• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hala Targowa w Gdyni. Jak zmienić ruch?

Marek
3 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik. Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik.

Jak zmienić ruch wokół Hali Targowej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, by zyskała więcej klientów? Odważne rozwiązanie proponuje pan Marek, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia i pomysły.



Pan Marek jest gdynianinem i klientem Hali Targowej, ale jak wszyscy użytkownicy - niezależnie od tego, jaki transport wybierają - ma często problem z dotarciem na miejsce. Dlatego zastanawiał się nad tym, jak ten problem rozwiązać.

***

Zamiast trzech parkingów okalających halę od strony ulic Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni, 3 Maja zobacz na mapie Gdyni oraz Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, można zorganizować buspasy z jezdniami wyniesionymi do poziomu chodnika, z małą architekturą oraz zielenią.

Proponuję zrobić to w następujących krokach:


  1. od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą. Można wtedy pociągnąć buspas już od placu Kaszubskiego lewą stroną ulicy, aż do hali (opcjonalnie zaraz za Domem Rybaka, na lewym pasie zrobić warunkową jazdę prosto dla komunikacji miejskiej). Na wysokości hali rybnej buspas włączałby się do ruchu za pomocą sygnalizacji świetlnej z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej.
  2. od strony ul. 3 Maja, zamiast parkingu, można zrobić przystanek autobusowy. Pozostałą część powierzchni przeznaczyć chociażby na funkcje handlowe, miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych lub dostawców lub też zrobić mały placyk z zielenią lub ławkami.
  3. od strony ul. Wójta Radtkego zrobić podobne rozwiązanie, co od strony Jana z Kolna. Tutaj można by poprowadzić buspas od pl. Konstytucji lewą stroną ulicy, przy hali wyniesienie go do poziomu chodnika, wytyczenie przystanków między buspasem a ulicą, a przy ulicy 3 Maja na wysokości obecnego przejścia - sygnalizacja z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej, tak, aby mogła włączyć się do ruchu. Jest tam na tyle dużo miejsca, że bez problemu pojazdy będą mogły zjechać na prawy pas, skręcający na ul. 3 Maja.


Oprócz proponowanych zmian, szansą na ożywienie hali byłoby wydłużenie godzin otwarcia oraz zadbanie o nowoczesny wygląd samej hali i pawilonów. Ale może to nastąpi w momencie, gdy zwiększy się liczba klientów, chcących z niej skorzystać. Niestety w tej chwili otoczenie hali jest dość ponure i w godzinach popołudniowych odstrasza zarówno mieszkańców, jak i turystów.

Parking w sąsiedztwie Hali Targowej



Wiem, że dużą przeszkodą budzącą duży opór mieszkańców jest brak miejsc parkingowych. Ten problem jednak można rozwiązać, budując w sąsiedztwie hali lub dworca parking miejski wielopoziomowy, który prędzej czy później powinien stanąć na granicy Śródmieścia. Zdaję sobie sprawę z ogromu dodatkowych kosztów, jakie proponuję, ale uważam, że obecny stan rzeczy jest nie do zaakceptowania, a gdyńska hala ma szansę stać się wizytówką miasta. Zwłaszcza w perspektywie przyszłego rozwoju Międzytorza jest to uzasadnione działanie.

Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni:

Agata Grzegorczyk. Agata Grzegorczyk.
Bardzo nas cieszy, że nasi mieszkańcy nie są tylko biernymi obserwatorami zmian zachodzących w mieście. Propozycja Państwa Czytelnika jest bardzo ciekawa, nie uwzględnia jednak polityki miasta mocno ukierunkowanej na wyprowadzenie jak największej liczby samochodów z centrum Gdyni. W nowoczesnych centrach miast priorytet mają piesi, indywidualny transport ekologiczny, taki jak rowery oraz transport zbiorowy. Dlatego też nie planujemy budowy dodatkowych parkingów wokół hali ani w jej podziemiach, co zresztą - jak Państwa Czytelnik słusznie przypuszcza - jest konstrukcyjnie niemożliwe.

Miejskie Hale Targowe otoczone są trzema jednokierunkowymi trzypasmowymi drogami powiatowymi. Ich przepustowość jest na tyle duża, że nie ma potrzeby ustanawiania priorytetu dla komunikacji zbiorowej.

Natomiast w najbliższym czasie modernizować będziemy zatoki przystankowe w ramach bardzo dużego projektu z unijnym finansowaniem, m.in. właśnie zatokę autobusową Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala/Jana z Kolna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych poprawiające bezpieczeństwo poruszania się w tym rejonie.

Docelowa zmiana organizacji ruchu dla tego obszaru określona zostanie w projekcie przebiegu tzw. Nowej Węglowej. Dlatego też bezcelowe jest ponoszenie znacznych nakładów finansowych dla jedynie tymczasowych rozwiązań.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (205) 5 zablokowanych

  • jak to jak zmienić? Po gdyńsku! (1)

    zamknąć ulice, puścić rowery i hulajnogi!, acha, no i deptak zrobić z Jana z Kolna, z hipsterskimi ławeczkami ....aby żurlandia z noclegowni miała gdzie przykimać jak na zaj...ce będzie wracać z wojaży

    • 20 2

    • o tak, w gdyni tak duzo deptakow

      a nie, samochody moga wjechac zawsze i wszedzie. Ale trzeba was kmiotow przepedzac z naszego srodmiescia. Musicie zrozumiec, ze jako biedaki nie macie do wszystkiego prawa

      • 2 1

  • Jak zmienić ruch żeby nie zabić pieszych

    Zamiast rozmyslac nad zwiększeniem liczby klientów hali trzeba pomyśleć co zrobić żeby nie doszło do tragedii. Tam non stop dziadki przebiegają przez jezdnie w niedozwolonych miejscach albo wyskakują zza autobusów stojących na drodze. Zero barierek, źle oznakowane pasy, balagan jak w Pakistanie to jest problem a nie takie bzdety jak w artykule.

    • 25 0

  • Inne godziny handlu

    Zmienić godziny pracy.Dla kogo te godziny otwarcia i handlu.Dla emerytów (przepraszam )?-ludzie niepracujący mogą zrobić tam zakupy , dla normalnie pracujących hala jest niedostępna,kiedy ludzie kończą pracę i chcieliby zrobić tam zakupy ,to hala jest akurat zamykana.

    • 26 2

  • parkowanie

    Mieszkam na Radtkego i nie wyobrazam sobie zebym mial parkowac z dala od domu bo pan Marek ma genialny pomysl buspasow zamiast parkingow.

    • 20 3

  • Gdyński patent na wszystko - zlikwidować miejsca parkingowe

    autorzy takich koncepcji mają deficyty intelektualne

    • 15 3

  • Panu Markowi dziękujemy

    • 14 0

  • W Polsce mamy ruch prawostronny :D

    Halo

    • 13 0

  • To nonsens

    • 8 0

  • Ktoś tu wyszedł z ram

    Pierwsza rzecz to czy trójmiasto.pl nie ma o czym pisać? Czenu miał służyć ten artykuł? Tak płytki i nic mie wnoszący ze zastanawiałem się czy jest tu jakieś drugie dno.
    A druga rzecz..... co to za wizje i pomysły odklejone od rzeczywistości? W Gdyni nie da się poruszać ani rowerem ani autem ani komunikacja miejska. Tak wiec usprawnić to tu się nie da nic. A problemem hali jest nie problem z dojazdem ale ceny z kosmosu i nagminne oszukiwanie klientów w kwesti sprzedawanych rzeczy ( zwłaszcza żywność ). Dlatego ludzie odpuszczają. A nie dlatego bo auto nie podjeżdża pod sam stragan.
    Tak wiec ktokolwiek ma takie wizje proszę zachowaj dla siebie.

    • 15 1

  • A autobusy tam będą jechać na wstecznym, żeby strona z drzwiami trafic na przystanek

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane