• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grunty po Dalmorze do zabudowy. Jest inwestor

Patryk Szczerba
4 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
Deweloper zamierza wybudować na terenach po byłym Dalmorze sześć budynków mieszkalnych. Deweloper zamierza wybudować na terenach po byłym Dalmorze sześć budynków mieszkalnych.

Polski Holding Nieruchomości, po pierwszym nieudanym podejściu, szybko znalazł kolejnego partnera do realizacji inwestycji na terenie Molo Rybackiego w Gdyni zobacz na mapie Gdańska. Jako pierwsza w grunty zainwestuje firma mLocum, która podpisze umowę z należącą do PHN spółką Dalmor S.A. W pierwszym etapie wybuduje sześć budynków mieszkalnych.



Umowa z PHN ma zostać podpisana w najbliższych tygodniach. Umowa z PHN ma zostać podpisana w najbliższych tygodniach.

Czy inwestycje budowlane na terenie po Dalmorze będą sukcesem?

Umowa określająca harmonogram prac i dokładne warunki współpracy ma zostać podpisana po uzyskaniu przez obie strony stosownych zgód korporacyjnych w ciągu najbliższych pięciu tygodni.

- Inwestycja realizowana będzie na dużą skalę, co wymaga udziału zaufanych partnerów. Współpraca z mLocum S.A. przy tym projekcie daje nam pewność, że zakończy się on sukcesem - przekonuje Krzysztof Rychlicki, prezes zarządu i dyrektor generalny Dalmoru.

mLocum wybuduje w pierwszym etapie inwestycji nazwanej "Portem Rybackim" sześć budynków mieszkalnych. Prace mogą rozpocząć się w przyszłym roku. Jest też szansa na to, że mLocum będzie inwestorem także przy okazji następnych realizacji budowlanych na terenach po Dalmorze, jednak oficjalnie na razie nic na ten temat nie wiadomo. Wiele ma zależeć od tego, jak będzie przebiegała najbliższa współpraca.

Firma - do niedawna znana pod marką BRE Locum - zdążyła już zaistnieć na rynku trójmiejskim, jednak w dużo mniejszej skali. Na Wyścigach w Sopocie przy ul. Polnej zobacz na mapie Gdyniwybudowała osiedle Sopocka Przystań. Kompleks czterech czterokondygnacyjnych budynków z mieszkaniami o metrażu od 35 do 120 m.kw. został oddany do użytku w czwartym kwartale 2013 roku.

Przypomnijmy, że to nie pierwsze podejście Polskiego Holdingu Nieruchomości do zabudowy pirsu nadmorskiego. W lutym informowaliśmy o podpisaniu listu intencyjnego dotyczącego realizacji kompleksu. Dokument określał wstępne warunki oraz zasady współpracy Dalmoru z deweloperem, wśród nich m.in. opracowanie wspólnej dokumentacji związanej z inwestycją.

Według informacji, do których udało się nam dotrzeć, miał nim być Invest Komfort. Obie strony konsekwentnie milczały na temat współpracy, do dziś nie potwierdzając ani nie zaprzeczając, także po tym, gdy w kwietniu zdecydowano o rozwiązaniu listu intencyjnego. W krótkim komunikacie zaprezentowanym przez PHN, można było wtedy przeczytać jedynie, że "strony nie osiągnęły porozumienia w przedmiocie zdefiniowania warunków potencjalnej współpracy".

Nieoficjalnie wiadomo, że jednym z powodów było fiasko rozmów, które dotyczyły finansowania inwestycji. Deweloper miał oczekiwać, by PHN wniósł nie tylko grunty, ale także współfinansował w części budowę nowego kompleksu. W przypadku mLocum takich żądań nie było. Inwestycja zostanie sfinansowana w pełni z pieniędzy inwestora.

Według planu miejscowego na całość zabudowy złożą się mieszkania, wysokościowiec, a nieopodal powstanie druga marina dla jachtów. Budynki mają "rosnąć" wraz z oddalaniem się od linii brzegowej. Nie zabraknie kawiarni i platform widokowych. W planach jest też cały czas Muzeum Żeglarstwa.

Docelowo pojawi się tu ok. 120 tys. m kw. powierzchni mieszkaniowej i ok. 70 tys. m kw. powierzchni komercyjnej.

Zobacz tereny przy Basenie Prezydenta (materiał archiwalny)

Inwestycje

Yacht Park

Yacht Park

Polski Holding Nieruchomości

Gdynia Śródmieście, ul. Hryniewickiego Mapa

zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (260) 8 zablokowanych

  • Dobry kierunek

    • 2 6

  • 120.000 m2 mieszkań (1)

    Gz na wyborach podziękuje

    • 5 0

    • ja tez

      • 0 0

  • O co wam chodzi? (2)

    Według mnie bardzo dobrze że ten syf zostanie zabudowany. Ludzie muszą sobie uświadomić że Gdynia to nie tylko port, ale i miasto turystyczne. Gdynia i tak notuje rekordowe ilości przeładowanych towarów, i nie mówcie że nie inwestuje się w port, chyba że ktoś nie przejeżdża trasą Kwiatkowskiego, to nie widzi jednej wielkiej dziury. :> Z resztą "Port rybacki" to nie tylko mieszkania, ale też strefa handlowa. Ludzie, musicie się przyzwyczaić że Gdynia to coraz bardziej prestiżowe miasto, nie tylko w Polsce ale i w Europie. Ale polaki cebulaczki i tak wolą stare opuszczone hale i magazyny niż nowoczesną dzielnicę, i prestiżową dzielnice, i to jest smutne.

    • 8 6

    • W port inwestuje sam port ze środków własnych i wystaranych się przez niego środków unijnych.
      Ten "syf" tak długo jest "syfem", ponieważ wyłączono go z obszaru portu, aby ten nie miał do niego prawa pierwokupu i ponadto uchwalono plan zagospodarowania tego terenu, przeznaczając go dla deweloperki mieszkaniowo-biurowej, a teraz z leżenia odłogiem tego terenu robi się argument przeciwko portowi, jakoby był mu niepotrzebny i tak go zaniedbał.
      Teren po-dalmorowski przez lata straszy miasto dlatego, że jest przedmiotem spekulacji politycznych i deweloperskich i jestem przekonany, że jeszcze przez następne lata będzie tak samo. Gdyby należał do portu, to byłby już dawno zagospodarowany z pożytkiem dla portu i miasta, z którym można byłoby uzgodnić jego wykorzystanie w sposób, który zapewniałby obsługę np. atrakcyjnych turystycznie i wizerunkowo wycieczkowców, zapewniałby miejsca pracy biurom związanym z portem i miastem oraz dawałby satysfakcję i wypoczynek mieszkańcom.
      Obecna Gdynia wcale nie robi się miastem prestiżowym, ani turystycznym, a raczej jej kierunek rozwojowy, niestety, zmierza do tego, aby być powiatową sypialnią dla Gdańska.

      • 2 0

    • urbanista czy tak trudno zrozumoec

      1.papier przyjmie wszysko
      2.Gdynia to PORT
      3.zabudowa portu to zabijanie Gdyni .
      4.chcesz nowoczesne dzielnice to zabuduj "lotnisko " w Kossakowie

      • 0 0

  • Czy domniemany inwestor wie ,że tzw. modernizm gdyński uniemożliwia swobodną architekturę np. drapacze chmur . Bo Gdynia niby nowoczesna ,ale nie do końca .Budować wysoko i nowocześnie nam zakazano !

    • 2 1

  • Władze Gdyni !!!!

    ILE LUDZ IPRZYJECHAŁO ABY BUDOWAĆ PORT W GDYNI, A TERAZ BUDUJĄ MIESZKANIA I BIURA, CO ZA GŁUPOTA. SPRZEDAJA NAS, NOC NIE MAMY DO POWIEDZENIA JAKO MIESZKAŃCY, CZAS ZMIENIĆ WŁADZĘ MIASTA.

    • 5 0

  • Jedna wielka ściema

    Widać, że wizualizacje robione na pokaz i bez sensu. Już widzę tę realizację: ch.., d... i kamieni kupa.

    • 1 1

  • Do władz Gdyni - proszę mniej więcej skopiować norweskie Aker brygge w Oslo,

    tętniącym życiem do późna, gdzie mieszkającym tam ludziom gwar nie przeszkadza (a mieszkania tam do tanich nie należą). A pomysł z umieszczeniem Muzeum Żeglarstwa uważam za bardzo dobry. Oprócz gastronomii, handlu i biur przydałoby się choć jeszcze jedna placówka kulturalna. Amsterdam w swoim "waterfroncie" umieścił supernowoczesną bibliotekę, gdzie z Młodzieżowym Centrum Nauki i Techniki "Nemo" stanowią ofertę kulturalną.
    Gdańsk swój "water..." na Ołowiance uzupełni co nie co, i niech nie pozwala aby latem Filharmonia za bardzo swoimi imprezami nie grodziła zakazami wstępu, płotami i szlabanami końca tego rejonu bo to odpycha a nie przyciąga.

    • 2 0

  • grunty po Dalmorze ,deweloperowi ???? TO JEST CZESC PORTU

    wiec tam nie budownictwo . ale skoro ktos pozwalal zeby firma pp zostala sa , a potem zeby jako spolka skarbu istniala bez sensu , bo nie wykonywala przydzielonych zadan - to teraz nie dziwota ze zaudowuja .ups PLANUJA zabudowe ale zrobia tak jak w gdansku ,kupia potrzymaja pare lat i odsprzedadza komus innemu

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane