• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile linii posiada trójmiejska SKM?

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nowe oznaczenie linii prezentowane jest przed nazwą docelową. Nowe oznaczenie linii prezentowane jest przed nazwą docelową.

Nie jedną czy dwie linie, ale aż 16 liczy trójmiejska SKM-ka. Kolejarze postanowili ponumerować wszystkie możliwe trasy pociągów, aby ułatwić pasażerom wybór optymalnego połączenia. Nowe oznaczenie ma się wkrótce pojawić także we wszystkich rozkładach jazdy.



Linie mają ułatwić pasażerom orientację, na jakiej trasie jedzie dany pociąg i jak bardzo będzie on zatłoczony. Linie mają ułatwić pasażerom orientację, na jakiej trasie jedzie dany pociąg i jak bardzo będzie on zatłoczony.

Co sądzisz o wprowadzeniu nazw dla relacji pociągów SKM?

Od kilku tygodni pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej, obok nazwy przystanku docelowego umieszczanego na pojazdach, dostrzec mogą tajemnicze skróty, składające się z litery oraz cyfry.

Okazuje się, że nie jest to żaden szyfr wewnętrzny kolejarzy, ale oznaczenie linii, wprowadzone z myślą o wygodzie pasażera. Zdaniem SKM, linie mają ułatwić pasażerom wybór optymalnego połączenia. Chodzi o to, by pasażerowie unikali połączeń, które mogą być mocno obciążone, np. pociągów do lub ze Słupska.

- Oznaczenie linii pojawi się wkrótce we wszystkich rozkładach. Nie będzie więc trzeba zaglądać szczegółowo do spisu pociągów, by poznać całą trasę przejazdu o danej godzinie. Wcześniej posługiwaliśmy się numerami pociągów, ale po nich trudno było zorientować się, skąd pociąg jedzie i po jakiej trasie - wyjaśnia Sławomir Pijet z Szybkiej Kolei Miejskiej.

16 regularnie kursujących linii, bo tyle wprowadzono w oznaczeniu, ma być łatwych do zrozumienia ze względu na zastosowanie litery na początku, które mają kojarzyć się ze stacją początkową lub końcową.

Kolejarze uważają, że dwuznakowe oznaczenie to lepsza forma od prezentacji słownej relacji pociągu. Ta, ich zdaniem, zajęłaby cenne miejsce w wyświetlaczach oraz mogłaby wprowadzić niepotrzebne zamieszanie (pasażerowie mogliby mylić stację początkową z końcową).

I tak przykładowo, zgodnie ze spisem linii (prezentujemy je pod tekstem), połączenie Gdańsk Główny - Gdynia Główna zostało oznaczona jako G1, zaś z Gdańska Gł. do Gdyni Cisowej (i w odwrotnym kierunku) pojedziemy linią C2. Przygotowano też oznaczenia dla różnych wariantów tras np. Wejherowo - Luzino to L1, ale już Gdańsk Gł. - Luzino to L2.

Bez zmian pozostają informacje prezentowane w pociągach wyposażonych w wielowierszowe wyświetlacze zewnętrzne boczne. Tu nadal będzie pokazywany cały przebieg trasy ze wszystkimi przystankami pośrednimi.

Linie funkcjonujące w sieci SKM Trójmiasto:

G1: Gdańsk Gł. - Gdynia Gł. - Gdańsk Gł.
C1: Gdańsk Gł. - Gdynia Chylonia - Gdańsk Gł.
C2: Gdańsk Gł. - Gdynia Cisowa - Gdańsk Gł.
R1: Gdańsk Gł. - Rumia - Gdańsk Gł.
R2: Gdańsk Gł. - Reda - Gdańsk Gł.
W1: Gdańsk Gł. - Wejherowo - Gdańsk Gł.
L1: Wejherowo - Luzino - Wejherowo
L2: Gdańsk Gł. - Luzino - Gdańsk Gł.
L3: Gdańsk Gł. - Lębork - Gdańsk Gł.
L4: Wejherowo - Lębork - Wejherowo
S1: Gdańsk Gł. - Słupsk - Gdańsk Gł.
S2: Gdynia Gł. - Słupsk - Gdynia Gł.
S3: Lębork - Słupsk - Lębork
S5: Wejherowo - Słupsk - Wejherowo
T1: Tczew - Gdańsk Gł. - Tczew
P1: Pruszcz Gd. - Gdańsk Gł. - Pruszcz Gd.

Dodatkowo, jako F1 zostało oznaczone okazjonalnie uruchamiane połączenie Gdańsk Gł. - Gdańsk Stadion Expo

Miejsca

Opinie (141) 1 zablokowana

  • A oni się po plecach klepia numerkami

    Panowie z zarządu skm oraz firmy matki pr powinni z zasady podróżować kolejami pr i skm do pracy i z pracy ( bo przecież za koleje odpowiadają) a nie służbowymi audi i mercedesami, to może wtedy po przejeździe jedynym w swoim rodzaju transportem w szczycie i koniecznie latem moze wtedy zrozumieli by co piszą i mówią do nich zwykli ludzie skazani na przejazd tym czymś to chyba kolej bo wygląda jak ta z lat 50 xx wieku, wysiadający na tym czymś co nazywają dworcami, niech świadczy o nich wygląd i funkcjonalność wyremontowanych peronów od sopotu ąż po gdańsk, za sopot skm przecież nie jeździ więc poco remontować perony w gdyni i dalej

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane