Ile to ja niby "zarobię" na Ukraińcach
- Ooo, Ukrainki masz, niezły biznes się szykuje. Kaska wpłynie, 500+ będzie i jeszcze pewnie trawnik skoszą - to tylko jeden z "żartów", które słyszę po tym, gdy do mojego rodzinnego domu przyjęliśmy trzy młode kobiety z Ukrainy - pisze nasz czytelnik, pan Michał. Z jakimi reakcjami dalszych i bliższych znajomych spotkał się po tym, jak przygarnął uchodźców z Ukrainy? Oto jego list.
Jak możesz pomóc Ukrainie
Komentarz pierwszy: na biednego nie trafiło
Komentarz drugi: ciekawe, ile na tym zarobi
- Ooo, Ukrainki masz, niezły biznes się szykuje. Kaska wpłynie, 500+ będzie i jeszcze pewnie trawnik skoszą - to kolejna z opinii zasłyszana po tym, gdy rząd ogłosił, że będzie wypłacał po 40 zł dziennie przez dwa miesiące Polakom, którzy przygarnęli pod swój dach uchodźców z Ukrainy.
Mieszkają u nas od ponad tygodnia trzy Ukrainki. Dziennie dostaniemy więc 120 zł przez 60 dni, co daje kwotę 7,2 tys. zł. Dużo? Tylko dla tych, którzy nie wiedzą, ile kosztuje gazowe ogrzewanie zbudowanego wiele lat temu domu, woda, prąd i inne media, które - mimo swej skromności - goście z Ukrainy zużywają. I zużywać będą jeszcze tygodniami.
Komentarz trzeci: pewnie niedługo kupi sobie lepsze auto
Gdy znajomi dowiedzieli się, że udzieliliśmy pomocy uchodźcom, chcieli pomóc, jak mogli. Niektórzy od razu zdecydowali się na przelew na konto, nawet mnie nie informując. Unikałem takich sytuacji jak mogłem, mając właśnie z tyłu głowy takie słowa. Nieważne, ile dołożę na utrzymanie naszych gości, zawsze znajdą się tacy, którzy będą przekonani, że się na nich "nachapałem".
Komentarz czwarty: zobaczymy, co zrobi, jeśli nie będą chciały wyjechać
Takie podejście jest smutne, ale odpowiedź jest akurat najprostsza: nic. Jedna z mieszkających u nas kobiet jest w ciąży. Termin porodu ma na 21 kwietnia. Druga ma 10-miesięczne dziecko. Nie łudzimy się, że w najbliższym czasie pójdą do pracy. Ich matka ma już obiecaną posadę w kuchni hotelu, ale nie ma szans, by z jednej pensji utrzymała córki z dziećmi. Nawet jeśli nie będzie musiała płacić rachunków za dom.
Sprawa jest więc prosta: wyjadą, kiedy będą chciały i mogły. Nie nastawiamy się na to, że nastąpi to w najbliższych tygodniach. Proste. Ale dla niektórych wciąż jednak trudne do zrozumienia, że ktoś robi coś nie dla pieniędzy.
Na szczęście to skrajne opinie i - mam nadzieję! - są one mniejszością, ale warto je pokazać, by niektórzy jeszcze raz zastanowili się, zanim coś powiedzą lub napiszą. Nie chcesz, nie pomagaj, ale nie podcinaj skrzydeł tym, którzy mogą i chcą bardziej się w tę sprawę zaangażować.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (620) ponad 50 zablokowanych
-
2022-03-15 14:20
Opinia wyróżniona
Aktualizacja listy znajomych pana Michała - jest wymagana. (45)
Co Ci ludzie mówią? Nie rozumiem tego? Skoro ktoś ma możliwości i chęci pomagania innym to chwała mu za to. Jeśli jego znajomi mają z tym problem (a jak z listu wynika mają) to może czas najwyższy zaktualizować listę znajomych. Proste!
- 704 41
-
2022-03-16 10:43
Znam to nawet rodzina tak się zachowuje jak ma, to przecież powinien, wręcz musi się podzielić, żadnej łaski nie robi, nieważne że człowiek poświęcał się, uczył, wyjeżdżał za granice, a oni tylko D. do góry leżeli
- 3 1
-
2022-03-16 09:07
Za PO mieszkali by w obozach (1)
- 1 12
-
2022-03-16 10:10
I prawidłowo.
Dach nad głową, pełna micha, dostęp do lekarza i wystarczy. A nie bonusy za pieniądze polskich podatników.
- 8 4
-
2022-03-16 07:17
od tego właśnie
Zaczyna się kazda wojna, od braku szacunku do czyjś opini
- 7 0
-
2022-03-15 18:03
7tys zł na 3 osoby to jest naprawde wiele a wrecz bardzo duzo!!Facet najwyrazniej sie z choinki urwał ! (10)
bo sie nie orientuje ile ludzie w Polsce na osiedlach zarabiaja i ze musza wszystko oplacic dostaja o wiele mniej!
- 18 24
-
2022-03-16 12:10
dużo - mało; a rocznie to ile? To jest 40 zł dziennie za noclegi i podstawowe ugoszczenie, czyli (1)
podstawowe artykuły spożywcze, w tym kurczak, ziemniaki, dżem, chleb, owoce i może jakieś słodycze, masło lub margaryna. Ubrania, leki zapewnia ktoś inny.
- 2 0
-
2022-03-16 16:19
Ale to jest tylko przez 2 miesiące placone
- 0 0
-
2022-03-15 19:32
To moze niech nie pracuja na osiedlach, (1)
a znajda jakas normalna prace?
- 5 11
-
2022-03-16 10:09
O Ukrainkach mówisz?
- 3 1
-
2022-03-15 19:02
Oby więcej się takich urywało i pomagało zamiast biadolić (5)
- 20 12
-
2022-03-16 10:09
A może niech pomagają za własne pieniądze, a nie za podatnika? (4)
- 8 3
-
2022-03-16 10:46
Chcesz się zamienić? I pomagać za kasę podatnika? (3)
- 2 5
-
2022-03-16 10:52
A chcesz się zamienić z syryjskim dzieckiem na które pluliście? (2)
- 2 3
-
2022-03-16 14:22
Mówisz o tych co na pieszo przyszły w ciągu 2tyg? XD
- 0 0
-
2022-03-16 13:23
Nikt nie pluł na syryjskie dzieci. Wręcz przeciwnie.
- 2 0
-
2022-03-15 17:16
Bez przesady
Kto z nas nie ma w znajomych ignorantów albo foliowych czapeczek niech pierwszy rzuci kamień
- 10 16
-
2022-03-15 16:38
Może to Michał tysk
- 6 27
-
2022-03-15 15:55
No ale niech nie mówi, że 7,2tys to mało!!!! (25)
Fajnie! Niech pomaga . Jego sprawa, ale to nie są małe pieniądze!
- 17 79
-
2022-03-16 16:13
A dużo?
- 0 0
-
2022-03-16 11:49
To jest tak jak z nauczycielami - wszyscy im zazdroszczą wakacji ale jakoś nauczycieli coraz mniej.
- 9 1
-
2022-03-16 05:08
To są pieniądze które rząd musi zabrać obywatelom.
- 16 3
-
2022-03-15 17:59
na 4 osoby na 2 miesiace (8)
9 stow na osobe. pokoju za tyle nie wynajmiesz, a gdzie oplaty i jedzenie? gdzie podstawowe kosmetyki, pieluchy dla dzieci itp? no i co po 2 miesiacach? bo kasa przestanie plynac a ludzie zostana. wiem ze wsrod tych ktorzy twierdza ze duzo zgadnie wiekszosc wystawilaby ich za prog bo w maju bedzie juz cieplo, na szczescie gosc ktory ich przyjal nie wyglada na takiego.
- 24 7
-
2022-03-15 20:39
0szuście, na 4 takie osoby na 2 miesiące to kwota 9600 zł !! (7)
Bo na taką obcą osobę jest 1200 zł od państwa polskiego, miesięcznie. Do tego dochodzi wydawanie im darmowej żywności, środków higieny; komunikację miejską w dużym mieście typu Gdańsk czy Warszawa mają za darmo. A niejeden Polak doładowuje kartę miejską odejmując sobie jedzenie od ust. Dziś widziałem: trzech Polaków, wiek z 60 czy nieco więcej,
Bo na taką obcą osobę jest 1200 zł od państwa polskiego, miesięcznie. Do tego dochodzi wydawanie im darmowej żywności, środków higieny; komunikację miejską w dużym mieście typu Gdańsk czy Warszawa mają za darmo. A niejeden Polak doładowuje kartę miejską odejmując sobie jedzenie od ust. Dziś widziałem: trzech Polaków, wiek z 60 czy nieco więcej, bidny widok, kurtki biedne i stare. Mijały ich dwie \krainki z dwójką dzieci, wszystkie 4 sztuki w eleganckich, ładnych kurtkach. I na zabiedzone nie wyglądały. Kobiety pod 30-tkę, dzieci 4 oraz 7 lat. To kto z tych siedmiu osób powinien dostawać większą pomoc polskiego państwa, samorządu? Tak myślę, że ci trzej Polacy na spółkę w Polsce te 60 lat przepracowali. Jeden o kulach, drugi z tzw. chodzikiem. Może jakieś bieda-renty mają, a skąd mam wiedzieć? Albo i nie. To Polak ma wypracowane 20 lat i renty 1500 zł nie dostanie, a dla 0bcych 1200 zł miesięcznie, ot tak? Jakoby na dwa miesiące. Że niby w połowie maja polski rząd im każą wracać czy przenieść się na ulice? Już to widzę...
- 24 29
-
2022-03-16 16:17
Tak, bo uchodźcy powinni przyjechac w walonkach
A one śmiały mieć ładne ubranie, może jeszcze modne!
Ludzie opanujcie się, co z tego że masz dobra kurtkę jak masz tylko tyle, a Twoje hrywny są warte okrągłe zero.- 3 0
-
2022-03-16 11:53
Przyjmę Ciebie za 40 zł. Opłacę ogrzewanie i prąd, a za resztę Cię nakarmię.
- 4 0
-
2022-03-16 09:06
Nie zazdroś tylko weź z 5 Ukraińcow i będziesz zarobiony (1)
- 7 5
-
2022-03-16 11:30
Ty sobie weź i stu, ale na własny rachunek.
- 4 1
-
2022-03-15 23:33
Bezduszny człowieku (1)
Zamień się z Ukraińcami
- 13 12
-
2022-03-16 07:14
A dlaczego mamy się z nimi zamieniać? Może ty się chcesz zamienić z jemeńskim dzieckiem???
- 13 8
-
2022-03-15 23:17
won rustrollu, nie dość, że niszczycie im kraj i mordujecie ich, to jeszcze judzisz tutaj
paszoł!
- 17 19
-
2022-03-15 17:49
(4)
Ale za te 7,2 powinieneś gości wyżywić, zapewnić środki czystości, itp. Itd. Poza tym nikt nie mówi, że to mało - przekaz jest taki, że nie zarobisz, a na pewno nie współmierne do wysiłku.
- 31 7
-
2022-03-15 18:08
A gdzie to jest napisane? (3)
Nowe ciuchy, buty, środki czystości i żywność długoterminową dostają, co masz im niby jeszcze fundować?
- 20 14
-
2022-03-15 19:01
W rozporządzeniu (2)
"Gmina może uzależnić przyznanie lub wypłatę świadczenia od weryfikacji warunków zakwaterowania i wyżywienia. Weryfikacji dokonują upoważnieni pracownicy urzędu gminy. Świadczenie nie przysługuje, jeżeli warunki zakwaterowania i wyżywienia zagrażają życiu lub zdrowiu ludzi, lub gdy we wniosku podano nieprawdę"
- 5 4
-
2022-03-16 07:12
(1)
W praktyce gmina jedynie jest w stanie sprawdzić, czy uchodźca istnieje pod danym adresem. Przypominam, że weryfikacja też kosztuje.
- 6 0
-
2022-03-16 13:06
W praktyce gmina sprawdza czy jest czysto, czy jest wystarczająca ilość miejsc do spania, czy jest ciepło, itp i rozmawiaja z uchodźcami (warunki zakwaterowania są tu akurat tylko tematem pobocznym). Nie jest wymagająca, ale sprawdza dość rzetelnie i zakładam, że gdybyś dla zarobku chciał umieścić 10 osób w pokoiku, gdzie maksymalnie 2 mogą funkcjonować, to spotkałoby sie to z jakąś reakcją (nie wiem jaką, u mnie było ok).
- 0 0
-
2022-03-15 16:14
Ja w trzy lata nie zużywam wody i prądu za taką kwotę, a on o dwóch miesiącach mówi. (7)
- 17 50
-
2022-03-16 06:38
Oni dostają na wszystko 40 zł dziennie. (6)
- 9 6
-
2022-03-16 07:10
(5)
Na jakie wszystko? Ubrania, środki higieny itp. można uzyskać bezpłatnie. Obywatelom w sytuacji życiowego kryzysu państwo nie pomaga tak hojnie.
- 15 9
-
2022-03-16 10:45
40 zł na jedzenie i inne sprawy dziennie to dużo? (2)
- 4 6
-
2022-03-16 10:50
Spora część Polaków nawet tyle dziennie nie ma. (1)
- 5 2
-
2022-03-16 11:51
Bezrobotni nie mają. Ci co pracują za najniższą krajową mają 2 razy tyle.
- 4 4
-
2022-03-16 09:17
dziś Polak ma ustawowo zaPiSane że jest obywatelem drugiej kategorii (1)
RZąD PiS jak na razie po za rozdawnictwem nie pomaga nic! nic nie organizuje i niczym nie zarządza - promuje jedynie (po raz czwarty) swoją ustawę złodziejsko bezkarnościowo urzędniczą+
- 11 6
-
2022-03-16 10:07
Przecież Morawiecki robi sweetfocie na tweetera i mówi, że wszystko jest zasługą rządu.
Sam widziałem w TVP dezInfo jak tak mówił, więc chyba mówił prawdę, jak zawsze.
- 5 0
-
2022-03-15 14:40
Można zwalniać
Pracowników, klientów i znajomych.
Pozdrawiam.- 21 8
-
2022-03-15 14:25
Re
"Aktualizacja listy znajomych"
Dobre. Tego jeszcze nie słyszałem...- 47 13
-
2022-03-15 14:10
Opinia wyróżniona
Brawo dla Michała i jego rodziny (8)
Super, że robisz coś takiego:) Brawo! A ludzkim gadaniem nie przejmuj się. Nic od siebie nie dadzą, ale skomentować potrafią. Żałosne...
Rób swoje, karma wraca :)- 455 65
-
2022-03-16 16:19
Zgadza się karma wraca. Pomagam regularnie Polakom i jak tylko mnie widzą to dziękują, a nie daję mieszkania a tylko używane ubranka w dobrym stanie i jak widzą na ulicy to dziękują
- 0 1
-
2022-03-16 11:05
facet dostaje 7ponad 7000 zł i twierdzi ze to mało a Polskie rodziny musza przezyc za mniej !!za 3000tys!
- 8 4
-
2022-03-15 18:13
Skoro karma wraca
to super, będzie miał jeszcze i kota za co wyżywić.
- 11 3
-
2022-03-15 16:15
To niech z tych 40zł dziennie opłaci im jeszcze opiekę medyczną i dojazdy.
- 14 9
-
2022-03-15 15:44
(3)
Ale ogrzewanie i tak musi płacić, Ukrainiec zużyje wodę prąd ale grzać i tak trzeba więc nie doluxzałbym tego ,tym bardziej że jest to największy koszt
- 10 28
-
2022-03-15 18:01
tak, i karmic ich bedzie swiatlem z lodowki
i niech sie kapia w wodzie po jego rodzinie - po co nowej napuszczac. JPRDL...
- 20 7
-
2022-03-15 16:37
(1)
To zależy jak funkcjonuje na co dzień dom. Ja mając większy dom nie użytkuję prawie wcale piętra, stoi puste więc ogrzewam je minimalnie, utrzymuję ok 15-17 stopni. Wystarczająco żeby nie było wilgoci. Jeśli mam gości to ogrzewam normalnie. To samo w mieszkaniu - twoja rodzina może jest przyzwyczajona do 18 stopni, a jak przyjmiesz małe dzieci, kobiety w ciąży to dobrze zapewnić wyższą, bardziej komfortową temperaturę.
- 29 5
-
2022-03-16 12:53
W Skandynawii 18 to jest normalna temperatura. W Japonii zima taka utrzymuje sie tylko w sypialni, poza jest mniej. Wszystko jest wzgledne na tym swiecie ;)
- 2 0
-
2022-03-15 14:05
Opinia wyróżniona
Szacun dla Pana Michała (14)
A jednocześnie smutek, że wychodzi taka nasza przywara narodowa: bezinteresowna zawiść. Nawet w stosunku do osoby która czyni dobro. Nie wystarczy wrzucić pięć złotych do puszki. Trzeba w tych czasach dać z siebie więcej. A jak pojawiają się takie głosy - to trzeba reagować i takich ludzi, którzy przeliczają wszystko na mamonę zbywać.
- 426 70
-
2022-03-15 18:02
wypraszam sobie, to nie jest nasza narodowa cecha
nie mierz wszystkich swoja miara.
ale dla Pana Michała szacun na 200%- 17 6
-
2022-03-15 14:50
(7)
Jeśli chce czynić dobro i zaprasza gości do swojego domu to niech zapłaci za ich leczenie, darmowe przejazdy, 500 plusy i inne socjale ... i niech ma honor do końca i nie bierze tych pieniędzy na utrzymanie bo te pieniądze nie spadły a nieba, na tą pomoc składamy się wszyscy czy tego chcemy czy nie!
- 23 46
-
2022-03-16 09:32
Ja też jako podatnik muszę się składać na twoje leczenie, 500+, socjale i emeryturę a wcale nie chcę (2)
Miej swój honor i lecz się ziółkami oraz zaklęciami a na emeryturze jedz tynk ze ściany. W czym jesteś lepszy od tych uchodźców z Ukrainy, że na Ciebie podatnicy muszą się składać a na nich już nie powinni?
- 8 8
-
2022-03-16 10:55
Kolejny któremu empatii starcza tylko na Ukraińców, a na Polaków ma śliny pod dostatkiem? (1)
- 8 4
-
2022-03-16 11:04
Na takich Polaków, co sami żyją z państwowego cyca, a najgłośniej drą japę, że im się krzywda dzieje w powodu uchodźców?
na takich to nawet śliny mi żal
- 9 5
-
2022-03-15 16:33
(3)
Tak, składamy się wszyscy - i powinniśmy się składać, a także pomagać indywidualnie każdy w miarę możliwości. Tak robią uczciwi, przyzwoici ludzie, tak czynią uczciwe społeczeństwa, taka jest powinność uczciwych państw. Jak nam Europa Zachodnia pomagała w stanie wojennym to każdy rękę chętnie wyciągnął.
- 33 20
-
2022-03-15 17:06
(2)
Zaraz, zaraz... Szlachetnie, ale będziemy się składać na ofiary każdej wojny czy te europejskie tylko?
- 13 19
-
2022-03-16 08:59
(1)
a czemu nie składamy się na Palestyńczyków ? im Izrael od wielu lat robi to co Rosja Ukrainie , też zabijają ludzi , burzą domy i zabierają teren kawałek po kawałku , czemy świat milczy ?? bo inne wyznanie ?
- 9 5
-
2022-03-17 07:47
to jest nie trendy
- 0 0
-
2022-03-15 14:16
To nie jest nasza przywara narodowa
Tak zostało to przedstawione na tym portalu. Pomyśl kto inspiruje takie artykuły....
- 25 11
-
2022-03-15 14:12
(3)
Niestety... Znam ludzi którzy przygarniają pod dach Ukraińców tylko po to by się tym dookoła chwalić. I dokonują jeszcze selekcji osób które wybierają, by za miesiąc czy dwa nie mieć problemu z ich pozbyciem się. Teraz niestety dojdzie jeszcze czynnik ekonomiczny, z którego kombinatorzy których wśród nas jest pełno, będą chcieli skorzystać.
- 22 17
-
2022-03-16 21:43
Skoro uchodzcy moga wybierac lokalizacje i warunki to w druga strone tez uwazam, ze to ma sens. Ktos pracujacy z domu dla przykladu. Deklaruje chec przyjecia a oferuja mu matke z trojka dzieci. Jak pracowac? Nie da sie. Slekcja pod katem warunkow i mozliwosci jest jak najbardziej ok.
- 2 0
-
2022-03-15 21:03
Znasz ludzi, którzy po miesiącu, dwóch nie mają problemu z pozbyciem się Ukraińców, których przygarnęli? A przypomnij mi, ile miesięcy trwa już wojna na Ukrainie, że zdążyłeś przeprowadzić tak wnikliwą analizę?
- 6 2
-
2022-03-15 14:43
No i?
Rozumiem, że nie dość że nie pomagasz, to jeszcze oceniasz ludzi, którzy pomagają, że pomagają bo chcą się tym pochwalić?
No i? Niech się chwalą. Masz z tym problem?- 17 15
Wszystkie opinie
-
2022-03-15 14:01
typowe polactwo wychodzi w takich sytuacjach (12)
- 99 72
-
2022-03-15 14:05
to raczej sowieckie zwyczaje
- 20 10
-
2022-03-15 14:10
(5)
A ty ile rodzin przyjąłeś / przyjęłaś / nietypowa osobo.
- 23 9
-
2022-03-15 14:44
(4)
A to jakiś obowiązek?
- 13 17
-
2022-03-15 15:38
nie ale nie krytykuj innych i nie wcinaj sie ze złosliwościa do ludzi ,którzy maja chęć pomagania (3)
- 17 6
-
2022-03-16 10:13
Więc pomagajcie za swoje jak macie chęć, a nie za kasę każdego polskiego podatnika. (2)
- 3 2
-
2022-03-16 10:39
(1)
za Twoją kasę tego nie robimy ruski trollu
- 2 4
-
2022-03-16 10:49
Zdradzę ci mały sekret i to całkiem gratis czopku.
Ruskie trolle nie płacą podatków w Polsce. HOWGH
- 1 2
-
2022-03-15 14:13
Dalszy ciąg uprawiania pedagogiki wstydu
Pewnie jesteś rozczarowany, że Polacy pokazali tyle dobra
- 18 8
-
2022-03-15 14:29
polakówowata zazdrość (1)
Jest porażająca....to nie Polacy, to hieny. Jak sąsiad ma lepiej to wróg najgorszy..... co z wami jest????
- 9 15
-
2022-03-16 07:01
Stereotypy. Pamiętasz jakie są o innych narodowościach?
- 6 0
-
2022-03-15 14:43
dokładnie ludzie zawistni i robiący jakieś wyliczenia ile ktoś zarobi na pomocy to są najwieksze mendy społeczne moja znajoma przyjęła 7 osob z Ukrainy i ma w d*pie te pieniądze od państwa ma firmę i zarabia tyle , że nic nie zarobi na Ukraińcach a wręcz sporo dołoży do tego ale ona zawsze pomagała ludziom poprostu to jest kwestia wrażliwości a nieudacznik będzie tylko przeliczał i wytykał innym nie chcesz pomagać nie pomagaj ale też nie troluj innych którzy chcą to robić
- 14 8
-
2022-03-15 15:12
A tu typowe lewactwo
- 6 11
-
2022-03-15 14:04
(9)
Mam gazowe ogrzewanie. Koszt mniejszy niż na zwykłym węglu, który miałem wiele lat. Nie wiem po co narzekanie na to.
- 29 92
-
2022-03-15 14:08
(4)
Ostatni mój rachunek za ogrzewanie domu z powierzchnią mieszkalną 200 m2 (użytkowa to 320 m2) to ponad 3300 zł. Czasy kiedy gaz wychodził lepiej niż węgiel dawno się skończyły.
- 27 9
-
2022-03-15 14:22
Jak się zbudowało hangar, to nic dziwnego....
- 20 19
-
2022-03-15 15:32
Rozumiem, że pan Michał nie używał ogrzewania kiedy nie miał gości z Ukrainy?
- 16 10
-
2022-03-15 21:06
Tona wegla już dobija do 2k. Więc czasy gdzie węgiel był tani już też się skończyły
- 8 3
-
2022-03-16 11:40
Ale bzdury, albo bardzo źle ocieplony dom. Mam dobrze ocieplony dom 300m2 (nie liczę garażu w tym, bo jest nieogrzewany) z ogrzewaniem podłogowym w całym domu i wyszło mi za luty 600 zł. Incydentalnie (co 5 dni) paliłem wieczorem w kominku przez kilka godzin.
- 0 2
-
2022-03-15 14:08
Gaz na kolejnych wysokich podwyżkach (3)
- 7 4
-
2022-03-15 15:44
To jest pikuś (2)
Zobaczycie co będzie za 2 lata, kiedy skończy się ochronka dla konsumentów i gazownia przywali nam stawki x5, jak obecnie przedsiębiorcom. Czas chyba zacząć inwestować w grube swetry i kożuchy.
- 11 5
-
2022-03-15 21:40
zrezygnowac z monopolisty gazowego i brac od posrednika po cenach rynkowych (1)
polecam
- 0 6
-
2022-03-16 09:09
Tere fere
Właśnie o to chodzi, że za 2 lata nie będzie już ochrony konsumentów i będą obowiązywały ceny rynkowe - czyli takie, jakie obecnie dotyczą przedsiębiorców, tak więc powodzenia z pośrednikami.
- 5 0
-
2022-03-15 14:05
Opinia wyróżniona
Szacun dla Pana Michała (14)
A jednocześnie smutek, że wychodzi taka nasza przywara narodowa: bezinteresowna zawiść. Nawet w stosunku do osoby która czyni dobro. Nie wystarczy wrzucić pięć złotych do puszki. Trzeba w tych czasach dać z siebie więcej. A jak pojawiają się takie głosy - to trzeba reagować i takich ludzi, którzy przeliczają wszystko na mamonę zbywać.
- 426 70
-
2022-03-15 14:12
(3)
Niestety... Znam ludzi którzy przygarniają pod dach Ukraińców tylko po to by się tym dookoła chwalić. I dokonują jeszcze selekcji osób które wybierają, by za miesiąc czy dwa nie mieć problemu z ich pozbyciem się. Teraz niestety dojdzie jeszcze czynnik ekonomiczny, z którego kombinatorzy których wśród nas jest pełno, będą chcieli skorzystać.
- 22 17
-
2022-03-15 14:43
No i?
Rozumiem, że nie dość że nie pomagasz, to jeszcze oceniasz ludzi, którzy pomagają, że pomagają bo chcą się tym pochwalić?
No i? Niech się chwalą. Masz z tym problem?- 17 15
-
2022-03-15 21:03
Znasz ludzi, którzy po miesiącu, dwóch nie mają problemu z pozbyciem się Ukraińców, których przygarnęli? A przypomnij mi, ile miesięcy trwa już wojna na Ukrainie, że zdążyłeś przeprowadzić tak wnikliwą analizę?
- 6 2
-
2022-03-16 21:43
Skoro uchodzcy moga wybierac lokalizacje i warunki to w druga strone tez uwazam, ze to ma sens. Ktos pracujacy z domu dla przykladu. Deklaruje chec przyjecia a oferuja mu matke z trojka dzieci. Jak pracowac? Nie da sie. Slekcja pod katem warunkow i mozliwosci jest jak najbardziej ok.
- 2 0
-
2022-03-15 14:16
To nie jest nasza przywara narodowa
Tak zostało to przedstawione na tym portalu. Pomyśl kto inspiruje takie artykuły....
- 25 11
-
2022-03-15 14:50
(7)
Jeśli chce czynić dobro i zaprasza gości do swojego domu to niech zapłaci za ich leczenie, darmowe przejazdy, 500 plusy i inne socjale ... i niech ma honor do końca i nie bierze tych pieniędzy na utrzymanie bo te pieniądze nie spadły a nieba, na tą pomoc składamy się wszyscy czy tego chcemy czy nie!
- 23 46
-
2022-03-15 16:33
(3)
Tak, składamy się wszyscy - i powinniśmy się składać, a także pomagać indywidualnie każdy w miarę możliwości. Tak robią uczciwi, przyzwoici ludzie, tak czynią uczciwe społeczeństwa, taka jest powinność uczciwych państw. Jak nam Europa Zachodnia pomagała w stanie wojennym to każdy rękę chętnie wyciągnął.
- 33 20
-
2022-03-15 17:06
(2)
Zaraz, zaraz... Szlachetnie, ale będziemy się składać na ofiary każdej wojny czy te europejskie tylko?
- 13 19
-
2022-03-16 08:59
(1)
a czemu nie składamy się na Palestyńczyków ? im Izrael od wielu lat robi to co Rosja Ukrainie , też zabijają ludzi , burzą domy i zabierają teren kawałek po kawałku , czemy świat milczy ?? bo inne wyznanie ?
- 9 5
-
2022-03-17 07:47
to jest nie trendy
- 0 0
-
2022-03-16 09:32
Ja też jako podatnik muszę się składać na twoje leczenie, 500+, socjale i emeryturę a wcale nie chcę (2)
Miej swój honor i lecz się ziółkami oraz zaklęciami a na emeryturze jedz tynk ze ściany. W czym jesteś lepszy od tych uchodźców z Ukrainy, że na Ciebie podatnicy muszą się składać a na nich już nie powinni?
- 8 8
-
2022-03-16 10:55
Kolejny któremu empatii starcza tylko na Ukraińców, a na Polaków ma śliny pod dostatkiem? (1)
- 8 4
-
2022-03-16 11:04
Na takich Polaków, co sami żyją z państwowego cyca, a najgłośniej drą japę, że im się krzywda dzieje w powodu uchodźców?
na takich to nawet śliny mi żal
- 9 5
-
2022-03-15 18:02
wypraszam sobie, to nie jest nasza narodowa cecha
nie mierz wszystkich swoja miara.
ale dla Pana Michała szacun na 200%- 17 6
-
2022-03-15 14:06
(99)
Za 40zł dziennie to trudno utrzymać dużego psa ;) co dopiero człowieka. Nie wiem kto na tym zarobi ;)
- 143 65
-
2022-03-15 14:13
Niektórzy to nawet 40 zł na tydzień nie mają :) (23)
- 47 12
-
2022-03-15 14:43
(19)
No to może kierunek --> PRACA?
- 19 33
-
2022-03-15 14:51
(8)
Powiedz to emerytowi który całe życie pracował i płacił składki a teraz ma mniej na jedzenie dziennie niż uchodzca!
- 60 11
-
2022-03-15 18:50
(6)
no wiesz, jaka praca taka płaca... a później emerytura.
- 5 34
-
2022-03-15 19:01
(2)
Mozna to odwrocic: jakie postepowanie, taki los, nie chcialo sie negocjowac z Putinem , to ma sie wojne.
- 12 5
-
2022-03-16 10:40
(1)
oooo...sługa Rosji - won trollu!
- 2 8
-
2022-03-16 10:52
oooo...sługa Ukrainy - won trollu!
- 5 3
-
2022-03-15 21:11
(2)
Ciekawe gdzie za komuny mieli wyrabiać emeryturę? W partii? A później za czasów prywatyzacji? U polskiego przedsiębiorcy płacącego 3zl za godzinę pracy? Weź znajdź jakąś ścianę i poerd... w nią głową może trochę więcej zrozumiesz
- 25 2
-
2022-03-16 12:14
jeśli zarabial 3 zł i mu wystarczało, to i emerytura mu wystarczy... (1)
- 0 5
-
2022-03-16 14:27
Jesteś takim d**ilem czy tylko udajesz?
- 0 0
-
2022-03-16 12:13
jeśli pracował całe życie w Polsce i płacił na ZUS, to sobie radę da
czasami faktycznie nie mają na leki, ale za komuny była tak niska śr. życia, że tego problemu wówczas by nie miał...
- 1 0
-
2022-03-15 15:09
Mówisz do Ukraińców?
- 12 2
-
2022-03-15 15:17
Powiedz to mamie dziecka niepełnosprawnego (8)
Taka mama dostanie od państwa 2119 zł i nie wolno jej dorobić, bo straci świadczenie pielęgnacyjne.
- 50 3
-
2022-03-15 17:54
A ojciec dziecka gdzie (4)
A ojciec dziecka gdzie. On może pracować. A jeżeli odszedł to są jeszcze alimenty płatne przez całe życie
- 2 24
-
2022-03-15 20:21
Może nie żyje? Nie przyszło ci to nawet do głowy? (3)
Atakujesz żeby atakować, tyle z twojej empatii.
- 16 1
-
2022-03-15 20:29
(2)
Jak nie żyje - to jest renta rodzinna po ojcu.
- 3 11
-
2022-03-16 07:19
Chyba ze nieubezpieczony. No i zawalila ci sie twoja podla konstrukcja.
- 10 1
-
2022-03-16 10:15
Dlaczego opluwacie Polki i ich dzieci w ich własnym kraju?
- 7 1
-
2022-03-16 10:41
no nie wyrobię (2)
teraz ruskie trolle pogrywają mamami dzieci niepełnosprawnych - czy wy ruskie trolle serio uważacie, że Polacy są takimi istotami co będą zazdrościć ludziom, którzy stracili dom, życie, spokój, swoje miejsce na ziemi???
- 3 7
-
2022-03-16 11:48
Napisał ruski trol
- 2 2
-
2022-03-16 14:28
Sugeruję wizytę u psychiatry jak wszędzie trole widzisz albo przynajmniej odstaw dopalacze
- 1 1
-
2022-03-15 16:28
(1)
to weż pod dach 2 ukraińców i bedziesz milionerem niedojdo
- 15 12
-
2022-03-16 10:57
A ty weź sobie i setkę, ale za własne pieniądze.
- 4 1
-
2022-03-16 12:11
ale co to ma do rzeczy?
- 1 0
-
2022-03-15 14:15
(62)
1200 to kwota, która niektórzy maja na cały miesiąc - nie tylko na jedzenie, na wszystko. Sa tacy, którzy maja mniej.
- 56 6
-
2022-03-15 14:29
Że co, że rodaki? Teraz to już tacy nie są ważni, ważniejsi są uchodźcy (14)
Wiele osób mówi, że oni i tak wrócą po wojnie do siebie. Pytanie, do czego będą wracać, jak tyle już ich jest u nas, że nie będzie komu nawet walczyć by odzyskać swój kraj XD
- 26 11
-
2022-03-15 15:21
(12)
To głupie myślenie. Nie masz pojęcia o migracji. Ani o tym ilu Ukraińców stawiło się do obrony ojczyzny.
- 14 13
-
2022-03-15 16:28
(5)
A ilu? Bo mężczyzn uwięziono w kraju, więc nie wiemy, ilu walczy. Spośród 20-milionowej diaspory ukraińskiej poza granicami kraju powróciło walczyć 100 tys.
- 11 6
-
2022-03-15 16:40
(4)
160 tysięcy mądralo. I nadal wracają.
- 8 9
-
2022-03-15 16:46
(2)
160 tys. z 20 mln to nadal poniżej 1%. O ile owe 160 tys. jest prawda, jako ze Ukraina prowadzi wojne, a tym samym uzywa propagandy.
- 9 5
-
2022-03-15 20:28
(1)
To nie jest informacja MSW Ukrainy tylko polskich służb granicznych. Tylko z terenu Polski 160tys. mężczyzn.
- 2 4
-
2022-03-15 21:15
To nawet nie wróciło tyłu co mieszka w mazowieckim xD
- 10 0
-
2022-03-15 17:27
Kliczko apeluje o powrót
bo nie ma komu bronić Kijowa, więc chyba jednak jest to fałszywa narracja o tych chętnych na śmierć tłumach...
- 10 3
-
2022-03-15 21:14
(5)
Wróciło walczyć około 100k patrząc na to że w samej Polsce przebywa ponad 600k mężczyzn z Ukrainy to jakoś nie spieszno im walczyć o swój kraj
- 17 2
-
2022-03-16 10:43
(4)
A jak ktoś nawet nie miał przeszkolenia wojskowego to jak ma walczyć? łopatą?
- 0 5
-
2022-03-16 10:51
Przeszkoleni natomiast (ukraińska armia plus dodatki) stanowią kilkakrotność stanu sił rosyjskich zgromadzonych do inwazji. Tak że tego.
- 1 0
-
2022-03-16 11:34
Może amunicję donosić, proste.
- 2 0
-
2022-03-16 13:15
może gotować dla walczących ziemniaki, ale to pewnie poniżej godności
- 1 0
-
2022-03-16 14:30
Przeszkolenie z podstawowej obsługi broni zajmuje mniej niż 5minut
- 1 0
-
2022-03-16 10:42
może wy tam w Rosji tak mówicie...żenada
- 1 5
-
2022-03-15 14:33
można mieć więcej... (46)
zdradzę sekret - w jaki sposób.... PRACA
no i wtedy ma się więcej niż 1200 na miesiąc!
Nie ma za co!- 18 27
-
2022-03-15 14:53
(14)
Jestem chora onkologicznie w trakcie leczenia, moja renta nie wynosi nawet 1200 zł... mi także zaproponujesz pójście do pracy bydlaku?
- 48 11
-
2022-03-15 15:14
(6)
ze niby ktos ma pracowac na Ciebie?
- 3 32
-
2022-03-15 15:42
Za Polkę? W życiu, pracować to na Ukraińców (2)
- 8 12
-
2022-03-15 16:25
(1)
idz stąd ruski trollu
- 10 10
-
2022-03-15 17:18
idż stąd kijowski trollu
- 11 3
-
2022-03-15 18:22
(2)
Jasne, niech nasze pieniądze rozdaja ukraińskim uchodzcom zamiast pomóc Polakom!
- 15 3
-
2022-03-16 10:44
(1)
nie Twoja kasa ruski trollu wiec co się wypowiadasz w imieniu Polaków????
- 1 5
-
2022-03-16 11:34
Twoja też nie ukraiński dezerterze.
- 2 1
-
2022-03-15 16:25
odetnij internet i tv
będziesz mieć 1300
- 1 12
-
2022-03-15 18:52
(5)
rozumiem, że to leczenie onkologiczne trwa całe twoje życie? No to spoko.
Bo wiesz, renta - to jest takie świadczenie, na które odkładasz pracując. No i taka wyszła kwota, rozumiem że to nasza wina? No bo przecież nie twoja- 6 19
-
2022-03-15 19:39
A wojna na Ukrainie to nasza wina, że mamy za to płacić? (4)
- 16 3
-
2022-03-16 10:45
(3)
nie - ale mamy pomagać i to robimy bo jesteśmy Polakami i ludźmi a ty tego nie zrozumiesz bo w Rosji nie ma widać moralności i człowieczeństwa
- 2 8
-
2022-03-16 11:00
Pomagać. (1)
Dach nad głową, trzy posiłki dziennie, opieka medyczna i tyle. A nie 500+ 300+ i inne socjale za pieniądze polskiego podatnika, nie lekarz specjalista bez kolejki kosztem polskiego chorego, nie żłobek i przedszkole kosztem polskich dzieci..
- 7 0
-
2022-03-16 12:58
W Polsce opieka medyczna przysługuje tylko ubezpieczonym. Ukrainiec dostaje ją na paszport. Wg mnie to poważne nadużycie.
- 4 0
-
2022-03-16 12:57
Chyba nie nadążasz umysłowo. Ktoś zadał pytanie, czy wojna to nasza wina, wobec sugestii, ze czyjaś choroba jest winą chorego i to nie my mamy choremu pomagać jako społeczeństwo.
- 1 0
-
2022-03-15 15:20
Zdradzę ci sekret: w Polsce, aby mieć orzeczony "umiarkowany" stopień niepełnosprawności (1)
Musisz mieć np. orzeczoną całkowitą niezdolność do pracy. Celowo tak napisano przepisy. To dopiero wtedy dadzą 750 zł zasiłku. I obiady. Aha - i to "sekret" to nie ironia. Zmowa milczenia o tym trwa w "wolnych" mediach, parlamencie, też wśród krzyczących o "prawach człowieka".
- 25 3