• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

3,2 mld zł na kolej w trójmiejskich portach

bra
24 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
W ramach inwestycji przebudowanych zostanie 115 km torów prowadzących do portu w Gdyni. W ramach inwestycji przebudowanych zostanie 115 km torów prowadzących do portu w Gdyni.

Kolejarze właśnie podpisali umowy na modernizację infrastruktury, która poprawi dostępność portów w Trójmieście. W Gdyni obejmie ona 115 km torów, a w Gdańsku 70 km. Kontrakty są w sumie warte ponad 3,2 mld zł, a ich realizacja potrwa do końca 2021 roku.



- Nowa infrastruktura kolejowa w portach Trójmiasta uczyni z nich hub numer jeden na Bałtyku. W dwa i pół roku mamy mieć pełną gotowość nowej infrastruktury kolejowej, którą dzisiaj zobowiązujemy się wybudować - powiedział premier Mateusz Morawiecki, obecny na poniedziałkowym podpisaniu umów w porcie w Gdyni.
To właśnie w gdyńskim porcie realizowany będzie największy kontrakt opiewający na kwotę 1,83 mld zł. Wykonawcą prac została firma Budimex.

Na terenie portu zmodernizowanych będzie 115 km torów oraz pojawi się 356 nowych rozjazdów. Dojazdy do bram portu zostaną zelektryfikowane. Dodatkowo przebudowie ulegnie ok. 13 km dróg. Powstaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe, wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe i przebudowany będzie most.

Tory prowadzące do portu w Gdyni, które zostaną przebudowane. Tory prowadzące do portu w Gdyni, które zostaną przebudowane.
Dzięki temu do portu w Gdyni będą mogły dojechać dłuższe i cięższe pociągi - 740 m i 22,1 tony nacisku na oś.

Z kolei w Gdańsku kontrakty obejmą przebudowę 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych oraz wymianę 221 rozjazdów. Na stacjach zwiększona zostanie liczba zelektryfikowanych torów. Przebudowane będą obiekty inżynieryjne, m.in. trzy mosty.

Rozbudowa dróg wokół portu w Gdańsku



W tym przypadku kontrakty są dwa:

  • Roboty budowlane na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Intercor i Torpol, a jego wartość to ponad 932 mln zł.
  • Roboty budowlane na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Torpol oraz Intercor, a jego wartość to niemal 482 mln zł.

Tory prowadzące do portu w Gdańsku, które zostaną przebudowane. Tory prowadzące do portu w Gdańsku, które zostaną przebudowane.
- Będziemy jeździć szybciej, przewozić więcej towarów. O około 50 proc. poprawi się przepustowość torów dojazdowych do portów. Czyli 50 proc. pociągów więcej będzie mogło dojechać i wyjechać. Będą one miały jeszcze większą ładowność - tłumaczył Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Zakończenie prac w obu portach zaplanowane jest na koniec 2021 roku.

Tory obsługujące ruch kolejowy do portu w Gdyni. Film z marca 2019

bra

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

  • Brawo PIS !!!! a co dobrego zrobila Helga dla Gdanska???

    - pochód lgbt+, - profanacja bożego ciała, - zwalenie winy na polakow !!! za rozpetanie II wojny światowej (Szok !), - swietowanie z komuchami i sprzedawczykami 4 czerwca utrzymania przez nich władzy w '89, - walka o umniejszenie roli Westerplatte, aby nie pokazywać jaką rolę odegrały niemcy w II wojnie światowej, - wyzywanie Polskiego rządu od Stalinizmu !!, - przyzwoenie na organizwcję spotkania LGBT+ w ECSie w rocznicę smierci naszego papieża !, - brak rozliczenia gdanskiej afery w Gdanskich Nieruchomościach !
    ludzie, co jeszcze musi ona zrobić aby z hukiem polecieć ze stołka !?!?!?!?!?

    • 25 13

  • Opinia wyróżniona

    kolej pasażerska na północ Gdyni (8)

    mam nadzieję, że zarząd Gdyni lobbuje przy tym programie aby znaleść synergiczne rozwiązanie problemów komunikacji z północną częścią miasta.
    Jeden z możliwych wariantów to właśnie torowisko rozrządowe wzdłuż Wiśniewskiego. Ma być przebudowane, więc może znalazłby się tam tor szlakowy?
    To najsprawniejsze połączenie z centrum miasta!
    Miasta Gdyni a nie Rumi.

    • 20 1

    • (1)

      A co masz do Rumi, balonie?

      • 0 0

      • za daleko...

        za dużo czasu pochłaniają takie wycieczki krajoznawcze.
        Podobnie jak 173, potrzebny ale ten włóczega pomiędzy trójmiastami problemu Północy nie rozwiązuje.
        A o Rumi wspominam, bo cwane gapy z samorządu zamierzają wykorzystać gotowca w postaci linii 228 do obsługi połączenia z północą miasta Gdyni...

        • 2 0

    • Ani Gdańsk, ani Gdynia nie chcą się dokladać (4)

      ani do budowy, ani do przejazdów.
      Dlatego ani kolej na płn Gdyni, ani na płd Gdańska nie powstanie w najbliższym czasie.
      Obecnie realizowana przebudowa torów portowych przewiduje rezerwę na powstanie SKM na północ Gdyni. Ale od rezerwy do torów a potem jazdy to droga daleka jest.

      • 4 0

      • problem w tym, że po za paroma papudrakami NIKT tam SKMki nie chce (1)

        tam zlikwidowano ja właśnie dlatego, że po za ówczesnymi stoczniarzami, to NIKT inny z niej nie korzystał !!!

        • 0 3

        • zlikwidowano wtedy, gdy wszyscy zachłystywali sie samochodami

          I wierzyli, że drogi z nieba spadną.
          Teraz widzą, że nie spadną ale czy czegoś się nauczyli?

          • 4 0

      • no pewnie

        Skoro można wydać kasę na "postindustrialne" eventy ze znajomymi królika, to po co zajmować się problemami czerni? Odpicuje sie centrum i swój habitat a resztę oddzieli się rogatkami. Za ich własne pieniądze.
        Oj, coś nie tak w tych samorządach...
        Chyba za dużo "samo".

        • 4 0

      • jak u Topora...

        "Każdy chce ciupciać królową ale nikt nie chce z nią żyć."

        Chętnych do zasiedlenia pokojów "władzy" trochę jest ale aby kombinować i gospodarzyć w imieniu (!) wyborców to chętnych mniej.
        Najlepiej to "nic nie móc" i żeby "nie pozwolili"...
        To wtedy nawet "gondole" można "zwizjonerować"...

        • 4 0

    • a teraz ponarzekajcie na PIS

      jedyny normalny rząd od lat

      • 9 1

  • wysyp PiS-ich trolli

    Putin widać sypnął kasą

    • 11 25

  • gdańsk podskakuje ,to gdynia korzysta

    • 13 2

  • (2)

    3.2 mld? Czy to będzie najdroższa linia kolejowa na swiecie? Jaka prędkość maksymalna?

    • 7 14

    • 1200

      • 2 0

    • Tu nie chodzi o linię, a o potężne stacje rozrządowe i bocznice.

      Ale żeby to zrozumieć, trzeba mieć trochę pojęcia o świecie.

      • 7 0

  • kwota robi wrażenie

    30% tej kwoty załatwiło by połączenie obwodnicy z portem Gdynia.
    Jesli zostanie przebudowana Pucka, to pozostanie "tylko" wiadukt nad główną magistralą...

    • 9 1

  • A gdzie te porty???

    Po co kolej jak portów nie ma? Wszystko sprzedane bo podobno nie przynosiło zysku. Choć dziwnym trafem każda fabryka , stocznia , zakład pracy w rękach nowych obcych właścicieli zarabia kroicie i ma zamówienia na lata w przód. To co? Najpierw sprzedaliśmy za miskę ryżu a teraz im do tego dokładamy modernizacje kolei?? Takie cyrki to tylko w dzikich krajach trzeciego świata. Najpierw dali paciorki a teraz wódkę. A ludzie niech się męczą na tych super trójmiejskich drogach....
    Ręce opadają .....

    • 10 12

  • Aha

    Kaskę wyłożyła ta wyimaginowana struktura, tak??

    • 8 5

  • a wszystko to

    hah..by wungiel z Kalinki miał bliżej , bo na Ślunsku są kumple towarzysza od związków a o nazwisku długopisa.. Południe kraju będzie wydawało setki mln na leczenie raka płuc itp ale kopalnioki będą miały pracę i przywileje oraz szybkie i wysokie emeryturki ... Społeczeństwo dopłaca do kopalnioków od lat ale idą wybory i trzeba im obiecać.. A port zmniejszy straty bo ruski wungiel wejdzie masowo . MY się nachapiemy następne 4 lata a dzieci niech walczą z powodziami i suszami.. rząd sris będzie stać na lekarzy . Zielone źródła energii niech spadają bo nie ma jak wstawić swoich na posadę do prywatnych firm.. A przecież każdy oddaje z naszych 20% na wybory i reklamę..Sen wariata wybić naród dla paru groszy...

    • 8 13

  • Oszusty w natarciu ? (3)

    nikt logicznie myślący w to nie wierzy !

    • 9 15

    • (2)

      dokładnie...ja wierze tylko rostowskiemu jak mówił ze pieniędzy na 500+ nie ma i nie będzie!

      • 5 1

      • (1)

        A wie jaki jest obecny deficyt?!!!!!! Samo też pewnie nabrało chwilowek i 2 dni było fajnie, ale ktoś musi potem to 2 lata spłacać

        • 0 1

        • deficyt, najniższy od czasów "wolnej Polski"

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane