- 1 Chciały fajne zdjęcie - wpadły pod choinkę (88 opinii)
- 2 Miasto płaci 6 mln, by szkoła mogła działać (82 opinie)
- 3 Od poniedziałku zamknięty węzeł na A1 (39 opinii)
- 4 Utrudnienia w stronę Żabianki pod kładką (40 opinii)
- 5 Nie tak łatwo wyrobić dowód przez internet (136 opinii)
- 6 Ukradł telefon i groził bliskim właścicielki (22 opinie)
Intensywna ulewa przeszła nad Trójmiastem. Piorun uderzył w sklep
-
Lubię to
-
Super
-
Trzymaj się
-
Ha ha
-
Wow
-
Przykro mi
-
Wrr
- Wszystkie 0
W wyniku ulewy trwającej niespełna godzinę, wiele ulic znalazło się pod wodą.
Przed godz. 17, we wtorek 16 lipca, nad Trójmiastem rozpętała się gwałtowna ulewa. Obecnie trwa walka z jej skutkami - podtopieniami ulic, przejść podziemnych i dworców oraz sprzątanie połamanych drzew czy wywróconych kontenerów na śmieci, piorun trafił też w dach jednego z dyskontów spożywczych na Osowej. Łącznie odnotowano 1500 zdarzeń. Nie ma informacji o osobach poszkodowanych.
- 1500 zdarzeń łącznie, na pomoc strażacy wezwali posiłki spoza powiatu
- Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem
- Uszkodzone auta i pogubione tablice rejestracyjne
- Kilkadziesiąt zgłoszeń w 20 minut, bez poszkodowanych
Aktualizacja: godz. 21
1500 zdarzeń łącznie, na pomoc strażacy wezwali posiłki spoza powiatu
Straż pożarna informuje, że najwięcej zdarzeń w całym powiecie odnotowano w Trójmieście. Do pomocy w usuwaniu skutków ulewy ściągnięto posiłki.
- Zostały zadysponowane siły spoza powiatu gdańskiego - w tej chwili dojeżdżają na miejsce, żeby wspomóc strażaków z Gdańska i Gdyni - informuje Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej. - Odnotowano około 500 zdarzeń łącznie, najwięcej w Trójmieście, w samej Gdyni około 200.
Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem
Synoptycy od rana ostrzegali o możliwej bardzo silnej burzy nad Trójmiastem. Przypominały też o tym alerty RCB.
I faktycznie, ulewa rozpoczęła się tuż przed godz. 17, szybko nabierając rozpędu. Towarzyszył jej bardzo silny wiatr i to on sprawił sporo problemów - łamał drzewa i wywracał kontenery ze śmieciami. Tradycyjnie, pod wodą znalazły się przejścia tunelami PKP.
Raport: Zalany tunel SKM Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni
Tunel Wzgórze SKM w Gdyni (24 opinie)
Bardzo dużo informacji o ulewie i jej skutkach przekazali nam nasi czytelnicy pisząc o burzy w Raporcie z Trójmiasta. Za wszystkie zgłoszenia bardzo dziękujemy.
I to jest prawdziwa ulewa! (28 opinii)
Uszkodzone auta i pogubione tablice rejestracyjne
Połamane drzewa i podtopienia ulic szczególnie dały się we znaki kierowcom. W chwili, kiedy ulewa i towarzysząca jej wichura były najbardziej intensywne, przejazd w sąsiedztwie drzew był nie tylko ryzykowny, co wręcz niebezpieczny.
Raport: Gdańsk, Bitwy Oliwskiej 32 przewalone drzewo
Gdańsk, Bitwy Oliwskiej 32 przewalone drzewo (9 opinii)
Kilkadziesiąt zgłoszeń w 20 minut, bez poszkodowanych
Szczęśliwie nie było poszkodowanych. Nie oznacza to jednak, że nie doszło do poważnego incydentu.
- Przez ostatnie 20 minut wpłynęło kilkadziesiąt zgłoszeń z różnych części miasta - informują strażacy. - Są to głównie połamane drzewa, gałęzie zalegające na ciągach komunikacyjnych, lokalne podtopienia. Otrzymaliśmy również zgłoszenie z ul. Wodnika (Osowa), gdzie najprawdopodobniej w wyniku uderzenia pioruna doszło do uszkodzenia dachu jednego z centrów handlowych. Nie odnotowaliśmy osób poszkodowanych.
Raport: Piorun uderzył w Lidla w Osowej
Piorun uderzył w Lidla w Osowej (24 opinie)
Opinie wybrane
-
2024-07-16 18:09
serio? (46)
trudno było niezauważyć, betonoza Gdańska i Gdyni dała o sobie znać, proponuje więcej betonu i gęstszą zabudowę tak aby można było jeszcze wode bardziej podnieść.
W urzędach przy wydawaniu pozwoleń na budowę chyba Nikt nie bierze pod uwagę intensywnych deszczów i położenia 3miasta np. wzg morenowych.- 618 78
-
2024-07-17 11:57
Gdańsk to jedno z najmniej zabudowanych miast w Polsce
W tej chwili z nieco zaburzonym, bo powiększonym o powierzchnię wód akwenu zatoki, terytorium gęstość zamieszkania to ok 600os/km2. Dla porównania Warszawa to ok 2000os/km2. Ale podobnie jest w Poznaniu i Wrocławiu. Gdańsk oprócz tego, że jest źle zarządzany, wygląda w wielu miejscach jak wioska.
- 5 4
-
2024-07-17 11:15
Swoje robią
też zmiany klimatyczne. Takie nawałnice stają się normą. I o tym faktycznie nikt w urzędach nie myśli. Co widać po nowych "zielonych" inwestycjach.
- 3 3
-
2024-07-17 08:33
Masz w genach rzadką zabudowę wioskową?
W mieście buduje się nieco gęściej.
- 9 10
-
2024-07-17 05:52
(3)
w urzędach biorą pod uwagę wszystkie czynniki związane z zagospodarowaniem wody, trzeba przedstawić obliczenia na deszcze nawalne, minimum powierzchni biologicznie czynnej. To inwestorzy niestety budują jak chcą i nie trzymają się wytycznych i zamiast trawników wykonują kostki albo nie wykonują zbiorników deszczowych
- 9 2
-
2024-07-17 09:30
(1)
Jak rozumiem, jak kupisz działkę i będziesz chciał się wybudować to z przyjemnością pozostawisz 80% niezabudowaną i wydasz dodatkowe 300 tysięcy na retencję, ogrody deszczowe i inne atrakcje, które pomogą miastu ;)
- 5 5
-
2024-07-17 12:55
Wynyślasz, konfabulujesz i piszesz bzdury.
Chcesz mieć dom, to musisz zapewnić czasowe gromadzenie deszczówki w ramach własnej działki i tak - nie możesz zabudować i zabetonować działki po granicy. Nigdzie, także w mieście. Takie zapędy powinny być ścigane i surowo karane. Finansowo. Boleśniej niż koszty, o których piszesz. Tylko to nauczy was szacunku do otoczenia i wspólnoty, w której żyjecie.
- 3 0
-
2024-07-17 08:37
To nie mozna ich ukarac
Nie zaplacic ze nie robia jak trzeba
- 0 0
-
2024-07-16 23:14
Czyżbyś był za budowaniem w TPK?
- 4 1
-
2024-07-16 21:42
ja bym zatrzymal to wode w miescie
mozna byloby plywac kajakiem w centrum, kajaki ekologiczne to i sct niestraszne
- 7 1
-
2024-07-16 20:57
(3)
Betonozę masz w mózgu. Miasto to nie wieś !!!
- 15 47
-
2024-07-16 21:51
(2)
A skąd Ty masz takie patologiczne wzorce miasta? Miasto jest dla ludzi, a ludzie potrzebują przestrzeni, zieleni i bezpieczeństwa klimatycznego, a nie armagedonu przy byle deszczu.
- 34 7
-
2024-07-17 12:58
Nawałnica, to nie byle deszcz.
Niby masz rację, z drugiej strony, nie da się zaprojektować miasta tak, żeby uchronić je przed nawałnicami. To koncepcję mądrali typu: "nie znam się, ale się wypowiem".
- 2 2
-
2024-07-17 08:36
Dlatego ci potrzebujący kupują mieszkania za miastem
by połowę życia spędzić na dojazdach do i z pracy.
- 2 4
-
2024-07-16 20:50
Betonoza w mieście to nie żadna sensacja, czy anomalia ,wręcz przeciwnie . W miastach podstawowym budulcem jest beton ! Jak ci nie pasuje wyprowadź się na wiochę ! Chodź podejrzewam ,że ze słomy już nie budują nawet na wsiach .
- 13 53
-
2024-07-16 20:15
Zgadzam się!!!
Zabetonować wszystko: skwery, trawniki, alejki, aby nie zostawić skrawka gruntu i aby zwykła mżawka powodowała powódź co najmniej dziesięciolecia!!!
- 33 10
-
2024-07-16 20:18
(2)
Póki co wytłumacz zalane ulice to chyba wina asfaltu a nie betonu?
- 11 24
-
2024-07-16 20:57
(1)
Nie, dookoła jest beton, a ulicę zbierają. Zresztą pod asfaltem też masz betonik.
- 19 3
-
2024-07-16 23:17
W Gdańsku to pod asfaltem akurat najczęściej jest bruk kamienny co najmniej od 100 lat. A tak na marginesie to którą ulicę zbierają?
- 6 3
-
2024-07-16 20:00
Zachecam do poczytania portali z innnych muast polaki albo po prostu portali ogolnopolskich (4)
Takie gwałtowne burze i ulewne deszcze robią dokładnie to samo z każdym dużym i małym polskim miastem, niezależnie od stopnia jego mitycznego "zabetonowania". Po prostu nie zbudowaliśmy (i słusznie) kanalizacji burzowej o przepustowości mogącej pomieścić całą te wodę w ktlom czasie. Dlaczego słusznie? Bo budowa i utrzymanie tego kosztowałoby krocie, a przydałoby się trzy razy w roku. No więc te trzy razy w roku nas zalewa na parę godzin, potem sprzątamy i żyjemy dalej.
- 32 30
-
2024-07-16 20:59
(2)
Na Zaspie, gdzie trzymają się resztki zieleni, jakoś nie ma nigdy problemu z podtopieniami.
- 28 5
-
2024-07-17 07:30
jakie resztki ?
u mnie przy bloku i nie tylko tylko zieleni pod dostatek
- 2 0
-
2024-07-16 21:55
Aatam nigdy
Malo pamietasz. Skrzyżowanie RP-JP2 bylo pod wodą. Na petli tramwajowej wessało samochód po ulewie. Po prostu jest tego mniej bo nie ma takich pochylości terenu jak generalnie wzdłuż całego ciagu drogowego wzdłuż linii kolejowej.
- 15 1
-
2024-07-16 20:52
Bo co co piszą o betonozie to sami mają zabetonowane mózgi! Zalewane są wszystkie miasta na Świecie przy takich opadach ! Beż względu na ilość zieleni .
- 13 22
-
2024-07-16 18:42
w urzedach biora pod uwage grubosc kopert z kasa (5)
- 36 14
-
2024-07-16 20:53
(2)
Za takie pomówienia możesz odpowiedzieć. Właśnie wysyłam link do odpowiednich służb.
- 5 22
-
2024-07-17 09:57
Do jakich służb?
- 2 0
-
2024-07-17 00:13
xddddd
- 7 1
-
2024-07-16 19:53
(1)
W czym problem? Pada jedynie od maja do października. ...w pozostałe miesiące mamy gołoledź.
- 4 3
-
2024-07-16 21:58
W Polsce największe opady są w lipcu.
Polecam podręcznik szkolny lub przewodnik turystyczny.
Są to opady krótkie ale intensywne.- 13 0
-
2024-07-16 18:37
(5)
podobne zalania miała miejsce 10, 15 i 25 lat temu.
- 22 2
-
2024-07-16 19:05
różnica była taka że 25 lat temu musiało popadać dwa razy dłużej żeby były takie podtopienia (4)
betonowe zlewnie do kanalizacji burzowej odprowadzają coraz wiecej wody z coraz wiekszej powierzchni, woda nie zostaj tam gdzie spada bo nie ma gdzie wsiąkać. W rezultacie teraz wystarczają 15 minutowe intensywne opady żeby zrobić podobną krzywdę co kiedyś półgodzinne. Więc sami to sobie raobimy a jeszcze te lewackie bandy przy okazji robią ludziom wodę z mózgów wmawiając katastrofalne zmiany klimatu
- 44 25
-
2024-07-16 20:34
(1)
Zupełne pomieszanie. O zmianie klimatu mówią naukowcy, a lewacy negują zmianę klimatu. To jest podstawowa cecha lewactwa: antynaukowość. Lewacy są antyszczepionkowcami i lewacy nie wierzą w zmiany klimatu.
- 2 22
-
2024-07-17 04:31
Kuce z konfy już się na ciebie obraziły, kto to widział, żeby takim bogobojnym narodowcom zarzucać lewackość.
- 4 2
-
2024-07-16 20:20
(1)
Wylano już tyle asfaltu że ulice zamieniają się w rzeki a zabetonowana Długa jakoś nie jest pod wodą
- 3 5
-
2024-07-16 21:00
A ma krawężniki?
- 3 2
-
2024-07-16 18:34
(1)
Do tego mniej kanalizacji deszczowej i niesprzątanie studzienek. Za niekompetencje obwinimy klimat
- 37 4
-
2024-07-16 19:50
i pył węglowy z portu
- 8 1
-
2024-07-16 18:20
w takim razie najlepiej zakazać używania samochodów, wtedy można rozoarać asfalt (8)
zostawić tylko chodniki i scieżki.
A tak na serio nie każdy ma betonową psychozę tak jak ty. Taka ulewa to drobny koszt w porównaniu z zyskami.
Budownictwo to największy przemysł w pomorskiem. Dochodzą gigantyczne usługi z tym powiązanie.
Nikt nie będzie ze względu na twoją zieloną religię rezygnował z pracy zysku i marzeń.- 17 69
-
2024-07-17 04:33
Miasto to nie tylko budynki. Infrastruktura miejska to też zieleń, im więcej zieleni tym wyższy standard życia.
- 7 0
-
2024-07-16 18:42
Ty patrz a na starych osiedlach w większości w trawniki wsiąka a i samochody jeżdza i parkingi są. Cud czy jak? (2)
- 60 2
-
2024-07-16 20:23
(1)
Ty patrz Długa i Długi Targ zabetonowane i jakoś nie widać że są pod wodą. Cud jakiś? A zasfaltowane ulice zalane i nieprzejezdne
- 8 12
-
2024-07-16 21:02
Nieprawda, po ulewie, a nawet po większym deszczu na Długiej jest woda niemal po kostki.
- 11 3
-
2024-07-16 18:32
czyli zysk w połączeniu z bezmyślnością i głupotą urzędniczą
żeby spełnić marzenia deweloperów o jeszcze większych zyskach, kosztem niszczenia własności mieszkańców to jest ok?
- 32 3
-
2024-07-16 18:32
Drobny koszt, dopóki kolejna ulewa nie zaleje Ci chaty (2)
Ale i Ciebie dosięgnie ręka sprawiedliwości i wtedy zmienisz zdanie, drogi deweloperze
- 31 6
-
2024-07-17 07:48
To kiedy zakaz betonowania połaci zieleni pod parkingi?
- 2 1
-
2024-07-16 20:59
A może to kara Boska .Weź się pomódl do tego wyimaginowanego Bożka .Niech sprawi ,że nie będzie burz !
- 2 4
-
2024-07-17 10:58
auto (4)
czyli rozumiem że jak zaciągnąłem wodę do silnika to teraz muszę sie zgłosić po odszkodowanie do urzędu miasta jak to jest w przypadku dziur na drodze?? no w końcu to ich wina że woda nie jest odprowadzana w należytym stopniu, co nie ?
- 14 7
-
2024-07-18 23:33
Albo pomyliłeś auto ze statkiem :)
- 0 0
-
2024-07-17 11:45
mózg (2)
warto używać od czasu do czasu
- 2 0
-
2024-07-17 12:37
dokłdnie (1)
jakim id***** trzeba być aby jechać w taką wodę?
- 2 0
-
2024-07-17 21:16
Do tego jadą jeszcze full kita.
- 0 0
-
2024-07-17 09:17
(6)
Ludzie, którzy komentują artykuły o powodziach w Trójmieście słowami "więcej betonu" itp. nie mogą być normalni, ponieważ gdzie inni ludzie będą mieszkać skoro miasto nie będzie mogło budować mieszkań? W lesie? Ci, którzy piszą o betonie mają jakąś obsesję. To niestety kwalifikuje się do szpitala na Srebrzysku.
- 46 144
-
2024-07-17 20:53
Każde miasto na świecie ma swoje limity!
- 0 1
-
2024-07-17 16:35
Gdańszczaninem to ty nie jesteś
Skoro nie widzisz problemu w niszczeniu tkanki miejskiej poprzez wciskanie w każdą wolną przestrzeń w każdy trawnik kolejnych bloków, które architektonicznie nie mają ze sobą nic wspólnego, bo każdy deweloper buduje inaczej. Coraz mniej zieleni, coraz więcej betonu i szkła i powiększająca się miejska wyspa ciepła. To ci nie przeszkadza? Niwelowanie
Skoro nie widzisz problemu w niszczeniu tkanki miejskiej poprzez wciskanie w każdą wolną przestrzeń w każdy trawnik kolejnych bloków, które architektonicznie nie mają ze sobą nic wspólnego, bo każdy deweloper buduje inaczej. Coraz mniej zieleni, coraz więcej betonu i szkła i powiększająca się miejska wyspa ciepła. To ci nie przeszkadza? Niwelowanie skarp i wzgórz morenowych, osuszanie kolejnych terenów pod osiedla to jest przyszłość Gdańska? Nie widzisz człowieku przyczyn ciągle zalewanych ulic, dworców i piwnic po półgodzinnych ulewach? Ludzi coraz mniej, społeczeństwo starzeje się a ty chcesz więcej bloków? Dla kogo? Dla funduszy co wykupują całe piętra czy dla innych pato posiadaczy kilkunastu nieruchomości pod turystów. Mieszkańcy Barcelony czy Berlina już od dawna rzygają turystami. Co mieszkańcy mają z betonozy prócz podtopień, gorąca, braku zieleni, hałasu, korków i cen w Brzeźnie 30tys zł/m2 w stanie deweloperskim?
- 8 0
-
2024-07-17 13:26
Serio wydaje ci się że chodzi o mieszkania? Pomyśl!
Tu chodzi o betonowanie placów i blokowanie naturalnej retencji terenów miejskich.
- 16 1
-
2024-07-17 11:07
Dane demograficzne nie wskazują na wzrost zaludnienia Polski, nie ma więc żadnej potrzeby budowania ogromnych ilości nowych mieszkań.
- 20 3
-
2024-07-17 10:06
Spora część tych mieszkań trafia w ręce ludzi spoza miasta, którzy kupują je sobie jako miejsce na wakacje w sezonie i wynajem poza nim. Takich to akurat nam nie trzeba.
- 24 0
-
2024-07-17 09:58
Naprawdę?
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
