- 1 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (110 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (154 opinie)
- 3 Uziemił się przez skradziony miernik (52 opinie)
- 4 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (94 opinie)
- 5 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (29 opinii)
- 6 Kim jest Aleksandra Kosiorek, nowa prezydent Gdyni? (743 opinie)
3,2 mld zł na kolej w trójmiejskich portach
Kolejarze właśnie podpisali umowy na modernizację infrastruktury, która poprawi dostępność portów w Trójmieście. W Gdyni obejmie ona 115 km torów, a w Gdańsku 70 km. Kontrakty są w sumie warte ponad 3,2 mld zł, a ich realizacja potrwa do końca 2021 roku.
To właśnie w gdyńskim porcie realizowany będzie największy kontrakt opiewający na kwotę 1,83 mld zł. Wykonawcą prac została firma Budimex.
Na terenie portu zmodernizowanych będzie 115 km torów oraz pojawi się 356 nowych rozjazdów. Dojazdy do bram portu zostaną zelektryfikowane. Dodatkowo przebudowie ulegnie ok. 13 km dróg. Powstaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe, wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe i przebudowany będzie most.
Dzięki temu do portu w Gdyni będą mogły dojechać dłuższe i cięższe pociągi - 740 m i 22,1 tony nacisku na oś.
Z kolei w Gdańsku kontrakty obejmą przebudowę 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych oraz wymianę 221 rozjazdów. Na stacjach zwiększona zostanie liczba zelektryfikowanych torów. Przebudowane będą obiekty inżynieryjne, m.in. trzy mosty.
Rozbudowa dróg wokół portu w Gdańsku
W tym przypadku kontrakty są dwa:
- Roboty budowlane na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Intercor i Torpol, a jego wartość to ponad 932 mln zł.
- Roboty budowlane na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Torpol oraz Intercor, a jego wartość to niemal 482 mln zł.
- Będziemy jeździć szybciej, przewozić więcej towarów. O około 50 proc. poprawi się przepustowość torów dojazdowych do portów. Czyli 50 proc. pociągów więcej będzie mogło dojechać i wyjechać. Będą one miały jeszcze większą ładowność - tłumaczył Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Zakończenie prac w obu portach zaplanowane jest na koniec 2021 roku.
Tory obsługujące ruch kolejowy do portu w Gdyni. Film z marca 2019
Opinie (233) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-25 14:51
Obietnice nic nie kosztują... (1)
Ważne, że owce nakarmione.
- 1 3
-
2019-06-25 23:41
Obietnice kosztują PO się o tym przekonało jak PiS zrobi to samo to tak samo się przejedzie , błędy można wybaczać do czasu aż się przegnie
- 2 0
-
2019-06-25 16:20
wszystko pójdzie w kanał dla pisbolszewickiej szarańczy
- 0 0
-
2019-10-04 13:53
opóźnienie
do dnia dzisiejszego na terenie portu prace nie ruszyły nic się nie dzieję... teren nie został przekazany przez Wojewodę pomorskiego i tak to właśnie wygląda niestety na pomorzu który jest nielubiany przez partie rządzący Pan premier dla picu da pieniądze ale nic z tego nie wynika .. słabe
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.