• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gotowe kolejne fragmenty ekspresowej "siódemki" ze stolicy do Trójmiasta

Maciej Naskręt
18 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.
  • Gotowy odcinek drogi ekspresowej w rejonie Nidzicy.

Tuż przed wakacjami zostanie otwarty ekspresowy odcinek krajowej "siódemki" ze stolicy do Trójmiasta. Dwujezdniowa trasa zostanie udostępniona w rejonie Nidzicy. Kolejne fragmenty będą przejezdne pod koniec lipca i jesienią. Łącznie oddanych zostanie 50 km ekspresówki.



W jakim kierunku przeważnie zmierzasz jadąc "siódemką"?

Dobre wieści dla kierowców korzystających z krajowej "siódemki". 23 czerwca pojadą 23-kilometrowym odcinkiem ekspresowej między Warszawą a Trójmiastem. Kończy się bowiem budowa obwodnicy Nidzicy, warta łącznie ok. 500 mln zł. Inwestycja w połowie była dofinansowana przez Unię Europejską.

Dwa odcinki były budowane od początku 2015 r. na zlecenie olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonawcą była firma Strabag. Droga ekspresowa powinna skrócić podróż kierowców między stolicą a Trójmiastem o ok. 15 minut.

Na wspomnianym odcinku drogi ekspresowej pojawią trzy węzły drogowe. Niestety w rejonie Nidzicy zabraknie miejsc obsługi podróżnych, czy też stacji paliw.

Kolejny fragment ekspresówki w lipcu

Jeszcze na początku tego wieku otwarcie obwodnicy wokół Nidzicy byłoby wielkim wydarzeniem. Obecnie tak nie będzie, bo do otwarcia szykują się kolejne, bardziej imponujące odcinki krajowej "siódemki".

Już na przełomie lipca i sierpnia pojedziemy 120 km/h między Ostródą a Rychnowem. 10-kilometrowy fragment, budowany przez firmę Strabag, pochłonął z kasy budżetu państwa 299 mln zł. Część tej kwoty zwróci nam w dofinansowaniu Unia Europejska.

Szacuje się, że po otwarciu tego odcinka podróż między Warszawą a Trójmiastem skróci się o kolejne 5 minut. To oznacza, że latem pojedziemy ok. 30-km nowym odcinkiem

Inwestycje prowadzone na "siódemce" z Trójmiasta do Warszawy. Inwestycje prowadzone na "siódemce" z Trójmiasta do Warszawy.
Jesienią otwarcie kluczowych inwestycji na "siódemce"

W październiku drogowcy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad planują otwarcie odcinka z Rychnowa do Olsztynka. Od Ostródy do Mławy także pojedziemy więc dwiema jezdniami.

Inwestycję realizuje również Strabag, a jej oddanie spowoduje, że w budżecie państwa ubędzie ok. 388 mln zł. Część tej kwoty pokryje Unia Europejska.

Warto za to uzbroić się w cierpliwość jeżdżąc przez Ostródę. Jesienią zostanie oddana do użytku obwodnica tej miejscowości. To najdroższe przedsięwzięcie drogowe w województwie warmińsko-mazurskim. Za prawie 1 mld zł powstaje tam 9-kilometrowa trasa ekspresowa. Jej dopuszczenie do ruchu zakończy ogromne korki w samej Ostródzie i wyprowadzi ruch tranzytowy poza miasto.

- Oddanie odcinka wokół Ostródy zakończy prace przy budowie drogi ekspresowej w województwie warmińsko-mazurskim - mówi Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału GDDKiA
Fragment S7 budowany na Żuławach. Fragment S7 budowany na Żuławach.
Ekspresówka na Żuławach w 2018 r.

Na koniec przypomnijmy, że na nasz odcinek drogi ekspresowej będzie trzeba poczekać. Harmonogram zakłada zakończenie robót zasadniczych i udostępnienie do ruchu całości przebudowanej trasy w październiku 2018 roku.

Trwająca od 2016 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,642 mld zł, czyli ok. 82 mln zł za kilometr.

Drugi odcinek, budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,576 mld zł, co daje 79 mln zł za kilometr.

Opinie (287) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    PO budowało autostrady. Teraz PiS stawia tylko pomniki.

    • 55 21

    • PIS = sekta złodziei i nieudaczników.

      Buraki od leśniczego.

      • 15 10

    • A na skraju lasu tego
      Żyła córka leśniczego
      Żyła w cnocie aż do granic
      I nie chciała spodni za nic

      • 9 2

  • koszty od 10 do 20 mln euro za kilometr, dajcie spokój (3)

    • 10 4

    • no właśnie, a PiS zapowiadał (1)

      że będzie tanio budował

      • 7 2

      • tanio u nas zawsze znaczy tanio teraz a potem 5 remontów, więc i tak wychodzi więcej niż pierwotnie najdroższa oferta..

        • 0 0

    • Przecież ludzie-robotnicy nie będą pracować za półdarmo. To nie Polska, gdzie można znaleźć pracowników za 2 tys. zł brutto. A nie, czekaj...

      • 6 0

  • jakoś dziwnie drogie te odcinki. (7)

    półtora miliarda za kawałek drogi: wjeżdża ciężki sprzęt, sypią piach, ubijają, leją beton, asfalt, barierki i kasa na konto. Jakaś mafia tych cwaniaczków z firemek budowlanych.

    • 14 25

    • ehh (3)

      widziałeś "wieśniaku" jak się buduje drogi?? dla chłopa wystarczy sypnąć gruzem co by do pola się dostał. to jest Twój sposób myślenia.

      • 18 3

      • Za PiS, tak jak za PRL, powinno robić się na odpieprz. (1)

        Wszak PiS i ich wyborcy to spadkobiercy postsowieckiej mentalności.

        • 10 3

        • ehh

          bo to są sieroty po komunie i mają teraz swojego sekretarza.

          • 5 3

      • a ty widziałeś Oboro jak się buduje autostardy i za ile w chorwacji , hiszpanii?

        to nie wypowiadaj się ty ja

        • 0 0

    • Debil jaro (1)

      Zdajesz sobie sprawę na jakim podłożu budowana jest droga? Jechales kiedyś siudemką przez Żuławy? Widziałeś budowę mostu w Kiezmarku przez Wisłę? Czy ktoś ci sypnął tym twoim piaskiem po oczach?

      • 6 1

      • siudemką? Chyba siódemką i to w dizlu:)

        • 3 1

    • żeby się wypowiadać to trzeba mieć jakieś pojęcie

      Droga, to nie tylko droga ale w to wchodzą mosty (np. przez Wisłę i Nogat), wiadukty, drogi dojazdowe i drogi boczne dla traktorów. To tak w skrócie.

      • 4 0

  • Kiedy będą sklejane?

    • 3 1

  • Pis powinien uniesc sie honorem (2)

    I oddac Uni polowe czyli 250 baniek

    • 21 10

    • ty masz tylko jedna bańke za to całkiem Pustą:)

      • 1 7

    • Ale z dotacji partyjnych i forsy Rydzyka nie pdatków!

      • 0 0

  • Super, bo ciężko się jeździ 7 w budowie. Czekam na odcinek za Gdańskiem:)

    • 14 0

  • a co z odcinkiem mława-płońsk

    • 5 0

  • I na zdrowie. (6)

    Jest szansa, że dzięki tej drodze zacznie rozwijać się także Elbląg, szczególnie po odblokowaniu dostępu do portu. Warszawa będzie zachwycona: blisko do morza i blisko na Mazury - a to ich ukochane miejsce na wakacje. Inne rejony też zyskają.

    • 9 4

    • a co ma wawa do tego? toć jest a1 którą w 3h jesteś w trójmieście z wawy. więc o co chodzi? (1)

      • 7 0

      • Trójmiasto

        to nie Elbląg... Ale ja się nie znam.

        • 1 0

    • port w Elblągu? Dobry dowcip (1)

      A niby co takiego ważnego, w dużych ilościach jest produkowane w Elblągu i w okolicach? Nic. Tzw. odblokowanie poru w Elblągu to nic innego jak brzękanie szabelką na Rosję w wykonaniu pisu. ps. A już wyjaśniono ile rocznie będzie kosztowało utrzymanie tego sławnego przekopu ?

      • 4 0

      • Za to w Gdańsku...

        nowe biurowce to zagłębie metanowe. I chyba mic więcej teraz się tu nie produkuje. Mimo to porty działają.

        • 0 2

    • na zdrowie (1)

      tak, szczególnie do portu w Elblągu, Rotterdam i Hamburg już się boją konkurencji

      • 4 0

      • Brawo.

        Typowy leming. Skoro makrela ma hamburg, to donek może zamknąć gdynię, ja, herr leming? Elbląg będzie blisko via carpatia... A, przepraszam, to też bez sensu, bo Niemcy już mają szlak północ-południe, więc drugi jest zbędny...

        • 0 4

  • Koszt dwa razy wyższy niż średni koszt budowy autostrady (1)

    Średnio 1km autostrady w Polsce to około 10mln euro a tu koszt ekspresówki na tych piachach i bagnach to 20 mln euro za 1 km. To i tak niedrogo, skoro nasza składka miesięczna do Unii to jakieś 1,5 mld zł. Dwa miesiące niepłacenia składek do Unii i mamy te dwa odcinki ekspresówki za darmo! :]

    • 7 13

    • Sam sobie odpowiedziałeś skąd taki wysoki koszt.

      • 4 0

  • Czyli już do Warszawy 3h a nie 3,5

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane