• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Ja się nie zmieszczę?" Nierówna walka kierowców z trójmiejskimi wiaduktami

Maciej Korolczuk
10 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Który z kierowców wykazał się największą fantazją? Zachęcamy do głosowania w naszej ankiecie. Który z kierowców wykazał się największą fantazją? Zachęcamy do głosowania w naszej ankiecie.

Który z kierowców nie zmieścił się pod wiaduktem najbardziej?

Jedni jadą "na pewniaka", drudzy liczą, że się zmieszczą, jeszcze inni niszczą i pojazd, i obiekt, pod którym próbują przejechać przez nieznajomość trasy czy zwykły brak wyobraźni. Po ostatnim wypadku w Sopocie, który opisywaliśmy kilka dni temu, przygotowaliśmy przegląd kierowców, którzy w ostatnim czasie sprawdzali wytrzymałość swoich pojazdów w starciu z betonowymi wiaduktami w Trójmieście.



Nasz przegląd kierowców, jeżdżących w myśl zasady "ja się nie zmieszczę?!" rozpoczynamy od zdarzenia z końca wakacji 2016. Pod wiaduktem na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni utknął tam dostawczy mercedes. Co ciekawe - z Gdyni.

Kierowcę na tyle poniosła ułańska fantazja, że z uszkodzonym dachem naczepy przecisnął się na drugą stronę wiaduktu. Prawie robi jednak pewną różnicę.


Początek grudnia ubiegłego roku należał z kolei do kierowcy czerwonego Mana z Kartuz. Uznał on, że z pewnością zmieści się z załadowanym kontenerem pod wiaduktem na Armii Krajowej w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. Nie zmieścił się. Wystające ramię dźwigu HDS zahaczyło o strop, a kierowcę z wrażenia aż wyrwało z fotela. Sprzyjały temu niezapięte pasy bezpieczeństwa, a mężczyzna z urazem głowy trafił do szpitala.

  • Do pewnego momentu wszystko przebiegało zgodnie z planem. Ale tylko do pewnego.
  • Ten przykład powinien przekonać także innych kierowców, że pasy warto jednak zapinać.

Tym razem jesteśmy w Sopocie, zdarzenie jest jeszcze ciepłe, bo zaledwie sprzed kilku dni. Kierowca dostawczaka zdawał sobie sprawę, że z przejazdem pod Monciakiem zobacz na mapie Sopotu może mieć pewien kłopot, jednak nie zrezygnował z kursu. I choć zaklinował się już na wjeździe, to dodał gazu i kontynuował jazdę. Mrożonki nie mogły się zmarnować. Teraz czeka go wizyta w warsztacie, a wiadukt - lifting sufitu.


Na początku listopada "bohaterem" Letnicy został pewien kierowca z Wejherowa, któremu zabrakło oleju, najwyraźniej nie tylko w baku. Wjechał na stację paliw na ul. Śnieżnej zobacz na mapie Gdańska z przytupem, a w zasadzie z podniesioną naczepą wywrotki. Pracownicy stacji i świadkowie nietypowej kolizji jego wyczyn mogli skomentować tylko w jeden sposób: "Ale urwał!".

  • Tankowanie temu kierowcy wyraźnie nie wyszło.
  • Wjeżdżanie pod dystrybutory z podniesioną naczepą nie było najlepszym pomysłem.

Wiadukt kolejowy na al. Hallera zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku to czarny punkt na mapie Trójmiasta i ulubione miejsce wszystkich kierowców dostawczaków, ciężarówek i pojazdów wielkogabarytowych. Rocznie dochodzi tam do nawet kilkunastu napraw sieci trakcyjnej, a kierowcy niewiele robią sobie z bramownic i detektorów informujących o przekroczeniu skrajni. Po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą liczba zdarzeń wyraźnie spadła, ale i tak od czasu do czasu zdarzają się śmiałkowie, postanawiający sprawdzić możliwości swoich pojazdów w starciu ze stalową konstrukcją wiaduktu. Jak dotąd, cało z tej konfrontacji nie wyszedł jeszcze nikt.


Latem wiozący ramię dźwigu kierowca sprawdzał z kolei wytrzymałość wiaduktu przy Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni. Jego brawurowa jazda zwróciła uwagę innych kierowców już w Gdańsku, gdzie z wprawą godną lepszej sprawy ścinał wiszące nad jezdnią gałęzie. Z betonowym wiaduktem w Gdyni nie poszło już tak łatwo.

Na brawurowe zachowanie kierującego ciężarówką inni kierowcy zwrócili uwagę już w Gdańsku. W Gdyni zbyt duża pewność siebie zakończyła się pod wiaduktem przy Wielkopolskiej. Na brawurowe zachowanie kierującego ciężarówką inni kierowcy zwrócili uwagę już w Gdańsku. W Gdyni zbyt duża pewność siebie zakończyła się pod wiaduktem przy Wielkopolskiej.

Historia kierowców mierzących się ze zbyt niskimi przepustami jest jednak dłuższa. W styczniu 2011 r. koparka uszkodziła przęsło wiaduktu na obwodnicy przed zjazdem na Straszyn zobacz na mapie Gdańska. Kierowca nie zorientował się, że wieziona przez niego maszyna nie zmieści się pod mostem, w efekcie czego zablokował ruch na obwodnicy, a poza wiaduktem zniszczył trzy inne pojazdy i fragment jezdni. Trzy miesiące później przęsło trzeba było rozebrać, a kierowca za spowodowanie wypadku stanął przed sądem.

W 2011 r. w starciu koparki z wiaduktem poległa i koparka, i wiadukt. Kilka miesięcy później przęsło trzeba było rozebrać i wymienić na nowe. W 2011 r. w starciu koparki z wiaduktem poległa i koparka, i wiadukt. Kilka miesięcy później przęsło trzeba było rozebrać i wymienić na nowe.

Tego samego roku, na dzień przed Wigilią, naprzeciw kierowcy wiozącego ramię dźwigu i worki z gruzem wyrósł nagle wiadukt przy Okopowej zobacz na mapie Gdańska. Tym razem obiekt - choć nadgryziony zębem czasu, nie drgnął nawet o centymetr. Kłopoty miał za to kierowca, który pod choinką znalazł mandat od funkcjonariuszy drogówki.

Opinie (166) ponad 10 zablokowanych

  • Komentujący idioci

    Tak was czytam i nie wiem czy się śmiać czy płakać. Z tego co na szybko przejrzałem to większość tych wiaduktów jest nowych. Jak można budowac wiadukt niższy na nowej drodze niższy od 4 metrów? Kryminał dla projektantów! A dla tych co nie chcą ciężarówek w miastach niech w ramach protestu nie chodzą do sklepów. Pozdrawiam

    • 1 0

  • Większość tych wiaduktów to buble , projektant nie przewidział ich dla wyższych aut. (10)

    W Sopocie musieli kupić inne autobusy i wizy strażackie bo się nie mieściły. Ktoś za to odpowiedział?

    • 159 125

    • Jeżeli chodzi o Sopot to nikt już nie pamięte, ale to wcale nie bubel - tak zostało on zaprojektowany z premedytacją aby tam się nie pchały tiry.

      Burmistrz Sopotu tez się obawiał że zechce się ten tunel wykorzystać jako część obwodnicy/dodatkowej drogi. Sk@#$@ pierwszej klasy.

      Sopot to "kurort" i tam nic nie ma jeździć ;)

      Taki kurort jak z koziej wólki ;)

      • 0 0

    • (1)

      Ciekawe. Skrajnie są za niskie? A może trzeba przestrzegać znaków drogowych i mieć wiedzę o wysokości swojego pojazdu, ładunku, itp? Zauważ również, że tylko trzy przykłady z przedstawionych dotyczyły kolizji bezpośrednio konstrukcją pojazdu. Pozostałe to źle złożony HDS, ramię dźwigu, koparka na lawecie, podniesiona skrzynia ładunkowa, i raz jeszcze ramię dźwigu. i jak to wytłumaczyć? Roztargnienie, zapracowanie czy lenistwo, olewactwo i myślenie uda się?
      A może po prostu brak odpowiedzialności?

      • 36 2

      • Akurat tunel w Sopocie to bubel - autobusy nie jeździły tam od dwóch dni przed otwarciem, tylko z dawien dawna. Poza tym, zawsze projektuje się i buduje z zapasem, żeby właśnie nie było niespodzianek typu za wysokie autobusy ze zbiornikiem CNG.

        • 0 4

    • Legendy miejskie (3)

      Sopot nie kupował żadnych autobusów bo nie posiada żadnego. Komunikację obsługuje tam Gdynia i Gdańsk.

      No ale szwagier Mietka mówił że kupili to musi być prawda...

      • 106 3

      • To żadna legenda miejska. Gdynia musiała kupić specjalnie niższe autobusy, żeby autobusy napędzane CNG mogły się zmieścić w tunelu pod Monciakiem. Pomylił się, ale tylko trochę.

        • 0 2

      • po co mu tłumaczysz, to nowogrodzki troll

        • 26 7

      • i po co takie coś jest?

        Gdynia i Gdańsk powinny dokonać rozbioru tego szajsu i zagarnąć po połowie

        • 22 19

    • tak tak, na całym świecie wiadukty to buble

      każdy Janusz tak się tłumaczy

      złej baletnicy przeszkadza nawet rąbek spódnicy

      • 8 0

    • (1)

      Wize to ty będziesz musiał mieć na wjazd do Sopotu

      • 13 3

      • A ty na wyjazd :)

        • 4 2

  • a najgorsze jest to że zawowodwy kierowca zarabia nawet 10-13tyś na rękę (10)

    i każdy z nich bez wyjątku (bez względu na umiejętności) ma o sobie i swoich umiejętnościach bardzo wysokie mniemanie.

    • 7 29

    • Hahah

      Kolego podaj namiary na firme gdzie tyle zarobie. Nie wiem od kogo to sltszales ale niezlych bzdur ktos Ci naopowiadal.

      • 1 0

    • (1)

      Najgorsze jest to, że znowu znaleźliśmy sobie obiekt kpin i wydziwiania. W niewielu z nas obudzi się refleksja na temat własnych umiejętności i codziennego przestrzegania przepisów ruchu drogowego.

      • 14 3

      • Refleksja mnie nachodzi za każdym razem, kiedy

        rozbiję samochód.

        Refleksja nad: słoikami nie umiejącymi jeździć, marudami jadącymi 100 km/h lewym pasem, idiotami hamującymi przed przejściem dla pieszych itp itd

        (Mam nadzieję, że sarkazm wyczuwalny z daleka?)

        • 0 0

    • Debilu skad wiesz ile sie zarabia. Zrob sobie prawko siadz za fajere zrob poltora miesiaca w miesiacu albo lepiej i wez 4000 na reke. Przestan pieprzyc jak sie nie orientujesz.

      • 2 0

    • Jak zazdrościsz zarobków to zapraszam na kurs C+E po kursie na następny kurs na tzw. kurs na przewóz rzeczy i sam pokaż wtedy co potrafisz siedząc przed komputerem i oceniać innych to każdy tak potrafi

      • 1 0

    • ???

      Najniższa krajowa i reszta pod stołem bo prywaciarze nie chcą odprowadzać składek i na tym zarabiają... nabijają sobie kieszenie kosztem emerytury swojego pracownika.

      • 2 1

    • Co zal ci d*pe sciska?

      • 1 0

    • Heeh

      Bolą cię zarobki zawodowych kierowców-twoj problem! Sam siadaj i jedź!!!

      • 1 1

    • Chyba w jenach

      Typie

      • 10 1

    • Daj mi namiary na taką pracę u Dziad-Trans w Polsce a podzielę się z Tobą tymi zarobkami :D

      • 17 2

  • Wszyscy z rejestracja

    GWE, to jeden, wielki stan umyslu... U siebie na polach mozecie jezdzic jak idioci. Nie po miastach. Bo niestety, ale Wejherowo, to zwykla, Kaszubska wioska.

    • 4 0

  • Ankieta (1)

    Nazwać samochody ciężarowe min.18 ton dmc dostawczakami.. :)

    • 3 1

    • I to z naczepą!

      • 1 0

  • Aby być kierowcą nie trzeba kończyć uczelni wyższych (9)

    stąd liczba półgłówków za kierownicą wcale mnie nie zaskakuje.

    • 72 38

    • Kierowca (1)

      I tutaj się mylisz! nam wielu kierowców z mgr i wiesz dlaczego pracują w tym zawodzie-bo np; tacy ludzie wolą być mobilni zamiast siedzieć przed komputerem 8h codziennie ,pozatym zarobki-niejeden inteligent twojego pokroju będzie musiał siedzieć za biurkiem 8lat zanim zrówna się zarobkowa z kierowcą,który pracuje w ,,normalnej,, firmie!

      • 3 1

      • Wszyscy kierowcy z lic., czy mgr, których znałem uciekli z zawodu po maks. 3 kursach, bo nie mogli wytrzymać z resztą jełopów w zawodzie.

        • 2 0

    • Do autora "kierowca nie musi być po wyższej uczelni"

      Kierowca otrzymuje polecenie którędy ma jechać. On sam ma obowiązek stosować się do przepisów i poleceń przełożonego. Widząc znak wiem co mam robić, ale matoł po studiach wie lepiej i wyżywa się na kierowcy, który pod wpływem stresu i presji czasu popełnia błąd. Ja zmieniam firmę i nie ulegam presji, ale nie wszyscy tacy są. Ten zawód wymaga dojrzałości, wytrwałości, odporności na stres i bystrości. Pozdrawiam wszystkie mądrale

      • 13 3

    • JAK ZWYKLE

      Jak zwykle na forum sami fachowcy,kilka zdjęć i filmów i eksperci wielcy a 80% z was burki nawet w busie nie siedziała.

      • 7 7

    • Po skonczonych studiach tez mnostwo półgłówkow

      Kto wie, byc moze proporcja nawet większa

      • 20 3

    • Wychodzi na to że aby wykladać towar, "uczelnię" trzeba mieć skończoną

      Patrz najbliższy market

      • 15 3

    • (1)

      Prowadzenie samohodu. Dopiero po zdobyciu doktoratu nauk scislych. Ciezarowke bedzie mozna prowadzic po zdobyciu habilitacji a wypowiadac sie na forum powinni tylko profesorowie bo za duzo takich idiotow jak ty

      • 26 5

      • Telefon uzarl mi c przed h i wstawil kropke po samochodu.

        • 9 3

    • Dokładnie, żadnych zaawansowanych umiejętności, ani ponadprzeciętnego intelektu nie potrzeba żeby zostac kierowcą, więc czego tu się spodziewać?

      • 16 6

  • (10)

    To są kretyni a nie kierowcy.

    • 167 23

    • Czego oczekiwać od "zawodu", do którego potrzebna jest jedna ręka, jedna noga (większość siodeł dziś ma automaty) i prawo jazdy CE, które zdobędzie każdy skończony idiota. Myśleć nie trzeba, przecież jest nawigacja, wykształcenia żadnego nie trzeba, wystarczy trzymać jedną ręką kierownicę i jedną nogą wciskać na zmianę pedały.
      Efekt jak widać wszędzie. Widzi taki jełop znak przed wiaduktem, widzi że się nie zmieści, ale nawigacja mu kazała tędy jechać to jedzie. Blokują autostrady, bo muszą wyprzedzić inne siodło, które jedzie 88 km/h, kiedy on jedzie 88,5 km/h. Albo siedzi 5 m od zderzaka innej ciężarówki, bo jedzie w "tunelu arełodymamicznym", nieważne, że jak ten z przodu będzie musiał awaryjnie hamować to ten siedzący na zderzaku nie zdąży zareagować... A ich "elokwencji" można posłuchać na CB. Banda kretynów bez wyobraźni i ogłady, a zwróć takiemu uwagę to przeklnie Ciebie na 10 pokoleń w przód i w tył, bo śmiałeś królowi asfaltu coś powiedzieć...
      Żal mi tylko tych porządnych szoferów, że mają kolegów po fachu skończonych idiotów...

      • 3 0

    • Za to ty jesteś zarąbisty

      • 1 1

    • Ty byś nawet nie ruszył takim pojazdem wg Ciebie tzw. TIREM

      • 0 2

    • czyli ponad 80%

      • 0 0

    • zle oznakowanie (1)

      • 1 4

      • tak? na całym świecie jest złe oznakowanie?

        bo na całym świecie kierowcy ciężarówek robią to samo,
        mimo oczojebnego oznakowania i tak się ładują na chama

        • 6 2

    • Jest proste rozwiązanie

      11foot8.com

      • 0 1

    • GKA czy GWE? (2)

      • 6 8

      • a tu debil internetowy (1)

        • 14 0

        • Miło cię poznać

          • 1 11

  • Dlaczego wcałej Europie potrafią oznakować nawet w trojaki sposób i jeszcze zabezpieczyć ?... (4)

    dlaczego wzorem Europy nie można 100m. przed wiaduktem zainstalować specjalnych czujników wysokości które po zmierzeniu ,że za wysoki pojazd zbliża się do tunelu -uruchamiają całą serjr czerwonych świateł {sygnalizatorów } z boku jezdni i nad tunelem dodatkowo włączają się sygnalizatory dżwiękowe a np. .w Rotterdamie opuszczają się jeszcze specjalne rogatki blokujące wjazd pod wiadukt lub do tunelu ! ... U nas powieszą jeden jeszcze ledwo widoczny i zabłocony znak { który nie zawsze jest dobrze widoczny !, a bywa ,że kierowca z własnej winy go nie zauważył -bywa tak !!! } jak widać sprawą wiaduktów i wszelkiego innego rodz. wjazdów żyją tylko kierowcy no i Policja !a np. Drogowcy czyli Zarządy Dróg mają to w dudupie uważając ,że to nie ich sprawa i nie ich problem ! - gdzie uważam tu jest zdanie dla Policji , która nie powinna przyjeżdżać tylko na miejsca zdarzeń ale równięz wskazywać je drogowcom i żądać właściwego, i dokładnego oznakowania jak i zabezpieczenia !!! w innym przypadku je zamykać i wyłaczać z ruchu ! Toż po to jest do jasnej cholery Policja Drogowa !

    • 19 4

    • Bo zamiast zamontować czujniki to lepiej wsiąść pieniądze do kieszeni i postawić 1 znak tuż przed wiaduktem lub centralnie na wiadukcie

      • 0 0

    • Skoro dla ciebie informacja o wysokości prześwituje dla tunelu, wiaduktu to za mało

      To znaczy, że jesteś kiepskim kierowcą. Te wszystkie opisywane przez ciebie czujniki, światła brzmią jak kolejne zabezpieczenia przed osobami z niepełnosprawnością umysłową, którym nie wystarczy powiedzieć raz a konkretnie tylko trzeba wszystko rozpisywać jak na instrukcji z Ikea.

      • 0 0

    • Odpowiedź jest prosta

      Bo mieszkamy w zacofanym kraju zwanym Polską w którym nie ma pieniędzy na takie sprawy ale jest kasa na miesięcznice Smoleńskie oraz na termy ojca dyrektora i nagrody dla ministrów przekazywane na Caritas.

      • 1 2

    • Czujniki swoją drogą, często jeżdżę ciężarówką po Polsce i nie raz byłem w szoku jak można spie*rzyć oznakowanie. Informacje o wysokości wiaduktu przeważnie znajdują się na samym wiadukcie, pytanie czemu nie dwa kilometry wcześniej, gdzie można było zjechać na równoległą trasę... Teraz cofaj / zawracaj lub zaryzykuj bo zawsze jest zapas 15-20cm od tego co na znaku.

      • 9 1

  • hmm (1)

    bo wsiadając za kierownicę wyłączają myślenie

    • 4 2

    • Oczywiście mowa o kierowcach osobówek

      • 1 0

  • (1)

    zlikwidować wszystkie ciężarówki a wtedy wszyscy będą mieli spokój luz na drodze i będzie super i bezpiecznie zero wypadków i ofiar!!!!

    • 1 2

    • Jesteś prosty człowiek gdyby nie ciężarówki to były by pustki w sklepach bo wątpię żeby osobówki dały radę dostarczyć te wszystkie produkty i rzeczy do sklepów a co do wypadków z udziałem aut ciężarowych to 85% jest spowodowana przez osobówki także następnym razem jak coś chcesz mądrego napisać to poczytaj w internecie

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane