- 1 Tak znaleziono podejrzanego o morderstwo (100 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (210 opinii)
- 3 Ostatnia sesja radnych w tym składzie (67 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (76 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (251 opinii)
- 6 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (183 opinie)
Hala Targowa w Gdyni. Jak zmienić ruch?
Jak zmienić ruch wokół Hali Targowej w Gdyni, by zyskała więcej klientów? Odważne rozwiązanie proponuje pan Marek, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia i pomysły.
Zamiast trzech parkingów okalających halę od strony ulic Jana z Kolna , 3 Maja oraz Wójta Radtkego , można zorganizować buspasy z jezdniami wyniesionymi do poziomu chodnika, z małą architekturą oraz zielenią.
Proponuję zrobić to w następujących krokach:
- od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą. Można wtedy pociągnąć buspas już od placu Kaszubskiego lewą stroną ulicy, aż do hali (opcjonalnie zaraz za Domem Rybaka, na lewym pasie zrobić warunkową jazdę prosto dla komunikacji miejskiej). Na wysokości hali rybnej buspas włączałby się do ruchu za pomocą sygnalizacji świetlnej z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej.
- od strony ul. 3 Maja, zamiast parkingu, można zrobić przystanek autobusowy. Pozostałą część powierzchni przeznaczyć chociażby na funkcje handlowe, miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych lub dostawców lub też zrobić mały placyk z zielenią lub ławkami.
- od strony ul. Wójta Radtkego zrobić podobne rozwiązanie, co od strony Jana z Kolna. Tutaj można by poprowadzić buspas od pl. Konstytucji lewą stroną ulicy, przy hali wyniesienie go do poziomu chodnika, wytyczenie przystanków między buspasem a ulicą, a przy ulicy 3 Maja na wysokości obecnego przejścia - sygnalizacja z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej, tak, aby mogła włączyć się do ruchu. Jest tam na tyle dużo miejsca, że bez problemu pojazdy będą mogły zjechać na prawy pas, skręcający na ul. 3 Maja.
Oprócz proponowanych zmian, szansą na ożywienie hali byłoby wydłużenie godzin otwarcia oraz zadbanie o nowoczesny wygląd samej hali i pawilonów. Ale może to nastąpi w momencie, gdy zwiększy się liczba klientów, chcących z niej skorzystać. Niestety w tej chwili otoczenie hali jest dość ponure i w godzinach popołudniowych odstrasza zarówno mieszkańców, jak i turystów.
Parking w sąsiedztwie Hali Targowej
Wiem, że dużą przeszkodą budzącą duży opór mieszkańców jest brak miejsc parkingowych. Ten problem jednak można rozwiązać, budując w sąsiedztwie hali lub dworca parking miejski wielopoziomowy, który prędzej czy później powinien stanąć na granicy Śródmieścia. Zdaję sobie sprawę z ogromu dodatkowych kosztów, jakie proponuję, ale uważam, że obecny stan rzeczy jest nie do zaakceptowania, a gdyńska hala ma szansę stać się wizytówką miasta. Zwłaszcza w perspektywie przyszłego rozwoju Międzytorza jest to uzasadnione działanie.
Bardzo nas cieszy, że nasi mieszkańcy nie są tylko biernymi obserwatorami zmian zachodzących w mieście. Propozycja Państwa Czytelnika jest bardzo ciekawa, nie uwzględnia jednak polityki miasta mocno ukierunkowanej na wyprowadzenie jak największej liczby samochodów z centrum Gdyni. W nowoczesnych centrach miast priorytet mają piesi, indywidualny transport ekologiczny, taki jak rowery oraz transport zbiorowy. Dlatego też nie planujemy budowy dodatkowych parkingów wokół hali ani w jej podziemiach, co zresztą - jak Państwa Czytelnik słusznie przypuszcza - jest konstrukcyjnie niemożliwe.
Miejskie Hale Targowe otoczone są trzema jednokierunkowymi trzypasmowymi drogami powiatowymi. Ich przepustowość jest na tyle duża, że nie ma potrzeby ustanawiania priorytetu dla komunikacji zbiorowej.
Natomiast w najbliższym czasie modernizować będziemy zatoki przystankowe w ramach bardzo dużego projektu z unijnym finansowaniem, m.in. właśnie zatokę autobusową Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala/Jana z Kolna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych poprawiające bezpieczeństwo poruszania się w tym rejonie.
Docelowa zmiana organizacji ruchu dla tego obszaru określona zostanie w projekcie przebiegu tzw. Nowej Węglowej. Dlatego też bezcelowe jest ponoszenie znacznych nakładów finansowych dla jedynie tymczasowych rozwiązań.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (205) 5 zablokowanych
-
2019-07-03 08:03
Opinia wyróżniona
(2)
Hala to miejsce zakupów a nie rekreacji i tak ma pozostać. Budowa wielopoziomowego parkingu to mrzonki, nie wyobrażam sobie zasuwać zakupami daleko, bo ktoś ma fanaberie likwidacji parkingów przy targowisku. Jest teraz dobrze za wyjątkiem biegających pieszych od przystanków, ale tak jest od lat i kierowcy uważają.
- 164 13
-
2019-07-03 19:23
Tyle że tutaj czytelnik chce pójść na całość i zlikwidować całą przestrzeń parkingową wokół hali. Ale na przykład od strony III Maja albo Jana z Kolna parking mógłby zostać. W każdym razie przestrzeń wokół hali jest obecnie nieatrakcyjna, powinniśmy się inspirować zachodnimi przykładami otwartych przestrzeni targowych i dawać jak najwięcej miejsca pieszym.
- 2 4
-
2019-07-03 10:08
Albo buspas ... przecież tam nie ma korków
- 21 1
-
2019-07-03 08:13
Opinia wyróżniona
To jest śródmieście... (1)
po obu stronach hali są przystanki z wieloma liniami autobusowymi. Tam naprawdę nie trzeba jechać samochodem.
Inna sprawa, że po 16 hala już przysypia... takie miejsce powinno być czynne do 18-20 albo i dłużej.
A gdyby w hali łukowej zrobić strefę restauracji? tak jak to się robi w podobnych halach w innych miastach (Koszyki w Warszawie, Mercado da ribeira w Lizbonie). To mogłoby byc fajne ;)- 106 34
-
2019-07-03 09:34
I zeby mati gesler otworzyl knajpke
- 5 2
-
2019-07-03 07:42
Opinia wyróżniona
Czy komuś potrzebna jest ta Hala jako "centrum Handlowe" (3)
A ja sie zastanawiam czy w dobie sklepów wielkopowierzchniowych działających do późnych godzin komuś w ogóle jest potrzebna taka hala targowa. Robią na niej zakupy głównie emeryci - ceny z kosmosu a jakość produktów żadna - no może produkty spożywcze ale cenowo też w górnym pułapie. Hala przyciągnie klienta oczywiście ale musi się zmienić jej
A ja sie zastanawiam czy w dobie sklepów wielkopowierzchniowych działających do późnych godzin komuś w ogóle jest potrzebna taka hala targowa. Robią na niej zakupy głównie emeryci - ceny z kosmosu a jakość produktów żadna - no może produkty spożywcze ale cenowo też w górnym pułapie. Hala przyciągnie klienta oczywiście ale musi się zmienić jej charakter.
Ten przeżytek handlowy powinien zmienić sie na centrum spotkań mieszkańców i ludzi odwiedzających Gdynię. Nie należy tworzyć zabytku w zabytku bo to się nie sprawdza.
Miasto powinno wykorzystać tą powierzchnie na stworzenie centrum integracji ze strefami gastronomi - taki food hall ( Batory wykorzystał swoje powierzchnie bardzo dobrze i klient jest )
Ludzi poszukują takich miejsc gdzie mogą zjeść spotkać się z przyjaciółmi ( wystarczy trochę nakładów na zaaranżowanie wnętrza a restauratorzy sami sie pojawią).- 46 91
-
2019-07-03 13:28
Dokładnie - oddać to wszystko deweloperowi
Hala targowa w sam raz nada się na jakieś fajne, klimatyczne lofty.
- 1 5
-
2019-07-03 08:57
(1)
Food hall zamiast hali ze swiezymi warzywami?? A może tesco? Rozumiem że jesteś fanem sztucznego żarcia, a sam co najwyzej wode wstawisz na herbatę ale większość jednak ceni sobi ugotować cos w miare zdrowego, nie z warzyw z tesco. Co za absurd. Nie pozdrawiam
- 14 5
-
2019-07-03 09:50
A skąd myślisz, że są te warzywa na hali? :D
Podejdź kiedyś do Lidla albo Biedronki parę minut przed otwarciem w poniedziałek...
- 8 5
Wszystkie opinie
-
2019-07-03 07:02
Dokładnie ! Pozamykać parkingi aby klientów przybyło :) nikt tego lepiej by nie wymyślił (11)
- 254 14
-
2019-07-03 07:10
Pan Marek raczej chce uśmiercić halę targową ,a nie ją wskrzesić . (6)
Niestety takie obiekty są skazane na wymarcie ,w dobie marketów i innych biedronek.
Zamknął niebawem giełdę warzywną w Chwaszczynie i skąd niby Ci kupcy będą brali owoce i warzywa na swe stragany ,pewnie z ryneczku lidla .- 59 2
-
2019-07-03 07:59
ryneczek lidla (4)
a nie biorą z ryneczka lidla czy innych marketów
- 6 3
-
2019-07-03 08:45
(3)
ostatnio się zdziwiłem jak zobaczyłem malinowe pomidory z promocji w warzywniaku i miały jeszcze naklejki :-) Oczywiście cena x2. Klienci też mają wybór, widzą i mogą się za różnicę kilku złotych przejść się sami, a nie wspomagać wiecznie narzekającego lokalnego cwaniaka
- 5 1
-
2019-07-03 09:51
Problem w tym, że często nie widzą
Przyjęło się, że lokalne sklepiki mają dobre, zdrowe itp warzywa, nie to, co te złe markety...
- 4 0
-
2019-07-03 10:14
OK, zdarzają się czarne owce
Ale ja na hali kupuję pomidory, które pachną i smakują jak pomidory, a nie jak wata nasączona wodą
- 6 0
-
2019-07-03 16:43
Owoce,które nie pojechały do marketu
Można normalnie w hurcie kupić. Market nie przyjmuje bo np etykiety są źle wydrukowane. I palety pomidorków oznakowane jako lidl trzeba sprzedać gdzie indziej
- 0 1
-
2019-07-03 09:22
dobry manager
reorganizacja przestrzeni wydluzenie godzin otwarcia idac dalej otwarcie w niedziele niehandlowe poniewaz wiekszosc handlujacych to samozatrudnieni i hala odżyje
- 7 1
-
2019-07-03 07:32
Ile tam się mieściło samochodów?
chociaż jeden pełny autobus kierowców?
- 9 2
-
2019-07-03 09:11
+ buspas po lewej stronie jezdni,
żeby autobus nie mógł się przypadkiem zatrzymać na przystanku i mamy komplet do podwyższenia liczebności klienteli.
ps. swoją drogą, nie pamiętam kiedy byłam na hali; ona jest dla bezrobotnych i emerytów oferując takie godziny otwarcia.- 12 0
-
2019-07-03 09:12
zgadzam sie (1)
dokładnie, w ogóle, że ktoś to opublikował.. poniżej w komentarzach "---" dobrze napisał, na przeciwko hali jest duzo terenu nieuzywanego jakies bary piwne, tam zrobic parking i kładkę lub przejscie podziemne"
- 7 0
-
2019-07-03 10:15
To jest teren PKP. Misto nie może tam nic zrobić. No chyba, że w komitywie z PKP
- 4 0
-
2019-07-03 07:04
Wyburzyć pawilony (11)
Zbudować dwupoziomowy parking podziemny i nowy budynek zamiast pawilonów, który nawiązuje architekturą do lat międzywojenych. Tylko gruntowna przebudowa może to miejsce uratować.
- 74 21
-
2019-07-03 08:09
na przeciwko hali przez jana z kolana, aż do portowych torów/rur - jest olbrzymi, w zasadzie pusty plac (3)
wystarczy przejąc plac, wyburzyć te 3-4 obiekty, obalić płot, wyrównać teren, położyć płyty i jest parking na 1000 samochodów.
/- 12 2
-
2019-07-03 08:36
jakie to proste i tanie
...
- 4 1
-
2019-07-03 11:19
niestety, to byłoby zbyt proste.
- 1 0
-
2019-07-03 19:30
Międzytorze
To jest zbyt cenny teren, żeby przeznaczać go na jakiś parking. Tam powstanie cała nowa dzielnica miasta, i to już niedługo, polecam poczytać o Międzytorzu. Już się właściwie rozpoczyna zabudowa - np. przy Węglowej powstaje Portova.
- 1 0
-
2019-07-03 08:27
Niech Ci czytelnicy (3)
czasami te swoje wymioty piśmiennicze pozostawią dla siebie. Przecież durniejeszego pomysłu dawno nie było.
- 15 1
-
2019-07-03 08:46
był był ... morawiecki co kwartał daje, pomysły znacznie durniejsze+ (2)
np.) 2filar pracowniczy, w którym niby to dodadzą ci 240zł na rok - ale zajumają sobie od razu, aż 15% od każdej wpłaconej kwoty...
- 5 1
-
2019-07-03 08:49
Matko Bosko (1)
My tu o ruchu w Gdyni a Ty o polityce rządu. Współczuje Ci smutnego i marnego życia wypełnionego polityką na każdym drobnym kroczku.
- 2 5
-
2019-07-03 08:58
ktoś powiedział że "Przecież durniejeszego pomysłu dawno nie było."
więc udowadniam, że teraz to dureństw to mamy w nadmiarze i wysyp niespotykany.
- 6 1
-
2019-07-03 08:58
aha (2)
jakbym czytal jakiegos ISIS.. wyburzyc zabytek i jedna z najnowoczesniejszych hal na europe z tamtych lat. Ta, wszyscy jeździjmy do zagranicznych supermarketów.
- 2 3
-
2019-07-03 09:52
A jakoś najnowocześniejsze drogi z tamtych lat remontować chcesz.
Czyżby czasy się zmieniły?
- 0 2
-
2019-07-03 11:10
wyburzyć pawilony, plastikowy dach
cały ten jarmark weg... - mury zostawić w spokoju i ładnie zintegrować z nową budowlą
- 3 0
-
2019-07-03 07:05
(2)
Te gdyńskie dylematy...
- 41 4
-
2019-07-03 09:30
okres ogórkowy, pozostałe artykuły o konsekwencjach zrzutu nieczystości do Motławy i sprzedaż materiałów budowlanych
- 1 0
-
2019-07-03 14:29
Kolejne wizje i plany:)
- 0 0
-
2019-07-03 07:05
Najpierw parking (2)
z prawdziwego zdarzenia. Potem można rozmawiać o zmianach w ruchu.
P.S. J a jakoś nie mam problemów z dotarciem na halę, niezależnie od tego czym jadę...- 89 9
-
2019-07-03 08:53
Dokładnie, prawie przez cały dzień można zaparkować i wrzucić 1 zł zrobić zakupy. Tutaj nie ma problemi. Problem to stan hali i oblepienir budami...
- 4 0
-
2019-07-03 09:01
Ja akurat jedno bym zmienił
ten odcinek 3 Maja zrobiłbym dwukierunkowy. Jeden pas od Radtkego do Jana z Kolna, żeby można było skręcić w lewo. Może nawet od Starowiejskiej.
- 0 0
-
2019-07-03 07:06
(1)
Placyk z zielenią zamiast parkingu w miejscu gdzie odbywa się handel????
- 98 3
-
2019-07-03 09:10
1.Bo Pan Marek nie robi zakupów na Hali tak naprawdę i to widać, w miejscu parkingu zimą
jest stanowisko do sprzedaży choinek, 2. 3 pasy na Wójta to są ale tylko teoretycznie ponieważ prawy pas jest dla autobusów i są tam 3 przystanki a pozostaje jedynie odcinek pasa do skrętu w 3 maja , pas lewy natomiast służy jako miejsca parkingowe w praktyce , praktycznie jest zastawiony na wciąż wiec przejazd jest tylko środkowym pasem de facto, a miejsc parkingowych od ul.Jana z Kolna jest bardzo dużo to że ludzie z tego nie korzystają w większości to juz inny temat
- 2 0
-
2019-07-03 07:09
Nic nie zmieniać (6)
Pan Marek chciałby aby było wygodniej jemu
- 114 1
-
2019-07-03 07:23
Pan Marek to tak naprawdę Łukasz P. (2)
Znany antysamochodowy aktywista ze zwichrowaną psychiką.
- 15 4
-
2019-07-03 08:49
(1)
Psychopata rowrowy Piesiewicz???
- 4 1
-
2019-07-03 09:48
Ciekawe dlaczego on tak nienawidzi samochodów, nie zdał na prawo jazdy?
Czy jak ?
- 2 0
-
2019-07-03 08:58
i dla setek innych ludzi (2)
zamiast dla ok 50 samochodow, ktore dzien w dzien nielegalnie parkuja na pasie drogowym. No ale tylko na chwileczke to robia
- 0 4
-
2019-07-03 09:12
dla grupy aktywistów miejskich z bólem pupy który jest max 300 osób (1)
- 5 0
-
2019-07-03 11:58
300 to jak przyjdą z rodzinami, ich jest maks 50, a drą się za 50 000 :)
.
- 0 0
-
2019-07-03 07:10
(2)
Zaorać i postawić kościół.
- 41 24
-
2019-07-03 09:01
Pod wezwaniem Jarosława.
- 3 1
-
2019-07-03 10:13
i mauzoleum kaczyńskich
- 3 3
-
2019-07-03 07:10
buspas po lewej stronie, przystanki po prawej (5)
Panie Mareczku... Idź Pan spać.
- 173 0
-
2019-07-03 09:16
autor nudzi sie?
wiec wymyslil niepotrzebne zmiany
- 8 0
-
2019-07-03 11:13
przystanki byłyby na środku jezdni, tak? (1)
- 4 0
-
2019-07-03 11:56
Jeszcze lepiej :)))))
.
- 0 0
-
2019-07-03 16:37
Ale po co tam w ogóle te buspasy?
Dookoła hali praktycznie nie ma korków. Zupełnie nie rozumiem logiki Pana Marka. Na ch te buspasy tam malować? Odnoszę wrażenie, że chciał po prostu błysnąć pomysłem a buspasami przypodobać się urzędnikom, żeby pomysł zaskoczył. Całe szczęście nie zaskoczył.
Zresztą ja w tych propozycjach nie widzę nic, co by miało ożywić handel w hali.- 2 0
-
2019-07-03 18:18
no właśnie miałem poruszyć ten bus pas .jak to?cytując klasyka- wężykiem, wężykiem
- 1 0
-
2019-07-03 07:10
Niech Pan Marek tyle nie myśli (3)
Słabo mu wychodzi
- 140 0
-
2019-07-03 11:11
Albo niech zagra w Sim City...
- 4 0
-
2019-07-03 18:15
Odp. (1)
Tacy właśnie żądza polska
- 2 0
-
2019-07-03 19:06
Rządzą, do licha!
Proszę mieć litość dla czytelników.
- 1 1
-
2019-07-03 07:12
Myśleć wystarczy (5)
Ceny w dół i będą klienci taka tam drożyzna ze masakra
- 92 5
-
2019-07-03 08:29
Drożyzna? Sprawdź ceny w BiednejRonce. Tam to dopiero jest drożyzna (2)
- 2 6
-
2019-07-03 10:05
Ja robie zakupy na hali własnie dlatego w biedronkach, lidlach i innych dyskontach jest drożej (1)
- 2 0
-
2019-07-03 23:21
W zeszłym tyg kupiłam pesto na hali - 6.90. Wczoraj była w biedrze, to samo pesto 4.90. Poza tym niech się nie dziwią, że tam nikt nie kupuje. Ja po pracy o 16 nie mam po co tam zaglądać, prawie wszystko pozamykane.
- 1 0
-
2019-07-03 08:53
Nikt cenami, jak Polski handlowiec, nie dogania europy!
Ale nie w płacach dla swoich pracowników.
- 2 2
-
2019-07-03 14:31
Może to Marek CBA Ł albo ten marek od dziedzictwa Stepa czy jak mu tam.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.