• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grunty po Dalmorze do zabudowy. Jest inwestor

Patryk Szczerba
4 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
Deweloper zamierza wybudować na terenach po byłym Dalmorze sześć budynków mieszkalnych. Deweloper zamierza wybudować na terenach po byłym Dalmorze sześć budynków mieszkalnych.

Polski Holding Nieruchomości, po pierwszym nieudanym podejściu, szybko znalazł kolejnego partnera do realizacji inwestycji na terenie Molo Rybackiego w Gdyni zobacz na mapie Gdańska. Jako pierwsza w grunty zainwestuje firma mLocum, która podpisze umowę z należącą do PHN spółką Dalmor S.A. W pierwszym etapie wybuduje sześć budynków mieszkalnych.



Umowa z PHN ma zostać podpisana w najbliższych tygodniach. Umowa z PHN ma zostać podpisana w najbliższych tygodniach.

Czy inwestycje budowlane na terenie po Dalmorze będą sukcesem?

Umowa określająca harmonogram prac i dokładne warunki współpracy ma zostać podpisana po uzyskaniu przez obie strony stosownych zgód korporacyjnych w ciągu najbliższych pięciu tygodni.

- Inwestycja realizowana będzie na dużą skalę, co wymaga udziału zaufanych partnerów. Współpraca z mLocum S.A. przy tym projekcie daje nam pewność, że zakończy się on sukcesem - przekonuje Krzysztof Rychlicki, prezes zarządu i dyrektor generalny Dalmoru.

mLocum wybuduje w pierwszym etapie inwestycji nazwanej "Portem Rybackim" sześć budynków mieszkalnych. Prace mogą rozpocząć się w przyszłym roku. Jest też szansa na to, że mLocum będzie inwestorem także przy okazji następnych realizacji budowlanych na terenach po Dalmorze, jednak oficjalnie na razie nic na ten temat nie wiadomo. Wiele ma zależeć od tego, jak będzie przebiegała najbliższa współpraca.

Firma - do niedawna znana pod marką BRE Locum - zdążyła już zaistnieć na rynku trójmiejskim, jednak w dużo mniejszej skali. Na Wyścigach w Sopocie przy ul. Polnej zobacz na mapie Gdyniwybudowała osiedle Sopocka Przystań. Kompleks czterech czterokondygnacyjnych budynków z mieszkaniami o metrażu od 35 do 120 m.kw. został oddany do użytku w czwartym kwartale 2013 roku.

Przypomnijmy, że to nie pierwsze podejście Polskiego Holdingu Nieruchomości do zabudowy pirsu nadmorskiego. W lutym informowaliśmy o podpisaniu listu intencyjnego dotyczącego realizacji kompleksu. Dokument określał wstępne warunki oraz zasady współpracy Dalmoru z deweloperem, wśród nich m.in. opracowanie wspólnej dokumentacji związanej z inwestycją.

Według informacji, do których udało się nam dotrzeć, miał nim być Invest Komfort. Obie strony konsekwentnie milczały na temat współpracy, do dziś nie potwierdzając ani nie zaprzeczając, także po tym, gdy w kwietniu zdecydowano o rozwiązaniu listu intencyjnego. W krótkim komunikacie zaprezentowanym przez PHN, można było wtedy przeczytać jedynie, że "strony nie osiągnęły porozumienia w przedmiocie zdefiniowania warunków potencjalnej współpracy".

Nieoficjalnie wiadomo, że jednym z powodów było fiasko rozmów, które dotyczyły finansowania inwestycji. Deweloper miał oczekiwać, by PHN wniósł nie tylko grunty, ale także współfinansował w części budowę nowego kompleksu. W przypadku mLocum takich żądań nie było. Inwestycja zostanie sfinansowana w pełni z pieniędzy inwestora.

Według planu miejscowego na całość zabudowy złożą się mieszkania, wysokościowiec, a nieopodal powstanie druga marina dla jachtów. Budynki mają "rosnąć" wraz z oddalaniem się od linii brzegowej. Nie zabraknie kawiarni i platform widokowych. W planach jest też cały czas Muzeum Żeglarstwa.

Docelowo pojawi się tu ok. 120 tys. m kw. powierzchni mieszkaniowej i ok. 70 tys. m kw. powierzchni komercyjnej.

Zobacz tereny przy Basenie Prezydenta (materiał archiwalny)

Inwestycje

Yacht Park

Yacht Park

Polski Holding Nieruchomości

Gdynia Śródmieście, ul. Hryniewickiego Mapa

zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (260) 8 zablokowanych

  • (3)

    Ani Dalmoru ani PLO, poupadały Stocznie, Browary przejął Haineken i Calsberg, Polmosy poszły do ruskich i francuzów (pijecie ruską wódką moi drodzy), prasa na zachodzie kraju należy do Niemców, Ursus wykończony, Kapitał za żarcie idzie do Portugali , Banki przejęte przez zachodnie i zydowskie banki, można tu mówić i wyliczać ! kto wziął za to pieniądze? Bolek oddaj moje 100 milionów !!!! Michnik weź wytłumacz na łamach bo nie rozumiem tej tranformacji

    • 17 7

    • pisdzielcze stolec

      nastepny roszczeniowy golodupiec wolacki.;

      • 0 0

    • co za pryszczate lemingi tu minusuja ???

      co ???

      • 0 2

    • jakbyś siadł z chłopakami przy okrągłym stole i chlapnął wódeczkę to wszystko by ci się rozjaśniło
      i perspektywy na przyszłość tez....

      • 1 4

  • O co wam chodzi? (2)

    Według mnie bardzo dobrze że ten syf zostanie zabudowany. Ludzie muszą sobie uświadomić że Gdynia to nie tylko port, ale i miasto turystyczne. Gdynia i tak notuje rekordowe ilości przeładowanych towarów, i nie mówcie że nie inwestuje się w port, chyba że ktoś nie przejeżdża trasą Kwiatkowskiego, to nie widzi jednej wielkiej dziury. :> Z resztą "Port rybacki" to nie tylko mieszkania, ale też strefa handlowa. Ludzie, musicie się przyzwyczaić że Gdynia to coraz bardziej prestiżowe miasto, nie tylko w Polsce ale i w Europie. Ale polaki cebulaczki i tak wolą stare opuszczone hale i magazyny niż nowoczesną dzielnicę, i prestiżową dzielnice, i to jest smutne.

    • 8 6

    • urbanista czy tak trudno zrozumoec

      1.papier przyjmie wszysko
      2.Gdynia to PORT
      3.zabudowa portu to zabijanie Gdyni .
      4.chcesz nowoczesne dzielnice to zabuduj "lotnisko " w Kossakowie

      • 0 0

    • W port inwestuje sam port ze środków własnych i wystaranych się przez niego środków unijnych.
      Ten "syf" tak długo jest "syfem", ponieważ wyłączono go z obszaru portu, aby ten nie miał do niego prawa pierwokupu i ponadto uchwalono plan zagospodarowania tego terenu, przeznaczając go dla deweloperki mieszkaniowo-biurowej, a teraz z leżenia odłogiem tego terenu robi się argument przeciwko portowi, jakoby był mu niepotrzebny i tak go zaniedbał.
      Teren po-dalmorowski przez lata straszy miasto dlatego, że jest przedmiotem spekulacji politycznych i deweloperskich i jestem przekonany, że jeszcze przez następne lata będzie tak samo. Gdyby należał do portu, to byłby już dawno zagospodarowany z pożytkiem dla portu i miasta, z którym można byłoby uzgodnić jego wykorzystanie w sposób, który zapewniałby obsługę np. atrakcyjnych turystycznie i wizerunkowo wycieczkowców, zapewniałby miejsca pracy biurom związanym z portem i miastem oraz dawałby satysfakcję i wypoczynek mieszkańcom.
      Obecna Gdynia wcale nie robi się miastem prestiżowym, ani turystycznym, a raczej jej kierunek rozwojowy, niestety, zmierza do tego, aby być powiatową sypialnią dla Gdańska.

      • 2 0

  • 120.000 m2 mieszkań (1)

    Gz na wyborach podziękuje

    • 5 0

    • ja tez

      • 0 0

  • grunty po Dalmorze ,deweloperowi ???? TO JEST CZESC PORTU

    wiec tam nie budownictwo . ale skoro ktos pozwalal zeby firma pp zostala sa , a potem zeby jako spolka skarbu istniala bez sensu , bo nie wykonywala przydzielonych zadan - to teraz nie dziwota ze zaudowuja .ups PLANUJA zabudowe ale zrobia tak jak w gdansku ,kupia potrzymaja pare lat i odsprzedadza komus innemu

    • 2 0

  • Ciekawe kto bedzie pracował w tych biurowcach ? (3)

    Chyba urzędnicy, bo Urzad Miejski to największy pracodawca w Gdyni...

    • 81 13

    • też bym chętnie załapał się na jakąś nieśmiertelną posadkę w urzędzie

      żyć nie umierać na koszt podatników

      • 0 0

    • jak Sitałers! prawnicy, lekarze i dziwki.

      • 8 1

    • mentalny gimbus się odezwał

      • 2 16

  • (2)

    Spekulanci gruntów. Wyspa Spichrzów dwa. Kupili, bo akurat mają nadwyżkę finansową, a za kilka lat sprzedadzą komu innemu z zyskiem.

    • 53 8

    • (1)

      I co w tym złego? Na tym polega biznes.

      • 2 7

      • Zły jest obraz w okresie przejściowym

        • 0 0

  • Gdynia miasto - kiedyś portowe "jutro" biurowe (39)

    Polityka miasta skłania się ku dewizie - "Morze jest po to żeby mieć ładny widok z biura" - po co w mieście przemysł morski, ważne że są inwestorzy na powierzchnie biurowe, handlowe.

    • 179 32

    • Nie tylko Gdynia (10)

      A Docklands, nowa dzielnica biznesu w Londynie to co jak nie dawny port? Taka widać jest kolej rzeczy.

      • 14 5

      • (6)

        To londyńskie docklands to nie do końca dobry przykład bo tam funkcje portowe nie zostały zlikwidowane a przeniesione bardziej na wschód, co było tez koniecznościa ze względu na rosnące wymiary i zanurzenie statków. Portgdy gdyński takiej możliwości raczej nie ma. Jest jeszcze kilka miejsc do wykorzystania ale za 5-10 lat gdyński port nie będzie już miał gdzie się rozwijać. A Gdynia to nie tylko "białe kołnierzyki" jak się kiedyś mówiło.

        • 15 1

        • (4)

          Nie ma dobrych przykładów na uzasadnienie zabudowy nabrzeży portowych w Gdyni mieszkaniówką. Dyletanci gdzieś coś widzieli, nie znając dokładnie sprawy, i mądrzą się, żeby brać przykład z Zachodu, zresztą nie zawsze pozytywny. Robią za tzw. pożytecznych idiotów dla cwanych polityków, pozbawionych wyobraźni i wiedzy urzędasów i cwaniaków kręcących się wokół terenów po-dalmorowskich.

          • 15 3

          • kto tu jest wygodnickim bez wizji, a do tego cwaniakiem ? (3)

            Pewnie "m" krótko żyje na tym świecie, bo znacznie później, pierwsza koncepcja budowy głębokowodnego portu w Zatoce Gdańskiej przewidywała jego lokalizację właśnie w Gdyni, gdzie są lepsze warunki hydrologiczne, niż u ujścia Wisły. Dopiero potem PZPR zdecydowano się na Port Północny głównie z przyczyn politycznych (rekompensata za rozpoczęcie grudnia w którym Gdynia doznała tak wielkiej klęski).

            Czy port gdyński może wyjść w morze? Chyba towarzysze z PZPR dalej blokują Gdynię widać to PO wypowiedzi tow."m", który albo nie ma żadnej wizji, albo zależy mu na krótkotrwałym cwaniactwu.
            Bo powinien wiedzieć, że od strony lądu możliwość ekspansji portu na pewno jest ograniczona. Ale jeśli Holendrzy potrafią na swoich wodach pływowych odbierać ziemię morzu, to nie można powiedzieć, że Gdynia nie ma szans na rozwój portu w kierunku morza, był przecież projekt budowy terminala gazowego i co ? tow. "m". Fakt, podstawowym warunkiem są pieniądze, ale w przypadku gazu chyba nie ma przeciwwskazań?. Każda tego typu inwestycja jest co prawda bardzo kapitałochłonna, a jej efekty przesunięte w czasie, tylko na dłuższą metę się to opłaca. Zwrotu z takiej inwestycji można się spodziewać dopiero w odległym terminie, ale zwrot murowany. Niestety tow."m" i prezesi portowi muszą się nachapać już tu i teraz więc najchętniej przejęliby za free nawet Skwer Kościuszki i podnajęli za kasiorę nawet dla Rosjan , bo liczy się tylko (dla nich)kasa.

            • 2 2

            • (1)

              Jeżeli "krótko żyję", to nie mogłem być "tow.". Poza tym, z takim podłym postem, z fałszywymi insynuacjami, nie będę polemizował.

              • 0 2

              • a co, prawda w oczy kole ???

                bo w innym wypadku .....

                • 1 0

            • Budować !!!

              • 2 0

        • Nie wymiary i zanurzenie, a związki zawodowe. Wykończyły wszystkie tradycyjne porty UK swoimi żądaniami, więc nowe nieuzwiązkowione (i rzeczywiście głębsze) zbudowano na łąkach bliżej ujścia rzek.

          • 3 5

      • (1)

        Czyżby zależało ci na tym, aby port był tylko w Gdańsku?

        • 4 7

        • W Gdańsku portu w centrum dawno już nie ma. To była Wyspa Spichrzów.

          • 5 4

      • to samo Hamburg, Malmo itd.

        • 8 4

    • Miasto?

      A to nie przypadkiem Polski Holding Nieruchomości, czyli Państwo? Przypominam, ze Dalmor nie był miejską spółką a państwową.

      • 0 0

    • (8)

      Czego ty marudzisz.
      Terminal kontenerowy w Gdyni się rozbudowuje z każdym rokiem, co chwile powstają gdzieś wielkie hale magazynowe.
      Biura o których wspominasz to też miejsca pracy, myślisz, że spedycja itp. podpisują papiery na obudowie spawarek w stoczni ?
      Na Dalmorze i tak się nic nie działo, teren był wykorzystywany chyba w najniższym stopniu od początku, puste hale i biura... biura, rudery nie biura.
      Jak ktoś już miał te "biura" to koleś który robi godzinny kurs uprawnień na układarki.
      Twoje okno to nie cały świat, a 3m nie pisze o wszystkim.

      Co mają nową stocznie wybudować na tym małym skrawku ziemi centralnie przy centrum ?
      Co może centrum przenieść na Witomino ?

      Bardzo dobrze że się dzieje.
      Teraz towar jest transportowany w kontenerach.
      Nawet drewno czy różnego towary sypkie.

      Ale to ... polska
      -Źle się czuje.
      -Co się stało ?
      -Nie mam na co narzekać.

      • 14 11

      • (7)

        "Na Dalmorze i tak się nic nie działo", ponieważ uniemożliwiono nabycie tego terenu portowi i przeznaczono go na spekulacje deweloperom.
        Argument o transporcie kontenerami nie ma w tym przypadku nic do rzeczy.
        W porcie potrzebne są również biura dla firm związanych z tzw. gospodarką morską, ale nie mieszkania.
        Nabrzeża po-dalmorowskie mogłyby pełnić funkcję miejsca postoju wycieczkowców, usytuowania biur dla firm, jak i miejsca wypoczynku mieszkańców i turystów. Tego wszystkiego nie zrobi żaden deweloper. To może zrobić port jako właściciel i zarządca tym terenem w partnerstwie z miastem.

        • 10 5

        • "ponieważ uniemożliwiono nabycie tego terenu portowi" (6)

          a dlaczego to cwaniacki i wygodniccy port nie wchodzi w morze jak inne nawet sąsiedni w Gdańsku. Tylko chce przechwycić, albo tereny Stoczni MW, Nauty, SKP, czy tu opisywany b.Dalmor.

          Cwaniacy sie znaleźli, aby przechwycić a następnie podnająć jakieś spółce niemieckiej. To normalne złodziejstwo tylko w rękawiczkach.

          • 3 10

          • A po co ma wchodzić w morze (2)

            Jak nabrzeża gotowe.

            • 7 1

            • (1)

              Bo centrum musi się rozrastać.

              Wieżowiec ?
              ŹLE
              Zabudować coś ?
              ŹLE

              Polska

              • 3 7

              • Musi na port się rozrastać?

                • 4 1

          • (2)

            Zagospodarowywanie nabrzeży portowych zgodnie z ich predyspozycją nazywasz cwaniactwem portu?! Takie jest jego przeznaczenie ustawowe i takie zadania ma wpisane w statut! Ponadto port ma w zadaniach pozyskiwanie terenów dla swojej działalności.

            • 8 2

            • "wpisane w statut! Ponadto port ma w zadaniach pozyskiwanie terenów dla swojej działalności" (1)

              wpisać w statut wszystko można, tylko prawdziwy PORT tworzył go rzeczywiście Wenda, wy w sposób bezczelnie cwaniacki chcecie KOMERCJALIZOWAĆ TERENY przygotowane ciężką pracą przez naszych dziadów i ojców, - więc mi tu nie pitol człowieczku.

              Zrób prawdziwy port taki jaki miał powstać (przed Portem Północnym) ale w Gdyni, wodę z mózgu możesz robić na tym forum tylko gimbusom, ale nie prawdziwym Gdynianom?

              • 3 6

              • Co to znaczy "komercjalizować tereny"?
                Port buduje i modernizuje infrastrukturę i suprastrukturę portową na należącym do niego terenie, a następnie wydzierżawia je firmom działającym na jego obszarze. To wszystko dzieje się zgodnie z wymogami ustawy o portach i przystaniach morskich. W ostatnich latach port gdyński intensywnie się modernizuje, co jest widoczne. Wielkości przeładunków i wyniki ekonomiczne świadczą o jego właściwym zarządzaniu.

                • 5 1

    • przemysł stoczniowy ma się nieźle, zobacz na terenie dawnej Stoczni Gdynia

      przemysł stoczniowy ma się nieźle, zobacz na terenie dawnej Stoczni Gdynia, gdzie działa kilkanaście mniejszych, ale prężnych przedsiębiorstw, które robią pojedyncze, wysokospecjalizowane statki. Łaczne ich zatrudnienie jest niewiele mniejsze od Stoczni Gdynia w czasach tzw. "prosperity" z lat 1999-2001.

      Niestety czasy, gdy produkowano statki w długich seriach w Europie już minęły. Jedyną szansą, którą wykorzystują firmy w Gdyni to budowa specjalistycznych statków, offshore'u, a w Gdańsku modernizacje i przebudowy (Remontówka, brawo!).

      • 4 0

    • Przecież ani jeden z tych budynków nie będzie biurowcem. (5)

      Ty i "łapkowicze" powinniście powrócić do nauki czytania ze zrozumieniem.

      • 7 3

      • będą... na dole biuro dla ciecia i już...

        • 1 0

      • ha (3)

        No właśnie. Czytaj ze zrozumieniem. 120 tys m mieszkaniowka i 70 tys powierzchni komercyjnej. Czyli jesli nie biura to pewnie kolejna galeria?

        • 5 1

        • a czy wiesz, że jest cały szereg usług (2)

          związanych z żeglarstwem, rekreacją wodna, morzem, .....

          A zaraz napiszesz, że nic się nie robi aby odbudowywać gospodarki morskiej ?

          • 0 5

          • Oczywiście, że jest mnóstwo usług związanych z żeglarstwem ale ile one zajmą? 10-15 tyś m. Może jeszcze hotel? To niech będzie kolejne 20 tyś m. To zostaje jeszcze ponad 30 tyś m kw. No to co jak nie biura albo galeria handlowa?

            • 2 1

          • nie p..l baranie o jakichś usługach żeglarskich ile na to potrzeba m2?

            • 4 1

    • (4)

      tak działa gospodarka rynkowa. chińczycy budują statki taniej, są lepiej ulokowane porty - trzeba znaleźć sposób na zapełnienie tej pustki. albo każdy musiałby dopłacać by takich malkontentów udobruchać i utrzymywać nieopłacalny przemysł morski.

      jak chcesz tętniących życiem portów, stoczni i brak pracowników biurowych zapraszam do chin, na pewno ci się tam spodoba, mają przemysł ciężki i wielkie porty. ale tam jest kraj, który ma 1,5 mld mieszkańców, a nie 40 mln kraj otoczony krajami z lepszą infrastrukturą

      • 14 20

      • (2)

        oczywiście głupku przemysłu mieć nie trzeba bo deficytowy armii miec nie trzeba bo za droga w sumie po ch.. ci niepodległość i suwerenność?Przecież zawsze możesz jak ten szczur poginać u obcego za 1200 w świątek i piatek nie?

        • 21 3

        • (1)

          widze ze z 1500 spadlismy na 1200. to trzeba bylo skonczyc jakas szkole i cos soba reprezentowac. nie musialbys pracowac w tesco na pol etatu.

          • 8 9

          • taaaa oczywiście bo każdy kształcony zarabia tu kokosy leszczu

            • 3 2

      • Bzdury!

        • 9 5

    • (3)

      Kiedyś pałno pijalni piwa i wesołych robotników,dzisiaj pełno nadętych bufonów biurowców w swoich bmw

      • 44 6

      • zazdraszczasz? (2)

        moje bmw w tedeiku 90KM ciagnie jak przecinak

        • 3 18

        • Ale ty jesteś idio.......a ,nic dziwnego że jeżdzisz bmw

          • 4 1

        • a jak ciagnie przecinak?, opowiedz.

          • 12 1

    • to nie wina miasta tylko rzadu rp

      • 3 7

    • Przemysł w centrum miasta? Ogarnij się.

      • 5 17

  • Do władz Gdyni - proszę mniej więcej skopiować norweskie Aker brygge w Oslo,

    tętniącym życiem do późna, gdzie mieszkającym tam ludziom gwar nie przeszkadza (a mieszkania tam do tanich nie należą). A pomysł z umieszczeniem Muzeum Żeglarstwa uważam za bardzo dobry. Oprócz gastronomii, handlu i biur przydałoby się choć jeszcze jedna placówka kulturalna. Amsterdam w swoim "waterfroncie" umieścił supernowoczesną bibliotekę, gdzie z Młodzieżowym Centrum Nauki i Techniki "Nemo" stanowią ofertę kulturalną.
    Gdańsk swój "water..." na Ołowiance uzupełni co nie co, i niech nie pozwala aby latem Filharmonia za bardzo swoimi imprezami nie grodziła zakazami wstępu, płotami i szlabanami końca tego rejonu bo to odpycha a nie przyciąga.

    • 2 0

  • Ty chyba nigdy nie pracowałeś w Dalmorze, (3)

    skoro "łapałeś" ryby. Ryby to się łowi, ćwoku, złapać to możesz motyla.

    • 12 14

    • nie masz racji.......
      rybacy zastawiajac sieci lapali ryby do wloka ( tak mowiono na trawlerach i przetworniach

      • 1 0

    • wędkarz, niezłe z ciebie chamisko, po co ten jad?

      • 1 1

    • choroby społeczne

      Złapać można także tzw wstydliwą chorobę społeczną

      • 2 2

  • pracowalem w Dalmorze kilkanascie lat, (18)

    ech lza się w oku kreci, komu zalezalo na tym aby rozp...... flote i firme !?
    Łapalismy ryby na całym swiecie

    • 139 14

    • Grunty po Dalmorze ????

      Z szacunkiem dla Pana rybaka...Ja tez plywalem we flocie Dalmoru ale chyba intuicja mi pomogla i wlasnie dzisiaj 4tego wrzesnia mija 29 lat kiedy zszedlem ze statku Casiopeia w Vancouver-Kanada....Pozdrowienia dla bylych rybakow i Gdynian.......Marek.....

      • 1 0

    • (9)

      i zawsze byliscie deficytowi, tylko poprzedni ustroj wam o tym nie mowil.

      • 34 27

      • deficytowy to jest twoj idol i jego kumple

        z wypowiedzią: h..j, d...a i kamieni kupa

        • 1 1

      • (5)

        tak oczywiście wszystko jest zawsze deficytowe jełopie

        • 21 10

        • (4)

          czy twoj jezyk to jest faktyczny obraz Prawdziwego Polaka? skad w tobie tyle jadu?

          • 9 14

          • ludzie zenada (1)

            Trzymajcie mnie bo nie wyrobie. Sam jest kwintesencją na forum wszelkiego zła, bezczelnosci, upadlania, ponizania, obrazania, a teraz odgrywa swietego.

            • 9 1

            • sluchajcie wszyscy. nie chce z wami wojny, znajdzmy wspolny jezyk. jesli ktos czuje sie urazony prosze o maila, kiedy i gdzie to mialo miejsce.
              moj email: cebula.ryszard1957@o2.pl

              • 1 2

          • A skąd wiesz, ze w "poprzednim ustroju" Dalmor był deficytowy ? (1)

            • 19 5

            • Niech sprzedstawi ten cwaniaczek, cienias odpowiednie dokumenty, które potwierdzą, że Dalmor był deficytowy, kiedy, jak i dlaczego!!!!!!!

              • 19 3

      • Byli deficytowi, ale tylko wg zasady Syryjczyka

        "Polska gospodarka jest warta tyle, ile jej masa upadłości" - czyli rozpieprzyć, odciąć od finansowania (najdroższe kredyty w całej ówczesnej Europie), a jak się zarżnie, sprzedać za bezcen odpowiednim tzw. "biznesmenom" typu Pan K., Pan G. i im podobni. Oczywiście nie była to przysługa altruistyczna.

        • 4 2

      • Deficyt to masz, ale umysłowy ...

        • 8 1

    • Dodatki dewizowe były największą częścią pensji (4)

      W dodatki zawsze można było coś przemycić z zachodu i sprzedać z dużym zyskiem. To były czasy. A dziś co,marna emerytura i widok na biurowce?

      • 12 0

      • (3)

        to trzeba bylo wtedy oszczedzac te dewizy i po zmianie ustroju, otworzyc sklepik z dewizami na abrahama.

        • 6 7

        • (2)

          Akurat oszczędzanie ich to był najgłupszy pomysł, bo jak się skończyły kursy sterowane i czarnorynkowe, to te dewizy nie miały już takiej siły nabywczej jak wcześniej. Je trzeba było inwestować, biżuteria, złoto czy chociażby w ziemie pod miastem, za kilkaset dolarów można było kupić całe gospodarstwo rolne.

          • 6 0

          • i mogłeś osiołku zakupić staw czy jezioro i chować rybe (1)

            a tak biednyś bo głupiś, i nie wylewaj swojej głupoty na forum bo to żenada.

            Nasza młodzież przez takich degeneratów umysłowych nie może żyć w Gdyni a musi wyjeżdżać do Londynu gdzie jest poniżana przez takich idiotów jak ty.

            • 1 3

            • Żeby do drugiego człowieka tak się odzywać? Strasznie chamstwo i prostactwo z ciebie wychodzi.

              • 4 1

    • komu zależało ????

      Krzyśkowi, to jest proste chyba, co ?

      • 1 0

    • "Łapalismy ryby na całym swiecie"

      jak szczekaliście na ruskich to Was w..li , więc mi tu nie pitol. Albo szczekanie albo żarło ? Wybraliście to pierwsze, więc mi tu....

      • 1 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane