- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (37 opinii)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (285 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (220 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (83 opinie)
- 5 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (203 opinie)
Inwestycje przy gdyńskiej marinie o krok bliżej
Jest szansa, że jeszcze w tym roku zostanie podpisane porozumienie klubów z Polskim Związkiem Żeglarskim dotyczące inwestycji przy gdyńskiej marinie. Projekt dokumentu został wstępnie zaakceptowany przez wszystkie strony, które deklarują, że najtrudniejsze przeszkody w osiągnięciu kompromisu zostały pokonane.
Rok temu zwycięzcy architektonicznego konkursu ze Studia Kwadrat przedstawili koncepcję, jaką mają ujrzeć mieszkańcy i żeglarze po zakończeniu budowy, kiedy to powstanie 19 tys. m kw. zabudowy. Wstępny koszt to 100 mln zł. W kolejnych miesiącach miało dojść do porozumienia określającego warunki współpracy klubów z PZŻ z określeniem procentowego udziału klubów w spółce celowej, wizja finansowania przedsięwzięcia oraz proporcji w zakresie przeznaczenia obiektu na funkcje komercyjne, jak hotel, restauracje i punkty handlowe oraz działalność statutową.
Do spisania warunków współpracy nie doszło, mimo że - jak deklarują żeglarze - byli do tego gotowi, a dokumenty mogły zostać podpisane już w marcu. Jednostronnym oświadczeniem Polskiego Związku Żeglarskiego spotkanie w tej sprawie zostało zerwane, z zapowiedzią przedstawienia w nieodległym czasie nowych propozycji.
Te miały pojawić się już w ramach rozmów z powołaną w maju przez PZŻ spółką Nowa Marina Gdynia, której prezesem została Anna Stopka, związana dotąd z podmiotami Ryszarda Krauze, a wcześniej urzędniczka w gdyńskim magistracie. Zapewniała, że konkretne propozycje pojawią się w wakacje, ale do żadnych ustaleń nie doszło. Od czwartego kwartału zeszłego roku nie figuruje już jako prezes zarządu. Nieoficjalnie wiadomo, że był to jeden z głównych warunków żeglarzy powrotu do rozmów, którzy nie ukrywali, że z Anną Stopką na czele zarządu im nie po drodze. W zeszłym roku słychać było głosy, że prezes nie traktowała z szacunkiem działaczy klubowych, a spółka pod zarządami mogłaby szybko ogłosić upadłość.
Dzięki roszadom, w ostatnich miesiącach nastąpiło ocieplenie w relacjach PZŻ, które ponownie reprezentuje prezes Wiesław Kaczmarek z działaczami klubowymi. Po serii rozmów i spotkań, przełom nastąpił podczas zeszłotygodniowego spotkania, na którym ustalono wstępnie warunki porozumienia. Dokument jest teraz analizowany przez prawników.
Choć oficjalnie nie został jeszcze podpisany, wszystkie strony deklarują, że jeśli nic nieprzewidywalnego nie wydarzy się, to porozumienie może zostać zatwierdzone w najbliższych tygodniach.
- Główne elementy dotyczące współpracy są już znane. Chodzi o udział klubów żeglarskich w przedsięwzięciu oraz powierzchni funkcji komercyjnej, jaka pojawi się w tym miejscu. Niemniej ważne jest także to, co stanie się z klubami w trakcie planowanej budowy, tak by nie musiały szukać nowego miejsca w innych marinach na zatoce - wyjaśnia Bogusław Witkowski, prezes Pomorskiego Związku Żeglarskiego.
Optymizm pojawia się również w wypowiedziach żeglarzy, choć po ostatnich zawirowaniach nadal zachowują ostrożność.
- Jeszcze nic nie zostało podpisane, ale myślę, że najgorsze już za nami. Teraz całość sprawdzają raz jeszcze prawnicy i mam nadzieję, że niebawem pojawi się oficjalna informacja o porozumieniu, a później o rozpoczęciu budowy - mówi Zbigniew Tarała z Jacht Klubu Morskiego Gryf.
O szczegółach porozumienia zainteresowani na razie niewiele mówią. Wiadomo, że jednostki klubowe w trakcie budowy zimą prawdopodobnie trafią do jednego z hangarów na terenach po Dalmorze lub Naucie. Otwartą kwestią pozostaje zapewnienie klubom miejsca na działalność biurową.
W ramach inwestycji nie przybędzie miejsca na wodzie. W pogłębianej w czerwcu marinie nadal będzie mogło więc cumować 260 jachtów. Nie pojawi się wyciągarka do transportowania ich na zewnątrz, bowiem inwestycja będzie dotyczyła terenu oddalonego od brzegu o kilka metrów.
- Może dobrze byłoby, gdyby marina po zmianach zaplecza miała bardziej charakter sportowy, szkoleniowy, a także turystyczny. W związku z tym, część większych jednostek potrzebujących lepszych warunków i rzadziej pływających mogłoby się przenieść na drugą stronę pirsu, za Błyskawicę , gdzie planuje się stricte komercyjną inwestycję. Na takie ustalenia jednak przyjdzie jeszcze czas - dodaje Witkowski.
Miejsca
Opinie (94)
-
2015-02-27 20:05
GDYNIANIN
DEBILIZM URZEDNICZY I NIE WIEM CZYJ JESZCZE MIEJSC NIE PRZYBEDZIE A TO CHYBA NAJWAZNIEJSZE BO NIE MA GDZIE CUMOWAC ALE TO TAKIE POLSKIE PODEJSCIE TOTALNY ABSUR MARINA BEZ MIEJSC
- 0 0
-
2015-02-26 14:57
Będzie tak, jak ma być.
Gruby Rysiek, pani Ania i kilku działaczy z PZŻ zrobi na tym gruby przekręt a jachtkluby zostaną ładnie wy#$%ne, mimo że się przed tym bronią.
Będzie tak - 99% na sprzedaż za grubą kasę a jachtkluby dostaną po kanciacie, żeby nie było.
Tak będzie, zobaczycie.- 3 1
-
2015-02-25 19:44
Znowu w centrum gdyni straszliwie smierdzi!!!!! (5)
Smierdziele z portu truja mieszkancow i odstrasza wszystkich inwestorow i turystow. Szczur powinien zajac sie smierdzielami z portu... Smierdzi okropnie od portu po Riviere..... Wstyd!
- 9 3
-
2015-02-26 13:43
w Venecji to dopiero śmierdzi a ludzie z całego swiata tam jadą
- 0 0
-
2015-02-25 22:22
chcecie portu - macie port (1)
kazda inwetycja zmieniajaca tereny portowe na miejskie jest tu krytykowana
trolle ciagle płacza po Dalmorze - ale dzieci nie wiedzą, jak wtedy smierdziało- 0 1
-
2015-02-25 23:57
Posluchaj trollu smierdzi w calym Centrum!
Smrod czuc na Wzgorzu i w Rvierze... To nie jest bezposrednie otoczenie portu. W Centrum Gdyni smierdzi gorzej niz na gdanskich Szadolkach. Szczurek powinien przemowic smierdzielom z portu do rozumu. Co na ten smrod powie Sanepid? Toz taki syf w centrum duzego miasta jest nie do pomyslenia!
- 1 1
-
2015-02-25 20:38
(1)
Wyładunek surowców na biopaliwa
- 2 0
-
2015-02-25 22:24
nie biopaliwa ale współspalanie w elektrowniach weglowych
to pozostałosci po rafinacji oleju palmowego z Tajlandii bodaj
- 1 1
-
2015-02-26 13:42
jako żeglarz i posiadacz jachtu pytam dla kogo to? bo nie dla żeglarzy
a nowobogackich kmiotów co maja motorówki i nawet przepisów wodnych nie znają.
Przenieślismy jacht do innej mariny bo zwariowali z cenami za postoje sezonowe.
W Szwecji mariny są przyjazne żeglarzom, obsługa tez a tu drogo i chamsko.
Przyjadzie warsiawka wypożyczy motorówkę i jest lans a prawdziwe żeglarstwo upadnie.
Powiecie ,że nie stać Cię to nie trzymaj, powiem tak wielu stać ale to chore co oni robią.- 1 0
-
2015-02-25 16:10
Wstępny koszt 100 mln zł (16)
Gdyby nie było lotniska byłyby pieniądze.
- 27 36
-
2015-02-26 13:14
Tą samą myśl miałem - gdyby ten szczurowy łapciuch nie ukradł mieszkańcom Gdyni 100 milionów
które potem wyrzucił na niedziałające lotnisko, to mogłaby powstać taka - chyba dużo bardziej potrzebna i przede wszystkim robiąca Gdyni reklamę, a nie antyreklamę - jak lotnisko widmo, inwestycja
- 0 0
-
2015-02-25 16:45
ale to jest przecież niepotrzene (8)
na co komu marina?!
- 10 3
-
2015-02-25 17:02
więcej bogaczy będzie miało gdzie zacumować jacht (7)
PS A na tunel w Chyloni dla zwykłych gdynian kasy nie ma
- 14 8
-
2015-02-25 17:04
(5)
a to źle?
- 5 1
-
2015-02-25 17:07
Źle. Jak tacy bogaci to niech sobie sami budują za swoją kasę (4)
- 4 6
-
2015-02-26 05:33
Tunel też sobie zbuduj za swoją kasę, mnie cieszy marina
- 2 1
-
2015-02-25 18:48
Ale jak mają płacić na Ciebie podatki to dobrze? (1)
- 6 2
-
2015-02-25 20:15
Tak bogaci maja placic podatki i udzielac sie spolecznie. Uczyc bardziej pokreconych jak zyc.
- 1 0
-
2015-02-25 17:30
To jest prywatna inwestycja i beda sami brac na to kredyt
a potem czerpac zyski z wynajmu itp.
- 6 1
-
2015-02-25 17:53
tunelu nie bedzie bo tamtejsza patolka zaraz go pomaluje albo wysmaruje ekstrementami.
- 3 5
-
2015-02-25 22:18
Masz problem ze zrozumieniem słowa pisanego. TO NIE JEST INWEWSTYCJA MIEJSKA. Pozdrawiam :))
- 4 2
-
2015-02-25 19:50
to chcesz zeby to miasto budowało a nie prywatny inwestor?
po co?
- 1 1
-
2015-02-25 17:29
Przecież to będzie budowane (3)
z pieniędzy klubów a nie miasta. Nie rozumiem związku.
- 14 2
-
2015-02-25 17:30
Boś nie Horała (2)
Horała zawsze widzi związek z samolotami
- 11 1
-
2015-02-25 17:54
(1)
Chora Ala popadl teraz w nie laske prezesa, wiec jego frustracja bedzie sie mieszala z zolcia.
- 7 0
-
2015-02-25 18:12
heeh dajcie chłopakowi spokój, to pisowska niedorajda, nie dobijajcie go.
- 5 1
-
2015-02-25 16:20
A może drogi zaczniecie robić i chodniki? (4)
A nie kolejne setki baniek w szklane domy i gondole.
- 28 13
-
2015-02-25 22:20
(3)
A dlaczego uważasz, że chodniki i drogi powinien budować prywatny inwestor? Może zaczniesz pierwszy budować dając przykład innym? :D
- 4 1
-
2015-02-26 07:49
to był skrót myślowy (2)
rzeczywistość jest taka, że z części terenów po Dalmorze, które stanowiły bez przesady nasze dziedzictwo narodowe z czasów dwudziestolecia międzywojennego (port w Gdyni w tym miejscu budował cały Naród), rządzący miastem zrobili sobie intratny biznes, zamieniające je na działki deweloperskie pod zabudowę i wysprzedając po kawałku aby podreperować budżet kasy miejskiej (i kto wie co jeszcze...). W sensie perspektywicznym strata miasta liczy się nie w "setki baniek" ale znacznie więcej - to bezcenna, niepowetowana utrata unikatowej lokalizacji, jej historii i potencjału. Ale dla młodych pelikanów wychowanych na tvnie i ślepo ufających że żyjemy w uczciwym, wolnorynkowym kapitalizmie, takie wartości to zapewne bzdury i mrzonki.
- 0 0
-
2015-02-26 12:23
terenu dalmoru nie posiada i nie sprzedaje miasto geniuszu
zgadzam się za to z tym że wszystkie rządy III RP rozwaliły naszą gospodarkę morską
- 0 0
-
2015-02-26 12:17
Dzięki
Dzięki za wpis, bałem sie ze dzis juz nie znajdziesz nikogo kto by myślał podobnie.
- 0 0
-
2015-02-26 09:19
To ta brzydka baba jeszcze się szarogęsi w Gdyni ?...
myślałem ,że już dawno przegoniona do siebie .
- 4 0
-
2015-02-26 08:15
...
Czyli znacz, że PZŻ dostanie kaskę od dewelopera. Nie jest właścicielem. Ma tylkoprawo wieczystsego użytkowania. Umowę można zerwac. Ciekawe ile dostaną w łapke
- 2 0
-
2015-02-26 07:30
W dotychczasowej marinie parkują samochody
W dotychczasowej marinie parkują samochody ale brak ławek, ale za to przy
Eksperymencie jest tyle ławek , że cała Gdynia mogłaby tam usiąść.- 2 0
-
2015-02-25 22:35
mieszkanka Gdyni! (1)
Wizja piękne szklane domy-dla bogaczy, terenó zielonych rekreacyjnych coraz mniej, wszędzie budują.
A gdzie Gdynia ma park rozrywki dla mieszkańców, może własnie tam powinien taki być.
Zabudujcie wszystkie tereny i będzie tylko jedna wąska ścieżka do zatoki czyli Skwer Kościuszki, pozastawiany samochodami, a Bulwar to beton i tylko tyle ma do zaoferowania Gdynia dla swoich mieszkańców.
Te Biedronki, Lidle i inne markety, zero dbania o nas polaków.
Liczy sie tylko kasa dla włodarzy miasta. Jedni ciężka pracą budowali dostep do morza a teraz bedziemy tylko oglądac jeśkli sie da dostrzec to morze w takim gąszczu domów. Otrzezwiejcie !!!!- 8 3
-
2015-02-26 05:28
Akurat terenów zieleni w mieście nie ubywa
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.