- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (52 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (267 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (187 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Gotowy pierwszy peron dalekobieżny na stacji we Wrzeszczu
Zobacz z bliska nowy peron na stacji we Wrzeszczu
Pociągi dalekobieżne we Wrzeszczu zatrzymują się od wtorku przy nowym peronie. Obiekt powstał w ramach rozbudowy stacji, która ma umożliwić dotarcie tam także pociągom PKM. Warte 140 mln zł przedsięwzięcie finansują Polskie Linie Kolejowe, a prace wykonuje konsorcjum firm Torpol i Feroco.
Prace na budowie peronu nr 1 na stacji Wrzeszczu.
Początek prac na stacji we Wrzeszczu.
Zobacz ruiny dawnej nastawni we Wrzeszczu.
Na peron można dostać się z dwóch stron - schodami z tuneli znajdujących się pod dworcem oraz od strony ul. Kilińskiego i Dmowskiego. Nowe windy ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem.
Peron został odpowiednio oznakowany z myślą o osobach niewidomych oraz niedowidzących. Symbole na posadzce poinformują o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Perony zapewnią również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwiają przemieszczanie się wszystkim pasażerom.
Czy się podoba? - Bez porównania, dotychczasowy peron we Wrzeszczu nie posiadał zadaszenia, nawierzchnia była nierówna i do tego trzeba było się wspiąć, by wsiąść do pociągu. Wszystkie te utrudnienia i bariery zostały zlikwidowane - mówi pani Joanna, która czekała na pociąg do Krakowa.
Czego brakuje na nowym peronie?
Obiekt wymaga jeszcze dopieszczenia. Zejścia do przejeść podziemnych posiadają tymczasowe balustrady. Zostaną one zastąpione bardziej ozdobnymi elementami, by nawiązywały do architektury wiaty. Podobnie jest w przypadku schodów. Z powodu mrozu nie nanoszono na nie okładzin.
Ponadto brakuje dwóch wind - jednej od strony ul. Kilińskiego, a drugiej przy przejściu z holu dworca na peron. Mają się one pojawić jednocześnie z budowanymi windami na nowym peronie nr 2 - w 2015 r. Do tego czasu z bagażem będzie trzeba chodzić po schodach.
Gdy byliśmy na nowym peronie, testowany był system zapowiadania pociągów. Nie wszystkie megafony działały.
Wykonawca zabiera się za peron nr 2
W przyszłym roku kontynuowane będą prace na stacji Gdańsk Wrzeszcz oraz związane z zabudową systemu ERTMS drugiego poziomu. - We Wrzeszczu w 2015r. zbudujemy tory nr 1, 11, 3, 13 i 15 - nieparzyste i nowy peron nr 2 - w miejsce starego peronu. Kontynuowane będą również prace związane z przebudową przejścia podziemnego wzdłuż ul. Waryńskiego oraz wiaduktem na ul. Wajdeloty - mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy PKP PLK.
Ostatni etap modernizacji magistrali ze stolicy do Gdyni
Przebudowa stacji Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od lutego pociągi korzystają już ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. W ramach tego przedsięwzięcia tylko na terenie Trójmiasta zmodernizowano 14 peronów, 15 przejść podziemnych oraz prawie 100 km torów. Koszt modernizacji stacji Gdańsk Wrzeszcz to ok. 150 mln zł brutto.
Co ciekawe, projekt rozbudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz dostarczyła samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, bowiem to jej inwestycja, czyli budowa 18-kilometrowej linii między Wrzeszczem a Osową wymusiła rozbudowę stacji na wysokości ul. Dmowskiego. Inwestorem natomiast jest zarządca infrastruktury - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Miejsca
Opinie (122) 6 zablokowanych
-
2014-12-11 09:33
No ładne cacko! Ale Kaczyniaki - Maliniaki i tak będą zrzędzić że za pozno,za maly,za drogi! (3)
- 6 5
-
2014-12-11 13:41
A ty zrób sobie zdjecia na fejsa z nowym peronem wiesniaku
- 1 1
-
2014-12-11 13:44
Rzeczywiście - jest przed czasem, za duży i za tani. Teraz lepiej się czujesz pajacu?
- 1 1
-
2014-12-11 15:01
Wyjątkowa bzdura z ich strony
każdy rozsądny człowiek w Polsce wie że PKP to synonim solidności
i sukcesu- 0 1
-
2014-12-11 09:35
za to w Mleczewie k/Malborka tory się zawaliły i naookoło jeżdżą (6)
w Tuskmenistanie co się polepszy to się popieprzy...
- 5 7
-
2014-12-11 10:23
juz nie jeżdżą (1)
tory są naprawione
- 3 0
-
2014-12-11 10:25
Brawo, czekamy teraz na zimę
i obstawiamy na bet-at-home.com gdzie się wtedy obsunie nasyp
- 1 1
-
2014-12-11 10:31
To prawda. Za Kaczyńskiego i Gosiewskiego byłby peron w każdym powiecie! (3)
Wrzeszcz był na liście zaraz za Włoszczową,ale zostaliśmy zdradzeni o świcie! 20 lat zaniedbań na kolei nie ma tu nic do rzeczy!
- 3 2
-
2014-12-11 10:55
20 lat zaniedbań? Kurcze kolejki w NFZ też pewnie 20 lat (2)
zaniedbań, drogi jak wyżej... PKW po 25 latach wolności dała d#py -- 20
lat zaniedbań. W sumie całe to państwo jest ch#jowe bo 20 lat
zaniedbań
Tylko na co poszedł w tym czasie ten 1 bilion złotych długu publicznego??- 0 0
-
2014-12-11 10:57
Na stadiony i "darmowe" szkolenia bezrobotnych (1)
- 1 1
-
2014-12-11 11:04
No tak w stadionach to jesteśmy potęgą światową
np. taka Lechia to ma stadion większy od 2/3 klubów z Premiership
w tym Tottenhamu, Chelsea czy Aston Villa.- 1 1
-
2014-12-11 09:45
Coraz mniej pociągów za to dworce odpierniczone na błysk
coś-za-coś...
- 5 4
-
2014-12-11 10:16
Niesamowite, porywające.
- 2 1
-
2014-12-11 10:22
artykuł jest świetny
najpierw w tekście mowa o nowych windach i schodach, a potem okazuje się, że wind nie ma , gdyż powstaną razem z drugim peronem . Czyli żadnych różnic na razie nie ma dla podróżnych z dużym bagażem. Tyle tylko, ż eperon jest nowy
- 5 0
-
2014-12-11 10:22
Feroco, a nie Ferocco :) (1)
- 0 2
-
2014-12-11 10:32
Ferrero Roszer
- 3 0
-
2014-12-11 10:58
Zejścia do przejeść podziemnych
Co to są przejeścia?
- 2 2
-
2014-12-11 11:56
:-)
przechodzilem ostatnio na peron skm od strony kas we wrzeszczu po godz.17stej..massakra. Ciemno, jakas drewniana kladka, po ktorej starsza Pani miala problem zz ejsciem bo nic nei widziala, schody z ktorym nie problem noge zlamc....smord i ubustwo ... taki to gdansk
- 4 1
-
2014-12-11 11:56
Kolejna fuszerka (2)
Wszystko piknie i ladnie ale dziura miedzy peronem a wagonem jak straszyla tak straszy identycznie jak na SKM. Niech psy pogryza tych domoroslych pseudoprojektantow i knostruktorow. Zeby rozwiazac tak prosty i banalny problema nie trzeba byc inzynierem i fachowcem. Totalne dziadostwo. Wszytko robia na pokaz ale nie z mysla o wygodzie ludzi.
- 7 2
-
2014-12-11 13:00
Każdy model wagonu jest trochę inny na tle reszty.
Żeby peron pasował do podłogi wagonu jak podłoga windy do piętra, wszystkie wagony musiałyby być identyczne. To kosztowałoby miliardy. Nie warto. Więc, wysokość peronu to kompromis zawsze.
- 0 0
-
2014-12-11 19:34
P
Kolego a czy wiesz wogołe co to jest skrajnia kolejowa?? chyba nie skoro piszesz takie bzdety. Nie moga bliżej podejsc z peronem... Pociagi trzeba zmienić tak aby nie było dziury a może jakies podesty, wsporniki wysuwane w momencie zatrzymania... Zresztą jakbyś zobaczył w poprzednich artykulach przyszly calkowicie nowy nabytek SKM ujrzałbys tam takie rozwiazanie i byś nie biadolil. Troche sie podszkol bo pretensje to każdy może mieć ale zeby umiec na nie odpowiedzieć to juz wiedzy brak.
- 0 0
-
2014-12-11 13:05
Dobra. A co z nastawnią?
Kolejny samozapłon?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.