• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hucisko: chodniki także dla rowerzystów

Krzysztof Koprowski
9 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Wzdłuż chodnika przed gmachem prokuratury i kamienicami bliżej Huciska zostanie zmieniony sposób parkowania ze skośnego na równoległe, zaś jazda po chodniku zostanie dopuszczona oznakowaniem. Wzdłuż chodnika przed gmachem prokuratury i kamienicami bliżej Huciska zostanie zmieniony sposób parkowania ze skośnego na równoległe, zaś jazda po chodniku zostanie dopuszczona oznakowaniem.

Wkrótce w rejonie HuciskaMapka piesi będą musieli dzielić się przestrzenią z rowerzystami. Gdańsk zamierza na dniach ogłosić przetarg na przebudowę chodników na ciągi pieszo-rowerowe. Pojawią się również nowe przejazdy rowerowe na skrzyżowaniu przy siedzibie Rady Miasta Gdańska (dawny Żak).



W jaki sposób powinna zostać zbudowana infrastruktura dla rowerzystów przy Hucisku?

Pracami budowlanymi objęty będzie odcinek o łącznej długości ok. 300 metrów wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie na odcinku od kościoła pw. św. Elżbiety do wjazdu na Targ Drzewny oraz wzdłuż ul. Hucisko od gmachu Rady Miasta Gdańska do ul. 3 Maja, gdzie istnieje już droga rowerowa.

Dla rowerzystów nie przewidziano jednak wydzielonej drogi rowerowej, a jedynie ciąg pieszo-rowerowy. To oznacza, że rowerem będzie trzeba lawirować pomiędzy pieszymi, a piesi będą musieli zachowywać wyjątkową ostrożność na chodnikach.

Szerszy chodnik i zmiana sposobu parkowania



Wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie przewiduje się przebudowę miejsc postojowych - miejsca do parkowania skośnego zostaną zastąpione zatokami do parkowania równoległego. Pozwoli to na poszerzenie wspólnej pieszo-rowerowej przestrzeni do ok. 3,8-5,2 m  szerokości.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście



Zakres planowanych robót budowlanych. Zakres planowanych robót budowlanych.

Słupki uniemożliwiające parkowanie wzdłuż ul. Hucisko



Na ul. Hucisko, gdzie już teraz dopuszczony jest ruch rowerowy po chodniku, nie przewiduje się poszerzenia wspólnej przestrzeni o przyległy park Niemena. W zamian jednak pojawią się słupki wzdłuż jezdni, które wyeliminują całkowicie parkowanie na tym odcinku.

W ramach inwestycji przewiduje się także utworzenie przejazdów rowerowych:
  • przez ul. Wały Jagiellońskie po stronie gmachu Rady Miasta Gdańska,
  • przez wyjazd i wjazd na Targ Węglowy

W efekcie wreszcie całe skrzyżowanie Wały Jagiellońskie - Hucisko będzie wyposażone w przejazdy rowerowe wzdłuż wszystkich przejść dla pieszych.

Czytaj też:

Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT szuka wykonawcy



Pięć miesięcy na wykonanie prac budowlanych



- Prace budowlane potrwają pięć miesięcy, licząc od daty podpisania umowy z wykonawcą. Otwarcie ofert w przetargu planowane jest na drugą połowę października - zapowiada Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest odpowiedzialna za tę inwestycję.
  • Wspólny chodnik dla pieszych i rowerzystów po zmianie zasad parkowania będzie o szerokości ok. 3,8 - 5,2 m.
  • Na skrzyżowaniu przed gmachem Rady Miasta Gdańska (d. Żak) oraz przy wjeździe/wyjeździe z Targu Drzewnego powstaną brakujące przejazdy przy przejściach.
  • w stronę Urzędu Miejskiego nie przewiduje się żadnych zmian w szerokości chodnika, po którym już dzisiaj można legalnie jeździć rowerem. Będą jedynie zamontowane słupki, uniemożliwiające parkowanie.

Element programu budowy infrastruktury pieszo-rowerowej



Zadanie jest realizowane w ramach szerszego projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", w ramach którego powstanie też m.in. chodnik pieszo-rowerowy na ul. Nowatorów oraz wspólna przestrzeń pieszo-rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Pomorska - Bitwy Oliwskiej).

W ramach tego projektu trwa obecnie budowa drogi rowerowej w ul. Dmowskiego.

Materiał archiwalny z maja 2018 r.

Miejsca

Opinie (125) 7 zablokowanych

  • rowerów i hulajnogów deskorolków ! (1)

    • 15 10

    • I rolków

      A! I jeszcze wrotków

      • 2 0

  • Jak zawsze, gejzery intelektu w akcji. Pod (6)

    prokuraturą ubędzie wiele miejsc parkingowych przez to, a na hucisku calkiem zlikwidują... ciekawe gdzue wyparowuje cała kasa jaką zarabia miasto, skoro tyle ludzi sie wprowadza, tyle terenu sprzedaja deweloperom, a cokolwiek robią, to tak,zeby nie wydac i po prostu utrudnic funkcjonowanie, glownie kierowcom. Na nowe obiecywane ulice, ktore by odciążyly ruch tych zakorkowanych, nie ma kasy. Moze czas zrobic zakaz wjazdu do miasta dla wszystkuch spoza trojmiasta,wtedy da sie poruszac po gdansku i nie trzeba bedzie wydawac kasy na rozbudowy...

    • 31 42

    • typowy wylew myśli janusza (1)

      winne sa rowerzysty, jak bedzi wiecej dróg i parkingów, to będzie lepiej. Wszyscy sa biedni i sie wyprowadzaja, bo budują mieszkania w centrum

      Nic w tym strumieniu mysli, nie ma sensu

      • 19 5

      • Gdzie zauwazyles cokolwiek o winie rowerzystow ?

        Czytanie ze zrozumieniem to podstawówka.

        • 1 2

    • popołudniowy troll- przekaz z podkarpacia już w akcji;)

      • 6 5

    • A dlaczego to piesi mają uważać a nie rowerzyści?świete krowy?moze tez zaczną uwarzac a nie szaleć !!?

      • 6 6

    • W Forum

      Jest ponad 1000 miejsc parkingowych, nikomu korona z głowy nie spadnie jak się przejdzie te 500 metrów

      • 11 1

    • a na oświatę to niby skąd kasa?Kaczyński z Dudą daje?

      • 3 1

  • brawo, teraz będą tam ludzie parkowali po 10 minut, bo trudniej rownolegle, co za osiol wpadl na ten pomysl (4)

    • 40 41

    • Za to wyjechać łatwiej i bezpieczniej

      Nie raz widziałem jak ktoś tyłem wyjeżdżał przed "jadące 50 km/h" samochody.

      • 15 2

    • Ale wiesz że nie trzeba tam parkować?

      • 11 4

    • Dokladnie, i bedzie zablokowany często gęsto prawy pas ulicy,

      bo miszczowie kierownicy bedą probowali parkowac.

      • 1 3

    • Ale wyjechac z takiego miejsca parkingowego juz latwiej, baranie :)

      • 0 1

  • Nie powiem, ale tam to jest slalom gigant;)

    Swoją droga nie wiem czy wiecie, ale odbudowa powojennego Gdańska w takiej formie jaką mamy dziś, stała dosłownie na włosku, niewiele brakowało, że w miejscu dawnej starówki powstałby twór modernistyczny(co na szczęście nie wypaliło), ale żeby dać pewną rekompensatę temu stronnictwu planistów/architektów widzących nowy Gdańsk w bardziej "nowoczesnych" barwach jakiś "geniusz" zatwiedził budowe obrzydliwego zieleniaka wraz z "autostradą" bezsensownie rozcinającą miasto, biegnącą od wiaduktu Błędnik do huciska, aż dalej bo kończącą się przy wiadukcie przy Okopowej...

    • 26 12

  • Po drugiej stronie ulicy jest droga dla rowerów więc komu potrzebna kolejna? (13)

    A może piesi powinni unikać tej okolicy bo faceci w lycrach opanują miasto? Na Podwalu Przedmiejskim zbudowano elegancką drogę rowerową a i tak jeżdżą chodnikiem.

    • 87 53

    • (4)

      Na Podwalu? Chodzi ci o te kilkaset metrów ktore urywa się nagle? I masz pretensje że jeżdżą chodnikiem?

      • 26 11

      • objazd 3 maja (2)

        W rejonie Huciska jest znak pokazujący wyznaczony objazd przez 3 maja dla rowerzystów, ale niestety niewielu z nich potrafi czytać :(.

        • 14 19

        • Cudownie, może jeszcze objazd Huciska przez Jasień?

          • 23 7

        • a jak do tego 3maja się dostać z centrum?

          obecnie można jezdnią i chodnikiem ( jest dopuszczony do ruchu rowerowego )
          po "inwestycji" będzie nakaz jazdy po chodniku rowerem więc i zakaz po jezdni. Ewidentnie cofamy się w rozwoju

          • 7 4

      • powinni jeździć ulicą - takie jest prawo

        • 0 3

    • po drugiej stronie jest też chodnik i druga jezdnia, a nawet drugie torowisko

      polikwidujmy, po co dublować

      • 30 5

    • Po to potrzebna, że cele podróży są po obu stronach

      • 23 3

    • Ile trzeba tłumaczyć takim jak ty mądrym

      inaczej, że tam gdzie jest ddr nie ma sklepów, punktów usługowych itp. ?

      Przeniesiesz je na stronę ddr, to wtedy będziesz miał rację.

      • 8 1

    • A jak dojedziesz rowerem np do Krewetki? (3)

      • 4 1

      • (1)

        Poprowadzisz

        • 1 5

        • Pchaj samochód

          Ostatnie pół kilometra do domu.

          • 9 2

      • dojechać do kina rowerem i pośmierdzieć cały senas - bezcenne, za bilety zapłacisz kartą Mastercard

        • 3 6

    • Kolejna potrzebna jest rowerzystom z tej strony ulicy, matole.

      • 1 2

  • Dowalili trzem grupom społecznym (2)

    Kierowcy stracą, piesi stracą (bo obok nich będą przejeżdżać blisko rowerzyści co nie wzbudza bezpieczeństwa), no i rowerzyści też stracą, ale nadzieje, na prawdziwą infrastrukture rowerową.

    Ostatnio Pani prezydentka jechała nowym bublem rowerowym wzdłuż Grunwaldzkiej. Zadowolona z siebie, że uskutecznia partactwo.

    • 53 9

    • To są ci sami ludzie. (1)

      Nie ma grup społecznych. Każdy ma auto i rower. Są tylko ci co umieją nie nadużywać samochodu i ci co 100m po bułki rano jadą, a potem krzyczą że ciężko zaparkować :)

      • 15 5

      • ja nie mam auta ani roweru

        • 5 3

  • Najważniejsze że kierowcy mają tam po osiem szerokich pasów w tym miejscu. (3)

    kto by się pieszymi i rowerzystami przejmował

    • 37 28

    • (1)

      zezowaty jesteś !?- tam jest max 5 pasów i jeden buspas. A na Hucisku cztery. Ale to trzeba być z Gdańska

      • 6 16

      • Z miejscami postojowymi i prawo skrętem to jest ich nawet 9 !!!!!!!!!!

        buspas jest dalej

        • 12 2

    • po 8? wskaż choc jedno miejsce w kraju gdzie jest 8 pasów w jednym kierunku

      podpowiedź: parking pod biedrą się nie liczy

      • 1 1

  • ankieta jak zwykle beznadziejna (11)

    w formie pasa ruchu dla rowerów na jezdni jak w każdym cywilizowanym mieście. Tak się tworzy infrastrukturę rowerową wszędzie, a nie na chodniku.
    Gdańsk to zaścianek rowerowy już nawet jak na polskie standardy. Wstyd

    • 37 14

    • pasy dla ruchu rowerów tworzone kosztem szerokości jezdni (2)

      nie są tworzone w dobrze zarządzanych miastach wzdłuż wielopasmowych jezdni o dużym natężeniu ruchu samochodów - nie zapewniają poczucia bezpieczeństwa zwykłym mieszkańcom nie mających doświadczenia w jeździe szosowej. Wzdłuż Wałów Jagiellońskich powinno się zlikwidować kilkanaście miejsc do parkowania samochodów i stworzyć tam odpowiednio szeroki chodnik i dwukierunkową drogę dla rowerów od placyku "między Bogiem a Prawdą" przed kościołem św. Elżbiety do skrzyżowania z Podwalem Starowiejskim.

      • 5 4

      • a możesz podać przykład jakiegoś dużego miasta cywilizowanego gdzie nie są tworzone na jezdni, a są tworzone na chodniku? (1)

        gdzie zakazuje się jazdy po jezdni, a nakazuje jazdę po chodniku slalomem pomiędzy pieszymi?

        • 5 2

        • Oczywiście, takich miast jest bardzo wiele, choć faktycznie tam się nie zakazuje jazdy rowerem po jezdni

          Najważniejsze jest to, byś wiedział, że w dobrze zarządzanych miastach europejskich włodarze wiedzą, że najbardziej przyjazne dla pieszych i rowerzystów są ulice i place wolne od jeżdżących i parkujących samochodów, na których nie ma potrzeby tworzenia "pasów do jazdy rowerem kosztem szerokości jezdni" ani "dwukierunkowych dróg dla rowerów" kosztem szerokości chodnika. Proponuję wygooglać film pt. systematic traffic safety i poznać zasady systemowego podejścia do bezpieczeństwa ruchu wszystkich użytkowników przestrzeni miejskiej i pozamiejskiej w ramach tzw. wizji zero lub nawet "vision beyond zero". ;-)

          • 1 1

    • Bredzisz. Klasyczne ddr też się dalej buduje (7)

      w normalnych krajach.

      • 3 3

      • podaj przykłady (3)

        • 3 0

        • Amsterdam, Utrecht, Gandawa, Rotterdam, Nowy Jork, Paryż i Londyn (2)

          najważniejsze jest zwiększanie liczby ulic i placów wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów w setkach innych dobrze zarządzanych miast na całym świecie.

          • 0 0

          • (1)

            W Holandii może budowali .... ale w latach 80 i 90 ubiegłego wieku ;) Obecnie część nawet likwidują na rzecz pasów.
            Podobnie reszta wymienionych przez ciebie miast. Gdzieś tam może i tego typu infrastruktura powstaje ( do celów rekreacyjnych czy jako łączniki poza drogami) ale nie do celów komunikacyjnych w samym centrum miasta wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych. są zbyt kolizyjne.

            • 1 1

            • Mimo wszystko jestem jednak za tym...

              zeby infrastruktura w danym kraju chociaz w jakims malym stopniu byla dostosowana do mozliwosci intelektualnych i kultury jego mieszkancow. A to wyklucza wspolne korzystanie z jednej rzeczy przez rozne grupy Polakow. Tylko prawdziwe drogi dla rowerow, z porzadnym, tak ok. 30 cm wysokosci betonowym kraweznikiem po jej obu stronach. Zadnego scinania zakretow, zadnego wlazenia na ddr pieszych, zadnego potracania rowerzystow przez samochody.

              • 1 1

      • Prawdziwe ddr może i tak ale co to ma wspólnego z naszymi slalomi chodnikowymi? (2)

        • 3 2

        • kolejny wpis kolarza szukającego miejsca do trenowania do tur de frans na ulicach miasta (1)

          Jak spokojnie jedziesz w stylu miejskim po szerokim chodniku wolnym od parkujących samochodów, nie masz żadnych problemów z omijaniem pieszych, których liczba bywa znikomo mała. Nie musisz przy tym wykazywać się giętkością w biodrach potrzebną do jazdy slalomem. Piesi także nie mają istotnych problemów. Pomyśl tylko, jak zneutralizować działania trolli twierdzących że rowerzyści nie schodzący z roweru w czasie przejeżdżania w poprzek jezdni na zielonym świetle zagrażają bezpieczeństwu pieszych.

          • 0 5

          • kolarza komunikacyjnego. który chciałby się przemieszczać rowerem bez narażania przy tym pieszych

            • 2 1

  • A od Huciska do Lotu tak trudno zrobić? (1)

    • 17 6

    • trudno, bo kierofczyki będą się miotać przy próbie zwężenia jezdni na rzecz poprawy warunków ruchu pieszych

      i rowerzystów.

      • 7 0

  • Na ulicy 3 Maja jest piękna droga rowerowa i tyle w temacie (5)

    • 29 19

    • Jak dojechać spod Forum do Krewetki przez 3 Maja???

      • 17 1

    • piękna dla tranzytu z Pruszcza do Wrzeszcza

      dla ruchu lokalnego w rejonie Huciska, Urzędu Miasta i wielu innych celów podróży w pobliżu historycznego centrum Gdańska bezużyteczna. Rower to nie tylko narzędzie rekreacji weekendowej, to także prosty wygodny , tani i zdrowy środek codziennego transportu do wielu celów codziennych podróży.

      • 13 2

    • No jest, ale dalej jak jechać np. do Kuratorium

      Oświaty ?

      • 4 0

    • To jest chodnik. patrz na znaki.

      • 2 3

    • Dla aut jest piekna obwodnica

      Po co pozostałe drogi w mieście.

      Taki masz wysoki poziom IQ

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane