• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

3,2 mld zł na kolej w trójmiejskich portach

bra
24 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
W ramach inwestycji przebudowanych zostanie 115 km torów prowadzących do portu w Gdyni. W ramach inwestycji przebudowanych zostanie 115 km torów prowadzących do portu w Gdyni.

Kolejarze właśnie podpisali umowy na modernizację infrastruktury, która poprawi dostępność portów w Trójmieście. W Gdyni obejmie ona 115 km torów, a w Gdańsku 70 km. Kontrakty są w sumie warte ponad 3,2 mld zł, a ich realizacja potrwa do końca 2021 roku.



- Nowa infrastruktura kolejowa w portach Trójmiasta uczyni z nich hub numer jeden na Bałtyku. W dwa i pół roku mamy mieć pełną gotowość nowej infrastruktury kolejowej, którą dzisiaj zobowiązujemy się wybudować - powiedział premier Mateusz Morawiecki, obecny na poniedziałkowym podpisaniu umów w porcie w Gdyni.
To właśnie w gdyńskim porcie realizowany będzie największy kontrakt opiewający na kwotę 1,83 mld zł. Wykonawcą prac została firma Budimex.

Na terenie portu zmodernizowanych będzie 115 km torów oraz pojawi się 356 nowych rozjazdów. Dojazdy do bram portu zostaną zelektryfikowane. Dodatkowo przebudowie ulegnie ok. 13 km dróg. Powstaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe, wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe i przebudowany będzie most.

Tory prowadzące do portu w Gdyni, które zostaną przebudowane. Tory prowadzące do portu w Gdyni, które zostaną przebudowane.
Dzięki temu do portu w Gdyni będą mogły dojechać dłuższe i cięższe pociągi - 740 m i 22,1 tony nacisku na oś.

Z kolei w Gdańsku kontrakty obejmą przebudowę 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych oraz wymianę 221 rozjazdów. Na stacjach zwiększona zostanie liczba zelektryfikowanych torów. Przebudowane będą obiekty inżynieryjne, m.in. trzy mosty.

Rozbudowa dróg wokół portu w Gdańsku



W tym przypadku kontrakty są dwa:

  • Roboty budowlane na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Intercor i Torpol, a jego wartość to ponad 932 mln zł.
  • Roboty budowlane na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Torpol oraz Intercor, a jego wartość to niemal 482 mln zł.

Tory prowadzące do portu w Gdańsku, które zostaną przebudowane. Tory prowadzące do portu w Gdańsku, które zostaną przebudowane.
- Będziemy jeździć szybciej, przewozić więcej towarów. O około 50 proc. poprawi się przepustowość torów dojazdowych do portów. Czyli 50 proc. pociągów więcej będzie mogło dojechać i wyjechać. Będą one miały jeszcze większą ładowność - tłumaczył Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Zakończenie prac w obu portach zaplanowane jest na koniec 2021 roku.

Tory obsługujące ruch kolejowy do portu w Gdyni. Film z marca 2019

bra

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

  • Te przeklęte pisiory ładują kase w porty (1)

    a nie chcą dac na programy lgbt. Skandal!

    • 51 18

    • Kontynuują tylko wieloletni plan inwestycyjny w porcie rozpoczęty za PO

      • 5 11

  • Znów ten wredny PiS mści się na Pomorzu. (2)

    • 44 11

    • wredny PIS (1)

      Ta inwestycja była planowana 5-6 lat temu. Powiedz niedoinformowany zwolenniku kłamliwej władzy co ekipa PIS zrealizowała ( tylko konkrety ) w Porcie Gdańsk czy Gdynia.

      • 7 16

      • Słowo klucz: planowana. za PO cały czas planowano. Ukręcenie karuzel Vatowskich. Planowano. Rozbudowę infrastruktury. Planowano. Można wyliczać bez końca. Powód braku realizacji zawsze był ten sam: brak kasy, Państwo na dorobku, Polak musi zagryźć zęby i zap...ć za miskę ryżu bo gonimy Zachód, pracodawca jest najważniejszy bo przecież daje miejsca pracy a pracownik to zbędny koszt więc zrobili umowy smieciowe itd. brawo pis!

        • 21 7

  • A program tęczowej koalicji (1)

    to dalej antypis. Co za beznadziejna opozycja.

    • 45 11

    • Super opozycja

      Nawet jej wykupione medium gazeta pisze dziś na głównej stronie o makijażystce Kaczyńskiego. To są ważne tematy! A nie tam porty i koleje

      • 16 0

  • I 28% ankietowanych jest na NIE (2)

    bo to inwesrycja pisu a nie platformy. Chore.

    • 55 10

    • Bo wolą lotnisko w Gdyni i szmabo w zatoce

      Ale swoje! A nie pisowskie! Zrozum to!

      • 15 1

    • Jak doszedłeś to takich wniosków Sherlocku?

      • 0 6

  • A szanowna Pani Dulkiewicz (3)

    weźmie się za drogę królewską i pobrzeże gdańskie czy dalej na polecenie Pana Tuska będzie prowadziła donikąd idące wojenki z rządem?

    • 55 15

    • Zajmij się pisi trollu swoją edukacją (1)

      • 3 16

      • Wow!

        Argumentacja Twoja PeOwczyku poziom ekspert

        • 11 1

    • już kupili rydwan

      będą się PO mieście wozić.

      • 10 1

  • Ale czy ten rozwój portów nie zaszkodzi mewom?

    To fatalne posunięcie. Greenpeace znów wyświetli podobiznę Premiera na jakimś kominie i zapisem wstyd! Czy trójmiejskie mewy kodziarki mu to wybaczą? Walczmy o mewy przed urzędem marszałkowskim w szkołach i na torach!

    • 31 13

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobre posunięcie. (3)

    To tylko będzie konkretna modernizacja jak na torowiska Gdynia Port.
    Ale uważam, że nie będzie to miało większego wpływu na ilość pociągów towarowych przybywających do Gdyni. Obowiązują rozkłady jazdy nawet dla pociągów towarowych. Natomiast poprawie zapewne ulegnie jakość i szybkość prowadzonych prac manewrowych i przetokowych bez obaw ,że skład się "wykopyrci" na jakimś rozjeżdzie....Z tą elektryfikacją to też tak nie do końca bo manewry i przetoki wykonują lokomotywy spalinowe. Dopiero sformowane składy z torów GPA i GPC ciągnięte są w "Polskę" lokomotywami elektrycznymi. Lotos Kolej i inni prywatni przewożnicy to pracę liniową wykonują nawet lokomotywami spalinowymi...Poczekamy-zobaczymy. Termin trochę wydaje się być krótki znając realia jak to było z modernizacją LK nr.9 na trasie do Warszawy....

    • 19 3

    • po modernizacji "węglówki" (201) będzie więcej pociągów (2)

      a może i od zachodu będzie lepsza przepustowość (drugi tor i alternatywy do węglówki przez Lębork)?
      Bo przez miasto to już więcej faktycznie się nie da...
      Mam nadzieję, że jednak będzie rosło...

      • 2 0

      • węgla się i tak tirami nie wozi (1)

        a Kontenerów koleją to się absolutnie wozić nie opłaca / chyba, że od jednego klienta i w dużych ilościach

        • 0 0

        • wozić sie będzie na depot pod Bydgoszczą

          Tam niech se samochodziarza zabierają.
          Byle miasta nie rozjeżdżali.

          • 0 0

  • (1)

    A co z dojazdem do portów? Od Wejherowa jeden tor, stara węglówka będzie w remoncie, a na LK9 już teraz trudno upchąć dodatkowe pociągi.

    • 12 1

    • jest szansa, że spotka sie modernizacja 201 z modernizacją portu

      Drugi tor na zachód na razie odpadł ale nie wszystko da sie na raz zrobić. Gdańsk już 15lat tak się modernizuje...
      A szansa na likwidację konfliktów torowisk z siecią drogową jest bezcenna.
      Miasto bardzo na tym zyska, pod warunkiem, że będzie pilnować zachowania synergii wdrażanych rozwiązań.

      • 3 0

  • Cóz za straszny i wbrew Konstytucji pisowski (1)

    pomysł pisu. Obywatele na straży demokracji. Wezwijmy na pomoc nieslusznie oczernianego przez Junckera papieza Europy i walczmy z tymi dyktatorami!

    • 29 8

    • To nie jest pomysl pisu

      • 2 5

  • (4)

    Jestem zmartwiony awanturnicza poltyka polskiego rzadu.To kolejna niepotrzebna inwestycja,ktora nie porawi naszej ,juz i tak nielatwej sytuacji,w wielkiej europejskiej rodzinie.Jest oczywiste,ze to przyklad polskiej gigantomanii i oznacza po prostu wymachiwanie szabelka.Mamy przeciez port w Hambuurgu, ktory przez takie nierozwazne dzialania moze ponosic straty.Nasi przyjaciele i dobroczyncy Niemcy,nie zapomna nam tych oczywiscie wrogich dzialan.Uwazam,ze na Pomorzu powinnismy postawic na dynamiczny rozwoj haftu kaszubskiego oraz porawe uslug gastronomicznych dla turystow z Europy zachodniej.Jestem zdania,ze nalezy rowniez zmniejszyc w Polscce place minimalna,co skutecznie zacheci wielu naszych rodakow do podjecia pracy przy zbiorze szparagow w Niemczech.Sadze iz ten drobny gest z naszej strony zostanie przezz naszych dobroczyncow dobrze przyjety i im sie po prostu nalezy.

    • 42 10

    • Hehe (1)

      mistrz sarkazmu

      • 15 0

      • Miszcz????

        Błazenada

        • 1 16

    • Popieram!

      • 9 0

    • Za karę zbudują nord stream

      A sorry, już budują.

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane