- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (58 opinii)
- 2 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (84 opinie)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (353 opinie)
- 4 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (201 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (141 opinii)
- 6 Chciała kupić Bitcoiny, straciła 200 tys. (90 opinii)
Gotowy pierwszy peron dalekobieżny na stacji we Wrzeszczu
Zobacz z bliska nowy peron na stacji we Wrzeszczu
Pociągi dalekobieżne we Wrzeszczu zatrzymują się od wtorku przy nowym peronie. Obiekt powstał w ramach rozbudowy stacji, która ma umożliwić dotarcie tam także pociągom PKM. Warte 140 mln zł przedsięwzięcie finansują Polskie Linie Kolejowe, a prace wykonuje konsorcjum firm Torpol i Feroco.
Prace na budowie peronu nr 1 na stacji Wrzeszczu.
Początek prac na stacji we Wrzeszczu.
Zobacz ruiny dawnej nastawni we Wrzeszczu.
Na peron można dostać się z dwóch stron - schodami z tuneli znajdujących się pod dworcem oraz od strony ul. Kilińskiego i Dmowskiego. Nowe windy ucieszą niepełnosprawnych oraz podróżnych z większym bagażem.
Peron został odpowiednio oznakowany z myślą o osobach niewidomych oraz niedowidzących. Symbole na posadzce poinformują o zmianie kierunku, poziomu oraz o przeszkodach. Perony zapewnią również dogodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze ułatwiają przemieszczanie się wszystkim pasażerom.
Czy się podoba? - Bez porównania, dotychczasowy peron we Wrzeszczu nie posiadał zadaszenia, nawierzchnia była nierówna i do tego trzeba było się wspiąć, by wsiąść do pociągu. Wszystkie te utrudnienia i bariery zostały zlikwidowane - mówi pani Joanna, która czekała na pociąg do Krakowa.
Czego brakuje na nowym peronie?
Obiekt wymaga jeszcze dopieszczenia. Zejścia do przejeść podziemnych posiadają tymczasowe balustrady. Zostaną one zastąpione bardziej ozdobnymi elementami, by nawiązywały do architektury wiaty. Podobnie jest w przypadku schodów. Z powodu mrozu nie nanoszono na nie okładzin.
Ponadto brakuje dwóch wind - jednej od strony ul. Kilińskiego, a drugiej przy przejściu z holu dworca na peron. Mają się one pojawić jednocześnie z budowanymi windami na nowym peronie nr 2 - w 2015 r. Do tego czasu z bagażem będzie trzeba chodzić po schodach.
Gdy byliśmy na nowym peronie, testowany był system zapowiadania pociągów. Nie wszystkie megafony działały.
Wykonawca zabiera się za peron nr 2
W przyszłym roku kontynuowane będą prace na stacji Gdańsk Wrzeszcz oraz związane z zabudową systemu ERTMS drugiego poziomu. - We Wrzeszczu w 2015r. zbudujemy tory nr 1, 11, 3, 13 i 15 - nieparzyste i nowy peron nr 2 - w miejsce starego peronu. Kontynuowane będą również prace związane z przebudową przejścia podziemnego wzdłuż ul. Waryńskiego oraz wiaduktem na ul. Wajdeloty - mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy PKP PLK.
Ostatni etap modernizacji magistrali ze stolicy do Gdyni
Przebudowa stacji Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od lutego pociągi korzystają już ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. W ramach tego przedsięwzięcia tylko na terenie Trójmiasta zmodernizowano 14 peronów, 15 przejść podziemnych oraz prawie 100 km torów. Koszt modernizacji stacji Gdańsk Wrzeszcz to ok. 150 mln zł brutto.
Co ciekawe, projekt rozbudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz dostarczyła samorządowa spółka Pomorska Kolej Metropolitalna, bowiem to jej inwestycja, czyli budowa 18-kilometrowej linii między Wrzeszczem a Osową wymusiła rozbudowę stacji na wysokości ul. Dmowskiego. Inwestorem natomiast jest zarządca infrastruktury - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Miejsca
Opinie (122) 6 zablokowanych
-
2014-12-11 13:36
Czy autor przeczytał to co napisał?
Od wtorku pociągi jeżdzą przy nowym peronie . a niżej że zmiana peronow nastąpi od 14go . Od 14go nastąpi zmiana rozkładu jazdy pociagów a nie peronów.
- 5 0
-
2014-12-11 19:06
informacja nie całkiem informacyjna
Nie jest prawdą, że od lutego pociągi dalekobieżne korzystają ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza do Chyloni, bo w dalszym ciągu na wysokości przystanku SKM Gdańsk Zaspa muszą jeździć wahadłowo po jednym torze. Wiem, że to z powodu budowy PKM, ale informacja powinna być rzetelna, a z tym jak widzimy PKP ma stałe kłopoty.
- 1 0
-
2014-12-11 23:00
Przepraszam, a gdzie jest wiata przed deszczem, śniegiem i przeciągiem
Komu to ma służyć ???
NIBY WSZYSTKO OK, ALE NIE MA GDZIE SIĘ SCHOWAĆ.
ZRÓBCIE JAKĄŚ PRZESZKLONA POCZEKALNIĘ NA PERONIE, BO NA RAZIE JEST ZUPEŁNA LIPA !!!!!!!!!!!111- 5 0
-
2014-12-13 13:04
Dlaczego na nowych peronach brak jakichkolwiek osłon od wiatru. Peron nowy a zimą nie ma gdzie się schowac
- 1 0
-
2015-01-08 20:49
Peron
Ile lat trzeba studiować nie wiem co aby zaprojektować coś tak brzydkiego i w dodatku w szarych barwach?Po prostu koszmar.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.