• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Grunwaldzka i Kołobrzeska zyskają nowe drogi rowerowe

Krzysztof Koprowski
5 lutego 2019 (artykuł sprzed 3 lat) 
Opinie (382)
Najnowszy artykuł na ten temat Rusza budowa drogi rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej
  • Al. Grunwaldzka na wysokości centrum handlowego City Meble. Tutaj powstanie wydzielona droga rowerowa.
  • Na prawie 200-metrowym odcinku w Oliwie rowerzyści będą poruszali się wraz z autami po drodze serwisowej.
  • Istniejąca droga dla rowerów na wysokości biurowców Alchemia.

W tym roku powinna rozpocząć się realizacja dwóch długo wyczekiwanych przez rowerzystów inwestycji w Gdańsku: budowy drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na odcinku Braci Lewoniewskich - Kołobrzeska oraz wzdłuż ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska między al. Grunwaldzką a ul. Chłopską. Sprawdzamy, jakie rozwiązania zostaną zastosowane w obu przedsięwzięciach.



Jakie rozwiązanie powinno być zastosowane na ul. Kołobrzeskiej na Przymorzu Małym?

Budowa drogi dla rowerów po wschodniej stronie al. Grunwaldzkiej między ul. Braci Lewoniewskich a ul. Kołobrzeską jest kolejnym elementem tworzenia obustronnej infrastruktury rowerowej wzdłuż głównego ciągu komunikacyjnego.

Przypomnijmy, w 2016 r. do ruchu rowerowego przystosowano chodniki po zachodniej stronie w centrum Wrzeszcza zobacz na mapie Gdańska. Tym razem rowerzyści będą poruszali się po wydzielonej drodze rowerowej obok chodników.

- Wyjątkiem będzie ok. 190-metrowy odcinek pomiędzy numerami 311 a 339 zobacz na mapie Gdańska [tj. w pobliżu CH Oliwa i stacji benzynowej - dop. red.], gdzie rowerzyści będą poruszali się po drodze serwisowej. Droga rowerowa na całej swojej długości będzie posiadała wzmocnioną konstrukcję, składającą się m.in. z dwóch warstw bitumicznych oraz ciągłość nawierzchni na wszystkich zjazdach, które ją przecinają - mówi Alicja Bittner z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Nowa droga rowerowa będzie też dowiązana do istniejących już krótkich fragmentów na wysokości biurowców Alchemia zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Kompleksy biurowe w Oliwie są coraz większe

W pobliżu Bimetu nie jest na razie planowana budowa drogi rowerowej. Urzędnicy sugerują, by pokonywać ten odcinek chodnikiem. W pobliżu Bimetu nie jest na razie planowana budowa drogi rowerowej. Urzędnicy sugerują, by pokonywać ten odcinek chodnikiem.

Zabraknie odcinka od Kołobrzeskiej do Derdowskiego



Niestety na razie nie jest planowane wydłużenie trasy od ul. Kołobrzeskiej do przejazdu przez al. Grunwaldzką na wysokości ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska.

Na tym odcinku urzędnicy sugerują jazdę rowerem po chodniku na podstawie art. 33 ust. 5 pkt. 2 Prawa o ruchu drogowym, który mówi, że z chodnika lub drogi dla pieszych można wyjątkowo korzystać, gdy "szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h [na tym odcinku alei jest to limit 70 km/h - dop. red.], wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów".

Czytaj też: Al. Grunwaldzka między Wrzeszczem i Sopotem mało rowerowa


Jednokierunkowe drogi rowerowe na Kołobrzeskiej



Nieco inaczej będzie wyglądała infrastruktura rowerowa wzdłuż czteropasowego odcinka ul. Kołobrzeskiej. Wykonane zostaną tutaj obustronne jednokierunkowe drogi rowerowe przy krawędzi jezdni.

- Jest to bardzo popularne rozwiązanie w takich krajach jak Dania, Holandia czy Niemcy. Forma realizacji tej trasy rowerowej została wybrana na podstawie koncepcji wariantowej, w której przeanalizowane zostały możliwości realizacji zarówno dwukierunkowej drogi rowerowej, jak i pasów rowerowych - przekonuje Bittner.
Zdaniem urzędników dwukierunkowa wydzielona droga rowerowa musiałaby kilkukrotnie "przechodzić" z jednej strony ulicy na drugą ze względu na brak miejsca. Z tego powodu zrezygnowano z tego, najbardziej popularnego w Trójmieście, rozwiązania.

Jednokierunkowe drogi rowerowe wymuszą zwężenie pasów ruchu dla aut do maksymalnie 3 metrów szerokości (taka szerokość już teraz jest m.in. w obrębie wiaduktu kolejowego zobacz na mapie Gdańska). Ograniczeniu ulegnie także możliwość parkowania aut na chodnikach.

  • Na ul. Kołobrzeskiej przewidziano jednokierunkowe drogi rowerowe.
  • Na ul. Kołobrzeskiej przewidziano jednokierunkowe drogi rowerowe.
  • Wraz z budową infrastruktury rowerowej ograniczona zostanie możliwość parkowania na chodnikach.
  • Na razie jedyną namiastką infrastruktury rowerowej na ul. Kołobrzeskiej jest krótki pas rowerowy połączony z oznakowaniem tzw. sierżantami rowerowymi.

Bażyńskiego bez udogodnień dla rowerzystów



Na razie bez wydzielonej infrastruktury w formie drogi rowerowej lub pasów w jezdni pozostanie ul. Bażyńskiego zobacz na mapie Gdańska, która będzie stanowiła naturalny łącznik między ul. Kołobrzeską a pasami rowerowymi wzdłuż ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego.

Pewnym ułatwieniem będą natomiast pasy rowerowe na planowanej ul. Nowej Sudeckiej zobacz na mapie Gdańska, która docelowo połączy al. Grunwaldzką z ul. Wita Stwosza w rejonie kompleksu biurowców Olivia Business Centre.

Realizacja w latach 2019-2020



Budowa nowej infrastruktury wzdłuż al. Grunwaldzkiej oraz ul. Kołobrzeskiej przewidziana jest na lata 2019-2020. W ciągu kilku miesięcy powinny zostać ogłoszone przetargi na wykonawców prac budowlanych.

Czytaj też: Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?

Opinie (382) 5 zablokowanych

  • (43)

    Częsta jazda na rowerze sprzyja impotencji u mężczyzn, sugerują badania opublikowane przez The Journal of Sexual Medicine.
    Dr Marsha K. Guess z Yale School of Medicine tłumaczy, że u mężczyzn podczas jazdy rowerem dochodzi do ucisku nerwów oraz naczyń krwionośnych prostaty, co sprzyja zaburzeniom erekcji. We wcześniejszych badaniach dr Steven M. Schrader z National Institute for Occupational Safety and Health zauważył, że często występują one u policjantów patrolujących dzielnice miast rowerami.

    • 67 121

    • Najlepiej pozostało nam się modlić i czekać na śmierć bo wszystko nam szkodzi

      • 0 0

    • Częsta jazda samochodem sprzyja impotencji, chorobom układu krążenia i wielu innym chorobom (1)

      u mężczyzn i kobiet. Stwierdzają to setki wyników wielu badań naukowych publikowanych w poważnych czasopismach naukowych środowisk lekarskich takich jak np. Lancet.
      W wyniku uzależnienia od samochodu obecne pokolenie dzieci amerykańskich dowożonych samochodami rodziców do szkół ma przewidywaną długość życia krótszą niż pokolenie ich poprzedników. Mimo wydawania setek miliardów dolarów na budowę i utrzymanie infrastruktury drogowej, wielu mieszkańców miast USA i Kanady codziennie spędza długie godziny w zatorach drogowych, tracąc czas i pieniądze, wpływając ujemnie na zdrowie pozostałych mieszkańców.

      • 18 11

      • Najnowsze badania dowodzą że bija blondynki impotenci

        • 0 1

    • Najnowsze badania dowodzą, że jazda na rowerze nie tylko nie ma żadnego (1)

      negatywnegu skutku na jakikolwiek aspekt zdrowia ludzkiego czy część ciała, a wręcz bardzo korzystnie wpływa na ciało oraz zdrowie psychiczne.

      Natomiast, jazda samochodem ma katastrofalne skutki dla organizmu, z psychiką włącznie. Nie wspominając o wpływie na środowisko, równie tragicznym.

      Nie będę cytował, można znaleźć w sieci.

      • 16 14

      • Ja pamiętam jak mnie straszyli włosami między palcami

        • 0 0

    • To wiele wyjaśnia... Zwłaszcza wzmożoną agresię u rowerzystów. (1)

      • 13 13

      • Ten sędzia taki agresywny na rowerze

        • 0 0

    • kwestia odpowiednio dobranego siodła :) (7)

      wszystko z głową

      • 11 4

      • Są specjalne dla kobiet? (5)

        • 4 0

        • są specjalne dla kobiet. siodełko dobiera się też do pozycji (2)

          inne są do rowerów miejskich (tam siedzi się "prosto") inne do np. szos gdzie się "leży"

          • 6 0

          • Jak leży? (1)

            To inne siodełka?

            • 2 5

            • Do pozycji?

              To jak na rowerze ?

              • 1 0

        • Tak, bez siedziska. Tylko rura.

          • 3 5

        • brooks

          Wszystkie brooksy z literką s

          • 3 0

      • Głowa na siodle?

        • 2 2

    • (10)

      To prawda
      Rozczarowana żona zapalonego rowerzysty

      • 15 13

      • A kobietom co się dzieje ? (7)

        • 9 0

        • Mogą stracić dziewictwo (6)

          I męża nie znajdą...

          • 19 4

          • Doktor - czemu bredzisz, pewnie dziś ..... (3)

            .... za dużo wypiłeś. Smutny jesteś bo kuśka nie staje.

            • 1 2

            • Stefan staje jak Mirabelka przyjdzie (1)

              • 3 2

              • Marszałek sejmu Stefan z PO i Mirabelki Łódzkie !

                • 0 1

            • Tylko ty jesteś tu smutna :))))

              • 1 0

          • Z rowerem? (1)

            Nie rozumiem

            • 6 0

            • To pewnie wtedy, gdy jadą bez siodełka ;)

              • 8 4

      • A mój to jezdzil na hulajnodze i tez nic... (1)

        • 27 1

        • To przez to, że siadał na hulajnogę, zamiast na niej stać.

          • 14 2

    • Tak to prawda (7)

      W latach 80 już o tym pisano

      • 14 14

      • Zgoda ale na tych wąskich siodełkach (6)

        Duże wygodne jest mniej szkodliwe .

        • 8 9

        • (2)

          Czyli już lepiej palić szlugi jak normalni ludzie.

          • 8 1

          • I ogladac TV (1)

            • 0 0

            • Rosyjski TVN

              • 1 0

        • Prostata się przegrzewa (2)

          Trzeba mieć wentylowane

          • 9 8

          • (1)

            Ale co ? Siodło czy ja.ca ?

            • 3 2

            • Łeb, i zmieniają się w nieśmiertelnych superbohaterów od dwóch pedałów. Zagrażają całemu swojemu otoczeniu ale są najmądrzejsi na świecie, tylko nie potrafią nikogo ani nic uszanować. Nie powinni być chowani na cmentarzach razem z ludzmi.

              • 5 2

    • Jeżdżę całe życie i nie potwierdzam. 1500+ mam i cały czas mogę kilka razy na dzień. (1)

      • 15 6

      • Palcem w bucie chyba

        • 3 3

    • Nie zauważyłem

      • 2 0

    • Panie Jaco83 przestań straszyć mężczyzn.

      Zaburzenia erekcji częściej dotykają tych, którzy prowadzą niezdrowy tryb życia. Mają mało ruchu, piją alkohol w nadmiarze, palą papierosy. Na pewno zdrowszy jest rowerzysta, niż kierowca, który unika aktywności fizycznej.

      • 11 1

    • Tobie grozi natomiast marskosc watraby. Mniej siedz w swoim struclu rocznik 2000, mniej pij alko, rzuc palenie i przestan trollowac. Moze dasz sobie szanse...

      • 5 4

    • I to jest dobra wiadomość...

      bo ludzi jest za dużo.

      • 6 0

    • Chyba cie jaja bola

      Jw

      • 2 4

    • Badań niebrakuje nawet takich ze palenie nie szkodzi tylko leczy,róznica polega natym ze taki idiota jak ty (1)

      zatruty spalinami kopiuj w klej powtarza to jak stara płyta a setki milionów rowerzystów niemaja najmniejszych problemów z seksem przeciwnie są ogierami przeciwieństwie do takiego spaślaka jak ty któremu juz jedna wiagra nie pomaga musi brac cała garść :)

      • 11 18

      • Oddychaj chłopie i kup słownik, albo lepiej, przeproś swoich nauczycieli i wracaj do szkoły.

        • 16 5

  • sporo tych dróg rowerowych (16)

    u nas w Gdyni powstanie w tym roku 153 metry nowej drogi rowerowej, w Gdańsku jak widać tylko w jednym miejscu będzie więcej.

    • 75 14

    • Nieprawda

      W Gdyni właśnie budują kilometrowy odcinek na Al. Zwycięstwa, poza tym na Chwarznie, wspomniany przez Ciebie 153 odcinek w Redłowie oraz na Wielkopolskiej i Morskiej. Poza tym pojawią się pasy rowerowe na Legionów.

      • 0 1

    • (11)

      Tylko różnica jest taka że w Gdańsku latami budowali drogi i mają miejsca na ścieżki rowerowe a w Gdyni 20 lat bez inwestycji i teraz wciskanie ścieżek malowanych farbą gdzie się da bez sensu! Nie byłem miłośnikiem Adamowicza lecz doskonale wiedział jak wykorzystać pieniądze z unii europejskiej . Gdyni smutne ,dziurawe miasto....

      • 28 6

      • dlaczego piszesz, że tworzenie pasów do jazdy rowerem po ulicy asfaltowanej jest bezsensu? (10)

        Każde działanie prowadzące do zwiększenia szans pokojowego współistnienia różnych użytkowników na jezdni ma sens, zwłaszcza jeśli prowadzi do zwiększenia przepustowości danego korytarza ruchu drogowego dla ludzi, a nie jest tworzone głównie z myślą o ruchu pojazdów. Jeszcze większe znaczenie ma uspokajanie ruchu i wyjaśnianie sensu takich zabiegów mieszkańcom (bez konieczności budowania od razu progów spowalniających).

        • 9 13

        • gdynia (4)

          dlaczego ja jadac autem kolo ciebie mam sie bac czy cie nie potrace -place w benzynie podatek za drogi i chgce sie poruszac w miare komfortowo jak miast takie bogade niech wam wybuduej co chec ja w to nie wnikam ale niech nie robi czegos kosztem innych a od siebie nic nie daje -dla mnie sciezki kosztem ulicy to jest skandal -no a przy okazji zycze wam zdrowia jezdze dislem z wycietym filtrem czastek stałych

          • 6 11

          • jaaaaaaa (3)

            Płacisz podatek na drogi krajowe, nie miejskie - więc z Twoją logiką poruszaj się wyłącznie poza miastem ;) Jak nie umiesz jeździć bez potrącania innych, pełnoprawnych uczestników ruchu, to w sumie i tak byłoby wskazane.

            A łamanie prawa i publiczne przyznawanie siędo tego (filtr cząstek stałych) nie najlepiej świadczy o wielu aspektch Twojej osoby.

            • 10 4

            • A ja mam filtr czastek niestalych, plynnych i lotnych i co? A rewerarze won z ulic !!!

              • 1 0

            • (1)

              bo to typowa żałosna postać kierowcy z Polski

              • 2 1

              • być może to po prostu troll prowokujący do nienawistnych wypowiedzi

                proponuję albo ignorować, albo wpisywać rzeczowe argumenty przeciwko jego kuriozalnym poglądom.

                • 0 0

        • Hmmm, to ma sens (2)

          Najważniejsze jest zwiększanie przepustowości dla 5% dojeżdżających do pracy kosztem zmniejszenia przepustowości dla 42% dojeżdżających do pracy...

          A nie, jednak nie ma sensu.

          • 4 12

          • ważne, by tworzyć warunki jazdy dla wszystkich chcących poruszać się inaczej niż samochodem

            to samochody w największym stopniu utrudniają poruszanie się kierowcom samochodów poruszanie się po mieście. Tworzenie infrastruktury z myślą wyłącznie o potrzebach osób chcących poruszać się samochodami powoduje wzrost konfliktów o przestrzeń (np. konfliktów między chcącymi parkować i tymi, którzy chcą szybko jeździć po szerokich jezdniach) nie mówiąc o skutkach zdrowotnych. Jazda samochodem powoduje wiele groźnych chorób wśród osób jadących nimi a także wśród osób przebywających w ich otoczeniu.

            • 1 1

          • w którym miejscu zostanie zmniejszona przepustowość?
            chodzi o te nielegalne parkowanie na chodnikach?

            • 5 2

        • (1)

          chodzi o to żeby zbudować coś od nowa (co jest trudne) a nie przmalować jezdnię tak aby zabrać miejsce jednym użytkownikom, dając w to miejsce drugim. Biorąc pod uwagę klimat oraz ilość samochodów kontra ilość rowerów te działania są bez sensu.

          • 7 9

          • malowanie pasów na jezdni w większości przypadków nie zabiera przestrzeni jednym dając miejsce drugim

            Malowanie pasów na jezdni zmniejsza optycznie szerokość jezdni i powoduje, że kierowcy jeżdżą uważniej: liczba tzw. zdarzeń drogowych ulega redukcji. Po prostu wszyscy zaczynają się zachowywać bezpieczniej. Uspokojenie ruchu przez obecność rowerzystów na jezdni daje ten sam skutek. W wielu miastach o dużo gorszym klimacie liczba rowerzystów w mieście bywa dużo większa niż w polskich miastach, które dopiero od niedawna poczynają niemrawo wkraczać na drogą zrównoważonego rozwoju, w ramach której wszyscy użytkownicy ulic miejskich zachowują szacunek do siebie. Tak więc działania na rzecz uspokojenia ruchu i malowanie pasów dla rowerów na dobrze utrzymanych jezdniach mają głęboki sens.

            • 2 2

    • Na wieś rower jest najlepszy

      A że wszytko w betonie. Kto bogatemu...

      • 1 5

    • Nieważne co się u nas dzieje, ważne że u somsiada gorzej!! xD (1)

      Polactwo, polactwo wszedzie...

      • 1 11

      • Ojropejczyk zawył

        • 4 5

  • (2)

    Rowery do lasów

    • 6 9

    • Janusz CH.

      samochody na złom

      • 0 0

    • Samochody poza miasto.

      • 5 1

  • Kierowcy wyp...alać z chodników! (1)

    na zdjęciach chodniki pozastawiane przez hrabiów, przez cwaniaków, przez lewusów. Trawniki rozjeżdżą, chodniki rozwalą, ludzi przejadą, nasmrodzą, nahałasują, fuuuj. sam syf.

    Kto wpuścił tych kierowców do miast? Wypad z powrotem pod swoje obory.

    • 12 5

    • jak powstanie DDR to d**ile już tak nie poparkuja

      • 0 0

  • Mój Passerati TDI z wyciętym DPFem (2)

    będzie roznosił wonności i pieścił płuca ped**arzy. Miód na moje serce. Mam filtr węglowy , jakby się kto pytał.

    • 3 11

    • to pewnego dnia banan z twarzy zniknie bo mandat przysola że może do pustej głowy coś trafi

      • 0 0

    • Policja już jedzie

      • 1 0

  • (9)

    "Ograniczeniu ulegnie także możliwość parkowania aut na chodnikach" przy Kołobrzeskiej

    W okolicy nowe bloki, biurowce, a miejsc parkingowych coraz mniej. Na parkingach przy dużych sklepach postawiono parkometry, żeby przyjeżdżający do pracy nie zostawiali tam aut. Teraz przy Kołobrzeskiej ograniczą możliwość parkowania i jeszcze planowany jest prywatny akademik w tym rejonie. A mniejsze uliczki w okolicy już teraz są zastawione autami (w dużej mierze ludzi dojeżdżających do pracy), chyba że stoją na nich parkometry. Trawniki zamieniają się w parkingi, np. przy punktowcu przy Kołobrzeskiej.

    Szkoda, że rozwijając miasto ktoś zapomina o odpowiedniej liczbie miejsc parkingowych. Gdzie będą parkowali kierowcy, których wyrzuci się z Kołobrzeskiej? Kolejne auta będą szukały miejsca przy już zapchanych bocznych uliczkach, bo nie wierzę, że dojeżdżający z Wejherowa czy z Banina przesiądą się na rowery.

    • 11 21

    • no trudno, niech blachosmrodziarze sobie w autobus wsiądą albo na rower

      • 1 0

    • Nie akademik

      To już nie prywatny akademik a apartamentowiec z zapleczem handlowo-usługowym.. Wiem bo tam mieszkam. Z parkingiem podziemnym ponoć ale tylko dla użytkowników budynku czyli przyjezdni goście znów będą zawalać okoliczne uliczki, chodniczki i trawniczki. Paranoja

      • 0 1

    • z Wejherowa można dojechać SKM

      z Banina rowerem i PKM

      • 1 0

    • jak pracujesz w centru, (4)

      a chcesz mieszkać za miastem, to pogódź się z tym, że autem jedziesz co najwyżej do najbliższego przystanku PKM, którą dojeżdżasz do miejsca pracy i tyle. A co mnie to obchodzi, ile razy musisz się przesiadać, jak wolałeś sobie kupić dom, zamiast mieszkania? Zamieszkaj w dobrze skomunikowanym miejscu, oszczędzasz czas. Zacznijcie ludzie myśleć, a nie marudzić, że nie nie ma gdzie parkować i że korki, bo sami je tworzycie.

      • 7 2

      • (3)

        Ja mieszkam w okolicy Kołobrzeskiej i przeszkadza mi to, że dojeżdżający spoza Gdańska parkują mi pod domem, że przejść ciężko.

        • 8 3

        • (1)

          a to "pod domem" to twój prywatny teren czy publiczny?
          a jeżeli parkują nieprzepisowo to dzwon po SM pisz do ZDiZ żeby zabezpieczyli chodnik (wprowadzili inną organizację ruchu). Ewentualnie SPP jest też rozwiązaniem.

          • 7 3

          • Mam to samo we Wrzeszczu. SM to pic na wodę. Blachy nie do ruszenia.

            • 3 2

        • to wnioskuj o poszerzenie SPP, a jak macie podwórko na własność (wspólnota dzierżawi), to zróbcie szlaban, choćby prowizoryczny, albo jakiś łańcuch na kłódkę, i szafa gra

          • 5 0

    • Rozumiem, ale wzdłuż kołobrzeskiej zwyczajnie nie ma miejsca na miejsca parkingowe.

      • 9 0

  • (12)

    rowery na tory

    • 53 30

    • Rowery na tory! (3)

      Odważnie. Na razie z rowerem wywalają z PKM-ek przy absurdalnych limitach ilości rowerów. Z tramwaju też Cię wywalą jak wejdzie kilka wózków. Presja społeczna na dostęp rowerów do wagonów jest, ale interlokutorem jest beton twardy i mocny, popeerlowski, czyli swojski klimat do rozmów.

      Rowery na tory!

      • 7 3

      • (2)

        Osoba z wózkiem i małym dzieckiem na stać i czekać na przystanku bo jaśnie oświecony obcisłogaci postanowił jechać autobusem?
        Wam od tych roszczeń to już się kompletnie we łbach pomerdało.

        • 8 9

        • (1)

          Wow, kolejny czytelnik, który wie, że 2+2 to na pewno 5. Skoro JWP napisał, że wywalają z wagonów przez "wózki" to pewnie g**da w neonowych gaciach każe biednym matkom z dzieciakami stać na peronie, a sam ubłoconym rowerem pcha się do wagonu przy okazji roztrącając żelastwem półślepe staruszki.
          Tyle, że Ów Właśnie Jaśnie Wielmożny uważa jedynie, że bolączki transportu roweru w wagonach można lepiej rozwiązać przy obustronnej rzeczowej debacie. Bez ofiar w ludziach i sprzęcie. Jaśnie Oświecony z kolei zauważa, że autobusy po torach nie jeżdżą. Chyba, że po ciekawszej imprezie w Zajezdni.

          Dzieciom, kobietom, a zwłaszcza półślepym staruszkom ustępuję miejsca. A zdarza się, że i półanalfabetom.

          • 4 6

          • za skompliko, imho nie dotrzesz

            • 0 0

    • TIRy na rowery! (2)

      • 0 0

      • 80% ładunków przewożonych w mieście da się przewozić rowerami cargo (1)

        cyklologistyka kwitnie w wielu dobrze zarządzanych miastach. Rowery cargo ze wspomaganiem elektrycznym można wypróbować w praktyce w Gdyni, mogą także służyć do przewożenia dzieci do przedszkoli i szkół, zanim nie nabiorą sił i umiejętności w poruszaniu się samodzielnym w ramach kampanii Rowerowy Maj.

        • 0 0

        • Juz widze rower z kontenerem do Lidla, czy innego marketu...

          • 0 0

    • Dałem kciuka w górę ,bo pomysl mi sie podoba Ale jak to zrobić?? (1)

      I czy rowery na torach nie spowolnia skemek?kUrcze no

      • 5 3

      • Obrazowe. Uśmiałem się jak norka.

        • 0 0

    • auta na jezdnie (1)

      precz z chodników

      • 13 2

      • Możecie zacząć Wrzeszcza. Średnio codziennie na mojej ulicy stoi nielegalnie 3-4tys złotych na czysto.

        • 6 2

    • kierowcy na tory - do skm

      • 9 4

  • Kicha (5)

    Z przykrością stwierdzam, że to kompletnie zakorkuje i tak juz często zakorkowaną Kołobrzeską. A jazda rowerem ulicą, nawet na wydzielonym pasie będzie stanowiła zagrozenie i dla rowerzystów i dla zmotoryzowanych. Rowerzyści bardzo rzadko zachowują się zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Czyli będzie dramat. Tak sobie tez myśle co to za przyjemność jechać rowerem wśród spalin. Miłośnikom rowerów w Holandii przypominam o różnicach klimatycznych.

    • 14 28

    • (2)

      czemu zakorkuje? umiesz to wyjaśnić?

      Kierowcy jeszcze rzadziej się zachowują zgodnie z przepisami, dlatego by pomóc im w ich przestrzeganiu należy zwężać jezdnie, stawiać progi i światła. Inaczej nie zrozumie że w mieście jest ograniczenie do 50kmh czy np. strefa 30

      • 20 6

      • (1)

        Jeszcze barykady i kolczatki zamontuj, celem uspokojenia ruchu, psycholu..

        • 0 2

        • jak trzeba to się stosuje

          jeden twój kolega ostatnio testował kolczatki przed Pałacem Namiestnikowskim

          • 0 0

    • ofiarom nieświadomej samochodozy przypominam o fakcie, że w warunkach zimowych

      wielu kierowców zostawia auta przed domem, inni powodują karambole na autostradach. W wielu miastach Finlandii, Szwecji i Norwegii liczba/procent osób codziennie korzystających z rowerów (również zimą) jest dużo wyższa niż w krajach o dużo cieplejszym klimacie. Popularność ruchu rowerowego w krajach o zimnym klimacie nie zależy od klimatu, ale od polityki miejskiej: możliwości i umiejętności docenienia zalet poruszania się rowerem w środowisku miejskim wśród mieszkańców i decydentów.

      • 4 0

    • Rowery zakorkują (...) :D :D :D

      Naprawdę, wybitnie śmieszny wpis. Czekamy niecierpliwie na pierwszy tego typu fenomen drogowy, gdzie to nie samochody, a rowery spowodują korki.

      Dodatkowo piszesz "Rowerzyści bardzo rzadko zachowują się zgodnie z przepisami ruchu drogowego". No tak, kierowcy to zupełnie inna bajka, oni jeżdżą zgodnie z przepisami :D

      A, no i Holandia i różnice klimatyczne :). No chyba, że masz na myśli że pogoda tam jest gorsza.

      • 5 1

  • po co cos wydzielac skoro mozna legalnie po chodniku jezdzic... (6)

    " urzędnicy sugerują jazdę rowerem po chodniku na podstawie art. 33 ust. 5 pkt. 2 Prawa o ruchu drogowym," i wszystko w temacie.

    • 2 7

    • chodnik jest zastawiony przez samochody. widoczny na zdjeciu seat rozjezdza tez czesto trawnik. (1)

      skąd pochodzi jego kierowca?

      • 7 0

      • Sie nie interesuj...

        • 0 0

    • Tymbardziej (3)

      że rowerzyści mają i tak wylane na ścieżki i jeżdżą po wszystkim

      • 4 8

      • i slusznie,nie ma gorszej rzeczy niz oddzielanie (1)

        • 1 3

        • oddzielanie ma sens: np. wzdłuż głównych arterii ruchu drogowego

          ale każda inwestycja w wydzielone drogi dla rowerów powinna być poprzedzona analizą możliwości uspokojenia i redukcji skali ruchu kołowego. W pobliżu węzłów przesiadkowych (stacji SKM / PKM) i w pobliżu centrum miasta warto tworzyć strefy wolne od jeżdżących i zaparkowanych samochodów.

          • 0 0

      • Po to jest rower

        Nie tylko po wszystkim ale i na azymut.

        • 4 3

  • Kołobrzeska (3)

    Raz odważyłem się tam pojechać jezdnią, czułem się jak na Mad Maxie. I nawet jak te kreski na asfalcie namalują, będę jeździł chodnikiem, dopóki nie będzie tam kontroli prędkości.

    • 16 6

    • To zarobisz w leb, jak bedziesz pedzil i kogos potracisz, ped**arzu...

      • 0 1

    • co za siusiumajtek (1)

      to nie jedz, jak ostatnia sierota, 5 cm od krawężnika, tylko metr od niego minimum

      poza tym jeździj przewidywanie i rozglądaj się, ja tam się tak poruszam zawsze, nawet lubię jeździć tą ulicą, po jezdni

      • 4 8

      • on ma rację, równie dobrze mógłbyś jechać po Grunwaldzkiej rowerem, hardcore.
        Robię ~2800 rocznie

        ale jestem za pasami, tylko niech to będzie osobny pas na jezdni i niech to nie będzie ściek gdzie stoi woda

        • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.