- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (189 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (173 opinie)
- 3 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (130 opinii)
- 4 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (102 opinie)
- 5 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (44 opinie)
- 6 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (25 opinii)
Opóźnienia wypłat środków za goszczenie uchodźców
Są opóźnienia w wypłatach dla mieszkańców, którzy zapewniają schronienie uchodźcom z Ukrainy. Pieniądze, 40 zł na osobę za dzień pobytu, są wsparciem dla mieszkańców i podmiotów w utrzymaniu wojennych uciekinierów.
Dla osób, które skrupulatnie planują wydatki, takie opóźnienie to duży problem.
40 zł na uchodźcę. Jest zamieszanie z obsługą wniosków
Ponad połowa złożonych wniosków w kolejce do realizacji
Wypłatą środków w Gdańsku zajmuje się Gdańskie Centrum Świadczeń, do którego wpłynęło 5 820 wniosków o wsparcie na udzielenie schronienia i wyżywienia uchodźcom z Ukrainy. Obejmują one 18 337 osób, a ich wartość to ok. 27 mln. zł. GCŚ zrealizował 2 030 wniosków na prawie 7,7 mln zł.
Miasto czeka na pieniądze od wojewody
Jak informuje Patryk Rosiński z biura prasowego gdańskiego magistratu, GCS jest przygotowane do wypłaty kolejnych świadczeń.
- Obecnie Centrum czeka na środki finansowe z Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. Do tej pory złożono zapotrzebowanie na kwotę 25,5 mln zł. Otrzymaliśmy 7,7 mln zł, które zostały już wypłacone. Zweryfikowane zostały już kolejne wnioski, które zrealizowane zostaną niezwłocznie po otrzymaniu następnej transzy środków. Pojawiły się sygnały, że może to nastąpić w ciągu najbliższych dni - zaznacza Rosiński.
Opóźnienia w wypłacie pieniędzy przez GCŚ wynikają też z nowego obowiązku nałożonego na samorządy, które muszą rejestrować dane w systemie "Źródło". Procedura okazała się czasochłonna, co wydłuża cały proces. Wymagany jest też PESEL od obywateli Ukrainy.
W Gdyni na rozpatrzenie czeka 800 wniosków
- Przyjęliśmy 3 036 wniosków o świadczenia za zakwaterowanie. Rozpatrzyliśmy 2 236 wniosków o zakwaterowanie na kwotę 9 mln 479 tys. 600 zł (na 7 013 zakwaterowanych obywateli UKR). Wypłaciliśmy 1 366 świadczeń o zakwaterowanie na kwotę 5 mln 998 tys. 720 zł - przekazała Agata Grzegorczyk, rzeczniczka prasowa Urząd Miasta Gdyni.
W Sopocie większość przyznanych środków już wypłacono
Do Urzędu Miasta Sopotu wpłynęło do tej pory 451 wniosków w sprawie świadczenia. Nie ma opóźnień w wypłatach.
- Wnioski te obejmują 56 786 osobodni (2 mln 271 tys. 440 zł). Większość została już wypłacona, pozostałe są przygotowywane do wypłaty. W Urzędzie Miasta Sopotu wnioski są rozpatrywane na bieżąco. Zdarzają się niewielkie opóźnienia, które wynikają z konieczności dodatkowej weryfikacji wniosków w systemie ogólnopolskim - poinformował Marek Niziołek z Biura Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Sopotu.
Wsparcie przedłużone z 60 do 120 dni
Wsparcie w wysokości 40 zł dziennie dla osób i podmiotów, które na własny koszt zapewniły zakwaterowanie i wyżywienie obywatelom Ukrainy, może być przyznane nie dłużej niż za okres 120 dni od dnia przybycia obywatela Ukrainy na terytorium Polski. Początkowo okres wsparcia wynosił 60 dni, ale po nowelizacji specustawy z 27 kwietnia wydłużono go o kolejne 60. Pojawił się też warunek posiadania numeru PESEL przez obywatela Ukrainy.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-06-22 20:56
Kiedys moze zrozumiecie ze ten teatr PO PIS nie ma znaczenia (14)
2 frakcje tych samych ludzi ktorzy wygladaja inaczej a i tak graja do tej samej bramki. Nie bylo zadnego przewrotu Solidarnosci ani obalenia komuny to sa bzdury ktore odwracaja wasza uwage. Gole sa dawno ustalone tylko droga do nich musi wygladac naturalnie!
- 155 20
-
2022-09-07 13:17
dokładnie jak zostało napisane !
żydostwo ,żydostwo , żydostwo, żydostwo, od 1945r do dzisiaj ! a ukraińcy to ich v kolumna !
- 0 0
-
2022-06-23 08:23
Zgadza sie, Polską rządzi światowa elita, masoneria a ich wykonawcami jest nasz nierząd (2)
polskojęzyczny. Natomiast za tą elitą światową stoi ktoś jeszcze mocniejszy ,kto nienawidzi ludzkości, a szczególnie dzieci .Domyślcie się kto to...
- 9 2
-
2022-07-08 08:22
Kosmici? (1)
- 0 2
-
2022-07-20 15:24
eskimosi
- 0 0
-
2022-06-23 08:03
pis po samo zło (3)
wiadomo, Polską rządzi ktoś inny, i to nie z Polski
- 12 0
-
2022-06-23 08:23
pis i po to samo zło... (2)
- 5 1
-
2022-06-23 08:32
za PO paliwo było po 6zł a węgiel po 700zł (1)
PiS zabawił się w rozdawanie+ i rozkradanie+
i paliwo już po 8zł, a węgiel po 3000zł- 5 4
-
2022-06-23 10:56
To byly inne lata i inna sytuacja na swiecie, ktoby nie rzadzil dzisiaj to i tak paliwo byloby tak samo drogie
- 3 2
-
2022-06-23 07:37
Dokladnie tak. (2)
Psy szczekaja karawana jedzie dalej..divide and conquer.
- 12 3
-
2022-06-23 08:16
Dziel i podbijaj?
- 0 0
-
2022-06-23 08:11
PiSy szczekają i każą zbierać ludziom po lasach chrust
bo "praca pokora umiar..." ale jednak "te Nagrody nam się po prostu należały!"
... a wystarczyło tylko żeby tak poPiSowo Nie Kraść+- 6 3
-
2022-06-23 00:43
Ależ ty oświecony jesteś, Heniu (1)
- 11 20
-
2022-06-23 02:21
Wez kolejna dawke bo ci komentarze wylacza
- 3 8
-
2022-06-22 20:58
niestety większość nie zrozumie :/
- 39 4
-
2022-06-23 06:15
Obserwacja (26)
Ja obserwuje i mam podejrzenie , że im nie potrzebne mieszkanie tylko balkon )) impreza trwa )))) . Cały blok ma po dziurki ale nikt się nie odezwie bo wiadomo ))) najgorsze że ci ludzie nawet zwykłego ,, dzień dobry " nie powiedzą .
- 137 31
-
2022-06-23 17:19
Oni nie nauczeni są kultury,dawania a brania.Im się należy.
- 4 0
-
2022-06-23 09:45
Trzeba uparcie samej/samemu mówić "dzień dobry". Zwykle ludzie się z czasem uczą obyczajów nowego kraju.
- 2 3
-
2022-06-23 08:35
Zapraszam cię na moje osiedle, zobaczysz jak Polacy "świętują" na balkonach, po prostu szczyt chamstwa, nawet policja nie może ich uciszyc
- 8 6
-
2022-06-23 08:38
u nas wystarczyło wezwać policję (1)
i już ukraińskie grile i słuchanie muzy na całą dzielnicę ustało. 3 dni przeżywali mandat 500 ziko. to tacy sami ludzie jak każdy inny więc dotyczą ich te same zasady co innych
- 19 0
-
2022-06-23 11:21
proszę brać przykład
- 5 0
-
2022-06-23 07:55
moja opinia. (1)
w Ukrainie masz mega zróżnicowanie społeczne jesli chodzi o dochody. Na pewno zdarzają się ludzie zamożni, ale większość to żyje gorzej niż Polacy. Do Ukrainki mojej koleżanki z pracy przyjechała jej mama. Ona jest emerytką i nie ma samochodu. Ona żyje z bieda emerytury. Moja koleżanka ją utrzymuje. A jeśli chodzi o imprezy to są tacy ludzi jak my z takim samym rozkładem ludzi głupich i mądrych.
- 15 3
-
2022-06-23 10:47
Nawet nie masz wiec pojecias ile jest dzieci utrzymujacych ze swojej czesto pierwszej pracy wlasnych polskich rodzicow.
- 5 0
-
2022-06-23 06:31
(18)
Wystarczy popatrzeć na ich bryki na parkingach przed hipermarketami . Bidaki tu nie przyjechały. Mniej niż połowa z nich nie podjęła pracę , no bo i po co skoro Polska jest dla nich hojna . Ludzie powoli otwierają oczy , co widać po koszach darowizny ustawionych dla nich w marketach . Jszcze 2,3 miesiące temu były pełne , a dziś ledwo dna są zakryte .
- 52 9
-
2022-06-23 07:52
Domyślam się, że jak Ty byś uciekała przed wojną mając super auto (4)
to byś je tam zostawiła i szła z buta. To są normalni ludzie, na Ukrainie prowadzili normalne życie , różnica między nami, a nimi jest taka, że przed ich domami wybuchają bomby. Dlaczego mają płakać zamiast się cieszyć skoro im udało się uciec? Ja też byłabym szczęśliwa gdybym razem z rodziną była bezpieczna. Wy Polaki myślicie, że oni teraz do
to byś je tam zostawiła i szła z buta. To są normalni ludzie, na Ukrainie prowadzili normalne życie , różnica między nami, a nimi jest taka, że przed ich domami wybuchają bomby. Dlaczego mają płakać zamiast się cieszyć skoro im udało się uciec? Ja też byłabym szczęśliwa gdybym razem z rodziną była bezpieczna. Wy Polaki myślicie, że oni teraz do końca swoich dni powinni Was po rączkach całować. To nie ich wojna, to wojna polityczna, zawsze chodzi o politykę .Jeżeli chodzi o dary to oczywistym jest to, że na początku będzie największy boom na pomaganie, ale ta pierwsza pomoc jest właśnie najważniejsza aby ludzie mogli stanąć na nogi. Tu nie chodzi o to, że Polaki przejrzały na oczy tylko nikt nie będzie z comiesięcznej wypłaty wydawał pieniądze na obcych ludzi. Wpłaciło się raz i wystarczy.
- 7 20
-
2022-06-23 10:02
(2)
"Polaki"? Tak sie u was mówi? :)
- 10 2
-
2022-06-23 10:30
(1)
Najwyrazniej. "Wy Polaki" i juz wiadomo kto to napisal...
- 11 0
-
2022-06-23 19:55
Dobrze, że nie napisał "niewyrezańcy".
- 2 0
-
2022-06-23 09:42
w kijowie i innych miastach zycie toczy sie normalnie, byłem widziałem
- 17 0
-
2022-06-23 07:43
Domyślam się, że jak Ty byś miała super auto (3)
i uciekała przed wojną to byś je zostawiła żeby tylko nie wyjść na bogatą osobę? To są normalni ludzie, tacy jak my, tylko przed ich domami wybuchają bomby. Mają płakać do końca życia, że jest wojna? Jeśli całą rodziną udało im się uciec to powinni być szczęśliwi i żyć jak się im podoba. Polaki wyciągnęły rączkę i myślą, że teraz będą ich po niej całować.
- 12 27
-
2022-06-23 11:43
bogaci na Ukrainie są tylko oligarchowie, reszta to biedota
rozwarstwienie tam jest znacznie większe niż u nas
- 2 0
-
2022-06-23 07:55
(1)
Nie Ucieka sie przed wojną skoro mi dobrze u siebie w Kraju to walcze za niego.
A 2 super fury można sprzedac, I po zapomoge.- 26 8
-
2022-06-23 10:01
Tak, sprzedać...
Najlepiej "pola czkowi" za 1/10 wartości. Po co ma sprzedawać? Wróci nim do Kijowa czy innej mieściny i dalej będzie zarabiać lepiej od nas jak mu się przedłużony urlop skończy....
- 3 11
-
2022-06-23 07:08
(8)
No i właśnie to o czym piszesz to sukces propagandy Putina i sukces prowadzonej wojny. Bryki na parkingach, a co wszyscy powinni wozami drabiniastymi jeździć? co oni domów nie mieli tylko lepianki? tylko bieda z nędzą miała przyjechać? przyjechali ci których przyjęliśmy, jeśli rząd weryfikowałby kto skąd przyjechał np. z terenów zagrożonych
No i właśnie to o czym piszesz to sukces propagandy Putina i sukces prowadzonej wojny. Bryki na parkingach, a co wszyscy powinni wozami drabiniastymi jeździć? co oni domów nie mieli tylko lepianki? tylko bieda z nędzą miała przyjechać? przyjechali ci których przyjęliśmy, jeśli rząd weryfikowałby kto skąd przyjechał np. z terenów zagrożonych działaniami wojennymi (ale kto wiedział co ma we łbie Putin? ) Cieszmy się że Ukraina jest buforem przed ruską inwazją i nie wymyślajmy że ktoś przyjechał dobrej klasy samochodem czy mu warunki mieszkaniowe nie odpowiadają. Gdyby na naszym terenie była wojna sytuacja byłaby podobna, bogaci i majętni uciekliby pierwsi na zachód a bieda i normalność zostałaby w domach i walczyła o wolność kraju.
- 26 45
-
2022-06-23 07:43
Zgoda (6)
Tylko dlaczego Ci bogaci mają świadczenia wypłacane z naszych podatków . Chciałbym aby moja córka ( wykształcona , pracuje ) ale przez lata nie kupi sobie mieszkania za milion aby jej państwo pomogło , a teraz ona pośrednio płaci z podatków na TYCH bogatych gości . Przecież można weryfikować i dawać ludziom dotkniętym nieszczęściem wojny .
- 51 8
-
2022-06-23 09:22
(2)
nie z naszych podatków, a z EU!
- 2 15
-
2022-06-23 11:42
z naszych
- 6 0
-
2022-06-23 10:16
Co ty za bzdury piszesz ?
- 9 1
-
2022-06-23 08:35
Świadczenia (1)
Przecież 40 zł za dzień jest dla Polaków, którzy goszczą u siebie Ukraińców. Świadczenie dla Ukraińców to jednorazowa zapomoga w wysokości 300 zł.
- 7 5
-
2022-06-23 11:42
dla każdego
znam przypadek (pewnie nie jedyny) Ukrainiec podnajmuje mieszkanie i umieszcza tam innych krajan
- 7 0
-
2022-06-23 08:32
Można a nawet powinno to się robić, dlatego dziękuję że zgadzasz się z moja opinią, niestety nie wszyscy zrozumieli to co napisałem powyżej.
- 10 4
-
2022-06-23 07:25
Tak.
- 7 1
-
2022-06-23 05:51
Teraz Problem (7)
To następnym razem będzie wiedział jeden z drugim żeby nie wynajmować uchodzcą tylko mysleć o sobie po co wogóle tu przyjechali są Polskie Rodziny Matki z Dziećmi i tak dalej a tu zaczyna się druga Irlandia obcym państwo daje bo rząd Liczy na poparcie którego nie ma dzisiaj idzie kobieta z dzieckiem i słyszy w opiece,,, Prosze pani my mamy tutaj uchodźców z ukrainy "
- 89 44
-
2022-06-23 12:16
czy ja tez moge zwrocic sie o dofinansowanie
uchodzcy z obywatelstwem kartuskim czy to tylko mozna dostac za tych owinietych w zólto niebieski ręcznik?
- 5 0
-
2022-06-23 10:32
Kobiety z dziecmi obchodza mnie tak samo jak uchodzcy. Pomoc to mozna wdowie, a nie babie, ktora sie gzdzi, jakby nie umiala zahamowac popedu i pozniej wyciaga lape do pieniedzy podatnika. Ha tfu.
- 8 0
-
2022-06-23 08:14
To jest okropne jak można masakrować język polski i nie mieć wstydu.
- 6 3
-
2022-06-23 08:10
Ja też bym nie wynajmował "uchodźcą". (1)
Jak zwykle najwięksi "patrioci" nie mają zielonego pojęcia o zasadach pisowni rządzących ich ojczystym (czyżby?) językiem.
- 4 5
-
2022-06-23 10:47
To ruski troll
- 0 2
-
2022-06-23 07:52
oczy bolą od wpisu "patrioty", chyba, że to za ruble...
- 7 7
-
2022-06-23 07:15
Bełbeł beł
co o interpunkcji nigdy nie słyszało, a o Ukraińcach w opiece już tak... .
- 6 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.