- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (150 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (67 opinii)
- 3 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (107 opinii)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (154 opinie)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (107 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (240 opinii)
Hala Targowa w Gdyni. Jak zmienić ruch?
Jak zmienić ruch wokół Hali Targowej w Gdyni, by zyskała więcej klientów? Odważne rozwiązanie proponuje pan Marek, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia i pomysły.
Zamiast trzech parkingów okalających halę od strony ulic Jana z Kolna , 3 Maja oraz Wójta Radtkego , można zorganizować buspasy z jezdniami wyniesionymi do poziomu chodnika, z małą architekturą oraz zielenią.
Proponuję zrobić to w następujących krokach:
- od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą. Można wtedy pociągnąć buspas już od placu Kaszubskiego lewą stroną ulicy, aż do hali (opcjonalnie zaraz za Domem Rybaka, na lewym pasie zrobić warunkową jazdę prosto dla komunikacji miejskiej). Na wysokości hali rybnej buspas włączałby się do ruchu za pomocą sygnalizacji świetlnej z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej.
- od strony ul. 3 Maja, zamiast parkingu, można zrobić przystanek autobusowy. Pozostałą część powierzchni przeznaczyć chociażby na funkcje handlowe, miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych lub dostawców lub też zrobić mały placyk z zielenią lub ławkami.
- od strony ul. Wójta Radtkego zrobić podobne rozwiązanie, co od strony Jana z Kolna. Tutaj można by poprowadzić buspas od pl. Konstytucji lewą stroną ulicy, przy hali wyniesienie go do poziomu chodnika, wytyczenie przystanków między buspasem a ulicą, a przy ulicy 3 Maja na wysokości obecnego przejścia - sygnalizacja z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej, tak, aby mogła włączyć się do ruchu. Jest tam na tyle dużo miejsca, że bez problemu pojazdy będą mogły zjechać na prawy pas, skręcający na ul. 3 Maja.
Oprócz proponowanych zmian, szansą na ożywienie hali byłoby wydłużenie godzin otwarcia oraz zadbanie o nowoczesny wygląd samej hali i pawilonów. Ale może to nastąpi w momencie, gdy zwiększy się liczba klientów, chcących z niej skorzystać. Niestety w tej chwili otoczenie hali jest dość ponure i w godzinach popołudniowych odstrasza zarówno mieszkańców, jak i turystów.
Parking w sąsiedztwie Hali Targowej
Wiem, że dużą przeszkodą budzącą duży opór mieszkańców jest brak miejsc parkingowych. Ten problem jednak można rozwiązać, budując w sąsiedztwie hali lub dworca parking miejski wielopoziomowy, który prędzej czy później powinien stanąć na granicy Śródmieścia. Zdaję sobie sprawę z ogromu dodatkowych kosztów, jakie proponuję, ale uważam, że obecny stan rzeczy jest nie do zaakceptowania, a gdyńska hala ma szansę stać się wizytówką miasta. Zwłaszcza w perspektywie przyszłego rozwoju Międzytorza jest to uzasadnione działanie.
Bardzo nas cieszy, że nasi mieszkańcy nie są tylko biernymi obserwatorami zmian zachodzących w mieście. Propozycja Państwa Czytelnika jest bardzo ciekawa, nie uwzględnia jednak polityki miasta mocno ukierunkowanej na wyprowadzenie jak największej liczby samochodów z centrum Gdyni. W nowoczesnych centrach miast priorytet mają piesi, indywidualny transport ekologiczny, taki jak rowery oraz transport zbiorowy. Dlatego też nie planujemy budowy dodatkowych parkingów wokół hali ani w jej podziemiach, co zresztą - jak Państwa Czytelnik słusznie przypuszcza - jest konstrukcyjnie niemożliwe.
Miejskie Hale Targowe otoczone są trzema jednokierunkowymi trzypasmowymi drogami powiatowymi. Ich przepustowość jest na tyle duża, że nie ma potrzeby ustanawiania priorytetu dla komunikacji zbiorowej.
Natomiast w najbliższym czasie modernizować będziemy zatoki przystankowe w ramach bardzo dużego projektu z unijnym finansowaniem, m.in. właśnie zatokę autobusową Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala/Jana z Kolna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych poprawiające bezpieczeństwo poruszania się w tym rejonie.
Docelowa zmiana organizacji ruchu dla tego obszaru określona zostanie w projekcie przebiegu tzw. Nowej Węglowej. Dlatego też bezcelowe jest ponoszenie znacznych nakładów finansowych dla jedynie tymczasowych rozwiązań.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (205) 5 zablokowanych
-
2019-07-03 19:32
Pan Marek
najwyraźniej jest jednym z tych anty-samochodowych ped**arzy, który wszystkie parkingi w centrum dużego miasta zamieniłby na skwerki... Dobrze, że nie na kościoły...
- 6 3
-
2019-07-03 20:38
ten Pan ma pomysły jakby w UM miasta pracował
- 9 0
-
2019-07-03 20:38
Zlikwidować parkingi przy biedrach, openerach i um i zrobić buspasy i ścieżki rowerowe.d**il
- 6 0
-
2019-07-03 21:02
deweloperka zęby sobie ostrzy na to miejsce?
- 5 0
-
2019-07-03 21:29
Hala została zaprojektowana przed wojną łukowa do sprzedaży warzyw, płaska do mięsa i rybna. Za komuny dobudowano plastikowe daszki w stanie agonalnym. Do zabytkowej hali rybnej doklejono zgnite budy. Czemu konserwator nic nie mówi w temacie? Czas przywrócić przedwojenną jakość. Podjąć decyzję.
- 6 0
-
2019-07-03 21:31
Parkingi przy Hali
Tak na dobrą sprawę to pomysł niezły a to za sprawą "kupców" , którzy trzymają na parkingach swoje samochody przez cały dzień pracy a dla klientów pozostaje jedynie polowanie na miejsca. To wszystko za sprawą tzw. abonamentów parkingowych, które są nadużywane przez tych biznesmanów i bizneswoman. Coś by należało z tym zrobić.
- 4 0
-
2019-07-04 02:42
Panie Marku
A autobusy to chyba z lotniska wypozyczą aby miali drzwi po obu stronach. Nie bardzo widze wysiadanie na prawa strone z bus pasu po lewej!!
- 4 0
-
2019-07-04 05:50
Zmenic pomysl
Zamiast likwidować parkingi rozebrać wszystko z wyjątkiem głównego budynku i zrobić duży parking.
- 1 1
-
2019-07-04 21:33
Nie robię tam zakupów, bo nie ma tam miejsc parkingowych
Kazde centrum handlowe ma miejsca parkingowe i to tam robię zakupy.
- 1 1
-
2020-09-20 15:15
Panu Markowi już dziękujemy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.