- 1 Poznajesz go? Groził obcej osobie (126 opinii)
- 2 Powstaje przedszkole przy historycznym wale (90 opinii)
- 3 Cztery razy okradł ten sam sklep (39 opinii)
- 4 50 kolizji z dzikimi zwierzętami w tym roku (28 opinii)
- 5 W lipcu remont al. Niepodległości (18 opinii)
- 6 Święto Wolności. Co się będzie działo? (54 opinie)
Hulajnogi na minuty. Ile zapłacimy za przejazd i jakiej firmie?
Hulajnogi na minuty na stałe zagościły na trójmiejskich ulicach. Nie oznacza to jednak braku zmian - wciąż pojawiają się nowe firmy, inne zaś rezygnują z prowadzenia działalności w naszym regionie. Ciągłym zmianom ulegają także cenniki oraz obszary świadczenia usług. Sprawdzamy aktualną ofertę firm obecnych w Trójmieście.
- Tier
- Dott
- Bolt
- Lime
- Quick
- Qool
Z trójmiejskiego rynku wycofały się m.in. Blinkee (wcześniej oferująca również elektryczne skutery współdzielone) oraz Free Now (świadczy teraz usługi wynajmu hulajnóg we współpracy z innymi firmami).
750 tys. zł kary dla operatora hulajnóg z Sopotu
Na ulicach Trójmiasta nie znajdziemy również hulajnóg Logo Sharing. Sopocka firma została niedawno ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na kwotę prawie 750 tys. zł za wprowadzenie klientów w błąd. Chodziło o zakres zakupu subskrypcji opisanych w aplikacji w taki sposób, że użytkownik mógł odnieść wrażenie, że jest to opłata jednorazowa. Klienci skarżyli się także na niemożność kontaktu z operatorem i trudności w anulowaniu niechcianego abonamentu.
Międzynarodowe koncerny walczą o klienta w Trójmieście
Czterech pierwszych obecnych na trójmiejskim rynku operatorów to międzynarodowe koncerny, które świadczą swoje usługi również poza granicami naszego kraju. Quick oraz Qool to natomiast firmy lokalne z siedzibami w Gdyni.
Pod względem obszaru działania Tier i Dott są niekwestionowanymi liderami w naszej aglomeracji. Hulajnogami tych firm podróżować możemy:
- od Redy przez całe Trójmiasto aż do Pruszcza Gdańskiego (Tier)
- od Wejherowa przez całe Trójmiasto aż po Kolbudy i Łapino (Dott).
Tier i Dott: albo opłata startowa, albo wyższa stawka za minutę
Warto zwrócić jednak uwagę, że firma Tier świadczy usługi na Górnym Tarasie niemal wyłącznie do granicy Obwodnicy Trójmiasta z wyjątkiem rozszerzenia granic o Kokoszki i Dąbrowę, podczas gdy hulajnogi Dott spotkamy także w Osowej i Rębiechowie (skąd jednak nie przejdziemy do innych dzielnic) oraz Chwarznie-Wiczlinie i Pustkach Cisowskich.
Ceny obu firm są porównywalne - w Dott minuta jest droższa (0,70 zł), lecz zniesiona jest opłata startowa za wypożyczenie. Tier oferuje natomiast tańszą stawkę minutową (0,59 zł), ale trzeba do niej doliczyć opłatę na start w wysokości 2,70 zł (można wykupić abonament w cenie 9,99 zł miesięcznie, który obniża opłatę startową do 0 zł).
Obu operatorów posiada w swojej ofercie specjalne pakiety minutowe, z których warto skorzystać przy dalszych i dłuższych podróżach.
Free Now z opcją wynajmu hulajnóg Tier oraz Dott
Hulajnogi Tier i Dott są również dostępne w aplikacji wspomnianej wcześniej firmy Free Now (znanej przede wszystkim z usług przewozu pasażerskiego). Free Now w ostatnim czasie regularnie organizuje promocje na wypożyczenie hulajnóg, więc można zaoszczędzić kilka złotych przy wyborze tej aplikacji zamiast podstawowych aplikacji Tier i Dott.
Bolt: promocyjna najniższa stawka na rynku
Hulajnogi firmy Bolt obecnie są jedynie w Sopocie i Gdańsku, przy czym w Gdańsku zasięg działania ograniczony jest do Dolnego Tarasu, Piecek-Migowa, Siedlec oraz Chełmu.
W momencie pisania tego artykułu Bolt wprowadził promocyjną cenę przejazdu - 0,20 zł za minutę wynajmu. Wcześniej była to stawka na poziomie 0,50 zł za minutę. Nie ma też żadnych opłat startowych za odblokowanie urządzenia.
Ponadto w trakcie wymiany jest flota hulajnóg Bolt na mocniejsze i stabilniejsze konstrukcje, o nieco odmiennym kształcie kierownic i podestów.
Lime: Opłata startowa z wliczonymi minutami na przejazd
Lime to marka należąca do Ubera, który podobnie jak Bolt i Free Now oferuje przewozy pasażerskie. W przypadku hulajnóg cennik na tle międzynarodowej konkurencji wydaje się mało atrakcyjny. Za uruchomienie urządzenia i zarazem trzy pierwsze minuty zapłacimy 3,99 zł, a koszt kolejnych minut to 0,69 zł.
Stawkę te można obniżyć abonamentem "Lime Prime" za 9,99 zł miesięcznie, który likwiduje opłatę startową oraz zawiera 25 proc. zniżki za koszt całego przejazdu (koszt minuty wynosi wówczas ok. 0,52 zł).
Hulajnogi Lime spotkamy we wszystkich miastach Trójmiasta. W Gdańsku zasięgiem objęta jest też znaczna część Górnego Tarasu, przy czym liczba dostępnych urządzeń jest tam symboliczna.
W Gdyni oprócz obszaru Śródmieścia oraz wzdłuż linii SKM z hulajnóg submarki Ubera skorzystamy na Witominie, w Wielkim Kacku oraz północnych dzielnicach, choć podobnie jak w Gdańsku liczba hulajnóg w tych częściach jest bardzo ograniczona.
Quick i Qool, czyli hulajnogi na minuty z Gdyni
Quick i Qool wywodzą się z Gdyni. Co ciekawe, w obu firmach zasiada ten sam udziałowiec prywatny. W przypadku firmy Qool dodatkowo na liście wspólników spółki znajdziemy osobę, która wcześniej była członkiem zarządu Logo Sharing.
Quick nieobecny jest w centrum Gdańska i swoje usługi oferuje wyłącznie w dzielnicach Dolnego Tarasu oraz w części nadmorskiej Trójmiasta.
Jeszcze bardziej zawężony jest zasięg działania Qool - do obszaru Dolnego Sopotu oraz pasa nadmorskiego w Gdańsku wraz z Przymorzem Wielkim.
Quick nieobecny w centrum Gdańska
Quick informuje w aplikacji o opłacie startowej w wysokości 2,49 zł, choć w mediach społecznościowych reklamuje się obniżoną do odwołania opłatą 1,39 zł. Do tego należy doliczyć opłatę za każdą minutę w wysokości 0,69 zł.
Istnieje możliwość obniżenia tych opłat abonamentami dziennymi, tygodniowymi i miesięcznymi w kwocie odpowiednio 25, 79 i 199 zł.
Qool: płatność punktami kupionymi za złotówki
W Qool rozliczanie odbywa się poprzez punkty według przelicznika 1 punkt - 1 zł, przy czym można wykupić większe pakiety punktów ze zniżkami np. 115 punktów za 100 zł.
Podstawowy cennik za wypożyczenie to 3 punkty opłaty startowej oraz 1 punkt za każdą minutę jazdy. Qool pozwala pozostawiać hulajnogi wyłącznie w tzw. spotach - wyznaczonych miejscach. W pozostałych miejscach naliczane są opłaty dodatkowe.
Zastanów się, zanim podasz dane głównej karty do konta
Korzystanie z wielu usług - nie tylko związanych z hulajnogami - wiąże się często z obowiązkiem podawania danych karty płatniczej celem zakupu produktu lub abonamentu.
Przy dużej liczbie takich operacji może się zdarzyć, że zapomnimy o odłączeniu karty w nieużywanej usłudze lub zostaniemy nieoczekiwanie obciążeni opłatą za subskrypcję, której nie potrzebujemy.
Rozwiązaniem takiego problemu może być skorzystanie z kart przedpłaconych (najczęściej w formie kart wirtualnych) oferowanych przez banki oraz inne instytucje finansowe.
Karta przedpłacona działa na zasadzie specjalnego subkonta, które doładowujemy kwotą potrzebną w danej chwili. Kartę taką można w łatwy sposób zablokować i odblokować tylko na czas płatności.
W przeciwieństwie do karty podstawowej dla naszego konta bankowego z domyślnie ustawionymi wysokimi limitami płatności karta przedpłacona nie pozwoli na pobranie kwot ponad stan jej zasilania lub transakcja zostanie w całości odrzucona w przypadku blokady karty.
Opinie wybrane
-
2022-06-04 12:24
Miejski rower będzie kosztował ponownie kilkadziesiąt milionów i nic z tego (1)
A i tak nikt tego w tym roku nie zobaczy. Lepiej gdyby miasto przeznaczyło te pieniądze na oznaczenie miejsc dla hulajnug a nie marnowało nasze $$$$ z podatków
- 71 20
-
2022-06-04 21:29
Precz z krzyżami na stos z hulajnogami. Tylko rowery miejskie nie hulajnogi
- 2 16
-
2022-06-04 13:45
Czy Miasto panuje nad chaosem hulajnogowym?? (14)
Można mnożyć plusy użytkowania hulajnog
ale trzeba spojrzeć tez na liczne zagrożenia z nimi związane. Szybka jazda po chodniku, jazda po pasach, wjeżdżanie na "pałe" na skrzyżowanie, powroty na bani z imprezy na mieście, nierzadko po dwie osoby na jednym pojeździe. Najgorsze jest jednak zostawianie hulajnog, gdzie popadnie. Wzdłuż, wszez, naMożna mnożyć plusy użytkowania hulajnog
ale trzeba spojrzeć tez na liczne zagrożenia z nimi związane. Szybka jazda po chodniku, jazda po pasach, wjeżdżanie na "pałe" na skrzyżowanie, powroty na bani z imprezy na mieście, nierzadko po dwie osoby na jednym pojeździe. Najgorsze jest jednak zostawianie hulajnog, gdzie popadnie. Wzdłuż, wszez, na zieleńcach, na drogach rowerowych, chodnikach, a nawet na ulicy. Miasto nie widzi, że to jest duże zagrożenie dla pieszych czy rowerzystów. Lepiej udawać, że jest spoko bo ekologicznie. Tymczasem ktoś robi biznes, a Miasto, czyli mieszkańcy dopłacają do sprzątania tego biznesu. Coś jest nie tak.- 211 30
-
2022-06-04 13:54
a tymczasem... (5)
.... tylko wczoraj kierowcy samochodów zabili 11 osób w Polsce, 98 zostało przez nich kalekami do końca życia!
o zostawianiu swoich pojazdów gdzie popadnie to już nie wspomnę bo tego nic nie przebije...
podobnie jest z dopłacaniem do infrastruktury samochodowej...
także zrewiduj co jest faktycznie zagrożeniem i uciążliwością dla miasta i mieszkańców bo bredzisz- 20 33
-
2022-06-04 14:30
to że samochody tak robią nie znaczy że hulajnogi mogą człowieku i mówię to jako pieszy i rowerzysta. g*wniarze na hulajnogach doganiają juz w chamstwie i egoizmie kierowców.
- 45 4
-
2022-06-04 16:57
bo bredzisz
Następny walczący o tolerancję. Ale tylko dla siebie.
- 7 9
-
2022-06-04 21:13
Po twoich wypocinach widać że właśnie ty ! bredzisz ! idź zmień leki albo lekarza bo ten cię oszukuje
- 3 1
-
2022-06-05 00:10
bredzisz to ty dzieciaku... (1)
gdyby hulajnóg było tyle co samochodów ta podane przez ciebie dane dotyczące wypadków z udzialem samochodów należało by pomnożyć razy 100 odnośnie hulajnóg...
- 7 2
-
2022-06-05 08:59
Samochody smrodzą i zagracają miasto. Ale hulajnogi są niebezpieczne i powodują więcej wypadków na łebka
- 6 4
-
2022-06-04 15:39
Miasto nie panuje nad chaosem blachosmrodód w miescie (1)
- 11 14
-
2022-06-05 20:05
Nic dziwnego skoro rozbiera się linie kolejowe po to by robić ścieżki rowerowe.
- 3 0
-
2022-06-04 17:10
Z domu lepiej nie wychodź. Życie jest niebezpieczne.
- 3 11
-
2022-06-04 21:11
Jak pokazuje rzeczywistość miasto nie panuje nad chaosem hulaj-złomowym w Gdańsku !
To chyba wszyscy mieszkańcy widzą gołym okiem ale ci z Urzędu Miasta odpowiedzialni za ten stan rzeczy przymykają oczy bo dostają dolę pod stołem od właścicieli tego złomu na mieście w Gdańsku Sycylia ma się dobrze !
- 9 2
-
2022-06-05 09:33
Gdzie ten bałagan? (1)
Wypadki? Marginalne więcej jest wypadków rowerowych. Jazda na bani? Skąd takie informacje z własnych obserwacji i badania trzeźwości na oko czy jakieś statystyki?
- 1 8
-
2022-06-05 14:17
Wypadki rowerowe? Gdzie są? Chyba w Wietnamie?
Jeśli są to głównie dlatego że ryzykanci jechali jezdnią i jakiś ślepy lub nieuważny kierowca samochodu ich zaczepił. Lepiej 12-latek jeźdździ rowerem niż którykolwiek dorosły hulajnogą
- 2 1
-
2022-06-06 10:36
to miasto ma interweniować w przypadku jazdy po alkoholu, lub w 2 osoby?
A nie od egzekwowania kodeksu drogowego jest policja?
- 1 0
-
2022-07-14 07:28
Weź z domu nie wychodź
Bo się potkniesz o sznurówkę i będzie kłopot.
- 0 0
-
2022-06-04 13:44
Pomysł sam w sobie bardzo fajny. (2)
Sama korzystałam kilka razy i przyznam, że to fajna opcja. Problemem są, jak zawsze przy sharingu, ludzie. Użytkownicy ćwierć mózgi bez wyobraźni często psują ogólny obraz wszystkich korzystających.
- 134 14
-
2022-08-07 11:32
Koszt 1 min. za wypożyczenie hulajnogi w Sopocie ( Bolt) to 79 groszy , a nie jak się chwalą 20 groszy
- 0 0
-
2022-09-01 19:20
luknij przez windoł
sharingu?!, wez ty sie trolu korporacyjny naucz, ze w Polsce, wciaz obowiazuje jezyk polski.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.