- 1 Podejrzany o morderstwo w Jagatowie zatrzymany (112 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (104 opinie)
- 3 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (389 opinii)
- 4 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (87 opinii)
- 5 Jedna oferta w przetargu na linię z piętrusami (105 opinii)
- 6 Podejrzany o morderstwo może być groźny (162 opinie)
Grunwaldzka z nową kładką i nowym-starym przejściem
Nad al. Grunwaldzką, na wysokości Uniwersytetu, ma powstać kładka dla pieszych. Ma jednak zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Dzięki naszej interwencji, odtworzone zostanie zwykłe przejście dla pieszych przy "wysepce" we Wrzeszczu.
- Do konkursu zgłosiło się ok. 20 zespołów. Kładka powstanie wraz z drugim etapem naszego kompleksu biurowego Alchemia, ale nie wiemy jeszcze kiedy - przyznaje Edyta Korycka, dyrektor działu planowania inwestycji w Torusie.
Kładka o wysokości ok 4,6 m (dla porównania wysokość mieszkania w nowym budownictwie to ok. 2,60 m) bez ramp dla rowerzystów, wyposażona jedynie w schody oraz windy, to pomysł, który narodził się w Biurze Projektów Budownictwa Komunalnego (BPBK).
Zdaniem projektantów tylko kładka zapewni bezpieczeństwo oraz nie pogorszy warunków komunikacyjnych na al. Grunwaldzkiej. Tryb świateł działających na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Bażyńskiego i Kołobrzeską ma uniemożliwiać zastosowanie tradycyjnego przejścia, nawet z zastosowaniem przejścia dwuetapowego wraz z wysepką dla pieszych na szerokim pasie między jezdniami al. Grunwaldzkiej.
Po nowej konstrukcji wspinać się będą przede wszystkim pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej, gdyż Torus chce jeszcze w te wakacje "przebić" południowy tunel z peronu przystanku Przymorze - Uniwersytet w kierunku działek, na których zbuduje biurowce. Wybudowana zostanie także winda na sam peron. Dzięki temu docelowo powstanie połączenie piesze z SKM przez ogólnodostępne tereny biurowe do kampusu UG i sklepów. Niewykluczone, że po obu stronach al. Grunwaldzkiej, na wysokości kładki, powstaną nowe przystanki autobusowe.
Jednak projekt kładki, która zwykle działa odstraszająco na pieszych, nie wszystkim się podoba. Sceptyczni są m.in. planiści z Biura Rozwoju Gdańska, którzy muszą tę propozycję zaopiniować.
- Projekt jeszcze do nas nie dotarł, więc trudno go oceniać. Jednak sama idea kładki wydaje się kontrowersyjna dla tego miejsca. Miałaby ona uzasadnienie, gdyby łączyła dwa blisko położone budynki. Natomiast kładka, która wymaga od pieszego wspięcia się kilka metrów w górę nie wydaje się dobrym pomysłem - mówi Irena Romasiuk, kierownik zespołu urbanistycznego Oliwa w BRG.
- Nowe skrzyżowanie powstanie na wysokości wyjazdów z istniejących sklepów wielkopowierzchniowych przy al. Grunwaldzkiej po stronie kampusu UG . Klienci sklepów będą mogli wyjechać z nich zarówno w kierunku Gdyni, jak i Wrzeszcza. Na budowie skrzyżowania skorzystają też najemcy naszych biurowców, gdyż pozwoli ono na dojazd do budynków od strony Gdyni - dodaje Korycka.
Czytaj również: Kolejna kładka dla pieszych w Gdyni
Dzięki naszej interwencji, wkrótce także ponownie otwarte zostanie przejście łączące przystanek tramwajowy Klonowa z tzw. wysepką we Wrzeszczu . Wcześniej zostało ono zamknięte z powodu budowy Trasy Słowackiego oraz otwarcia przejazdu z ul. De Gaulle'a w jezdnię al. Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy. Sęk w tym, że mimo iż cykl świateł umożliwia bezpieczne pokonanie tego miejsca (wówczas, gdy "otwarty" jest ruch tramwajów), nie wykonano sygnalizatorów dla pieszych.
- Przeanalizowaliśmy zgłoszoną przez portal Trojmiasto.pl sugestię, aby ustawić na tym przejściu dodatkową sygnalizację dla pieszych i pojawi się ona w ciągu ok. tygodnia - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Nowa sygnalizacja w żaden sposób nie wpłynie na ruch tramwajów i samochodów.
Niestety, Zarząd Dróg i Zieleni chce "po cichu" wycofać się z planów przebudowy przejścia dla pieszych w rejonie Teatru Miniatura. Zgodnie z obietnicami sprzed roku, miało ono być właśnie odtwarzane, a tymczasem teraz urzędnicy zasłaniają się kosztami związanymi z Euro 2012.
- Po Euro wykonane zostanie podsumowanie wszystkich miejskich wydatków. Wówczas przyjdzie czas na zrewidowanie starych i nowych pomysłów i określenie, które można zacząć realizować i w jakiej kolejności - tłumaczy rzecznik ZDiZ.
Wydarzenia
Opinie (178) 6 zablokowanych
-
2012-05-15 13:40
W europejskich miastach kładek nie ma.
Debilny pomysł przeciwko pieszym i rowerom !!!
- 8 6
-
2012-05-15 13:43
jak na badanie krwi
przejśc które robia na wysepce? oto jest pytanie
- 0 0
-
2012-05-15 13:51
precz z kladka,zwykle przejscie ok!
- 7 3
-
2012-05-15 14:00
MÓWCIE CO ZE SŁOWACKIEGO A NIE TEMATY ZASTĘPCZE TYPU KŁADKA
3 TYGODNIE DO EURO A DROGOWCY DALEKO W POLU
- 11 0
-
2012-05-15 14:28
ale uwzgledniaja tez na kladce ruch rowerow (4)
czy jak zawsze zrobia schody, schody, schody ?
- 2 1
-
2012-05-15 14:41
tak, będą katapulty dla cyklistów
- 3 2
-
2012-05-15 14:47
stawiaj pytania po przeczytaniu artykułu (i... głosuj po upewnieniu się co/kogo reprezentuje dana osoba)
- 0 0
-
2012-05-15 14:57
(1)
Rowerem to się jeździ rekreacyjnie nad morzem a nie...
- 2 5
-
2012-05-15 16:49
samochodem to się jeździ na terenach wiejskich
samochód nie jest dobrym pojazdem do poruszania się po mieście
- 4 4
-
2012-05-15 14:47
W ZESZŁE WAKACJE ROBILI GRUNWALDZKĄ NA WYSOKOŚCI MANHATANU - TOTALNY BUBEL GDZIE ZBIERA SIE WODA
ZNOW TYM PANSTWIE NIKT ZA NIC NIE ODPOWIADA
- 1 0
-
2012-05-15 15:17
po co przejście przy Teatrze Miniatura niedaleko władza postawiła lenina i to musi wystarczyć
- 0 1
-
2012-05-15 15:20
A po co tunel dla pieszych i kładki? (4)
Należy zlikwidować transport publiczny oraz chodniki, a wszyscy powinni jeździć wszędzie samochodami, jak w USA. To jest nowoczesność.
- 5 5
-
2012-05-15 16:50
jak na razie to w USA codziennie stoją w korkach na wielopasmowych autostradach (3)
i wielu rozsądnych się zastanawia: po co nam to było?
- 0 0
-
2012-05-15 16:53
po co? (2)
A to dlatego, że zamiast 16-pasmowych autostrad powinno się je poszerzyć do 32- lub nawet 64-pasmowych autostrad. Ropy ci u nas dostatek. A jazda amochodem napędza koniunkturę. Dlatego należy wyciąc trójmiejskie lasy i połączyć trójmiasto z Obwodnicą maksymalną ilością dróg
- 1 0
-
2012-05-15 18:57
Co za cham się podszywa. (1)
- 0 1
-
2012-05-15 20:32
Nikt się nie podszywa
To twoje drugie ja. Powinieneś się cieszyć, że ktoś wyraźnie artykułuje twoje poglądy
- 1 1
-
2012-05-15 15:41
WŁADZA LUDU WŁADZA (1)
żadnych tuneli, albo innych rozwiązań, nie ma na to kasy. Kładka jeszcze pół biedy, nie wiele więcej będzie kosztowała od zrekonstruowanego nowoczesnego kawałka historii. W pierwszej kolejności to, no i oczywiście jeszcze przecież na ECS potrzebujemy. W planach mamy jeszcze kilka pomników do wybudowania i to drogich takich, że hoohooo, bo to wartość intelektualna, ale o tym wam powiemy później, :) to taka niespodzianka :).
Noo, i nie marudzić, do muzeum się wybierać, na napis popatrzeć, a nie po marketach łazić .- 1 2
-
2012-05-15 16:00
WŁADZO
Po marketach niech łazi jak najwięcej ludzi. Wtedy mniej ich będzie w lasach i nad jeziorami.
- 0 0
-
2012-05-15 16:14
Czy jest ktoś władny ZAKOŃCZYĆ AKTY chuligaństwa ze strony ZDiZ ? Nie chcemy
aby jakiś zboczony chuligan miał władzę w ZDiZ !! Mieszkańcy Gdańska ostrzegają prezydenta Adamowicza, że jedynym sposobem na następną kadencję jest publiczne ujawnienie i ukaranie chuligana (za zamknięte przejście dla pieszych na Grunwaldzkiej, za zamknięcie przejazdu Płocka-Wilanowska i inne)
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.