• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hala w Gdyni się promuje, ale nie będzie dłużej otwarta

Patryk Szczerba
10 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
W weekend rusza promocja gdyńskich hal targowych, jednak w samym obiekcie, jeśli chodzi o działalność kupców, niewiele się zmieni.  W weekend rusza promocja gdyńskich hal targowych, jednak w samym obiekcie, jeśli chodzi o działalność kupców, niewiele się zmieni.

Nowa strona internetowa oraz cotygodniowe wydarzenia kulturalno-rozrywkowe - to główne pomysły na zwiększenie atrakcyjności miejskich hal targowych zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Promocja rusza w sobotę, jednak w działalności obiektu niewiele się zmieni. Nie ma chociażby szans na wydłużenie godzin otwarcia.



W ostatnich latach udało się uporządkować nieco otoczenie obiektu, ale zniknął zegar i szyld, który jeszcze w 2007 roku był widoczny. W ostatnich latach udało się uporządkować nieco otoczenie obiektu, ale zniknął zegar i szyld, który jeszcze w 2007 roku był widoczny.

Co jest największym problemem Hal Targowych w Gdyni?

Promocja kompleksu przejętego przez miasto w styczniu 2013 roku ma pomóc kupcom w przyciągnięciu klientów. Tych jest coraz mniej, bowiem w starciu z galeriami handlowymi sprzedający mają coraz mniej atutów w ręku. Na razie znajdowały się pieniądze na remonty. W ostatnim czasie prace prowadzone były m.in. na dachu łukowym.

W weekend ruszy zapowiadana promocja obiektu, za którą miasto zapłaci 650 tys. zł. Przetarg wygrała Agencja Rozwoju Gdyni. Firma zajmie się stworzeniem nowego wizerunku hal.

Nowe logo, strona internetowa oraz promocja na Facebooku to narzędzia elektroniczne. Na stronie będzie można m.in. zobaczyć twarze kupców, znaleźć przepisy kulinarne i dietetyczne oraz wybrać tzw. hity hal, czyli produkty, po które warto przyjeżdżać do centrum Gdyni. Ważną część strony ma zająć opowieść graficzna o architekturze budynku oraz interakcja z kupującymi.

Temu będzie służył m.in. konkurs pod roboczym tytułem "Zakupy z ludzką twarzą", w którym poprzez fotografię, esej, felieton lub pracę graficzną będzie można pokazać zalety zakupów.

Oprócz tego, co tydzień planowane są wydarzenia na miejscu. Będą one cyklicznie odbywały się w halach, prawdopodobnie w sobotę.

- Nie chcemy promować bezpośrednio zakupów, ani ścigać się z sieciami na hasła i bilbordy. Oczywiście będą reklamy, zapowiedzi, ale nie chcemy przekonywać bezpośrednio do zakupów. Bardziej kierujemy się w stronę zainteresowania samym obiektem, jego historią i promocją imprez, które planujemy zorganizować w obiekcie i liczymy, że wytworzymy dobry klimat wokół hal - opowiada Jacek Debis z Agencji Rozwoju Gdyni.

Na razie 10 proc. boksów i ław wciąż pozostaje wolnych, choć przedstawiciele Administracji Budynków Komunalnych 4, zarządzających bezpośrednio budynkiem podkreślają, że w ostatnim czasie coś w kwestii dzierżaw miejsc drgnęło.

- Mamy ok. 40 powierzchni wolnych, ale po zimie widać wzrost zainteresowania. Na pewno przyczyniły się do tego plany miasta wobec budynków. Skupiamy się jednak przede wszystkim na remontach. Najbliższy realizacji jest remont elewacji. Jesteśmy po uzgodnieniach z konserwatorem zabytków. Zostanie on przeprowadzony z naszej puli pieniężnej oraz wygospodarowanej z wydziału budynków gminy - deklaruje Ewa Zapaśnik, kierownik ABK 4.

Podczas remontu elewacji wrócić ma na nią m.in. historyczny szyld oraz zegar. Dodatkowo planowany jest remont rampy od strony ul. Jana z Kolna oraz wymiana naświetli i okien na hali płaskiej.

Kupcy, póki co, z rezerwą przyglądają się planom miasta i nie chcą zgodzić się chociażby na wydłużenie czasu pracy. To oznacza, że hala pozostanie otwarta w dni powszednie od 8 do 18, a w soboty od 8 do 15. W niedzielę zakupów nadal nie będzie można więc robić.

- Spotykamy się i próbujemy rozmawiać, ale takie dyskusje zawsze są trudne. Widzimy chęć współpracy u części, ale wielu jest nadal nieprzekonanych. Dajemy sobie najbliższe miesiące na eksperymenty i sprawdzenie, na ile cała koncepcja przyniesie pożądane efekty - wyjaśnia Debis.

Sporo wyjaśni pierwsza impreza, która odbędzie się w najbliższą sobotę. Swoje umiejętności kulinarne na żywo pokaże Ewa Malika Szyc Juchnowicz znana m.in. z programu "Gotuj o wszystko" emitowanego w TVN oraz finalistka pierwszej edycji programu TOP Chef z Polsatu. Początek spaceru kulinarnego zaplanowano na 10:30, a sam pokaz odbędzie się o godz. 11 na Placu Targowym.

- Planujemy takie imprezy średnio co tydzień. Nie będą dotyczyły tylko kulinariów, ale także architektury i historii obiektu. Ukoronowaniem ma być dzień hal targowych, ale po raz pierwszy jego zorganizowanie planujemy na czerwiec przyszłego roku - tłumaczy Debis.

Miejsca

Opinie (198)

  • Kupcy kłamią - zamknięte już jest o godz. 17.00 (1)

    a nawet o 16.30 zwijają skrzynki i ich nie ma - nie dziwię się, że to padnie prędzej czy później.

    • 5 0

    • To jest pomówienie. Sam kłamiesz lesio

      • 0 2

  • Wątpliwa promocja

    Kolejne pieniądze wydawane w sposób, który raczej nie przyniesie korzyści nikomu. Hala jest brudna, obskurna, stoiska pozbijane z kawałków starej dykty. Gołębie latają nad głowami kupujących, elewacja się sypie - to nie zachęca żeby pójść tam na zakupy. Ceny wysokie i nieadekwatne do jakości, dawno przegrywają z innymi sklepami. Od tego trzeba zacząć, a nie od pokazów gotowania.

    • 4 0

  • mięso i wedliny w marketach to dno dna

    Jasne, lepiej kupować w marketach nafaszerowane do nieprzytomności mięso i pomarańcze scukrzone po 1,99...Minus hali to krótkie godziny pracy.

    • 2 0

  • drogo! porażka! podróby,czasy świetności minęły...

    za mało parkingów, zero "szarej strefy",ruskich, pamiętam : dżinsy typu -PYRAMID, czerwona wygrywa- czarna przegrywa, może coś z filmów/muzyki ...

    • 0 0

  • HALA RYBNA

    Pytanie do kopców na hali rybnej
    czy wam nie wstyd nazywać sie kupcami ?
    Jak można prowadzić interes / dam przykład
    piątek godzina 7:00 ludzie chcą kopic ryby i co?
    otwarte od 8:00 gzie tradycja i dobre traktowanie kupujących a po drugiej stronie żabka od 6:00 i tam ludzie kupują mrożone a wy narzekacie na brak klientów.

    • 1 1

  • jedzenie niech tam będzie

    Taki fajny market z prawdziwego zdarzenia ze stoiskami i kuchnią. Zdrowe jabłka, francuskie sery, ostrygi :) mniam

    • 1 0

  • Tak dalej!!!

    W końcu. Gratuluję. Promujmy nasze, lokalne, polskie!!!

    • 1 1

  • zmienić przeznaczenie

    klientów coraz mniej...

    • 0 0

  • haha

    Kolejny bezsensowny wydatek.
    Może tak gdyńskie urzędasy byście taka kwota szkoły dofinansowaly.

    • 1 1

  • Marek (1)

    Moim zdanie sami kupcy powinni sobie pomóc niech zobaczą jak wygląda obsługa w galeriach a na hali nic sie nie zmieniło od PRLu żeby dzisiaj zarabiać trzeba pracować niestety na hali tego nie rozumią

    • 3 1

    • nie rozumią .... oj Marek Marek...

      Lepiej się nie wypowiadaj

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane