- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (284 opinie)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (118 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (155 opinii)
- 4 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (284 opinie)
- 5 Budują nowy ruch miejski (41 opinii)
- 6 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (158 opinii)
Inżynier kolejnictwa: nie trzeba wycofywać tramwajów z al. Havla
- Zamiast wstrzymywać całkowicie ruch na al. Havla, można wprowadzić ruch jednotorowy, który stosuje się podczas remontów w innych miastach w Polsce - przekonuje Wojciech Trzciński, ekspert i inżynier kolejnictwa, w kontekście zapowiedzi wstrzymania w wakacje ruchu tramwajów na tej ulicy.
Po tej publikacji skontaktował się z nami inżynier kolejnictwa Wojciech Trzciński. Jak twierdzi, miasto nie musi w wakacje całkowicie wstrzymywać ruchu tramwajów na Havla.
Oto, jak tłumaczy proponowane przez siebie rozwiązanie:
1. W pierwszej fazie robót zamykamy istniejący tor prawy (patrząc w kierunku pętli Łostowice). Przed przystankiem Przemyska oraz przed przystankiem Płocka zabudowujemy tymczasową sygnalizację oraz rozjazdy nakładkowe, umożliwiające nam jazdę torem lewym i powrót na tor właściwy po minięciu miejsca robót (jazda jednotorowa na odcinku ok 350-400 m).
Na czym polega i jak funkcjonuje rozjazd nakładkowy? Wideo z 2015 r.
W tym czasie dokonujemy rozbiórki istniejącego toru prawego pomiędzy zabudowanymi rozjazdami nakładkowymi, zabudowę jego w nowym śladzie oraz wpinamy wszystkie możliwe rozjazdy i skrzyżowania.
Do tego możemy w śladzie starego toru prawego zabudować praktycznie cały tor sortujący. Po zakończeniu tych robót możemy przejść do fazy II.
2. W fazie II ruch prowadzimy nowym torem prawym, a zamykamy tor lewy. Rozbieramy ten tor i osadzamy w nowym śladzie wraz z dokończeniem budowy toru sortującego (brakujący odcinek, którego nie da się zabudować bez przesunięcia toru lewego wraz z jego wpięciem).
Takie fazowanie robót wydłuży prace maksymalnie o jeden miesiąc - we wrześniu ruch w komunikacji nie jest jeszcze tak wielki jak w październiku (kiedy na uczelnie wracają też studenci), a utrudnienia zmniejszy niebagatelnie.
Przy założeniu, że za tramwaje linii 7 i 4 kursowałyby dodatkowo autobusy jako wzmocnienie na trasie między dwiema pętlami (te linie należy skrócić na czas robót do pętli Chełm Witosa), a linie 2 i 6 wahadłowo będą poruszały się po remontowanym odcinku - utrudnienia będą praktycznie nieodczuwalne dla pasażerów.
Opinie (156) 5 zablokowanych
-
2022-05-10 07:57
Opinia wyróżniona
W 95. roku był remont torowiska na Hallera między Grudziądzką a Mickiewicza i funkcjonował tam ruch wahadłowy. (4)
Rozwiązanie zaproponowane przez Pana Wojciecha jest jak najbardziej wykonalne, a jego koszt zdecydowanie jest niższy niż korzyści płynące z utrzymania ruchu tramwajów.
- 77 7
-
2022-05-10 19:47
Uwaga jest już odpowiedź
Niedasie. Panie u nas w urzędzie nie ma czasu nawet tego artykułu przeczytać, a co dopiero myśleć
- 0 1
-
2022-05-10 12:05
Na Hallera miałeś wtedy dwie linie (2)
Z małymi częstotliwościami. Na havla tramwaje odjeżdżają co 3 minuty w szczycie
- 4 2
-
2022-05-10 12:23
I tych kilkudziesięciu metrów po jednym torze nie pokonają? (1)
- 1 1
-
2022-05-10 13:38
No to się zdecyduj ilu
Bo w artykule mowa jest o 350-400 a nie kilkudziesięciu. Jednotor ma sens przy częstotliwości 10-15 minut jak np w Brzeźnie
- 3 0
-
2022-05-10 10:44
Opinia wyróżniona
(5)
Całość trwałaby krócej gdyby nasze wspaniałe władze miejskie i firma która tam "pracuje" zrozumieli że przebudowa drogi/budowa nowej linii tramwajowej w centrum miasta powinna odbywać się w dłuższych godzinach niż 7.00-15.00 w porywach do 16.00, w tym tempie to może skończą to za 5 lat (jak dobrze pójdzie). Co by się stało gdyby pracowali tam też w nocy kiedy ruch jest najmniejszy?
- 67 7
-
2022-05-10 12:39
Bredzisz! - Jak Inwestor zapłaci to można robić nawet 24h/dobę... (3)
Wykonawca skalkulował roboty, przedłożył ofertę i została ona przyjęta na podstawie SIWZ z załącznikami i tak też Wykonawca realizuje roboty.
Chcesz szybciej, przy zachowaniu rygoru jakościowego? Zapłać!
Armia fachowców na drugą i trzecią zmianę za darmo robić nie będzie...- 9 0
-
2022-05-11 08:34
nie bredzi (1)
Trzeba zmienić kryteria rozstrzygania przetargów i w uzasadnionych przypadkach zapłacić wiecej
- 1 0
-
2022-05-11 10:16
niby racja ale...
ale do tego potrzeba zmiany ustawy o zamówieniach publicznych na poziomie centralnym no i jeszcze jedno samorządy i firmy chętnie by takie prace prowadziły w systemie 24/h .tylko mamy rządy PIS i zwiększenie kosztów wiązało by się z z donosami o "niegospodarność"
- 1 0
-
2022-05-10 13:55
Przetargi uwzględniają tylko najtańszych wykonawców
- 2 0
-
2022-05-10 12:21
Okoliczni mieszkańcy by się ob...urzyli.
- 7 1
-
2022-05-10 10:13
Opinia wyróżniona
Takie "mijanki" (8)
powinny być standardem na wszystkich torach i powinny być robione co jakiś odcinek na stałe - wtedy jak dojdzie do poważnej awarii jakiegoś tramwaju to nie blokuje on pozostałych ale można zrobić wahadło i puszczać je niezablokowanym torem
- 94 3
-
2022-05-10 13:59
Zasadna propozycja, zwłaszcza że awarie tramwajów w Gdańsku są dość częste.
- 7 0
-
2022-05-10 10:32
(6)
a rozjazdy będziesz sam utrzymywał? No i co zrobisz gdy i on ulegnie awarii?
- 1 21
-
2022-05-10 12:07
W Poznaniu takie rozwiązanie funkcjonuje - czyli da się. Ale tam nie mają naszego lisickiego i naszej prezydętki.
- 11 1
-
2022-05-10 11:10
to najlepiej zwinąć tory, sprzedać tramwaje. bo przeciez nie bedziesz tego sam utrzymywał (4)
- 18 0
-
2022-05-10 12:19
Co innego tory, co innego nieużywane rozjazdy "na wszelki wypadek". (3)
Kiedy będą znowu potrzebne?
- 1 12
-
2022-05-10 22:24
Patrząc na częstotliwość awarii tramwajów (1)
To bardzo szybko
- 2 0
-
2022-05-11 11:20
Dokładnie, codziennie się czyta o awarii tramwajów a koszt utrzymania zostanie przeniesiony z obsługi autobusów które miały by wyjechać jako komunikacja zastępcza
- 0 0
-
2022-05-10 12:43
Na stogach na tej nowej Lini jest nawet rozjazd i nawet go utrzymują. Czyli jednak można :)
- 11 0
Wszystkie opinie
-
2022-05-10 07:02
(9)
Jeśli mają zamknąć ruch, powinni wydłużyć wszystkie linie autobusowe przynajmniej do Śródmieścia np. 175, 155, 255, 295
- 35 5
-
2022-05-10 07:38
(5)
Nie mogą 255 bo obsługuje ja firma prywatna i trzeba by było dużo zmieniać. Moja propozycja to linie 155, 213 i 295 do Śródmieścia (155) bądź Chelmu Witosa (213, 295) że zwiększonymi częstotliwościami + calkowite zawieszenie linii 4 kosztem skierowania linii 9 pod Dworzec Pks lub uruchomienie osobnej linii autobusowej za tramwaj np. T2 T6
- 1 8
-
2022-05-10 08:01
a zdajesz sobie sprawe (2)
ze nie ma tyle taboru zeby 295 jeszcze bardziej zwiekszyc czestotliwosc np
- 5 1
-
2022-05-10 10:14
trzeba nie kasować czego popadnie i nie rozdawać ukrainie (1)
- 3 2
-
2022-05-10 11:03
wyborca Dauna?
- 2 1
-
2022-05-10 08:09
(1)
4 zawiesić? Widać że patrzysz tylko jako mieszkaniec Chełmu. Może dla Wrzeszcza Przymorza zostawić tylko 8?
- 4 0
-
2022-05-10 10:59
Dla ludzi z Chełmu 4 też jest potrzebna
- 2 0
-
2022-05-10 10:04
Ale poco zastępować tramwaj autobusem na ten czas zastapic tramwaj autobusem na stałe!!
A w miejscu torowiska zrobić buspasy!! szkorzystaja wszyscy i bedzie to kjosztowac 10razy mniej .Ale tu własnie oto chodzi władzom i urzednikom by zmarnowac jak najwiecej kasy i by komunikacja była beznadziejna do tego podniosa ceny biletów bo powiedze ze za wiele wydali
- 1 8
-
2022-05-10 10:05
Też się nie da
- 1 0
-
2022-05-10 11:50
Do Gdyni od razu xd
- 1 0
-
2022-05-10 07:03
Nie mogą (7)
Jak firma mająca 2 Ukraincow na krzyż może to zrobić cez zatrzymania ruchu? Ale mikole tak mają, że myślą iż wszystko wiedzą. A później takie kwiatki są, że przystanek chca na Wielkopolskiej, który jest uwaga tylko 800m od niepołomickiej. Pamiętajcie moi drodzy pociąg to nie tramwaj, a mając skończona ilość Ukraincow jak widać tramwajów się nie da szybko zrobic
- 38 46
-
2022-05-10 07:21
(2)
że co?
- 18 0
-
2022-05-10 07:59
(1)
musisz ten post przeczytać bardzo powoli robiąc notatki w miejscach zrozumiałych i w miejscach niezrozumiałych , potem to wszystko złożysz "do kupy" i będziesz miał jasność , tj. pojmiesz o co chodziło autorowi ww. posta
- 3 14
-
2022-05-10 08:12
takie głupie tłumaczenie swojego pierwszego posta wcale nie przybliża do jego zrozumienia
- 10 0
-
2022-05-10 08:16
liczba Ukraińców, a nie ilość (2)
- 5 0
-
2022-05-10 08:43
dwóch ukrainców kwadratowych?
- 1 4
-
2022-05-10 08:55
Nie ilość czy liczba jak kiedyś mówiono tylko jakaś nowomowa polska czyli kwota Ukraińców.
- 4 2
-
2022-05-10 08:43
Wytrzeźwiej .
Nie rozumiemy co napisałeś.
- 6 0
-
2022-05-10 07:04
co to za herezje (1)
jeszcze by musiał ktoś myśleć i pracować
- 59 3
-
2022-05-10 07:46
W Gdańsku nie do pomyślenia
A te krótkie przystanki, o które była afera na całą Polskę, jak stały, tak stoją. Komuna wraca do Gdańska
- 8 0
-
2022-05-10 07:07
Ale ten miesiąc
jest specjalnie zarezerwowany na obsuwę...
- 32 1
-
2022-05-10 07:10
(2)
nie bede decyzji o wstrzymaniu kursowania trmwajow komentowal. ale pani prezydent, czas na wietrzenie w biurach ,,inzynierow" doradcow!!
- 39 5
-
2022-05-10 10:06
To są jej wierni wyborcy i kolesie POlityczni a takich sie nie wywala tylko awansuje!! (1)
- 5 1
-
2022-05-10 17:12
no masz racje,kolesiostwo kwitnie w PZPPiSie!,naczas jakis do przechowalni,na rozmowe z prezesem pierwszy sekretarzem i spowrotem do zloba!!,kurski,lichocka,cieszynski,kaminski,ziobro,szymanski!,tak mozna wyliczac!!
- 0 0
-
2022-05-10 07:12
Oczywiście że to jest dobra propozycja.
- 21 9
-
2022-05-10 07:13
Uważam że lepsza jest opcja jednotorowa (4)
Przy całkowitym wstrzymaniu ruchu tramwajów i tak nie wyrobią się do końca sierpnia :)
- 100 6
-
2022-05-10 08:26
(2)
Wyrobią bo za komunikację zastępczą płaci wykonawca;)
- 2 4
-
2022-05-10 08:46
I będziesz miał odpowiedniej jakość komunikacje zastępczą - zero punktualności, non stop w korku...
- 13 0
-
2022-05-10 10:13
....zrobi sie aneksik do umowy
ze za ciepło bylo i za sucho,lub za zimno i za deszczowo...
- 3 0
-
2022-05-10 10:05
Najlepsza opcja to przetać udawać że przebudowa wymaga zawieszenia ruchu.
- 4 0
-
2022-05-10 07:16
(8)
Miesiąc dłużej plys wyłączenia na czas budowy torów nakładkowych plus mniejsza częstotliwość i predkosc. Hmmm.
- 6 6
-
2022-05-10 07:21
(2)
I właśnie przez mniejszą przepustowość tramwajów będzie mniej. Ale będą...
- 6 1
-
2022-05-10 08:05
Tam jeżdżą tramwaje 2, 3, 4, 6, 7 (1)
Będzie ich musiało być mniej i rzadziej na całych liniach, a nie tylko na Havla. Inaczej ci się zrobi korek tramwajowy od strony Chełmu.
- 2 4
-
2022-05-10 08:22
Mając krótszą trasę do obskoczenia tak czy siak potrzebujesz mniej pojazdów a ilość kursów pozostaje ta sama, to w czym problem?
- 5 0
-
2022-05-10 07:46
lepiej jechać wolno, czy wcale? (2)
- 8 0
-
2022-05-10 08:10
(1)
I ludzie zastanawiający się co będzie pierwsze. Zatramwaj czy tramwaj? Przystanki nie są są tych samych miejscach. Czestotliwosc tramwaju będzie mizerna.
- 1 4
-
2022-05-10 08:22
zostawiając tramwaje 2 i 6, ten będzie co 10 minut i ominie korek na Witosa i Havla
- 1 0
-
2022-05-10 11:08
rozjazd nakładkowy zakłada się w cztery godziny
- 3 0
-
2022-05-10 12:21
Nakładki montuje się w jedną noc.
Ale skoro pracuje się tam od 8 do 15...
- 1 0
-
2022-05-10 07:16
(1)
Razem ze Svenem, Bufetową,Technikiem Maliniakiem i Mevothem zaraz wymyślimy jakieś dobre rozwiązanie problemu.
- 15 5
-
2022-05-10 09:00
No chyba nie z twoim rozumkiem.
Ahahahaha
- 3 1
-
2022-05-10 07:18
Ciekawe co na to "ekspert" Jacek Sz. (1)
Podobno się nie da ale czekamy co na to "ekspert" Jacek Sz.
- 12 4
-
2022-05-10 09:01
Na pewno wiedza większa w tym temacie, zresztą czytając propozycje nie dziwię się juz że upr. kolejowe nie pozwalają na projektowanie torow tramwajowych :)
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.