• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Groźby i zastraszanie podczas głosowania nad przebiegiem Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
31 maja 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Wizualizacja Obwodnicy Metropolitalnej.


Władze gdańskiego oddziału GDDKiA zdecydowały się przenieść do swojej siedziby zbieranie głosów nad ostatecznym przebiegiem Obwodnicy Metropolitalnej w rejonie Banina i Miszewa. Powód? Grożono ankieterom pracującym przy zbieraniu opinii mieszkańców na terenie gminy.



Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej wraz z dodatkowym wariantem w rejonie Miszewa i Banina. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej wraz z dodatkowym wariantem w rejonie Miszewa i Banina.
Urzędnicy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Gdańsku podjęli decyzję o zakończeniu zbierania głosów na terenie gminy Żukowo z obawy o zdrowie osób zbierających głosy w sprawie przebiegu w rejonie Banina i Miszewa Obwodnicy Metropolitalnej. Postanowili tak po kontakcie z koordynatorem projektu.

- Podczas konsultacji z mieszkańcami, dotyczących przebiegu jakiekolwiek drogi, zawsze jest gorąco. Ale ostatnie wydarzenia przeszły najśmielsze wyobrażenia - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Groźby i zastraszanie

Sprawę szczegółowo opisują zastraszeni ankieterzy. - W czwartek po południu odmówiłam przyjęcia ankiety, argumentując brakiem odpowiednich dokumentów. Reakcją na moje słowa były obraźliwe zarzuty. Rzucono mi także zgniecioną ankietą w twarz. Po tym incydencie mężczyzna opuścił lokal, kierując kolejną partię wulgaryzmów do mnie - opowiada ankieterka pracującą na zlecenie GDDKiA i zbierająca opinie mieszkańców w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Baninie.

Niewiele lepsza atmosfera panowała w remizie OSP w Miszewie, gdzie przyszedł mężczyzna w wieku ok. 40 lat. - Nie wpisał się na listę, na której miałem ewidencjonować osoby oddające głos. W sposób ordynarny zaczął wyrażać opinię na temat sposobu, w jaki odbywa się ankieta oraz jej przedmiotu, tj. trasy nowej obwodnicy. Zachowując spokój, wyjaśniłem temu Panu, że nie jestem pracownikiem GDDKiA i nie mam wpływu na przebieg tej trasy - opowiada ankieter.

Które tereny urzędnicy powinni omijać podczas wytyczania nowej drogi ekspresowej?

Mężczyzna nie podjął ankiety i zaczął straszyć wezwaniem policji. - Po około 10 minutach ten sam mężczyzna pojawił się ponownie, gdy stałem przed budynkiem podczas przerwy - nie było w punkcie osób chcących wypełniać ankiety - z trojgiem mężczyzn, którzy starali się przeszkodzić innym osobom w oddaniu ankiety - opowiada ankieter z Miszewa.

Prowadzący głosowanie postanowili schować urny oraz listę z danymi osób, które oddały głos. Wszelkie próby wyjaśnienia oraz uspokojenia wątpliwych gości nie dawały rezultatów.

Podwójne konsultacje w Miszewie i Baninie

Dodajmy, że na terenie Miszewa, Pępowa i Banina trwają dodatkowe konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej przez wspomniane miejscowości w gminie Żukowo. Dotychczasowy przebieg - przez Miszewo - oprotestowały firmy z Miszewa. Powód? Nowa droga miałaby wieść w świetle należących do nich terenów inwestycyjnych.

Co ciekawe, trwające konsultacje odbywają się na polecenie byłego dyrektora GDDKiA w Warszawie Lecha Witeckiego. Nieoficjalnie, oprócz firm, powtórzenie konsultacji lobbował w GDDKiA jeden z obecnych pomorskich posłów.

Dodajmy, że w 2012 r. biuro projektów Neret z Gdańska przedstawiło na zlecenie firm z Miszewa wariant przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej, który zakładał zbliżenie drogi do Banina i ochronę. Opracowanie zakładało, że najbliższe domostwa miały znajdować się w odległości ok. 150 metrów od planowanej drogi. Pomysł wtedy upadł ze względu na duży opór mieszkańców. Jak widać firmy z Miszewa poszukały innej drogi do przepchnięcia swoich postulatów.

Zamieszanie wokół dodatkowych konsultacji nie wpływa na procedurę uzyskiwania decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej, o którą GDDKiA stara się od początku tego roku.

Teraz osoby, które nie zdążyły w środę i czwartek złożyć ankiety, muszą udać się do oddziału GDDKiA w Gdańsku. Ankiety będą zbierane tam do dnia 3 czerwca 2014 r. w godzinach 7:30 - 16:15.

Planowana Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać po terenach przylegających do Trójmiasta od strony zachodniej. Nowa droga rozpoczyna się w węźle Chwaszczyno na drodze ekspresowej S6 tzw. Trasie Kaszubskiej. Koniec trasy podłączony zostanie do węzła Straszyn - skrzyżowania S6 Obwodnicy Trójmiasta i S7 Południowej Obwodnicy Gdańska.

Dodatkowo w ramach zadania zaprojektowany zostanie łącznik, mający początek na węźle drogowym zaplanowanym w ciągu Obwodnicy Metropolitalnej, spełniający funkcję obwodnicy Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20.

Miejsca

Opinie (171) 4 zablokowane

  • ten sam człowiek pewnie darł się w niebogłosy (1)

    że nie ma w gdańsku gdzie parkować i drogi za wąskie, ale jak koło niego ma droga lecieć to już nie, typowy plebs

    • 23 8

    • bo on chce cisze pod domem

      A smrodzić to blokersom w centrum

      • 0 1

  • Groźby i zastraszanie... Polska to dziki kraj

    Miro kolega Donka

    • 11 5

  • Separatyści z Kaszub? ;-)

    Kto ma rację ... dowiemy się być może dopiero po kilkudziesięciu latach

    • 15 1

  • Polska, mieszkam w Polsce...

    Mieszkam tu, tu, tu, tu!

    • 9 2

  • obwodnica

    sądzę ,że ta wizja projektantów skończy się tylko na projekcie tak samo jak wizja OPAT-u i Trasy Kaszubskiej (pieśń przyszłości)

    • 8 0

  • Typowi Polacy (2)

    Jak zawsze najpierw jęki narzekania że korki, dróg nie ma, jeździ się fatalnie , ale jak tylko droga ma być zbudowana to milion protestów, najlepiej żeby przechodziła przez księżyc to nikomu nic nie będzie . Ludzie opanujcie się każda inwestycja coś komuś może popsuć ale nie może być tak, że dwóch czy trzech ludzi stawia się ponad całym regionem i możliwością jego rozwoju , nigdy inwestycja nie zadowoli każdego, ale wydaje mi się że po to jest demokracja żeby większość była ponad mniejszością i interesy większości byłyby ponad interesami jednostek.

    • 15 10

    • niech ci idioci wyp..lają z tą zbędną drogą ludzie mają być stratni tylko dlatego że paru cwaniaków chce przekręcić sobie trochę państwowego grosza?

      • 5 13

    • kubus czytaj pomiedzy wierszami :d

      jak to jest ze dwie prywatne firemki sa w stanie poprowadzic panstwowa inwestycje jak im sie podoba kosztem lokalnej spolecznosci?
      w jakim panstwie my zyjemy?
      pod rozwage - bardziej kasiasty wygrywa :)
      jak chcesz zadzwon do GDDKiA i zapytaj czy mozesz sobie prywatna korekte panstwowej drogi zrobic zobaczysz gdzie cie wysla z twoimi pomyslami, Ale kilka tysiakow dalej juz nie ma z tym problemu aby ludziom rozwalac domy kosztem partykularnych interesow dwoch firemek...

      • 4 1

  • Kto jest lobbysta i chce aby Chwszczyno zostalo podzielone na pol? (2)

    Kto za tym stoi??

    • 14 3

    • Dobre pytanie.

      • 5 1

    • potężne siły

      Wsioki, mali.

      • 2 4

  • trochę rozumu

    Nic nie budować niech jeżdzą polnymi drogami.Co za naród.

    • 14 5

  • To zapewne separatyści samozwańczej Ludowej republiki Banińskiej.

    • 14 3

  • Problem jest inny. Urzędasy coś sobie wymyślą, bo jakoś trzeba uzasadnić (4)

    potrzebę istnienia ich milionowych armii. A to Trasa Kaszubska, a to Obwodnica Metropolitalna, a To Droga Czerwona. Przykładów można by mnożyć. NIGDY nie powstaną te inwestycje. Za to mieszkańcy mogą sobie tylko pokrzyczeć. ZERO inwestycji (bo będzie droga), ZERO remontów (bo przecież kiedyś trzeba będzie wyburzyć). SPRZEDAĆ też nie mogą, bo kto kupi nieruchomość o niepewnej przyszłości. Polska, po prostu.

    • 20 5

    • To skoro nie powstaną,to w czym problem? (2)

      • 0 3

      • (1)

        Bo sa plany a te trzymają wszystkich w szachu.

        • 2 0

        • Przykład Drogi Czerwonej, kamienice sypią się i nikt od 30 lat nie remontuje bo są plany niepotrzebnej drogi.

          • 4 0

    • To wybuduj se drogi w czynie społecznym,bez udział "u urzędasów"

      Jak budują,to kwękanie,bo drogo,układ,korupcja,bez sensu.

      Jak nike budują, to "miasto niech zbuduje". Paranoja.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane