zla cyz dobra to ich nie interesuja (5)
a decyzja jest dobra.
- 0 13
-
2020-02-14 10:14
(4)
A, czyli zakorkowanie dzielnicy mieszkalnej to dobra decyzja. Nie no gratulacje.
- 10 1
-
2020-02-14 12:56
hahahahaha (3)
Gdzie zgubiłeś logike?
Nowa droga = mniej korków- 0 2
-
2020-02-14 16:49
Na remont Piastowskiej nie ma kasy ale dla OBC są pieniądze na ch wie komu potrzebna drogę ? (1)
- 2 0
-
2020-02-16 05:52
Na Stogi też nie ma pieniędzy.Remont torowiska trwa już dwa lata i ciągle się wydłuża.Mieszkańcy udręczeni.Czy pani prezydent chociaż raz tam była?
- 1 0
-
2020-02-14 17:04
Jasne, nowa droga doprowadzająca ruch do tych starych zakorkowanych miejsc to mniej korków. Jakaś nowa wizja.
- 2 0
-
2020-02-14 11:03
Młode rodziny nie mają czasu bo pracują na darmozjadów z POPiSu i ich zwolenników.
Dobrze, że starsi ludzie przejmują inicjatywę, ktoś w końcu musi walczyć o lepszy komfort życia Polaków, mieszkańców miasta.
- 4 3
-
2020-02-14 14:11
Jasne, ci młodzi zabierający głos to pewnie już emeryci i to z PISu.
A matki pytające o bezpieczeństwo dzieci chodzących do SP35 to pewnie podstawione przez PIS.- 4 2
-
2020-02-14 09:54
Ale większości się podoba republika deweloperów. Wyniki wyborów nie mogą się mylić
- 11 1
-
2020-02-14 10:03
ci mieszkancy kiedys tez tu sie wprowadizli na glowe innym mieszkancom
- 2 2
-
2020-02-14 13:49
a na kogo głosowaliście ostatnio? (2)
macie swoich radnych z okręgu?
- 6 1
-
2020-02-14 20:31
(1)
nie na kogo tylko przeciw komu
- 1 1
-
2020-02-17 00:18
chyba nie przeciw temu co trzeba
- 0 0
-
2020-02-14 17:33
Dzięki tym deweloperom ludzie maja gdzie kupować mieszkania, bo gdyby liczyli na państwo to pozostał by tylko most
- 1 4
-
2020-02-14 07:01
Miasto i tak zrobi dobrze OBC, tak jak robi deweloperom. (22)
Sami mieszkańcy to dla włodarzy Gdańska drugi sort
- 217 42
-
2020-02-14 07:14
OBC zrobiło dobrze miastu -> nowe miejsca pracy, zwiększone wpływy z podatków itp. (13)
Więc blokowanie przez mieszkańców budowy drogi, która ma także im służyć, jest absurdalne. A dzieci sobie poradzą - dajmy im odrobinę samodzielności.
- 14 31
-
2020-02-14 08:36
To kiedy OBC sprzeda całość Niemcom ? (12)
Tak jak Torus sprzedał funduszowi
- 6 6
-
2020-02-14 08:43
ten argument jest tak kretynski (7)
że nawet nie ma co komentowac.
Pisowski trollki powtarza banialuki rżadowe. Tak powinno zostać sprzed państwowemu funduszowi, żeby twoi mocodawcy mieli stołki komuchu- 8 8
-
2020-02-14 08:47
Torus sprzedal taki jest fakt (4)
- 5 3
-
2020-02-14 08:55
nie interesuje mnie to
masz rozumienie gospodarki jak towarzysze kc pzpr
- 8 2
-
2020-02-14 08:59
No i?
- 4 0
-
2020-02-14 19:15
Jeżeli sprzedał to w bilansie i rachunku (1)
jaka pozycja się pojawi? Podatek od sprzedaży oraz vat należny. Są to grube miliony.
- 1 0
-
2020-02-14 20:03
Niekoniecznie
- 0 0
-
2020-02-14 08:49
Ciekawe że jak chodzi o obronę Gdańska to pisowskie trolle..
A o sprzedasz jak chodzi to postępowi wyznawcy Tuska
- 3 0
-
2020-02-14 20:01
Grabski chyba z PiSu?
- 0 0
-
2020-02-14 15:18
(3)
Komentarz nie ma związku. Mogę się tylko domyślać, że wcześniej wspomniane wpływy z podatków rozumiesz przez podatek dochodowy od najmu, który miałby powędrować za granicę?
Miasto z samego podatku od nieruchomiści dostaje 3,5 mln zł rocznie, docelowo 5,5 mln zł rocznie. Do tego przyciąga wielu wysoko opłacanych specjalistów, którzy płacą podatki na miejscu i na miejscu wydają pienieądze. Z podatku dochodowego 1/3 trafia do miasta. Przestańcie "gryźć rękę", która dokłada się do budżetu miasta.- 5 6
-
2020-02-14 15:59
No to właśnie w postaci tej drogi odpadnie całoroczny podatek od nieruchomości.
Ci wysoce opłacani specjaliści siedzą działają jako b2b, co obniża znacząco ich podatki, a firmy, które je zatrudniają znane są z optymalizacji podatkowej. Logika biznesowa tych projektów outsourcingowych jest taka, że przywiązują się do miejsca na taki czas, jak im się opłaca. Specjaliści podążają w ślad za nimi, a mniejsi i liczniejsi 'specjaliści' tracą pracę. To nie jest ręka karmiącą miasto, jak to protekcjonalnie nazywasz, tylko system pasożytniczy, który przynosi w większej skali i w dłuższym okresie czasu głównie straty.
- 3 3
-
2020-02-14 16:51
A inwestor ile zarabia ? (1)
- 3 1
-
2020-02-14 20:04
Później po sprzedaży wszystkie zyski do kraju skąd fundusz pochodzi
W Polsce prawie nic nie zostanie. Z czego wy się cieszycie ?
- 2 2
-
2020-02-14 08:35
OBC jeszcze polskie ? (2)
- 3 2
-
2020-02-14 08:49
Niemcy zacierają ręce (1)
Zdrada !
- 4 2
-
2020-02-14 08:55
i Argentyńczycy tez
i Australijczycy i ci z RPA
- 3 3
-
2020-02-14 09:55
Deweloperzy i właścicieli kwater na wynajem krótkoterminowy. O taki Gdańsk walczyłem
- 1 0
-
2020-02-14 10:34
Bzdura (1)
poziom pustostanów biurowych w Gdańsku to 4% najniższy w Gdańsku. Normalny poziom to 10 - 15%. Miasto dusi się z braku inwestycji biurowych i konieczne jest szybka rozbudowa infrastukruy pod nowa zabudowe.
- 3 4
-
2020-02-15 10:48
Poziom pustostanów biurowych w Gdańsku jest najniższy w Gdańsku!
- 2 0
-
2020-02-15 15:34
Dalej głosujmy na tę ekipę!
- 1 0
-
2020-02-16 05:12
Dalej głosujcie na Dulkiewicz.
- 1 0
-
2020-02-14 07:03
Najpierw zbudują drogę, później wytna drzewa a na koniec wolne skrawki wypełnia betonem. (4)
- 200 39
-
2020-02-14 08:24
Nie
Na koniec wyjdą na ulice walczyć o zieleń
- 10 1
-
2020-02-14 08:49
Stadion zniknie i będzie osiedle (1)
- 3 0
-
2020-02-14 08:59
Pan G już przytula?
- 3 0
-
2020-02-14 09:56
a później cała ulica będzie "zasr..." parkującymi autami i nikt nie przejedzie
- 6 0
-
2020-02-14 07:04
Sami nie zjedzą, innym nie dadzą (7)
Co im szkodzi
- 62 132
-
2020-02-14 07:31
Ty to jesteś jednak prawdziwy pusty taryfiarz!
- 15 7
-
2020-02-14 08:44
w Oliwie dużo emerytów (2)
lubią robić szum.
Szkoda że ludzie pracujący nie mają czasu, żeby powiedzieć czy tej drogi chcą czy nie- 8 17
-
2020-02-14 09:32
Dokładnie (1)
Na takie spotkania chodzą w 90% emeryci którym zawsze wszystko przeszkadza
- 6 8
-
2020-02-14 10:30
Ciekawe, bo ja tam emerytów widziałem zdecydowaną mniejszość.
- 5 1
-
2020-02-14 15:06
Pracuje w obc, mieszkam w oliwie (2)
Jestem przeciwny tej drodze, bo tylko zachęci więcej ludzi do dojazdu samochodem do pracy a spowolni tramwaje i autobusy, które i tak już jeżdżą jak chcą. Mam 36 lat, więc daleko mi do emerytury
- 10 2
-
2020-02-14 16:52
Jacek ! Trzymaj się! (1)
- 0 1
-
2020-02-14 20:06
Uważaj na starych popuszczajacych kodziarzy
- 0 1
-
2020-02-14 07:04
Nic nie zrobicie to jest już klepnięte załatwione (8)
Brg powie "to rowiązanie jest optymalne" i wasze argumenty zostaną odrzucone. Proszę pójść na głosowania i dyskusję na radzie miasta gdańska z udziałem BRG. Czysta komedia.
- 170 23
-
2020-02-14 08:44
(1)
Pozostaje się cieszyć, że tylko 3 pasy i bez wiaduktów. Ale spokojnie, BRG to naprawi z czasem (korki).
- 5 1
-
2020-02-14 16:30
BRG chyba nie bylo na spotkaniu, a zarządca odpowiada za formę tej drogi i OBC
- 2 0
-
2020-02-14 08:50
Wybraliście Dulkiewicz (1)
- 11 0
-
2020-02-16 11:59
nikt jej nie wybral
- 0 0
-
2020-02-14 08:56
Dokladnie to samo z projektem linii tramwajowej Morena -Wrzeszcz (1)
Oni chcieli upozorowac dyskusje spoleczna, ale juz z gory wiedzieli ze bedzie tzw "Nowa Politechniczna".Sto razy lepszy i potrzebny spolecznie byl np. pomysl puszczenia tramwaju z Sobieskiego przez Smoluchowskiego do Alei Zwyciestwa-zyskaloby tysiace pacjentow i pracownikow UCK.Ale gdzie tam! Te dziady juz z gory wiedzialy,ze bedzie realizowana trasa przez Do Studzienki. Strata czasu
- 5 3
-
2020-02-14 09:06
Smoluchowskiego? Może jeszcze wycieczka krajoznawcza z Południa przez Zaspę? Wystarczy, że ktoś wpadł na pomysł odgięcia przez Morenę.
- 5 0
-
2020-02-14 12:18
podobnie działają spółdzielnie!
np.ujescisko
- 2 0
-
2020-02-16 23:23
to sam bylo z parkingami podziemnymi wśródmieściu. wszystkie argumenty zostały odrzucone. i?
- 0 0
-
2020-02-14 07:05
Sobie dyskutują o planach w Oliwie... i o planach na Chelmie... i znowu o planach w centrum... (8)
A Kielnieńska w Osowiec dziura na dziurze, brak chodnika i ścieżki rowerowej...Trzeci świat. 20 lat już PO u władzy ma to w d.
- 112 31
-
2020-02-14 07:37
Podziękujmy w wyborach. (1)
Ta władza traktuje ta dzielnice jak zło konieczne. A przecież coraz więcej mieszkańców tam mieszka. Trzeba im podziękować w następnych wyborach.
- 19 2
-
2020-02-14 09:01
Przecież Osowa się wyludnia właśnie przez lokalizację na totalnym zad*piu.
Nie wiem w ogóle, kto wpadł na pomysł, żeby włączać ją do Gdańska, a o mieszkaniu tam, nawet nie ma co myśleć, dopóki nie pracujesz gdzieś przy obwodnicy...
- 12 13
-
2020-02-14 08:19
(4)
Za to "dobra zmiana" od razu wybuduje wam tam autostradę. Wolę dziury w drodze niż ich przy władzy.
- 6 13
-
2020-02-14 08:32
Wracaj do biurka budyniowy trollu.. (1)
- 8 1
-
2020-02-14 09:02
Hipokryzja poziom 9999
Prokurator Ziobro już zbadał sprawę płatnych trolli ministara Ziobry?
Czy uznał, że nie warto, bo elektorat i tak się sprzedał za 500zł?- 2 5
-
2020-02-14 10:56
syndrom sztokholmski
- 3 0
-
2020-02-16 05:24
Wolisz betonowych deweloperów?To ich masz .
- 0 0
-
2020-02-14 10:28
Z tego co pamiętam, to
mieszkańcy tej dzielnicy byli na czele tych co głosowali za obecnym układem (władzami miasta trudno to nazwać).
- 4 0
-
2020-02-14 07:05
(1)
Jeżeli 400 aut na godzinę, to po co 3 pasy od strony Wita Stwosza?
Pełna zgoda z mieszkańcami, niech uciążliwy ruch odbywa się grunwaldzką, a nie rozpycha się jeszcze bardziej na Wita Stwosza- 161 31
-
2020-02-14 15:22
Wiele osób z OBC i tak jeździ Wita Stwosza. Wyjeżdżają z OBC od strony budowy i 2x w lewo w Derdowskiego. Po nowemu przestaną 2x przecinać Grunwaldzką. Jak dla mnie same plusy.
- 1 3
-
2020-02-14 07:07
Opinia wyróżniona
Nagle znaleźli się "eksperci". (8)
Najlepiej niczego nie powinno się budować ;) Panie Cezary po Nowej Sudeckiej mogłyby jeździć autobusy dowożące pasażerów z PKM.
- 85 173
-
2020-02-14 07:30
Nie mogłby... (1)
...bo autobusy potrzebują pasa ruchu 3 metry. Dlatego specjalnie zaprojektowano 2,75 żeby żaden autobus tu się nie "pałętał".
A ta współdzielona przestrzeń po środku jezdni, to będzie nic innego jak miejsca parkingowe.- 45 6
-
2020-02-15 15:52
Perfidia i cynizm decydentów po prostu poraża...
- 1 0
-
2020-02-14 08:45
Ach tak? To może wyłącznie w formie buspasa ją zrobić?
- 2 5
-
2020-02-14 10:11
Jest tramwaj i nie stoi w korkach. (1)
Jest tramwaj i dwie pętle przy PKM i w Oliwie. Wystarczy w godzinach szczytu uruchomić wahadło.
- 7 0
-
2020-02-15 15:53
Może w takim razie aż prosi się o tramwaj na tym odcinku Grunwaldzkiej??????
- 1 0
-
2020-02-14 16:53
Wolność! Wolność dla Walusia! (2)
- 0 4