• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grzaniec hitem Jarmarku Bożonarodzeniowego. 121 tys. sprzedanych kubków

Rafał Borowski
30 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na dekorację Jarmarku Bożonarodzeniowego zużyto 350 choinek dostarczonych przez Lasy Państwowe. Na dekorację Jarmarku Bożonarodzeniowego zużyto 350 choinek dostarczonych przez Lasy Państwowe.

Trwał 36 dni, zajął powierzchnię 8,5 tys. m kw., wystawiono na nim 121 stoisk i sprzedano na nim... ponad 121 tys. kubeczków grzańca. Międzynarodowe Targi Gdańskie podsumowały tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy, który był największym w historii tej imprezy. - Powiększenie przestrzeni jarmarku o ulice Bogusławskiego i Tkacką okazało się strzałem w dziesiątkę - podsumowują organizatorzy.



Czy odwiedziłe(a)ś tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Gdańsku?

Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Gdańsku nieco różnił się od poprzednich edycji. Odbył się na znacznie większej przestrzeni niż dotychczas. Oprócz tradycyjnie zajmowanego Targu Węglowego stoiska pojawiły się także na ulicach Bogusławskiego i Tkackiej, a także w tunelu pod ul. Okopową.

Tym samym był to największy jarmark w jego ponad 20-letniej historii i zajął przestrzeń ok. 8,5 tys. m kw. Co więcej, jarmark rozpoczął się wcześniej - nie na początku grudnia, ale 19 listopada.

- Cieszymy się, że tegoroczna formuła spodobała się wystawcom i gościom jarmarku. Takie pozytywne sygnały docierają do nas. Powiększenie przestrzeni jarmarku o ulice Bogusławskiego i Tkacką okazało się strzałem w dziesiątkę. Podobnie jak termin rozpoczęcia, o co wnioskowali zresztą sami wystawcy. Praktycznie każdego dnia jarmarku nasi goście, szczególnie najmłodsi, mogli skorzystać z atrakcyjnego programu. W ciągu 32 dni odbyło się blisko 100 świątecznych wydarzeń - komentuje Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich, organizatora jarmarku.
Jarmark Bożonarodzeniowy zakończył się ponad tydzień temu - a dokładnie w Wigilię - więc spółka MTG podzieliła się statystykami z podsumowania. Poniżej prezentujemy wybrane z nich.

Jednym z najchętniej kupowanych podczas Jarmarku Bożonarodzeniowego produktów było grzane wino. Jednym z najchętniej kupowanych podczas Jarmarku Bożonarodzeniowego produktów było grzane wino.

Wystawcy w liczbach:



  • 121 świątecznych stoisk w domkach, kramach i karczmach,
  • 49 stoisk gastronomicznych z ofertą z 13 kuchni świata,
  • 46 stoisk ze świątecznymi prezentami i dekoracjami,
  • 26 stoisk z produktami spożywczymi i regionalnymi przysmakami.

Najczęściej kupowane świąteczne upominki:



  • dziadki do orzechów,
  • świece sojowe i zapachowe,
  • miody różne, nalewki,
  • czapki, szale, skarpety, rękawice,
  • pierniki, lizaki świąteczne,
  • stroiki, bombki, ozdoby choinkowe,
  • kubeczki świąteczne.

Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy był największym w historii Gdańska. Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy był największym w historii Gdańska.

Gastronomiczne hity na słono:



  • kiełbasa w bułce (bratwurst),
  • placki ziemniaczane,
  • grzaniec,
  • pierogi,
  • pajda.

Gastronomiczne hity na słodko:



  • gorąca czekolada,
  • owoce w czekoladzie,
  • donaty,
  • kołacze.

Inne ciekawostki:




  • na dekorację zużyto 350 choinek, dostarczonych przez Lasy Państwowe,
  • jarmark oświetlało 1100 żarówek,
  • 480 m kw. to powierzchnia świetlistego dachu na ul. Bogusławskiego,
  • podczas otwierania okienek Kalendarza Adwentowego rozdano dzieciom 100 kg cukierków od Zakładu Przemysłu Cukierniczego "Bałtyk",
  • wypito ponad 121 tys. kubeczków grzańca, którego 100 rodzajów alkoholowych i bezalkoholowych sprzedawano na 33 stoiskach.


Przed świętami testowaliśmy grzańce z gdańskiego Jarmarku Bożonarodzeniowego

Na Jarmarku Bożonarodzeniowym można było skosztować potraw z 13 krajów świata. Na Jarmarku Bożonarodzeniowym można było skosztować potraw z 13 krajów świata.

Zebrano ponad 55 tys. zł dla hospicjum



Na koniec warto wspomnieć, że podczas Jarmarku Bożonarodzeniowego można było wesprzeć Fundację Hospicyjną w Gdańsku, która prowadzi Hospicjum dla Dzieci i Dorosłych im. ks. Dutkiewicza.

Czytaj więcej: 19 lat od śmierci ks. Dutkiewicza, twórcy hospicjum w Gdańsku

- Świąteczne atrakcje można było nabyć na stoisku fundacji. W magicznym igloo na darczyńców czekała niespodzianka - za pomocą magicznej różdżki w środku zimy przenosili się oni na tropikalną wyspę i robili oryginalne pamiątkowe zdjęcia z Mikołajem na plaży. Wykupienie biletu cegiełki o wartości 10 zł umożliwiało też włączenie kolorowych światełek w ogromnej kuli z postacią Świętego Mikołaja. Na ten szczytny cel przekazana została także część kwoty uzyskanej ze sprzedaży oficjalnych produktów jarmarkowych - komentuje Bartosz Tobieński, rzecznik spółki MTG.
W ramach akcji zostało zebranych dokładnie 55 tys. 555 zł, które właśnie zostały przekazane władzom fundacji.

- To wyjątkowy prezent na koniec roku. Bardzo dla nas ważny, bo tylko dzięki szczodrości darczyńców możemy zapewnić opiekę ok. 1000 ciężko chorym dzieciom i dorosłym każdego roku, pomagać ich rodzinom i osobom w żałobie. Bez tego wsparcia nie moglibyśmy realizować pomocy na taką skalę, jak robimy to teraz. Jesteśmy za nie bardzo wdzięczni. Dziękujemy - komentuje dr Anna Janowicz, prezes Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (164)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane